HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

 
Reply to this topicStart new topic
> Bucurestiul De Odinioara, Poze si Povestiri de Odinioara
Mihai
mesaj 24 Feb 2005, 12:18 PM
Mesaj #1


Gazda Hanului
******

Grup: Admin
Mesaje: 8.578
Inscris: 22 February 03
Din: Hanu Ancutei
Forumist Nr.: 1



Dupa cum am promis, lansez acest topic dedicat Bucurestilor de Odinioara. smile.gif

Am dedicat in cadrul galeriei de poze a Hanului un album special Bucurestiului Nostalgic: Bucurestii de Odinioara in cadrul caruia am trimis pana acum 21 de poze.

Inregistrandu-va puteti trimite aceste poze ca felicitari sau puteti vizualiza un slide-show al pozelor. wink.gif

Vila Minovici

Strada Polona

Strada Ion Campineanu

Strada Ion Campineanu (2)

Strada Franklin

Strada Doamnei

Palatul Somanescu

Palatul Kretzulescu

Palatul G. Cantacuzino

Palatul A. G. Florescu

Casa Seteanu

Casa Nae Dobrescu

Casa Lahovari

Casa Ionel C. Bratianu

Casa Ionel C. Bratianu (2)

Casa Gradisteanu

Casa Alexandru Filipescu

Calea Grivitei colt cu Strada Buzesti

Calea Grivitei colt cu Strada Buzesti (2)

Bulevardul Take Ionescu (actual Magheru) - 1941

Arcul de Triumf - 1950




Vor urma si alte poze. smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 24 Feb 2005, 04:47 PM
Mesaj #2


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



Bucurestiul de azi pot spune cu certitudine ca nu imi place. Exceptand unele locuri unde s-a pastrat cate ceva din ce a fost odinioara. Tocmai pentru ca ma atrage ceea ce a fost candva acest oras, nu stiu nici eu exact de ce sau ce anume. Stiu doar ca mi-a placut mereu sa caut si sa citesc istoria unor cladiri, a unor strazi... sa incerc sa vizualizez cum erau atunci. M-am tot gandit de ce ma atrage asta si nu am un raspuns. Poate tocmai amestecul ciudat care a dus la formarea acestei urbe, si cand spun amestec ciudat ma refer atat la oameni, cat si la stilurile arhitecturale, in masura in care se poate vorbi despre asa ceva. Sau poate e doar nostalgia unor epoci in care mi-ar fi placut sa traiesc... Stiu, bat campii laugh.gif .

Am gasit una dintre scurtele istorioare referitoare la ceea ce numim azi Calea Victoriei.


'Strada cea mai cunoscuta din Bucuresti este cu siguranta Calea Victoriei, ajunsa in timp locul preferat de promenada si intalnire al bucurestenilor. Faimoasa strada a fost croita la 1692 de catre domnitorul Constantin Brancoveanu, care primise locul acesta mostenire de la bunica sa, postelniceasa Ilinca Cantacuzino, propietara a 50 de pogoane de pamant in zona. Brancoveanu a poruncit construirea drumului pentru a lega in modul cel mai scurt palatul domnesc din Bucuresti de cel de la Mogosoaia. Partea cea mai veche a strazii exista si atunci, fiind numita Ulita Mare spre Sarindar si care se intindea de la Piata Senatului (acum Piata Natiunilor Unite) pana la Biserica Sarindar (unde se afla astazi Cercul Militar). Brancoveanu a unit-o cu Drumul Brasovului care mergea spre actuala Sosea Kiseleff. Noul drum a capatat numele de Podul Mogosoaiei, deoarece era pavata cu trunchiuri mari de copaci ce inlesneau circulatia pe vreme de ploaie. Abia dupa 1832, sub domnia lui Grigore Ghica, se fac primele incercari de pavare cu piatra. Luminatul pe timp de noapte al strazii se face la 1814 in timpul lui Voda Caragea, cand la fiecare sapte case se monteaza un felinar cu lumanari de seu. La 1861 se intampla insa un lucru demn de lauda: pe Podul Mogosoaiei ard pe timp de noapte lampile cu petrol, inainte ca acest lucru sa se intample la Paris si la Berlin.'


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Corydalis
mesaj 24 Feb 2005, 09:23 PM
Mesaj #3


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 516
Inscris: 28 May 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 3.672



Cred ca toti cei care iubesc Bucurestiul, il iubesc si pentru acele particele care amintesc de perioada interbelica. Si romanele in care actiunea se petrece in acele vremuri au in farmec aparte pentru mine.
Un pic din Bucrestiul de odinioara, am gasit si aici

Bucurestiul ca Micul Paris


--------------------
"Ceilalti lupi m-ar sfasia daca ar sti
ca urletul meu e in realitate un plans."

Octavian Paler - "Impostura"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 24 Feb 2005, 09:23 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
nefertiti-old
mesaj 26 Feb 2005, 09:45 PM
Mesaj #4


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



INTERZIS LA MASINI IN CENTRUL ISTORIC AL CAPITALEI
(D.G.)
Circulatia autoturismelor in centrul istoric al Capitalei este interzisa incepand de astazi, ca urmare a hotararii luate de Primaria Capitalei. Zona va fi reabilitata cu bani de la Banca Mondiala si va deveni exclusiv o zona pietonala si turistica.
Cei 200 de posesori de autoturisme care locuiesc in acest perimetru, posesori de autoturisme, au la dispozitie trei locatii pentru a-si parca masinile, aflate la circa sapte minute de casa, a declarat arhitectul-sef al Primariei sectorului 3, Stefan Dumitrascu. In functie de zona in care locuiesc, acestia isi vor putea parca vehiculele in spatiul din intersectia Sfanta Vineri - Calea Mosilor (fosta piata de flori), in parcarea din apropierea magazinului Unirea sau in parcarea de la Universitate (amenajata in jurul Institutului de Arhitectura „Ion Mincu“ - unde accesul este gratuit seara). Interdictia de circulatie se aplica in zonele Calea Victoriei – strazile Doamnei - E. Carada - Lipscani - Smardan – Halelor, Splaiul Independentei, precum si in zona delimitata de
Bd. I.C. Bratianu (inclusiv) – strazile Coltei, General Florescu, Calea Mosilor - strada Sfanta Vineri si Bd. Corneliu Coposu.
(Ziarul)

Era si timpul sa se ia o astfel de masura si sa se faca ceva in vechiul centru, care acum arata deplorabil.

Acest topic a fost editat de nefertiti: 26 Feb 2005, 09:45 PM


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Corydalis
mesaj 26 Feb 2005, 10:13 PM
Mesaj #5


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 516
Inscris: 28 May 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 3.672




m-a bucurat vestea si pe mine
sper sa nu ramana o incercare neizbutita. poate mai tarziu, nu vom rascoli prin gloria Bucurestiului apusa, ci vom fi mandri de prezentul capitalei noatre. cine stie...

Acest topic a fost editat de Corydalis: 26 Feb 2005, 10:21 PM


--------------------
"Ceilalti lupi m-ar sfasia daca ar sti
ca urletul meu e in realitate un plans."

Octavian Paler - "Impostura"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eclectic
mesaj 26 Feb 2005, 11:45 PM
Mesaj #6


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.926
Inscris: 6 April 04
Forumist Nr.: 2.950



Eu cred ca e o initiativa buna si ca va da rezultate.


--------------------
Nu semnez.
I love flowers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Corydalis
mesaj 27 Feb 2005, 05:50 PM
Mesaj #7


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 516
Inscris: 28 May 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 3.672



http://www.geocities.com/nttchris/1900Pics/151.jpg


Spiatalul Brancovenesc, construit intre anii 1835-1837 si demolat in 1985.

Acest topic a fost editat de Mihai: 2 Mar 2005, 01:53 PM


--------------------
"Ceilalti lupi m-ar sfasia daca ar sti
ca urletul meu e in realitate un plans."

Octavian Paler - "Impostura"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 27 Feb 2005, 05:58 PM
Mesaj #8


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



Pe unde era, ca nu imi dau seama? Si de ce l-au demolat? unsure.gif


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Corydalis
mesaj 27 Feb 2005, 10:43 PM
Mesaj #9


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 516
Inscris: 28 May 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 3.672



"E destul sa trecem prin Piata Unirii (unde, pe vremuri, erau doua contructii foarte frumoase - Spitalul Brancovenesc si Halele Centrale, considerate o capodopera a arhitecturii in fier) ..."

tot articolul

Hala Unirii din Piata Uniri
user posted image


"20 ani de la demolarea asezamintelor brancovenesti"
28 martie 2004

Asezamintele Brancovenesti, situate în inima centrului istoric al Bucurestiului, au fost fondate în 1835-1838, fiind o ctitorie a Saftei Brancoveanu. In spitalul creat pentru ajutorarea oamenilor nevoiasi, medicii timpului puneau, totodata, bazele unei scoli stiintifice. Mistuite de un incendiu, cladirile au fost refacute în anii 1880-1890, iar în procesul de modernizare, care a continuat la inceputul secolului XX, planseele de lemn au fost inlocuite cu plansee dintr-un material nou – betonul armat – a carui folosire de-abia incepuse pe plan mondial. In secolul XX, Spitalul Brancovenesc a devenit o institutie medicala pilot, în cadrul careia s-au dezvoltat scoli medicale profilate pe mai multe specialitati. Trei generatii de doctori au transformat bolnita veche de un secol intr-un spital modern, sincron cu medicina europeana. Din pacate, totul a fost spulberat într-o singura zi – 29 martie 1984 – cand, pentru infaptuirea planului funest de creare a unui centru civic croit pe masura grandomaniei paranoice a lui Nicolae Ceausescu, cladirile incarcate de istorie au fost demolate, iar personalul medical de elita, precum si logistica, au fost împrastiate in cele patru colturi ale Capitalei.
sursa

Acest topic a fost editat de Corydalis: 27 Feb 2005, 10:59 PM


--------------------
"Ceilalti lupi m-ar sfasia daca ar sti
ca urletul meu e in realitate un plans."

Octavian Paler - "Impostura"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mistinguett
mesaj 27 Feb 2005, 11:27 PM
Mesaj #10


Cea Mai Impaciuitoare Forumista din 2003
******

Grup: Moderator
Mesaje: 2.395
Inscris: 25 April 03
Forumist Nr.: 240



La spitalul Brancovenesc m-am nascut eu. L-au demolat pentru ca nu aveau loc pentru Casa Poporului, la fel si cu Hala Unirii si piata.

Ce mai alergam sa prind troleibuzul in statia de la Piata Unirii, in sandale cu talpa-platforma de 10 cm calcand pe samburi de cirese! (cine nu a incercat asta nu stie ce perfomanta e rofl.gif )


--------------------
Life is what happens to you while you're busy making other plans.
"An eye for an eye makes a blind world" - Ghandi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 28 Feb 2005, 08:22 AM
Mesaj #11


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



Nu stiu cum o fi fost atunci in zona Unirii, dar acum e ingrozitor. Ultima data cand am trecut pe acolo nu stiam daca n-am nimerit undeva pe la turci sau arabi... o adunatura de tigani, in fata la magazinul Unirea, cu tarabe cu asa-zise martisoare, cu chiloti si sutiene, cu flori (de unde devil.gif or fi furat atatia ghiocei, nu stiu), cu te miri ce mai vand mergand pe strada, mizerie, smecherasi care nu stiu ce naiba invart pe acolo, ca stateau pur si simplu si incurcau circulatia... ce sa mai spun, in unele cartiere e mult mai civilizat decat in buricul targului, la faimoasa zona Unirea. mad.gif

Edit: acu' ar fi frumos sa vina draga de Toxic sa ma ia de urechi pt. ca hulesc tiganii. Da' o invit la o promenada prin fata pe la Unirea, sa vada ce misto e, manca-ti-as! rofl.gif

Acest topic a fost editat de nefertiti: 28 Feb 2005, 08:23 AM


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Corydalis
mesaj 28 Feb 2005, 01:57 PM
Mesaj #12


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 516
Inscris: 28 May 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 3.672



Doua cladiri de pe Calea Victoriei, care, din fericire, se mai gasesc si azi...
Muzeul de Istorie si Cladirea CEC

http://www.geocities.com/nttchris/1900Pics/137.jpg

http://www.geocities.com/nttchris/1900Pics...ostalPalace.jpg

un alt link cu cateva imagini ale vechiului Bucuresti


--------------------
"Ceilalti lupi m-ar sfasia daca ar sti
ca urletul meu e in realitate un plans."

Octavian Paler - "Impostura"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Corydalis
mesaj 1 Mar 2005, 02:48 PM
Mesaj #13


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 516
Inscris: 28 May 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 3.672



Hotelul Continental

http://www.geocities.com/nttchris/1900Pics/177.jpg

Acest topic a fost editat de Mihai: 2 Mar 2005, 01:54 PM


--------------------
"Ceilalti lupi m-ar sfasia daca ar sti
ca urletul meu e in realitate un plans."

Octavian Paler - "Impostura"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 1 Mar 2005, 05:46 PM
Mesaj #14


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Uite o chestie cu care Bucurestiul s-ar fi mandrit la intrarea in UE :

Capsa de altadata...

A doua zi aveam intilnire cu Misu Farcasanu la Capsa, la restaurant. Si astazi, in plin razboi, la Capsa apare o stafie, o aratare.
Imbracata strict dupa moda din 1910, trece printre mese, inalta, maiestuoasa, cu nasul sus si proeminent. Nu se uita nici in dreapta, nici in stinga, iar coltul gurii obosite exprima atita dispret, greata, incit nu te poate lasa indiferent. "E domnisoara Capsa", explica un chelner mai batrin. "E sora mai mica a fondatorilor. Domnii de la directie o mai rabda sus, intr-o mansarda. Are 90 de ani. E tot ce a mai ramas din Maison Gregoire Capsa, fournisseur des Cours Royales et princières". In Parisul imperial, cel al lui Napoleon al III-lea si al baronului Hausmann, atunci cind prin fast, prin splendoare, Franta hipnotiza Europa, fratii Capsa invatau masura si desavirsirea in arta culinara. Au invatat atit de bine, incit Casa Capsa a devenit "un popas al Occidentului inainte de a patrunde in bezna balcanica" (cum ii spunea printul de Büllow lui Al. Lahovary, ministrul de Externe al României). Mai trivial, dar cam in acelasi sens, se exprima Mateiu Caragiale catre Pastorel Teodoreanu:

- Pina aici e Europa – Matei puncta cu aratatorul fata de masa de damasc a restaurantului. De aici incolo – Matei arata undeva, spre Dunare - incepe rahatul.

Din ceea ce a fost inainte am pastrat o palida amintire. Era in mai 1916. Aveam vreo 11 ani cind mama m-a dus la Capsa, la dejun (revad mereu scena). Aici, toata lumea se cunostea.

"Un premier maitre d'hótel" batrin – cei tineri fiind pe front, in Franta – ne-a condus la masa rezervata Legatiei Ruse. Chelnerul, in frac negru, impecabil, avea cravata neagra. Si acum ii vad pasul solemn. N-am mai observat asta decit la Ritz, la Paris, si numai la chelnerii batrini. Impunator, politicos si eficient. Serviciul se desfasura cu o iuteala greu de conceput azi. Comanda era: "cailles en cocotte aux raisins de Corinth" (prepelite inabusite in sos cu stafide), salata si soufflé à la vanille. Seful de aici – francez, bineinteles – stia sa gateasca, dar si cei din sala stiau sa manince. Aici nu intrau nici Catavencu, nici Tipatescu. Erau doar stapinii acestora. O lume de care Caragiale nu s-a legat. Din prudenta, din lipsa de documentare, sau – cum sustinea Sadoveanu – din convingeri reactionare. Erau cele trei sute de familii care mai stapineau România feudala. Fara a fi o "bomba", Capsa acum nu mai era ce a fost. Ramasese totusi o atmosfera, un aer cu totul deosebit. "Sa se inventeze un parfum Capsa", cerea Vinea. Aici, timp de 70 de ani n-a fost tolerat surogatul sau aproximatia. Coniacul din Charente, trufele din Périgord, sampania din Epernay, havanele din Manilla si cite altele, ca sa nu mai vorbim de parfumul duduilor de altadata, au patruns draperiile, perdelele, tot localul, atit de adinc, incit nici ocupatia bulgara din 1916-1918 n-a putut sa le stearga. (Gh. Jurgea-Negrilesti )


Ce vremuri domn'e in Micul Paris de alta data sad.gif


--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai
mesaj 2 Mar 2005, 01:57 PM
Mesaj #15


Gazda Hanului
******

Grup: Admin
Mesaje: 8.578
Inscris: 22 February 03
Din: Hanu Ancutei
Forumist Nr.: 1



Va rog nu mai folositi tagul IMG pentru imagini mai mari decat latimea paginii.

Am adaugat in Galeria de Poze sapte imagini cu Gara de Nord de odinioara:

Gara de Nord (1)

Gara de Nord (2)

Gara de Nord (3)

Gara de Nord (4)

Gara de Nord (5)

Gara de Nord (6)

Gara de Nord (7)

smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 11 Mar 2005, 07:00 PM
Mesaj #16


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



user posted image

Carte postala ilustrata " Salutari din Bucuresci " circulata conform stampilelor postale : plecare Bucuresti 2 ianuarie 1898 , sosire la Berlin 4 ianuarie 1898 . Deci doua zile ! Ganditi-va in cat timp parcurge corespondenta aceasta distanta in ziua de azi !

Cartea postala este o litografie realizata la tipografia "Louis Glaser - Leipzig" la comanda firmei " Papetaria Stork & Muller, 53 & 70, Calea Victoriei, Bucuresci " .

Inscriptionarea imaginilor, stinga -sus : " Dealul Mitropoliei " , stinga-jos : "Gradina Domnita Balasa" ( observati palmierii care aratau mult mai bine ca cei de azi de la Mamaia !) , dreapta -sus : " Gradina Domnita Balasa ( din alt unghi, spre statuie)

Cartile postale ilustrate au fost introduse in Romania la sfirsitul anului 1894 ! ( cea de aici face parte din colectia tatalui meu )


--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 19 Mar 2005, 03:17 PM
Mesaj #17


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Unde e azi "Micul Paris"?

Niciodata n-am luat in serios supranumele de "Mic Paris" al Bucurestiului. Asta poate si din cauza ca, initial, "Micul Paris" nu era ceva de lauda pentru Bucuresti, ci o porecla usturatoare pentru un oras care se straduia sa fie parizian pe ici, pe colo, fiind in rest o urbe mai curand suburbana. Si totusi, in memoria bucurestenilor, "Micul Paris" a sfarsit prin a deveni unsupranume elogios.

Dupa bunul nostru obicei de a tine minte numai ceea ce ne convine si, mai ales, cum ne convine, chiar ne-am bagat in capul memoriei colective ca Bucurestiul e un Paris mai mic, desi nimic nu ne-ar fi indreptatit sa ne inchipuim una ca asta.

Primele semne de transformare a Bucurestiului intr-o Capitala au aparut sub domnia regelui Carol I, primar al urbei fiind legendarul Pache Protopopescu. Acesta a dat semnalul sistematizarii orasului, ceea ce a insemnat si demolari de cladiri, cu mari proteste. Caragiale nu-l iarta pe Pache nici mort, tragandu-i un protest din popor intr-unul din Momente. Acelasi Caragiale se leaga de imprumutul de la Disconto, desi din acest imprumut s-au ridicat cladiri publice care fac parte azi din patrimoniul Bucurestiului. Pentru personajele lui Caragiale, imprumutul de la Disconto n-are nici un fel de justificare, ceea ce, in timp, se dovedeste o prostie. Pentru Caragiale insa, ,regimul lui Carol I va fi, pana la moartea scriitorului, un prilej de permanent asalt mai mult sau mai putin revolutionar. Caragiale nu-l suporta literalmente pe regele Carol I, caruia i-l opunea pe, altfel, benignul Cuza.

Daca socotim tot ceea ce s-a ridicat in Romania sub domnia regelui Carol I, inclusiv edificiile publice din Bucuresti, atunci, in loc sa vorbim despre "Micul Paris", ar trebui sa vorbim despre "Micul Berlin". Carol I a adus in Romania un simt al rigorii care avea sa faca buna pereche cu inventivitatea autohtona.

Construind palatul de la Peles, acelasi Carol I a dat semnalul protipendadei autohtone sa nu-si mai petreaca vacanta peste granita. Din acest motiv, cred ca Pelesul are mai mult decat o valoare de monument in sine, care unora poate sa le placa, iar altora, nu. El e o cladire deschizatoare de drumuri, suficient de impozanta pentru a nu putea fi copiata cu usurinta, dar aglomerand destule stiluri pentru a deschide poarta celor care voiau sa aiba micul lor Peles.

Cam acelasi lucru s-a intamplat in Bucuresti unde, dupa aparitia marilor cladiri de utilitate publica de pe vremea lui Carol I,
nenumarate case particulare au imprumutat cate ceva din stilul acestor edificii. De altfel, in aceeasi perioada, din cauza ca la
Palat se vorbea nemteste, pentru familiile avute era obligatoriu sa aiba nemtoaica acasa pentru copii, daca nu chiar sa-si trimita progeniturile la Berlin sau macar la Viena, pentru a se deprinde cu rigorile Curtii de la Bucuresti.

Cel mai important primar pe care l-a avut Bucurestiul a fost interbelicul Dem. I. Dobrescu. Acesta a fost primul si, pana la
aceasta ora, singurul primar care a avut o viziune a orasului si a reusit sa si faca rost de bani pentru a-si pune proiectul in opera, cum se spune.

Aproape in acelasi timp cu marea sistematizare intreprinsa de Dobrescu, Bucurestiul a avut sansa unica a impunerii modernismului in arhitectura, prin Horia Creanga, Herivan si altii. Daca pe cateva trasee ale sale Bucurestiul isi impune propria identitate, acesta e meritul arhitectilor din anii '30, dar si al economiei acelor ani, foarte putini, in care s-a construit in draci pe marile bulevarde, ca si cum s-ar fi anticipat marea criza a anilor '30.

Atunci s-a nascut, cred, micul Bucuresti, orasul care ar fi trebuit sa iradieze catre marginile sale, asa cum si incepuse. In
febrilitatea acelei perioade, au fost construite la periferie cinematografe, un fel de avanposturi care ar fi trebuit sa dea tonul
pentru cladirile particulare care aveau sa fie ridicate dupa aceea. Asa se face ca prin cartiere marginase ale Bucurestiului exista cate un edificiu modernist copiat de cateva cladiri invecinate.

Cine se plimba azi prin cartierele privilegiate, cum ar fi Primaverii, descopera ca Bucurestiul vechi ingaduie ca langa o
cladire in stil brancovenesc sa stea un soi de cabana montana, cu etaj, iar putin mai departe o vila in stil "maur". Printre ele exista si cate o vila modernista, evident o plomba ridicata pe un teren minuscul, dar bine infipta in dantura caselor din jur.

Dincolo insa de case, Bucurestiul mai inseamna si altceva. Un anumit spirit comunitar si un fel de a fi. Bucuresteanul
adevarat e tot mai greu de gasit in centrul orasului. Stai de vorba cu el prin case batranesti de la marginea Capitalei. Sau mai nimeresti cate un batran care iti explica din singuratatea unui apartament, la vila, cum e sa-ti traiesti drama de a nu avea cu ce sa-ti platesti intretinerea ca proprietar sau tragedia de a trebui sa te muti in alta parte ca chirias.

"Micul Paris" nu mai exista nici pentru cei care isi inchipuiau odinioara ca traiesc intr-un oras asemanator cu Parisul, nici pentru cei care cred si acum ca Bucurestiul ar putea fi buricul Europei. Si unora si altora nu le-a mai ramas decat Bucurestiul cel de toate zilele. ( Cristian Teodorescu - CULTURA )






--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
cactus
mesaj 28 Mar 2005, 08:10 AM
Mesaj #18


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.126
Inscris: 10 August 04
Din: nu spui; s-a schimbat
Forumist Nr.: 4.232



@ March - ca sa te completez cu o realitate din ograda vecina; si dupa aia s-o comparam cu ceea ce fac ai nostri acuma..si ce n-au facut timp de 50 de ani. Or, sa nu uitam ca Ungaria a avut ocupatia sovietica pana nu demult...

http://www.cotidianul.ro/index.php?a=4729&shift=1

Maghiarii scot turism din piatra seaca
Antoaneta Etves

Ungurii au inteles ca noul nu atrage turistii. Astfel, incepind de la tramvai si metrou pina la Palatul Parlamentului, simbolul Ungariei, totul este conservat si valorificat. Din Budapesta porneste totul: cai ferate, strazi, si chiar istoria, pe care ungurii pun mare pret. Totul pare nou si vechi in acelasi timp. Insa vechiul are un pret mult mai mare decit noul. Preturile au doua fete, dar serviciile sint occidentale. ...............

Merita citit tot...


--------------------
- "Help us, or else..!"
- "Or else what?"
- "Exactly!"

Nu e nimic mai trist decât tristeţea unui om vesel. (Armando Palacio Valdes)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 11 Apr 2005, 05:02 PM
Mesaj #19


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Dinastia Capsa in "Micul Paris"

Istoria Casei Capsa e unita cu destinul unei familii de macedo-romani, urmasi ai cojocarului Dumitru Capsa. Sosirea lui pe meleagurile noastre a fost legata de unul din cele mai dramatice episoade ale istoriei balcanice: distrugerea din temelii a orasului Moscopole, splendida capitala a aromanilor, rasa de pe fata pamantului, in 1788, de artileria otomana( continuare...)


--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
abis
mesaj 13 Apr 2005, 11:56 AM
Mesaj #20


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 22.306
Inscris: 8 March 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 2.507



Poze din vechiul Bucuresti: aici.

Acest topic a fost editat de abis: 13 Apr 2005, 11:57 AM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 11 Nov 2005, 08:37 AM
Mesaj #21


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



VISUL LUI VIDEANU
SIMONA FILIP


In numai trei ani, Bucurestiul va avea un aeroport in zona de sud si toate blocurile mansardate. Plus canalul Bucuresti -Dunare si pasajul de la Basarab.




Asa vrea sa transforme Capitala intr-o metropola europeana edilul Adriean Videanu, precum broscuta cea raioasa intr-un print fermecator.



CA-N VEST

Potrivit celor 35 de proiecte propuse de municipalitate, care vor fi prezentate pe larg, in perioada 14 - 15 noiembrie, in cadrul unui simpozion, Bucurestiul ar urma sa se transforme intr-un imens santier, in urmatorii trei ani. Printre proiectele dorite de primar se numara unele controversate, precum Pasajul Basarab, largit, lungit si scumpit de doua ori numai in acest an si reabilitarea Centrului istoric al orasului. Se mai vrea realizarea statiei de epurare a apelor uzate de la Glina, ecologizarea si dezvoltarea potentialului turistic al parcurilor Cismigiu, Herastrau, Carol si Tineretului, parcaje subterane si supraterane.



AMBITII MARI

Urmeaza alte proiecte de anvergura, cum ar fi finalizarea Canalului Dunare - Bucuresti si, totodata, constructia unui nou aeroport international in sudul Capitalei, "in scopul revigorarii investitiilor in aceasta parte saracita a orasului". Noua baza aeriana "va face ca aeroportul international Otopeni sa devina, in 10-15 ani, un aeroport de ora?", a spus, ieri, Videanu. El a mai promis ca municipalitatea va face investitii in infrastructura de canal, gaze, electricitate si drumuri.



CASE BERECHET

Cat priveste segmentul imobiliar, unul din proiectele propuse de municipalitate prevede crearea unor cartiere rezidentiale la periferia orasului.
"Trebuie sa cream premisele cartierelor rezidentiale, pentru ca exista un segment important printre bucuresteni care isi pot permite un alt standard de viata. Trebuie sa apara acele cartiere rezidentiale, insa numai in zona periferica si semiperiferica", a mai spus primarul. O alta initiativa este mansardarea blocurilor de locuinte, ca alternativa locativa.



DE IMPRUMUT

Pentru realizarea tuturor proiectelor, Bucurestiul ar avea nevoie de sase miliarde de euro. Numai in mandatul sau, Videanu are nevoie de 2,8 miliarde euro, pentru inceperea lucrarilor. Primarul mizeaza pe finantare prin emiterea de emisiuni de obligatiuni si pe obtinerea de credite peste nivelul de indatorare a orasului.


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
March
mesaj 24 Nov 2005, 08:02 PM
Mesaj #22


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 18.844
Inscris: 30 January 04
Din: EU
Forumist Nr.: 2.042



Bucurestiul va arata, in cativa ani, ca un cimitir sad.gif

Sute de cruci mai mici sau mai mari sunt amplasate pe marile bulevarde, in parcuri si intersectii, in centru, pe bulevardul
Magheru, pe Stirbei Voda, in cartiere, pe bulevardul Iuliu Maniu sau in Parcul Moghioros. Oamenii care au pierdut pe cineva drag in accidente rutiere sau pe Lacul Morii, prin inec, marcheaza acel loc cu o cruce. Nu exista nici o reglementare care sa interzica acest lucru, motiv pentru care Serviciile de Autorizatie in Constructii din cadrul primariilor nu sunt solicitate pentru astfel de probleme. Reprezentantii primariilor sunt reticenti sa intervina, motivand ca respecta suferinta celor care au instalat o cruce intr-un anumit loc. Multi bucuresteni se arata insa deranjati de amplasarea crucilor, lumanarilor si coroanelor in locuri publice. Oamenii spun ca respectul pentru morti trebuie sa se manifeste la cimitir, nu pe strada. Cum sa faci diferenta intre crucile ridicate pentru eroii din Decembrie, la Sala Dalles, de pilda, si crucea amplasata vizavi, fara autorizatie, pentru un sofer care a pierdut controlul volanului. Pentru biserica, crucile amplasate in locuri publice, unde s-a
pierdut o viata, tin mai mult de traditie, un obicei, de o moda. Si preotii spun ca ar fi, poate, mai potrivit, ca municipalitatea sa reglementeze prin planul urbanistic amplasarea de troite, care ar avea scopul de a atrage oamenilor atentia sa fie mai atenti cand se afla la volan sau cand traverseaza prin locuri nepermise. Consilierii bucuresteni iau in calcul posibilitatea de a concepe un regulament, dar stiu ca subiectul va fi extrem de sensibil, cand va fi abordat. Si ei sunt de parere ca mortii trebuie cinstiti la locul in care au fost ingropati. "Ne gandim sa realizam un regulament pentru amplasarea crucilor in locuri publice. Vom incerca sa gasim o solutie care sa multumeasca pe toata lumea", a precizat Stefan Pirpiliu, consilier municipal din partea PD. Potrivit statisticilor Directiei de Politie Rutiera, in fiecare an, pe soselele Romaniei, mor aproximativ 2.300 de oameni
. (Adevarul)




--------------------
Un prost gaseste intodeauna unul mai prost , care sa-l admire

Nicolas Boileau


Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 24 Nov 2005, 09:02 PM
Mesaj #23


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



E un titlu exagerat...


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edittha
mesaj 24 Nov 2005, 09:24 PM
Mesaj #24


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 316
Inscris: 19 June 05
Forumist Nr.: 6.479



Anul trecut cand baiatul meu a facut un pliant insotit de documentatia necesara despre ,, Bucurestiul de ieri si de azi" sincera sa fiu mi-a placut sa stau langa el sa imi amintesc cum era capitala pe vremea cand mergeam cu mama in excursie sau ptr a cumpara portocale. tongue.gif tongue.gif .( era epoca de aur) Sunt cam doi ani de cand nu am mai fost in capitala , dar cred ca si acum daca as ajunge primul lucru pe care l-as face ar fi sa stau pe o banca in Herastrau.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 16 Jul 2006, 04:41 PM
Mesaj #25


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721




Vesti bune...

Daca in ultimii ani, un amic sau un partener de afaceri venit din strainatate v-ar fi rugat sa il duceti intr-o seara la o bere intr-un loc reprezentativ pentru Bucuresti, cu siguranta ati fi ramas cateva momente pe ganduri. Iar apoi probabil ati fi optat pentru o solutie de compromis: petrecerea serii intr-un loc modern si placut, dar care nu spune nimic despre oras, sau intr-unul dintre localurile de poveste ale vechiului Bucuresti, gen Hanul lui Manuc, Cina sau Caru’ cu bere.



„De poveste“, intr-adevar, dar nu neaparat de una cu final fericit, de vreme ce, in lipsa investitiilor, acestea din urma s-au transformat in palide umbre a ceea ce au fost odata. Dar, cel putin in cazul a doua dintre localuri, epilogul poate fi rescris: Caru’ cu Bere a fost preluat de reteaua City Grill, iar Gambrinus de compania imobiliara spaniola Hercesa Imobiliare.



Desi a avut in ultimii doi ani cea mai agresiva extindere de pe piata restaurantelor, Dragos Petrescu, fondatorul si directorul lantului City Grill, considera ca „varful“ afacerilor sale, cel putin pana acum, il constituie deschiderea, incepand din toamna, a berariei Caru’ cu bere. Cei de la City Grill au inchiriat cladirea din strada Stavropoleos pentru o perioada de 10 ani, cu posibilitate de prelungire, urmand sa investeasca 1,5 milioane de euro in renovarea acesteia - un milion de euro pentru refacerea interiorului si 500.000 pentru cea a fatadei.



„Am estimat initial un buget de 800.000 de euro“, spune Daniel Mischie, directorul de dezvoltare al lantului City Grill, „dar ne-am dat seama pe parcurs ca e mai mult decat prea putin“. Din cate spune acesta, lucrarile de renovare nu vor aduce nici un element nou, urmarindu-se conservarea cladirii. „Vom readuce pe piata Caru’ cu bere din perioada interbelica, unde toata lumea se intalnea cu toata lumea si atmosfera era prietenoasa.“ Practic, planul City Grill a inceput cu o evaluare a structurii, a mobilierului existent si a picturilor de pe pereti si tavan, care vor fi renovate, fara a se interveni asupra structurii acestora, de o echipa de pictori si arhitecti selectionati cu atentie de beneficiari.



„Mobilierul si toata lemnaria din interior - nu numai mesele, scaunele, ci si paravanele, scarile si podelele din lemn fac parte din structura originala a localului de la sfarsitul secolului al XIX-lea, sunt construite din lemn fara cuie si vor face parte si dupa redeschidere din brandul Caru’ cu bere“, spune Daniel Mischie. Totusi, va exista si o noutate: o zona speciala de „cigarre“, unde se vor putea fuma specialitati de tigari si narghilea.



La final, Caru’ cu bere va avea o capacitate de peste 200 de locuri (parter si doua balcoane), avand in compunere un restaurant si o berarie. „Jos va fi un restaurant care va avea ca background muzeul berii (picturile de pe pereti ilustrand povesti de la cum preparau fenicienii berea si pana la reprezentari ale berariilor din Germania), care va fi deschis publicului, dar se va si inchiria pentru evenimente.“



In ceea ce priveste restaurantul, acesta nu va avea meniul traditional City Grill, ci unul adaptat atmosferei de epoca a Carului. Beraria va functiona la cele doua balcoane si va propune un meniu cu specific, din care nu vor lipsi gratarele, carnatii si salatele.



Iar pentru ca serviciile sa fie pe masura ofertei, nucleul echipei de la Caru’ cu bere - 18 persoane, atat bucatari, cat si ospatari - a plecat pentru o luna in Germania sa lucreze in doua berarii special alese in acest sens de cei de la City Grill. Dintre cei 18, doar cinci fac parte din fosta echipa a Carului cu bere - unde au lucrat, in medie, 20 de ani -, restul fiind selectati din peste 120 de candidati. „Aveam nevoie de persoane care sa poata invata mult si care sa justifice in timp investitia pe care o facem in ei: traininguri si salariu de 300 de euro net pe luna.“



Brandul Caru’ cu bere a fost inregistrat de Dragos Petrescu la OSIM, iar folosirea acestui nume va insemna mai mult decat afisarea siglei pe frontispiciul berariei. „Impreuna cu partenerul nostru United Romanian Breweries (producatorul Tuborg), vom pregati pentru la toamna berea «Caru’ cu bere»“, spune Daniel Mischie, adaugand ca aceasta marca se va produce exclusiv pentru clientii berariei. Totusi, de ce a durat atat de mult pana s-a gandit un investitor sa readuca pe piata renumele Carului cu bere?



Planurile celor de la City Grill de a prelua beraria dateaza de mai bine de sapte ani, de cand proprietarul localului, Mircea Nicolae (stranepotul fondatorului Carului) a intrat in posesia cladirii. De la retrocedarea din anul 1999, Mircea Nicolae a asteptat pana in 2006 ca firma care a exploatat intre timp localul (Trocadero SA - societate al carei actionariat majoritar este AVAS) sa elibereze spatiul.



Si tot in acest an, a mai aparut o oportunitate: compania imobiliara spaniola Hercesa Imobiliare a preluat fostul hotel Cismigiu, la parterul caruia se afla beraria Gambrinus, pe care si-a propus sa o redeschida, in anumite conditii. „Intr-un an si jumatate vom termina renovarea cladirii, in partea de sus vom face un aparthotel (apartamente de clasificare superioara pentru inchiriat - n.r.), tot acolo vor fi si birourile noastre, iar in spatiul Gambrinus vom incerca sa atragem un proiect valoros pentru o berarie“, spune Alejandro Solano, general managerul companiei Hercesa Imobiliare.



Beraria „Gambrinus“ a fost deschisa in anul 1901 de scriitorul Ioan Luca Caragiale, care era la a doua lui afacere de acest gen (in 1893 deschisese in strada Gabroveni „Beraria Mihalcea si Caragiale“, unde se asociase cu un consilier comunal care avea experienta in gestionarea unei berarii).



Cand vorbeste despre un „proiect valoros“, Solano se refera la un un proiect de berarie pe care sa il dezvolte un profesionist in domeniu si care sa aduca valoare adaugata locatiei. „Suntem romantici si am dori foarte mult ca un proiect foarte bun de berarie sa foloseasca eficient spatiul Gambrinus; dupa renovarea cladirii, vom vedea ce oferte primim si vom inchiria spatiul celui mai bun“, mai spune Solano.



Caru’ cu bere si Gambrinus ar fi doar doua exemple recente. Restaurante, cofetarii si taverne pline de povesti din Bucurestii lui nenea Iancu mai exista. Unele au fost deja retrocedate, iar altele sunt plimbate de la o instanta la alta, in litigii interminabile. Dar important este ca interes exista, iar potentialii investitori vor sa le pastreze aerul de odinioara. Care le garanteaza o buna parte din recuperarea investitiei.
(Business Magazin)



--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 7 Aug 2006, 09:08 AM
Mesaj #26


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



Cum era candva.


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 29 March 2024 - 07:23 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman