HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Panouri Izolante si Panouri Sandwich

Va recomandam panouri termoizolante Topanel si Panouri Isopan, un sistem modern de termoizolare dezvoltat de compania romaneasca Topanel.

 
Reply to this topicStart new topic
> Newsflash - Economia La Zi (analiza, Consultanta, Business Performant), Oameni, Idei, Solutii
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 07:50 PM
Mesaj #1


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Sunt cu siguranta momente cand doresti sa creionezi, sa sumarizezi, cateva idei pentru a structura un plan de afaceri si nu gasesti fie inspiratia, pe fondul anumitor probleme de ordin social sau din partea incertitudinilor, fie nu posezi cuantumul necesar de cunostinte si experienta necesare pentru a intocmi un plan de previziune al afacerii sau, pur si simplu, un plan de afaceri. In cateva idei succinte voi puncta doar acele linii directoare in baza carora un plan de afaceri ar trebui sa fie conceput, urmand ca ulterior, sa inserez si modele de business-consulting, planuri, etc.
Iata etapele sau capitolele ce ar trebui sa fie continute intr-un model de plan de afaceri, in linii mari:
1. SINTEZA PLANULUI DE AFACERI
2. PREZENTAREA INTREPRINDERII/AFACERII
3. PRODUSELE SI SERVICIILE FIRMEI
4. PROGRAMUL DE MARKETING SI PLANUL DE PREVIZIUNE AL AFACERII (dupa caz, PLANUL DE VANZARI)
5. PROGRAMUL DE DEZVOLTARE A PRODUSELOR SI SERVICIILOR
6. PROGRAMUL ACTIVITATILOR OPERATIONALE
7. MANAGEMENTUL ACTIVITATILOR
8. PLANUL FINANCIAR
9. OFERTA FINALA SAU ANTREPRENORIALA A PLANULUI DE AFACERI
De retinut este faptul ca un plan competent intocmit va va lua din durerile de cap de mai tarziu, cand ve-ti trece la nivelul explicativ pe fiecare nivel/capitol in parte.
De asemenea, un plan de afaceri rezumat (gen prezentare oferta firmei la posibili clienti) trebuie sa identifice si sa satisfaca urmatorii factori:
- descrierea succinta a firmei;
- prezentarea produselor si/serviciilor;
- piata potentiala;
- proiectiile cercetarii de piata;
- avantajul competitiv al produselor si/sau serviciilor;
- principalele aspecte financiare implicate;
- profitabiitatea firmei;
- echipa manageriala;
- oferta sau propunerea adresata destinatarului planului de afaceri.
Daca identificati targetul dorit si evaluati in real sansele voastre pe piata, plus de acest lucru aveti si un spirit dinamic-constructiv in cautare de oportunitati, ati intrat in zona afacerilor in procent de 10%.
In viitoarele episoade, voi prezenta si cum sa intocmesti o cerere de finantare, cui sa o adresezi si in ce instante, cum sa faci o analiza diagnostic eficienta si cum sa atribui in favoarea ta criteriile europene de eligibilitate astfel incat sa nu fii mancat pe parcurs de competitie, cum sa identifici si sa intelegi o oportunitate de business si ce inseamna sa faci business in cadrul economic actual al Romaniei, vom parcurge spre a intelege si pantele cand abrupte cand netede si line ale PR-ului, cat aport prezinta consultanta de imagine in raportul firma-client, servicii prestator-beneficii client, balante de cheltuieli, cum sa evaluezi periodic contul casa in lei pentru o buna gestionare a datelor contabile si multe altele.
NB: in limita timpului si a disponibilitatii, implicarea mea in acest proiect de informatizare este de 100%.




--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 08:02 PM
Mesaj #2


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Instructiune cu privire la decontarea cheltuielilor diverse si neprevazute din devizul general al contractelor si actelor aditionale pentru contractele de lucrari, servicii si furnizare

Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional a emis Instructiunea nr.50/25.06.2010, cu privire la decontarea cheltuielilor diverse si neprevazute din devizul general al contractelor si actelor aditionale pentru contractele de lucrari, servicii si furnizare din cadrul Programului Operational Regional. Mentionam ca prezenta instructiune se va aplica din data de 15 iulie 2010.
http://www.finantare.ro/stire-15048-Instru...-furnizare.html

Aproape 100 de milioane de euro disponibili pentru panificatie, dulciuri si procesarea produselor lemnoase si nelemnoase

Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP) anunta deschiderea primei sesiuni pentru depunerea proiectelor din cadrul Schemei de Ajutor de Stat N578/ 2009 aferenta Masurii 123 "Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si forestiere" a Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR).
http://www.finantare.ro/stire-15057-Aproap...nelemnoase.html

Masuri pentru cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene

Pentru a veni in sprijinul solicitantilor si beneficiarilor de proiecte, conducerea AMPOSDRU a luat o serie de masuri care vizeaza pe de o parte, modificarea mecanismului de acordare a prefinantarii, iar pe de alta parte modificarea Ghidului Solicitantului.
http://www.finantare.ro/stire-15061-Masuri...r-europene.html


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 08:04 PM
Mesaj #3


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



AM POAT a modificat in luna iunie Ghidul Solicitantului pentru POAT

Ghidul solicitantului POAT a fost modificat in luna iunie 2010.

http://www.finantare.ro/stire-15015-AM-POA...entru-POAT.html

Modificari legislative: Rambursare 100% pe DMI 4.3!

A fost publicat in Monitorul Oficial ordinul 1726 din 15.06.2010 privind finantarea nerambursabila de 100% a cheltuielilor eligibile, precum si modificarea criteriului profitului inregistrat, aplicabile liniei de finantare DMI 4.3. "Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor" din cadrul Programului Operational Regional.

http://www.finantare.ro/stire-15007-Modifi...pe-DMI-4.3.html

Nou apel de finantare in cadrul programului anual de lucru pe PROGRESS - proiecte pe experimentare sociala!

Comisia Europeana a lansat un nou apel de finantare in cadrul programului anual de lucru pe PROGRESS - proiecte pe experimentare sociala.

http://www.finantare.ro/stire-14998-Nou-ap...re-sociala.html


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 14 Jul 2010, 08:04 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 08:06 PM
Mesaj #4


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Programul cadru de finantare nerambursabila pentru Romania aprobat de catre Parlamentul Elvetiei va fi semnat in iulie

Programul cadru de finantare nerambursabila pentru Romania a fost aprobat de catre Parlamentul Elvetiei in decembrie 2009 dar abia in iulie se asteapta semnarea Memorandumului de catre cele doua Guverne.

http://www.finantare.ro/stire-14966-Progra...t-in-iulie.html

Noul Ghid al Solicitantului POSDRU - Conditii Generale

Autoritatea de Management pentru POSDRU publica spre consultare noul Ghid al Solicitantului - Conditii Generale pentru proiecte de grant si proiecte strategice.

http://www.finantare.ro/stire-14956-Noul-G...i-Generale.html

Promisiuni de 100 milioane euro din partea Norvegiei

Norvegia ofera Romaniei prin doua programe de granturi posibilitatea de beneficia de finantare in valoare totala de 98,5 milioane euro in perioada 2009-2011.

http://www.finantare.ro/stire-14961-Promis...-Norvegiei.html


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 08:09 PM
Mesaj #5


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Clauze non-financiare in contractul de credit
> Clauzele de acoperire a riscului de dobândă

a. Clauza "parri - pass": debitorul nu va putea extinde sau mări oricărei garanţii în favoarea unui alt terţ (altul decât creditorul iniţial), fără a constitui garanţii similare mai întâi în favoarea creditorului iniţial, stabilind de comun acord cu acesta prioritatea sau paritatea garanţiei în favoarea terţului;

b. Clauza "negative - pledge": înseamnă ca împrumutatul nu va permite existenta oricărei ipoteci, sau pretenţie asupra activelor sale acum sau in viitor.

c. Clauza "set - off": reglementează dreptul creditorului sau al debitorului de a solicita compensarea unor pasive financiare cu active financiare deţinute de aceştia (de exemplu compensarea unui depozit bancar cu un credit bancar).

d. Cross default: daca un debitor care are inserat în contractul de credit cu un creditor "X", o astfel de clauză intră în incapacitate de plată faţă de un alt creditor "Y", această clauză dă dreptul creditorului "X" să ceară rambursarea imediată a creditului acordat.

Acest topic a fost editat de Minerval: 14 Jul 2010, 08:10 PM


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 08:46 PM
Mesaj #6


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



REGIMURILE VALUTARE ALE TARILOR IN TRANZITIE - O PROVOCARE A ADERARII LA UNIUNEA EUROPEANA

> TIPURI EXTREME DE REGIMURI VALUTARE

Complet flexibil (flotare libera)
- permite tarii care il adopta sa sustina o
- politica monetara independenta
- confera economiei flexibilitatea necesara pentru a se adapta atat socurilor interne cat si celor externe
- asociat cu inflatie crescuta

Curs fix
- reduce gradul de flexibilitate al sistemului economic
- confera un grad sporit de credibilitate politicilor economice
- istoria a dovedit ca ratele fixe de schimb nu reusesc de obicei sa impuna stabilitate macroeconomica, putand provoca crize majore de depreciere a monedei.

Catre sfarsitul anilor ’70, tarile in dezvoltare s-au orientat catre regimuri valutare mai flexibile.

Cauze:
- procesul de ajustare macroeconomica, determinat de factori interni si externi, ca: fluctuatiile ample ale cursurilor de schimb ale mai multor valute care au suferit dupa caderea sistemului de la Bretton Woods, socurile petroliere din anii ’70 – ’80, criza datoriei externe din anii ’80
- cresterea dramatica a mobilitatii capitalului in aceste economii in ultimele doua decenii, precum si estimarea unei cresteri a costurilor de mentinere a cursurilor fixe.

Ultimele tendinte concrete inregistrate in cazul tarilor in tranzitie sunt de abandonare a regimurilor intermediare, respectiv ancora valutara, banda de variatie, banda legata, si oricare combinatie a acestora.

Aceste tipuri de regimuri hibride mai pot fi intalnite in prezent in tarile Europei Centrale si de Est (T.E.C.E.) numai la:
- Macedonia (ancora valutara)
- Ungaria (banda ajustabila)

Teoria extremelor” (Corners Hypothesis)

Sustine ca in adoptarea regimului valutar, tarile in tranzitie sunt impinse catre extreme (flotarea libera si cursul fix)
Porneste de la premisa ca mobilitatea capitalurilor, politica monetara independenta si mentinerea unui regim valutar fix sunt simultan incompatibile.
Va trebui sa se renunte la unul din urmatoarele obiective:
-Stabilitatea cursului valutar
-Independenta monetara
-Integrarea financiara internationala

Pietele financiare sunt din ce in ce mai integrate la nivel international.
Tarile in tranzitie vor opta fie pentru stabilitatea cursului valutar, fie pentru independenta monetara.
In prezent, majoritatea T.E.C.E. au optat pentru:
- flotare libera (Polonia, Rusia)
- flotare administrata (Cehia, Slovacia, Romania)
- Consiliu monetar (Bulgaria, Estonia, Lituania)
- curs fix (Letonia)
Politica valutara nu poate fi abordata izolat, ci ca parte a cadrului economico-monetar general.
In scopul crearii unor economii de piata functionale si competitive, T.E.C.E. trebuie sa adopte politici economice consistente, care sa includa atat reforme structurale, cat si determinarea regimului valutar.

ECOFIN a stabilit cadrul general al strategiei valutare a T.E.C.E. in scopul aderarii la UE.
ECOFIN a identificat trei stadii succesive in cadrul procesului de aderare la uniunea economica si de adoptare ulterioara a Euro (stadiul de preaderare, stadiul urmator aderarii si adoptarea monedei unice).

OBSERVATII:
Pana in prezent nu s-a gasit o solutie reala pentru controversele privind alegerea regimului valutar ideal pentru tarile in tranzitie. Studiile care coreleaza regimurile valutare cu cresterea economica tind sa considere ca in general efectele cursurilor fixe sunt mai favorabile, comparativ cu cele ale cursurilor flotante.
Cursurile fixe par sa fie asociate cu o probabilitate mai scazuta de aparitie a crizelor in sistemul bancar si cu o inflatie mai redusa.
Chiar daca in ultimele doua decenii nivelul inflatiei a fost mult mai scazut si mai putin volatil in tarile in tranzitie cu regimuri valutare mai putin flexibile, nu exista diferente clare in ceea ce priveste performantele de crestere economica.
Desi adoptarea unui regim valutar fix sau hibrid cu flexibilitate redusa reprezinta o strategie de succes in controlarea inflatiei, poate deveni o decizie periculoasa pentru tarile in tranzitie cu importante datorii externe denominate in valuta.
Conform ECOFIN, regimurile valutare fixe, inclusiv Consiliul monetar, pot fi sustenabile in economii mici si deschise, cu preturi suficient de flexibile, cu o disciplina fiscala stricta si un sistem financiar sanatos.


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 10:17 PM
Mesaj #7


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Condiţii generale aplicabile Contractelor de finanţare nerambursabilă din partea Comunităţii Europene, încheiate pentru acţiuni externe

Cuprins

Dispoziţii generale şi administrative

Articolul 1. Obligaţii generale
Articolul 2. Obligaţiile privind informarea şi rapoartele tehnice şi financiare
Articolul 3. Responsabilitate
Articolul 4. Conflict de interese
Articolul 5. Confidenţialitate
Articolul 6. Vizibilitate
Articolul 7. Dreptul de proprietate / de utilizare a rezultatelor şi echipamentelor
Articolul 8. Evaluarea proiectului
Articolul 9. Modificarea contractului
Articolul 10. Cesionarea
Articolul 11. Durata de implementare a Proiectului, prelungirea, suspendarea, forţa majoră şi data limită
Articolul 12. Rezilierea Contractului
Articolul 13. Legea aplicabilă şi soluţionarea litigiilor

Prevederi financiare

Articolul 14 Costuri eligibile
Articolul. 15 Plăţi şi dobânzi de întârziere a plăţii
Articolul 16 Contabilitate şi controale tehnice şi financiare
Articolul 17 Suma finală a finanţării acordată de către Autoritatea Contractantă
Articolul 18 Restituirea finanţării nerambursabile

Dispoziţii generale şi administrative

Articolul 1. Obligaţii generale
1.1.Beneficiarul va implementa Proiectul pe propria sa răspundere şi în conformitate cu Descrierea Proiectului din Anexa I, pentru atingerea obiectivelor proiectului, aşa cum sunt precizate în proiect.
1.2.Beneficiarul trebuie să implementeze Proiectul cu toată atenţia, eficienţa, transparenţa şi cu toată străduinţa necesară, în concordanţă cu cele mai bune practici din domeniul de activitate vizat şi în conformitate cu prezentul contract .
În acest scop Beneficiarul va mobiliza toate resursele financiare, umane şi materiale necesare pentru finalizarea proiectului, aşa cum se specifică în Descrierea Proiectului.
1.3.Beneficiarul va acţiona singur sau în parteneriat cu unul sau mai multe ONG-uri sau alte organisme identificate în Descrierea Proiectului. Acesta poate subcontracta o parte limitata din Proiect ( lucrari si servicii). Cea mai mare parte a Proiectului trebuie realizată totuşi de către beneficiar şi unde este cazul de partenerii săi.
Dacă implementarea proiectului implică încheierea de contracte de către beneficiar , se vor aplica procedurile de acordare a contractului şi regulile de naţionalitate şi origine stabilite în Anexa IV.
Autoritatea Contractantă nu recunoaşte nici o legătură contractuală între ea şi partenerul/partenerii Beneficiarului sau cu subcontractorii acestuia. Numai Beneficiarul este singurul care răspunde în faţa Autorităţii Contractante pentru implementarea Proiectului. Beneficiarul se angajează că toate condiţiile impuse lui prin articolele 1,3,4,5,6,7,8,10,14,16 şi 17 se aplică în aceeaşi măsură tuturor partenerilor săi şi cele aplicabile prin Articolele 1,3,4,5,6,8 şi 16 şi tuturor contractanţilor săi. Beneficiarul va include în contractele cu ei dispoziţii care să aibă efectul descris mai sus.
1.4.Beneficiarul şi Autoritatea Contractantă sunt singurele părţi ( „Părţile”) în acest contract. În situaţia în care Comisia Europeană nu este Autoritate Contractantă, ea nu este parte în acest Contract, ceea ce îi va conferi doar drepturile şi obligaţiile care sunt mentionate în mod explicit în contract. Cu toate acestea ea va aproba Contractul, pentru a asigura că finanţarea nerambursabilă acordată de Autoritatea Contractantă din bugetul Comunităţilor Europene şi dispoziţiile acestui Contract privind vizibilitatea se aplică corespunzător.

Articolul 2. Obligaţiile privind informarea şi rapoartele tehnice şi financiare
2.1.Beneficiarul trebuie să furnizeze Autorităţii Contractante toate informaţiile legate de implementarea Proiectului. În acest scop Beneficiarul trebuie să întocmească rapoarte intermediare şi un raport final. Aceste rapoarte trebuie să conţină o parte tehnică şi una financiară. Ele trebuie să acopere Proiectul în întregime, fără să ţină cont de care parte este finanţată de Autoritatea Contractantă. Autoritatea Contractantă poate solicita informaţii suplimentare în orice moment; aceste informaţii trebuie să-i fie furnizate în maximum 30 zile de la solicitare.
2.2.Fiecare raport intermediar trebuie să furnizeze justificări complete asupra tuturor aspectelor implementării, pentru perioada pentru care este întocmit. Rapoartele trebuie întocmite în aşa fel încât să permită compararea între, pe de o parte obiectivul(ele), mijloacele propuse, rezultatele aşteptate în Descrierea Proiectului şi detaliile bugetului Proiectului, iar pe de altă parte mijloacele folosite, costurile angajate şi rezultatele obţinute ( folosind indicatorii de realizare precizaţi în Descrierea Proiectului). Raportul trebuie să includă o situaţie a cheltuielilor Beneficiarului , sau dacă este cazul şi a partenerilor, pentru perioada acoperită de raport şi un plan de acţiune pentru următoarea etapă a implementării proiectului.
2.3.Raportul final trebuie să conţină în plus o descriere detaliată a condiţiilor în care a fost realizat proiectul, informaţii asupra măsurilor pentru a asigura vizibilitatea finanţării UE , informaţii care să permită evaluarea impactului Proiectului, dovada transferurilor de proprietate menţionate în Articolul 7.3 şi un decont final al tuturor costurilor eligibile ale Proiectului, plus o recapitulaţie completă a veniturilor şi a cheltuielilor proiectului precum şi a plăţilor primite.
2.4.Rapoartele trebuie elaborate în aceeasi limbă ca şi contractul. Ele trebuie înaintate Autorităţii Contractante la termenele următoare:
A.dacă plata se efectuează conform opţiunilor 1 sau 3 din articolul 15.1: un raport unic şi final va fi transmis Autorităţii Contractante în termen de 3 (trei) luni de la terminarea duratei de implementare, aşa cum este definită în articolul 2 al Condiţiilor Speciale.
B.Dacă plata se efectuează conform opţiunii 2 din art. 15.1
-un raport intermediar trebuie să însoţească fiecare cerere de plată;
-raportul final va fi transmis Autorităţii Contractante în termen de 3 (trei) luni de la terminarea duratei de desfăşurare, aşa cum este definită în articolul 2 al Condiţiilor Speciale.

Termenul pentru înaintarea raportului final se prelungeşte cu şase luni atunci când Autoritatea Contractantă este un serviciu al sediului central al Comisiei Europene
2.5.Condiţiile Speciale pot stipula că Beneficiarul trebuie să furnizeze un exemplar suplimentar al rapoartelor pentru Delegaţia Comisiei Europene responsabilă cu monitorizarea Proiectului.
2.6.Dacă Beneficiarul nu furnizează Autorităţii Contractante un raport final în termenul prevăzut de art. 2.4. şi nu furnizează o explicaţie scrisă acceptabilă şi suficientă asupra motivelor care l-au împiedicat să-şi îndeplinească această obligaţie, Autoritatea Contractanta poate rezilia Contractul conform art. 12.2. a) şi poate recupera sumele deja plătite Beneficiarului şi nejustificate.
De asemenea, dacă plăţile se efectuează conform opţiunii 2 din art. 15.1. si Beneficiarul nu a prezentat un raport intermediar şi o cerere de plată la sfârşitul fiecărei perioade de 12 luni după data prevazută la art. 2.2 din Condiţiile Speciale, Beneficiarul trebuie să informeze Autoritatea Contractantă asupra motivelor din cauza cărora nu a putut să se conformeze acestei obligaţii şi să indice stadiul în care se află Proiectul. Dacă Beneficiarul nu se achită de aceste obligaţii, Autoritatea Contractantă poate rezilia contractul conform articolului. 12.2 a) şi poate proceda la recuperarea sumelor deja plătite beneficiarului şi nejustificate.

Articolul 3. Responsabilitate
3.1.Autoritatea Contractantă nu poate fi facută responsabilă, în nici o circumstanţă şi din nici un motiv, pentru daune aduse personalului sau bunurilor Beneficiarului pe durata desfăşurării proiectului. În consecinţă, Autoritatea Contractantă nu va admite nici o cerere de despăgubire sau plăţi suplimentare în legătură cu astfel de daune.
3.2.Beneficiarul îsi va asuma întreaga responsabilitate în raport cu terţe părţi, inclusiv pentru daune de orice natură aduse terţelor părţi pe perioada desfăşurării proiectului. Beneficiarul va exonera Autoritatea Contractantă de orice răspundere asociată cu orice cerere de despăgubire sau acţiune apărută ca urmare a încălcării reglementărilor legale de către Beneficiar, de angajaţii săi sau de persoanele pentru care aceşti anagajaţi răspund, sau ca rezultat al încălcării drepturilor unei terţe părţi.

Articolul 4. Conflict de interese
Beneficiarul se angajează să ia toate măsurile necesare pentru a evita orice conflicte de interese şi va informa Autoritatea Contractantă fără întârziere de orice situaţie care cosntituie sau ar putea determina apariţia oricărui asemenea conflict de interese.
Este un conflict de interese atunci când exercitarea obiectivă şi imparţială a funcţiilor oricărei persoane din acest Contract este compromisă pentru motive care implică familia, viaţa sentimentală, afinităţi politice sau naţionale, interese economice sau oricare alte interese comune cu o altă persoană.

Articolul 5. Confidenţialitate
În conformitate cu articolul 16, Autoritatea Contractantă şi Beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea oricărui document, informaţie şi material communicat lor sub clauză de confidenţialitate, cel puţin şapte ani de la plata finală. În situaţia în care Comisia Europeană nu este Autoritate Contractantă aceasta va avea acces la toate documentele communicate Autorităţii Contractante şi va păstra aceeaşi confidenţialitate.

Articolul 6. Vizibilitate
6.1.Cu exceptia cazurilor în care Comisia Europeană este de acord sau solicita altfel, Beneficiarul trebuie să ia toate măsurile pentru a face public faptul că Uniunea Europeană a finanţat sau cofinanţat Proiectul. Aceste măsuri trebuie să fie conforme regulilor relevante privind vizibilitatea acţiunilor externe stabilite şi publicate de Comisie.
6.2.În particular, Beneficiarul se va referi la proiect şi la contribuţia financiară a Uniunii Europene în informaţiile furnizate beneficiarilor finali ai Proiectului, în raportarile interne şi anuale şi în orice relaţii cu media. Va afişa sigla UE oriunde este potrivit.
6.3.Orice notificare sau publicaţie a Beneficiarului referitoare la proiect, inclusiv la conferinţe şi seminarii, trebuie să specifice că Proiectul a primit finanţare din partea Uniunii Europene. Orice publicaţie a Beneficiarului, în orice formă şi pe orice suport, inclusiv Internet, trebuie să aibă următoarea menţiune: “Acest document a fost realizat cu asistenţa financiară a Uniunii Europene.Conţinutul acestui document se află în totalitate în responsabilitatea <numele Beneficiarului > şi nu poate fi considerat în nici un caz ca reflectând poziţia Uniunii Europene”.
6.4.Beneficiarul autorizează Autoritatea Contractantă şi Comisia Europeană să publice numele şi adresa sa , scopul finanţării nerambursabile , suma maximă a finanţării şi ponderea finanţării costurilor eligibile a Proiectului , după cum este stabilit în articolul 3.2 din Condiţii Speciale. O derogare de la publicarea acestor informaţii poate fi acordată dacă poate fi pus în pericol Beneficiarul sau pot fi afectate interesele sale comerciale.

Articolul 7. Dreptul de proprietate / de utilizare a rezultatelor şi echipamentelor
7.1Proprietatea, titlurile şi drepturile de proprietate industrială şi intelectuală asupra rezultatelor Proiectului precum şi raportarile şi alte documente legate de proiect vor ramâne Beneficiarului.
7.2Prin derogare de la prevederile articolului 7.1. şi în condiţiile articolului 5, Beneficiarul va acorda Autorităţii Contractante ( şi Comisiei Europene când aceasta nu este Autoritatea Contractantă) dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar toate documentele rezultate în urma Proiectului, oricare ar fi forma acestora, dacă aceasta nu încalcă drepturile existente de proprietate industrială şi intelectuală.
7.3Echipamentele, vehiculele şi materialele plătite din bugetul Proiectului vor fi transferate, cel mai târziu la sfârşitul perioadei de implementare a proiectului, oricărui partener local al beneficiarului sau beneficiarilor finali ai proiectului. Copii ale titlurilor de transfer trebuie să fie anexate raportului final.

Articolul 8. Evaluarea proiectului
8.1.Dacă Comisia face o evaluare intermediară sau ulterioară (ex-post), Beneficiarul se angajează să pună la dispoziţia acesteia şi/sau persoanelor autorizate de aceasta toate documentele sau informaţiile care sunt necesare în evaluare şi le va acorda drepturile de acces prevăzute la articolul 16.2.
8.2.Dacă oricare din părţi (sau Comisia Europeană) face sau mandatează o evaluare în cadrul proiectului, trebuie să transmită o copie din raportul de evaluare celeilalte părţi şi Comisiei Europene (sau celorlalte părţi, după caz).

Articolul 9. Modificarea contractului
9.1.Orice modificare a contractului, inclusiv a anexelor, trebuie facută în scris şi va face obiectul unui act adiţional.
Dacă cererea de modificare a contractului vine din partea beneficiarului, acesta trebuie să adreseze această cerere Autorităţii Contractante cu o lună (1 lună) înaintea momentului la care doreşte ca această modificare să intre în vigoare, cu excepţia cazurilor bine justificate de beneficiar şi acceptate de Autoritatea Contractantă.
9.2.Cu toate acestea, dacă modificarea contractului nu afectează scopul principal al proiectului şi impactul financiar se limitează la un transfer în cadrul unui singur capitol al bugetului sau la un transfer între capitole implicând o variatie de 15% sau mai puţin din suma initial inscrisă la o rubrică pentru o categorie de cheltuieli eligibile, beneficiarul va aplica modificarea şi va informa Autoritatea Contractantă în scris. Această metodă nu poate fi utilizată pentru a modifica rubrica pentru cheltuieli administrative.
Schimbarea adresei, modificarea contului bancar şi a auditorului pot face obiectul unei simple notificări, cu toate că acest lucru nu va afecta opţiunea Autorităţii Contractante de a se opune alegerii făcute de Beneficiar în privinţa contului bancar sau auditorului.
Autoritatea Contractantă îşi rezervă dreptul de a solicita schimbarea auditorului la care se face referire în articolul 7.1 din “Condiţiile speciale“ dacă elemente care nu erau cunoscute la încheierea contractului, ridică îndoieli asupra independenţei sau profesionalismului auditorului.
9.3.Un act adiţional nu poate avea scopul sau efectul de a produce schimbări în contract care ar pune în discuţie decizia de acordare a finanţării nerambursabile sau ar fi contrare principiului tratamentului egal al solicitanţilor.
Suma maximă a finanţării nerambursabile menţionată în articolul 3.2 din Condiţii Speciale nu poate fi majorată.

Articolul 10. Cesionarea
Contractul şi plăţile aferente acestuia nu pot fi transferate sau cedate unei terţe părţi în nici un fel, fără acordul scris prealabil al Autorităţii Contractante.

Articolul 11. Durata de implementare a Proiectului, prelungirea, suspendarea, forţa majoră şi data limită
11.1Perioada de implementare a Proiectului este stabilită articolul 2 din Condiţii Speciale. Beneficiarul trebuie să informeze Autoritatea Contractantă fără întârziere asupra oricăror circumstanţe în măsură să afecteze sau să întârzie implementarea Proiectului. Beneficiarul poate solicita cu cel puţin o lună de zile înainte de terminarea duratei limită de implementare a proiectului, o prelungire a acesteia. Solicitarea trebuie însoţită de toate dovezile necesare evaluării acesteia.
11.2Beneficiarul poate suspenda implementarea întregului sau a unei părţi a Proiectului dacă circumstanţele (îndeosebi forţa majoră) fac prea dificilă sau periculoasă continuarea acestuia. Beneficiarul trebuie să informeze Autoritatea Contractantă fără întârziere şi să-i pună la dispoziţie toate detaliile necesare. Oricare parte poate rezilia Contractul conform articolului 12.1. În cazul în care Contractul nu este reziliat, Beneficiarul se va strădui să minimizeze durata întreruperii şi să reia implementarea de îndată ce condiţiile o permit şi după ce informează Autoritatea Contractantă despre acest fapt.
11.3Autoritatea Contractantă poate solicita Beneficiarului suspendarea implementării întregului sau a unei părţi a Proiectului, dacă circumstantele (indeosebi forţa majoră) fac prea dificilă sau periculoasa continuarea acestuia. Oricare parte poate rezilia Contractul conform articolului 12.1. In cazul in care Contractul nu este reziliat, Beneficiarul se va stradui sa minimizeze durata întreruperii şi poate relua implementarea de îndată ce condiţiile o permit cu aprobarea prealabilă scrisă a Autorităţii Contractante.
11.4Durata de implementare a Proiectului va fi prelungită cu o perioadă de timp egală cu durata întreruperii, fără a prejudicia modificările la Contract, care pot fi necesare în scopul adaptării proiectului la noile condiţii de implementare.
11.5Forţa majoră reprezintă orice situaţie excepţională neprevăzută sau eveniment în afara controlului părţilor, care îi împiedică pe oricare dintre ei să îşi îndeplinească oricare din obligaţiile contractuale şi care nu poate fi atribuită unei erori sau neglijenţe din partea lor ( sau din partea contractorilor lor, agenţílor sau angajaţilor) şi se dovedeşte insurmontabilă în ciuda eforturilor făcute. Defecte în echipamente sau materiale sau întârzieri în asigurarea disponibilităţii lor, conflicte de muncă, greve sau dificultăţi financiare nu pot fi invocate ca forţă majoră. Nu se va considera o încălcare a obligaţiilor contractuale de către o Parte dacă aceasta este împiedicată de forţa majoră să le îndeplinească. Fără a prejudicia Articolele 12.2 şi 12.3, Partea care se confruntă cu forţa majoră va informa cealaltă Parte fără întârziere, menţíonând natura , durata probabilă şi efectele previzibile ale problemei şi va lua toate măsurile pentru minimizarea posibilelor pagube.
11.6Obligaţiile de plată ale Comunităţii Europene prevăzute prin acest Contract se vor termina după 18 luni după perioada de implementare precizată prin articolul 2 din Condiţii Speciale , cu excepţia cazului în care Contractul se reziliază conform Articolului 12.
Autoritatea Contractantă va notifica Beneficiarului orice amânare a termenului limită.

(continuare post urmator)


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 10:20 PM
Mesaj #8


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Articolul 12. Rezilierea Contractului
12.1Dacă o Parte consideră că Contractul nu mai poate fi executatefectiv sau în mod corespunzător, aceasta se va consulta cu cealaltă parte. Dacă nu se poate ajunge la un acord asupra unei soluţii, oricare Parte poate rezilia Contractul cu un preaviz, în scris, de 2 luni, fără a i se cere să plătească compensaţii.
12.2Autoritatea Contractantă poate rezilia contractul, fără preaviz şi fără să plătească compensaţii de orice fel, atunci când Beneficiarul:
a.nu îsi îndeplineşte, fără justificare, oricare din obligaţiile care îi revin şi, după ce a fost înştiinţat în scris să îşi îndeplinească aceste obligatii, persistă încă în neonorarea lor sau nu furnizează explicaţii satisfăcătoare în 30 zile de la trimiterea notificării;
b.este în stare de faliment sau pe cale de lichidare, are afacerile administrate de către tribunal, a început proceduri de aranjamente cu creditorii, are activitatea suspendată sau este în orice situaţie analogă, provenind dintr-o procedură similară prevăzută în legislaţia şi reglementările în vigoare;
c.a suferit condamnări definitive datorate unei conduite profesionale printr-o condamnare împotriva căreia nici un apel nu mai este posibil, sau este vinovat de grave greşeli profesionale care pot fi dovedite prin orice mijloace;
d.se angajează în orice act de fraudă sau corupţie sau este implicat în organizaţii criminale sau în alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor: acestea sunt valabile şi pentru parteneri, contractori sau agenţi ai Beneficiarului.
e.îsi schimbă personalitatea juridică, cu excepţia cazurilor în care se încheie un act adiţional în acest sens;
f.nu respectă prevederile Articolelor. 4 ,10 şi 16
g.face declaraţii false sau incomplete pentru. a obţine finanţarea nerambursabilă prevăzută în contract sau furnizează raportări care nu corespund realităţii;
12.3. În cazul rezilierii Beneficiarul va fi îndreptăţit la plata finanţării nerambursabile doar pentru partea proiectului executat, excluzând costurile legate de angajamentele curente care se vor implementa dupa reziliere. În acest scop Beneficiarul va introduce o cerere de plată şi un raport final în conformitate cu Articolul 2.
12.4Cu toate acestea, în cazul rezilierii contractului din vina Beneficiarului în conformitate cu Articolul 12.1 şi în cazurile specificate in Articolul 12.2 d), e) şi g) , Autoritatea Contractantă poate solicita rambursarea parţială sau integrală a sumelor deja plătite din finanţarea nerambursabilă, corespunzător gravităţii faptelor în cauză şi după ce i s-a permis Beneficiarului să transmită observaţiile sale.
12.5Înainte de sau în locul rezilierii contractului – prevăzută de acest articol , Autoritatea Contractantă poate suspenda plăţile , ca măsură de precauţie fără o înştiinţare prealabilă.
12.6Acest contract se reziliază automat dacă nu a fost dacă nu s-a dat curs nici unei plăţi in trei ani de la semnare.

Articolul 13. Legea aplicabilă şi soluţionarea litigiilor
13.1Prezentul contract va fi supus legii Autorităţii Contractante sau, atunci când Autoritatea Contractantă este Comisia Europeană, va fi suspus legii belgiene.
13.2Părţile vor face tot posibilul pentru a soluţiona pe cale amiabilă orice litigiu apărut între ele în cursul implementării acestui Contract. În acest scop, ei vor comunica în scris poziţiile lor şi orice soluţie pe care o consideră posibilă şi se vor întâlni la solicitarea oricăreia dintre părţi. O Parte trebuie să răspundă solicitării pentru o soluţionare amiabilă în termen de 30 de zile. Odată ce această perioadă a expirat, sau dacă încercarea de a ajunge pe cale amiabilă la o soluţíe nu a dus la un acord în termen de 120 de zile de la prima solicitare , fiecare Parte poate notifica celeilalte faptul că ea consideră că procedura a eşuat.
13.3În cazul eşecului de a ajunge la un acord pe cale amiabilă, litigiul poate fi supus, cu consimtamântul ambelor parti, concilierii Comisiei Europene, dacă aceasta nu este Autoritate Conractantă. Dacă nici o soluţíe nu a fost gasită în 120 de zile de la deschiderea procedurii de conciliere, oricare Parte poate notifica celeilalte faptul că ea consideră că procedura a eşuat
13.4. În cazul în care procedurile de mai sus eşuează, fiecare parte poate înainta litigiul în instanţele ţării Autorităţii Contractante sau instanţelor de la Bruxelles, atunci când Autoritatea Contractantă este Comisia Europeană.

Prevederi financiare

Articolul 14 Costuri eligibile
14.1. Pentru a fi considerate eligibile pentru Proiect, costurile trebuie să fie:
-necesare pentru realizarea proiectului, să fie prevăzute în contract şi să respecte principiile unei gestiuni financiare sănătoase, mai ales în privinţa eficienţei economice şi a raportului cost/eficacitate;
-angajate în cursul duratei de execuţie a Proiectului, de către Beneficiar sau partenerii săi, aşa cum este aceasta definită în Articolul 2 din Condiţiile Speciale, oricare ar fi momentul plăţii efective de către Beneficiar sau partenerii săi, fără a prejudicia eligibilitatea costurilor la auditul final;
-înregistrate în contabilitatea şi documentele fiscale ale Beneficiarului , să fie identificabile şi verificabile şi să fie sustinute de documente justificative în original.
14.2. Referitor la cele de mai sus şi unde este relevant cu respectarea dispoziţíilor Anexei IV, următoarele costuri directe sunt eligibile:
-cheltuielile cu personalul aferent proiectului, corespunzând salariilor efective la care se adaugă cheltuielile cu sigurarile sociale şi alte cheltuieli eferente salariilor; salariile şi costurile nu trebuie să depăşească salariile şi costurile suportate în mod normal de beneficiar sau partenerii săi, după cum este cazul;
-cheltuielile pentru transportul şi cazarea personalului care ia parte la proiect, pentru sume care nu depăşesc cele în mod normal practicate de Către Beneficiar sau partenerii săi după cum este cazul. Orice rată fixă de rambursare nu trebuie să depăşească nivelurile aprobate anual de Comisia Europeană;
-cheltuielile de achizitionare echipamente (noi sau uzate) si servicii conditia ca acestea sa corespunda preturilor pieţei;
-cheltuieli cu consumabile şi materiale;
-cheltuieli cu sub-contractarea;
-cheltuieli care derivă în mod direct din cerinţele contractului (difuzare informaţii, evaluarea specifică Proiectului, audit, traduceri, copiere, asigurări, etc,) inclusiv cheltuielile cu serviciile financiare (în special referitoare la transferuri şi garanţii financiare);
14.3.Următoarele costuri nu vor fi considerate eligibile:
-provizioane pentru pierderi sau datorii viitoare;
-dobânzi datorate;
-articolele de cheltuieli deja finanţate printr-o altă finanţare;
-cheltuieli cu achiziţionarea de terenuri sau clădiri, excepţie făcând cele necesare pentru implementarea Proiectului, caz în care proprietatea trebuie transferată beneficiarilor finali ai Proiectului la sfârşitul acestuia;
-pierderile de schimb valutar;
-impozite şi taxe, inclusiv taxa pe valoarea adaugată pe care Beneficiarul ( sau unde este cazul partenerii săi ) nu o poate recupera şi unde regelementările în vigoare autorizează acoperirea ei
14.4O sumă forfetarlă care nu depăşeşte 7 % din costurile eligibile directe ale Proiectului, va fi eligibil ca şi costuri indirecte pentru a acoperi costurile administrative ale Beneficiarului proiectului.
Costurile indirecte vor fi eligibile cu condiţia san nu includă costuri care se regăsesc în cadrul altui capitol al bugetului contractului.
Costurile indirecte nu vor fi eligibile dacă Beneficiarul primeşte în alte situaţii o finanţare nerambursabilă operaţională din partea Comisiei Europene.
Articolul 14.4 nu se aplică în cazul unei finanţări nerambursabile operaţionale
14.5.Orice contribuţii în natură ale beneficiarului sau partenerilor săi , care trebuie menţionate separat în Anexa III nu reprezintă cheltuiali efective şi nu sunt costuri eligibile. Aceasta nu pot fi tratate ca şi cofinanţare adusă de Beneficiar.
Cu toate acestea, Beneficiarul trebuie să se angajeze să facă aceste contribuţii aşa cum sunt ele stipulate în descrierea Proiectului.

Articolul. 15 Plăţi şi dobânzi de întârziere a plăţii
15.1.Procedurile de plată sunt stabilite în Articolul 4 din Condiţiile Speciale şď corespund uneia din cele trei opţiuni de mai jos:

Opţiunea 1: Proiecte a căror durată nu depăşeşte 12 luni sau a căror finanţare de către Autoritatea Contractantă nu depaşeşte 100 000 EURO
Autoritatea Contractantă va face plăţi Beneficiarului după cum urmează:
• un avans de 80% din suma menţionată la Articolul 3.2. al Condiţiilor Speciale, în termen de 45 zile de la primirea de către Autoritatea Contractantă a următoarelor documente:
- contractul semnat de cele două paărţi,
- o cerere de plată conform modelului ataşat ca Anexa V, şi
- o garanţie financiară dacă este cerută în baza Articolului 15.7.
• restul de plată (soldul) în termen de 45 de zile de la aprobarea raportului final de către Autoritatea Contractantă în conformitate cu Articolul 15.2. însoţit de cererea de plată a soldului corespunzător modelului din Anexa V.

Opţiunea 2: Proiecte a căror durată depăşeşte 12 luni şi în care finanţarea furnizată de Autoritatea Contractantă este mai mare de 100 000 EUR
Autoritatea Contractantă va face plăţi Beneficiarului după cum urmează:
• un avans de maxim 80% din partea de buget previzionat pentru primele 12 luni ale Proiectului, finantata de Autoritatea Contractanta, asa cum este specificat in art. 4 al Conditiilor Speciale, în termen de 45 de zile de la primirea de catre Autoritatea Contractantă a următoarelor documente:
- contractul semnat de cele doua părţi,
- o cerere de plată conform modelului ataşat ca Anexa V, şi
- o garanţie financiară dacă este cerută pe baza articolului 15.7.
• plăţi intermediare în sumele prevăzute la articolul 4 din Condiţii Speciale, în termen de 45 de zile de la aprobarea rapoartelor intermediare de către Autoritatea Contractantă conform Articolului 15.2 însoţite de :
- o cerere de plată conform modelului din AnexaV
- un raport de audit – dacă este cerut prin articolul 15.6
- o garanţie financiară dacă este cerută prin Articolul 15.7.
• soldul (restul de plată) în termen de 45 zile de la aprobarea de către Autoritatea Contractantă a raportului final , în conformitate cu Articolul 15.2, însoţit de :
- o cerere de plată a soldului conform modelului din Anexa V
- un raport de audit conform articolului 15.6
Plăţile intermediare nu pot fi făcute decât dacă partea de cheltuieli efectiv angajate, care este finanţată de Autoritatea Contractantă ( prin aplicarea procentului stabilit în Articolul 3.2. din Condiţii Speciale) reprezintă cel puţin 70% din suma plăţii anterioare ( şi 100% din orice plată anterioară), după cum trebuie arătat în raportul intermediar corespunzător şi unde este cazul, în raportul de audit după cum este specificat în Articolul 15.6. Suma avansului şi a plăţilor intermediare nu poate să depăşească 90% din suma prevăzută la Articolul 3.2. din Condiţii Speciale.

(continuare post urmator)


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 10:26 PM
Mesaj #9


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Opţiunea 3: Pentru toate Proiectele
Beneficiarul va primi finanţarea nerambursabilă de la Autoritatea Contractantă sub forma unei plăţi unice, în termen de 45 de zile de la aprobarea de catre Autoritatea Contractantă a raportului final în conformitate cu Articolul 15.2 , însoţit de :
- o cerere de plată a soldului conform modelului din Anexa V
- un raport de audit dacă este cerut de articolul 15.6.
15.2.Orice raport este considerat aprobat dacă nu se primeşte un răspuns scris al Autorităţii Contractante în termen de 45 de zile de la data primirii acestuia însoţit de documentele cerute.
Autoritatea Contractantă poate opri curgerea acestui termen prin notificarea Beneficiarului că raportul nu poate fi aprobat şi consideră ca sunt necesare verificări suplimentare. În asemenea cazuri, Autoritatea Contractantă poate cere clarificări, modificări sau informaţii suplimentare care trebuie furnizate în termen de 30 zile de la solicitare. Termenul va curge din nou de la data primirii informaţiilor cerute.
Rapoartele trebuie prezentate conform Articolului 2.
15.3.Termenul limită de 45 de zile pentru plată menţionat în Articolul 15.1 de mai sus va expira la data la care contul Autorităţii Contractante este debitat. Autoritatea Contractantă poate suspenda termenul limită, fără prejudicierea articolului 12.5 , prin notificarea Beneficiarului că cererea sa de plată nu poate fi admisă, fie pentru că suma in discuţie nu este cuvenită, fie pentru că documentele justificative nu au fost furnizate sau consideră că sunt necesare verificări suplimentare , inclusiv verificări la faţa locului pentru a se asigura că, cheltuielile sunt eligibile. Termenul limită pentru plată va curge din nou de la data la care o formă corectă a cererii de plată este inregistrată.
15.4.La expirarea termenului prevăzut mai sus, Beneficiarul - în afara cazurilor în care Beneficiarul este un departament guvernamental sau un organism public dintr-un stat membru al Comunităţii Europene - poate solicita, în termen de 2 luni de la data încasării cu întârziere a plăţii, dobânzi de întârziere la plată, la:
- rata scontului aplicată de banca centrală a statului Autorităţii Contractante, în cazul în care plăţile sunt efectuate în moneda statului respectiv;
- rata aplicată de Banca Centrală Europeană la principalele operaţiuni de refinanţare în EURO , după cum este publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, fascicolul C, dacă plăţile sunt efectuate în EURO.
valabilă în prima zi a lunii în care a expirat termenul de plată la care se adaugă trei puncte procentuale şi jumătate. Dobânzile se vor aplica pentru perioada cuprinsă între data la care expiră termenul de plată (exclusiv) şi data la care este debitat contul Autorităţii (inclusiv). Aceasta dobândă nu este considerată un venit în conformitate cu prevederile Articolului 17.3. Orice plată parţială va acoperi mai întâi dobânzile astfel stabilite.
15.5.Toate referinţele la zile în articolul 15 sunt zile calendaristice.
15.6.Un audit extern al conturilor Proiectului , realizat de un auditor autorizat, care este membru al unui organism internaţional recunoscut pentru auditări statutare, se va ataşa la:
- orice cerere de plată intermediară dacă suma totală a avansurilor şi plăţilor intermediare precedente şi actuală depaşeşte 750 000 Euro.
- orice cerere de plată a soldului în cazul în care finanţarea nerambursabilă depăşeşte 100 000 Euro.
- orice cerere de plată care depăşeşte 75 000 Euro pentru anul financiar , în cazul unei finanţari nerambursabile operaţionale.
Printr-un certificat de audit – conform modelului din Anexa VI, auditorul certifică că înregistrările contabile transmise (venituri şi chelutieli) sunt corecte, credibile şi justificate prin documente justificative adecvate şi identifică cheltuielile eligibile angajate în conformitate cu Contractul.
Sumele pe care raportul de audit le certifică ca angajate în conformitate cu Contractul vor fi deduse din suma totală platită ca avans sau plăţi intermediare în contract ( cliring)
În cazul în care Beneficiarul este un department guvernamental sau un organism public al unui stat memebru din Comunitatea Europeană, Autoritatea Contractantă poate excepta Beneficiarul de cerinţa auditării
15.7.Dacă suma totală a avansurilor este mai mare de 80% din suma contractată, ea trebuie să fie complet acoperită de garanţii financiare. Când Beneficiarul este o organizaţie neguvernamentală, o astfel de garanţie este cerută dacă suma totală a avansurilor in contract este mai mare de 1 milion de Euro, sau 90 % din suma Contractului. Garanţia financiară trebuie să fie denominată în Euro şi furnizată de o bancă sau instituţie financiară agreată, stabilită în unul din statele membre ale Comunităţii Europeneîn conformitate cu modelul din Anexa VII. Această garanţie va rămâne în vigoare până la eliberarea ei de către Autoritatea Contractantă , atunci când suma avansurilor devine din nou mai mică de 1 milion de Euro , sau după plata soldului. Această prevedere nu se aplică dacă Beneficiarul este un department guvernamental sau un organism public dintr-un stat membru al Comunităţii Europene.
15.8.Plăţile datorate de Autoritatea Contractantă se vor face în contul de Proiect sau subcontul care este precizat în fomularul de identificare din Anexa V, care identifică fondurile plătite de Autoritatea Contractantă
15.9.Autoritatea Contractantă va face plăţile în moneda ţării de care aparţine sau în Euro, în conformitate cu Condiţiile Speciale. În ultimul caz, orice conversie în Euro, a costurilor reale suportate în alte monede, se vor face la rata publicată în Inforeuro pentru luna în care cheltuiala a fost făcută, dacă Condiţiile Speciale nu prevăd altfel.
În situaţia unor fluctuaţii excepţionale ale ratei de conversie , părţile se vor consulta cu scopul restructurării proiectului şi pentru reducerea impactului fluctuaţiilor. Dacă este necesar Autoritatea Contractantă poate lua şi alte măsuri suplimentare.
15.10.Orice dobândă sau beneficii echivalente rezultate din avansurile plătite de Autoritatea Contractantă Beneficiarului vor fi menţionate în rapoartele intermediare şi finale si returnate Autorităţii Contractante la cererea acesteia, în conformitatea cu Articolul 18. Acestea nu sunt luate în considerare la calcularea sumei totale a avansurilor în acest Contract.

Articolul 16 Contabilitate şi controale tehnice şi financiare
16.1Beneficiarul trebuie să ţină înregistrări contabile sistematice şi corecte referitoare la implementarea Proiectului folosind un sistem contabil specific cu dublă intrare, ca parte din sau suplimentar faţă de propriul sistem contabil. Acest sistem contabil specific va urma procedurile dictate de uzanţele profesionale. Pentru fiecare proiect trebuie ţinută o contabilitate separată, evidenţiind toate veniturile şi cheltuielile. Aceste conturi trebuie de asemenea să furnizeze detalii precise privind dobânzile obţinute asupra fondurilor plţtite de Autoritatea Contractantă.
16.2Beneficiarul va permite Comisiei Europene, Oficiului European Anti-Fraudă şi Curţii Europene a Auditorilor să verifice , prin examinarea documentelor sau inspecţii la faţa locului, implementarea Proiectului şi să realizeze unui audit complet, dacă este necesar , pe baza documentelor contabile sau a oricăror alte documente relevante pentru finanţarea Proiectului. Aceste inspecţii pot să aibă loc in următorii 7 ani după plata soldului.
Mai mult decât atât, Beneficiarul va permite Oficiului European Anti-Fraudă să facă verificări la faţa locului în conformitate cu procedurile stabilite de legislaţia Comisiei Europene pentru protejarea intereselor financiare ale Comunităţilor Eruopene împotriva fraudelor şi altor încălcări ale reglementărilor.
În acest scop, Beneficiarul se angajează să acorde personalului sau agenţilor Comisiei Europene, Oficiului European Anti Fraudă şi al Curtii Europene a Auditorilor, drept de acces la locurile şi locaţiile unde se implementează proiectul, inclusiv acces la sistemele informatice, precum şi la toate documentele şi fişierele informatice privind gestiunea tehnică şi financiară a Proiectului şi va lua toate măsurile pentru a facilita munca acestora. Accesul persoanelor mandatate de Comisia Europenă, Oficiul European Anti Fraudă şi Curtea Europenă a Auditorilor se face sub condiţia confidenţialităţii stricte fata de terţi, fără a prejudicia obligaţiile de drept public la care se supun acestea. Documentele trebuie să fie uşor accesibile şi arhivate astfel încât să permită o verificare uşoară şi Beneficiarul este obligat sa informeze Autoritatea Contractantă de locul unde se găsesc.
16.3.Documentele menţionate la art. 16.2 includ:
A Lucrări, bunuri şi servicii:
- oferte de la furnizori;
- contracte sau comezi;
- facturi şi dovezi ale plăţii sau facturi plătite; dacă materialele provin din stocurile Beneficiarului facturile trebuie să reflecte preţul plătit la momentul achiziţiei; o copie a facturii de achiziţie trebuie să fie ataşată;
- în privinţa cheltuielilor cu combustibili şi lubrifianţi, Beneficiarul va ţine o listă recapitulativă conţinând numărul de kilometri parcurşi, consumul mediu al vehiculelor utilizate, preţul carburanţilor şi cheltuielile de întreţinere.
B Cheltuieli de personal:
- situaţia cheltuielilor cu personalul local angajat pe o perioadă determinată, menţionând suma remuneraţiei plătite, certificate de responsabilul local şi defalcate în salariu brut, cheltuieli cu asigurările sociale, asigurări şi salariu net;
- situaţia cheltuielilor privind personalul expatriat sau/şi personalul din Europa (dacă proiectul se desfăşoară în Europa), pe luni de lucru efectiv; cheltuielile se vor evalua pe bază de preţuri unitare pe unităţi de timp lucrat verificabile şi defalcate în salariu brut, cheltuieli cu asigurările sociale, asigurări şi salariu net.
16.4.Contractorul garantează că drepturile Comisiei Europene, ale Oficiului European Anti Fraudă şi ale Curtii Europene a Auditorilor de a realiza auditul şi verificările şi controalele vor fi în mod egal aplicabile , în aceleasi conditii şi în conformitate cu aceleaşi reguli ca şi cele stabilite în acest articol 16, şi pentru partenerul /partenerii şi contractorii Beneficiarului.

Articolul 17 Suma finală a finanţării acordată de către Autoritatea Contractantă
17.1Suma totală care urmează a fi plătită de Autoritatea Contractantă Beneficiarului nu poate depăşi suma finanţării nerambursabile prevăzută la Articolul 3.2 din Condiţii Speciale, chiar dacă cheltuielile totale suportate depăşesc bugetul total estimat stabilit în Anexa III.
17.2În cazul în care costurile eligibile la sfârşitul Proiectului sunt mai mici decât costul total estimat menţionat la Articolul 3.1 al Condiţiilor Speciale, contribuţia Autorităţii Contractante se va limita la suma rezultată din aplicarea procentului fixat la Articolul 3.2 al Condiţiilor Speciale la costurile aprobate de Autoritatea Contractantă.
17.3Beneficiarul acceptă faptul că finanţarea nerambursabilă nu trebuie în nici un caz să rezulte într-un profit pentru el şi că trebuie să se limiteze la suma necesară pentru echilibrarea veniturilor şi cheltuielilor Proiectului. Profitul se defineşte astfel:
- În cazul unei finanţări nerambursabile, un surplus a intrărilor faţă de costurile Proiectului în cauză când este făcută cererea de plată a soldului. Cu toate acestea, în cazul proeictelor concepute special pentru întărirea capacităţii financiare a Beneficiarului, aceasta distribuţie către membrii organismului beneficiar al suplusului de venituri rezultat din activitatea sa , va duce la imbogăţirea personalului său.
- În cazul unui grant operaţional, un sold în surplus al Bugetului Beneficiarului.
Aceste prevederi nu se aplică studiilor, cercetării şi burselor de formare plătite persoanelor fizice şi nici în cazul premiilor acordate în cadrul concursurilor.
17.4. În plus şi fără prejudicierea dreptului de reziliere a Contractului, în conformitate cu Articolul 12.2 , Autoritatea contractantă poate, printr-o decizie justificată în mod corespunzator, dacă Proiectul nu este implementat sau este implementat necorespunzător, parţial sau cu întârziere, să reducă finanţarea nerambursabilă prevăzută iniţial, pentru alinierea ei cu implementarea efectivă a proiectului, faţă de termenii precizaţi în Contract.

Articolul 18. Restituirea finanţării nerambursabile
18.1.Beneficiarul se angajează să plătească Autorităţii Contractante orice sume plătite suplimentar faţă de suma finală totală datorată, în termen de 45 de zile de la primirea cererii de restituire de la Autoritatea Contractantă.
18.2.Dacă Beneficiarul nu plăteşte aceste sume în termenul fixat de Autoritatea Contractantă, aceasta din urma poate (cu excepţia cazurilor în care Beneficiarul este un departament guvernamental sau organism public al unui stat membru al Comunităţii Europene) să majoreze sumele datorate cu o dobânda la:
- rata de scont aplicată de banca centrală a statului Autorităţii Contractante dacă plăţile sunt efectuate în moneda statului Autorităţii Contractante;
- rata aplicată de Banca Centrală Europeană la principalele sale tranzacţii de refinanţare în EURO, dacă plăţile au fost efectuate în EURO,
valabilă în prima zi a lunii în care a expirat termenul, la care se adaugă trei puncte procentuale şi jumatate. Dobânda se aplică pe perioada cuprinsă între data expirării termenului fixat de Autoritatea Contractantă (exclusiv) şi data plăţii efective (inclusiv).
Orice plăţi parţiale vor trebui să acopere în primul rând dobânda astfel stabilită.
18.3.Sumele returnate Autorităţii Contractante pot fi deduse din sumele de orice fel datorate Beneficiarului. Aceasta nu va prejudicia o eventuală opţiune comună a părţilor de a eşalona plăţile, de comun acord.
18.4.Comisioanele bancare generate de returnarea sumelor datorate Autorităţii Contractante vor fi în totalitate suportate de către Beneficiar.


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minerval
mesaj 22 Jul 2010, 10:41 PM
Mesaj #10


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Metodologie de lucru, achizitii verzi (analiza diagnostic) - prezentare realizata pentru conferinta nationala pe <achizitii green>, in Bucuresti, cu prezenta extraordinara a Ministrului Mediului Laszlo Borbely. (mai-iunie)
Am salvat fisierul pe net, este in format ppsx.
-Metodologie de lucru


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 28 March 2024 - 03:54 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman