HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

 
Reply to this topicStart new topic
> Generaţia Zero A Politicii Româneşti Îşi Face Partid, Directia nouă în politica românească
HanSOLO CMF
mesaj 25 Feb 2011, 07:40 PM
Mesaj #1


Musteriu
*

Grup: Musterii
Mesaje: 9
Inscris: 30 May 10
Forumist Nr.: 16.963



Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid

Faptul ca un stat functioneaza corect sau este uzurpat de un organism parazit care fagociteaza societatea nu e tratabil prin prisma "stinga/dreapta" (orice sens s-ar da acestor notiuni tocite) ci pe verticala sus-jos (cei ce profita de uzurparea statului si cei ce sint exploatati astfel). http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=556


Analiza problemei statutului partidelor : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=555
Reinventarea si remodelarea scenei politice,.......Un nou partid - de Dan Tapalaga : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1133
Reţeta pentru noul partid. Câţi v-aţi băga? de Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1165
Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid - de Vasile Ernu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1186
Mitul Partidului NOU. Un nou tip de escapism. Generaţia X şi O - de Costi Rogozanu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1187
Liderii viitorului partid - de Ciprian Ciucu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1190
Concluzii despre partidul nou - de Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1191
Un nou partid, demolat inainte de a se naste - de Stefan Vlaston : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1192
Jucării pentru oameni mari: un nou partid politic - de Ciprian Siulea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1193
Alba ca Zapada, Populistii si Opozitia. Anno Domini 2000 - de Sebastian Lazaroiu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1194
Directia nouă în politica românească - Stefan Vlaston: http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1199
Cum punem problema. Identitate, ideologie si comportament politic schizoid - Ciprian Ciucu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1200

Lavinia Iosif-Lazăr a prins ideea: „În reţea, se poate porni de oriunde”. Deci: http://www.facebook.com/home.php?sk=group_170018889713198
Cosmin Alexandru: Numai un partid de nişă poate funcţiona pe internet - Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1201
Manifest Economic - Mihnea Vasilache : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1202


Directia nouă în politica românească - UN ALT FEL DE POLITICA - Stefan Vlaston

Actuala clasa politica si-a atins limitele in managementul societatii romanesti. Toate partidele politice s-au perindat la conducerea Romaniei si au aratat, cu rare exceptii: incompetenta, coruptie, dispret pentru justitie, dorinta de imbogatire prin fraudarea statului.


1.Este necesara o schimbare democratica, din temelii, a clasei politice. Un partid nu mai trebuie sa fie o caracatita care sa se transforme in partid-stat ci o echipa de specialisti, uniti de un proiect, aspiratii si convingeri comune, doritori sa-si puna energia, cunostintele si expertiza in slujba natiunii.

2.Politica trebuie sa se bazeze pe onoare, demnitate, integritate, caracter si principii.

3.Prima urgenta este definirea unui proiect de tara, un drum al dezvoltarii durabile si sutenabile, pe care sa inscriem Romania urmatorilor ani, in care dezvoltarea infrastructurii, educatiei, sanatatii si cercetarii sa se afle la loc de frunte.

4.Statul trebuie sa creeze conditiile pentru un mediu de afaceri atractiv, in care sa intervina cat mai putin, lasand investitorii romani si straini sa-si dezvolte afacerile asa cum cred de cuviinta.

5.Statul trebuie sa creeze conditiile in care fiecare cetatean sa-si dezvolte potentialul profesional, fara sa-i rapeasca rezultatele muncii in folosul functionarilor sai sau a celor care nu muncesc.

6.Statul trebuie sa renunte la activitati economice, ca arbitru al competitiei nu poate fi si jucator.

7.Statul asigura asistenta doar persoanelor cu handicap fizic sau psihic, constatat de o autoritate nationala.

8.Sistemele publice de educatie, sanatate, ordine publica, justitie, trebuie sa ajunga la nivele de eficienta, randament si performanta comparabile cu acelea din tari europene, prin punerea in contract direct a beneficiarilor-platitori cu furnizorii de servicii.

9.Transparenta totala, fara profituri personale nemeritate, aducand competenta si profesionalismul in prim plan.

10.Se poate elimina coruptia si necinstea cu ajutorul unor conducatori de institutii incoruptibili.

11.Este necesara reprofesionalizarea functiile de conducere din administratia centrala si locala, prin eliminarea politrucilor si a clientelei de partid si introducerea concursurilor publice si transparente de acupare a acestor functii.

12.Trebuie realizata descentralizarea, astfel incat fiecare comunitate sa-si decida viitorul pe care si-l doreste, pe care il merita si in care investeste.

13.Reforma institutionala, inclusiv constitutionala, se face cu aportul semnificativ al societatii civile, trebuie sa puna in prim plan integritatea si mecanismele necesare si suficiente de supraveghere, transparenta, responsabilitatea publica, descentralizarea, evaluare si audit independente, de terta parte.

14.Politica externa se bazeaza pe pastrarea actualelor aliante cu UE si NATO, dar nu trebuie sa neglijeze zone geografice si economice de maxim interes pentru Romania.

Pe ce ne bazam


1.Stim ca milioane de cetateni gandesc ca noi, scarbiti de politica ultimilor 21 de ani.

2.Caracterul si traseul profesional al persoanelor din structurile de conducere ale formatiunii noastre reprezinta o garantie in sine.

3.Prin statut vom pune filtre care sa blocheze accesul in partid acelora care au avut functii de conducere in partidele politice parlamentare, in fostul partid comunist, au facut politie politica in fosta securitate, care au probleme nerezolvate cu justitia. Pentru persoanele cu functii de conducere este obligatoriu sa nu se afle in relatii comerciale cu statul, sa posteze pe site-ul formatiunii CV-ul, declaratia de avere si de interese.

4.Criteriile de etica, integritate, comportament, competenta, responsabilitate civica vor reprezenta referentialul pentru evaluarea persoanelor din conducerea centrala si locala a partidului.

5.Specialistii neinregimentati politic isi vor gasi alturi de noi locul in care sa-si aduca contributia la bunul mers al societatii, in fruntea institutiilor statului.

6.Ne bazam pe partea din media cinstita, neplatita din afaceri mai mult sau mai putin curate.

7.Ne bazam pe inteligenta oamenilor simpli care au stiut si stiu sa deosebeasca oamenii cinstiti de hoti.

8.Ne bazam pe speranta ca ni se vor alatura toti aceia care gandesc ca noi, le pasa de soarta tarii, a familiilor si copiilor lor si spera, ca si noi, ca nu este totul pierdut, ca mai putem salva ceva inainte de a fi prea tarziu.

Manifest Economic - Mihnea Vasilache

CIP 2011 este un partid politic fictiv al carui nume este un acronim pentru „Competenta, Integritate si Prosperitate”. Adica cam tot ce ne dorim dar nu prea avem in Romania anului 2011. In consecinta Manifestul Economic al CIP 2011, care contine principiile care ar trebui sa stea la baza dezvoltarii durabile a economiei romanesti, este un exercitiu teoretic. Deocamdata.

Romania este un stat democratic, de drept, membru al Uniunii Europene. Economia Romaniei este bazata pe liberul schimb de marfuri si servicii reglementat de o legislatia economica si comerciala in concordanta cu acquis-ul comunitar. Romania are nevoie de o economie deschisa, flexibila si capabila de o crestere durabila pentru asigurarea unui nivel de trai in crestere pentru cetatenii ei si promovarea interesele nationale in regiune si in lume. O economie puternica sta la baza unui stat puternic.

CIP 2011 sustine si promoveaza initiativa si intreprinderea privata ca si principal mod de dezvoltare si crestere durabila a economiei romanesti. Sectorul privat creeaza locuri de munca, isi asuma riscuri comerciale, face investitii pentru dezvoltare si plateste taxe locale si nationale. Taxele colectate de stat de la angajatii si intreprinderile din sectorul privat reprezinta resurse publice care trebuie cheltuite legal, rational, transparent si cu respect.

In consecinta, CIP 2011 considera ca urmatoarele principii trebuie sa stea la baza politicilor economice ale statului Roman:


1. Rolul statului in economie. Statul asigura cadrul legal si judiciar pentru buna desfasurare a liberului schimb de marfuri si servicii. Guvernul ca si decident in procesul de alocare a resurselor publice limitate sustine, organizeaza si investeste in dezvoltarea infrastructurii fizice si umane a Romaniei: drumuri si poduri, educatie si sanatate.

2.Disciplina Bugetara. Guvernul Romaniei trebuie sa exercite o continua disciplina bugetara. Deficitul bugetar anual al Romaniei, prin lege, nu poate sa depaseasca 3% din Produsul Intern Brut. Datoria publica externa a Romaniei se plafoneaza, prin lege, la nivelul maxim de 60% din Produsul Intern Brut. Orice derogare temporara de la aceste reguli este exceptionala si trebuie aprobata in Parlament cu o majoritate de minimum doua treimi din voturi.

3.Transparenta Bugetului. Proiectul de buget anual este un document public. Se elaboreaza o prezentare simplificata care explica principalele categorii de venituri si cheltuieli. Prezentarea este larg distribuita prin principalele canale media cu cel putin 30 de zile inainte de dezbaterea din Parlament. Se creaza un mecanism de colectare a sugestiilor si comentariilor membrilor publicului.

4.Fiscalitate simpla, consecventa si echitabila. Cota unica de taxare a veniturilor, profiturilor si castigurilor de capital este de 16%. Taxa pe Valoare Adaugata nu va fi mai mare decat cea din oricare alt membru al Uniunii Europene si nu poate fi schimbata mai des decat o data la trei ani. Taxele sociale vor fi reduse pe termen mediu pentru a incuraja cresterea si legalizarea fortei de munca. Numarul de taxe va fi redus substantial. Se introduce si implementeaza taxarea averilor nejustificabile.

5.Legislatia economica. Legile si masurile de aplicare aferente care afecteaza economia nationala se elaboreaza prin consultare cu principalele organizatii ale sectorului economic privat si ale sindicatelor. Guvernul are un responsabil desemnat, de rang inalt, pentru relatia cu asociatiile patronale si Consiliul Investitorilor Straini. Legislatia muncii prevede dreptul de lucru fara restrictii in Romania a oricarui cetatean al Republicii Moldova.

6.Evitarea conflictul de interese. Pe perioada exercitarii functiei nici un membru al statului de rang inalt, atat la nivel national cat si local, nu poate incheia direct, indirect sau prin intermediul unor terte parti contracte economice sau comerciale care prevad venituri platite din resurse publice. In cazul in care astfel de contracte sunt in vigoare la preluarea unei functii, ele trebuie declarate public si administrate de un manager profesionist si neafiliat politic.

7.Responsabilitatea Cheltuielilor Publice. Autoritatea si responsabilitatea cheltuielilor publice se deleaga la nivel de minister, agentie si, dupa caz, regional. Responsabilii desemnati la aceste nivele raspund direct si raporteaza periodic Ministrului Finantelor Publice. Orice depasire cu mai mult de 5% a alocatiei bugetare trebuie justificata in scris si este facuta publica.

8.Evaluarea Cheltuielilor Publice. Se adopta standarde de costuri si proceduri de verificare la principalele categorii de cheltuieli publice. Aceste standarde si proceduri sunt elaborate cu ajutorul firmelor specializate din sectorul privat. Toate proiectele de investitii publice sunt verificate in concordanta cu standardele de costuri. Implementarea unei investitii publice este verificata periodic in concordanta cu procedurile de verificare.

9.Remuneratia functionarilor publici. Toti functionarii publici permanenti cu un salariu brut (inclusiv sporurile) de mai mult de 1,500 de lei pe luna sau 18,000 de lei pe an sunt supusi unui proces anual de evaluare a performantei. Acest proces se elaboreaza si administreaza cu ajutorul firmelor specializate din sectorul privat si include, dupa caz, reclamatiile sau aprecierile membrilor publicului. Se instituie sporuri de performanta bazate pe rezultatele evaluarii anuale.

10.Ajutorare sociala compasionata si eficienta. In limita resurselor publice limitate statul asigura ajutorarea sociala a categoriilor defavorizate. Se stabileste un nivelul minim al diferitele categorii de ajutoare sociale (pensii, somaj, copii, alte nevoi) care se suplineste periodic dar nu mai putin de o data pe an in functie de executia bugetara. In acest fel, cand economia privata creste si in consecinta veniturile bugetare se maresc, categoriile defavorizate au cota parte prestabilita din beneficiile cresterii economice nationale.

Manifest Economic - Mihnea Vasilache : http://www.contributors.ro/dezbatere/manifest-economic/

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gigip
mesaj 25 Feb 2011, 08:19 PM
Mesaj #2


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.873
Inscris: 30 March 10
Din: bucuresti
Forumist Nr.: 16.402



QUOTE(HanSOLO CMF @ 25 Feb 2011, 07:40 PM) *
Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid

Faptul ca un stat functioneaza corect sau este uzurpat de un organism parazit care fagociteaza societatea nu e tratabil prin prisma "stinga/dreapta" (orice sens s-ar da acestor notiuni tocite) ci pe verticala sus-jos (cei ce profita de uzurparea statului si cei ce sint exploatati astfel). http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=556
Analiza problemei statutului partidelor : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=555
Reinventarea si remodelarea scenei politice,.......Un nou partid - de Dan Tapalaga : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1133
Reţeta pentru noul partid. Câţi v-aţi băga? de Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1165
Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid - de Vasile Ernu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1186
Mitul Partidului NOU. Un nou tip de escapism. Generaţia X şi O - de Costi Rogozanu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1187
Liderii viitorului partid - de Ciprian Ciucu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1190
Concluzii despre partidul nou - de Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1191
Un nou partid, demolat inainte de a se naste - de Stefan Vlaston : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1192
Jucării pentru oameni mari: un nou partid politic - de Ciprian Siulea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1193
Alba ca Zapada, Populistii si Opozitia. Anno Domini 2000 - de Sebastian Lazaroiu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1194
Directia nouă în politica românească - Stefan Vlaston: http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1199
Cum punem problema. Identitate, ideologie si comportament politic schizoid - Ciprian Ciucu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1200

Lavinia Iosif-Lazăr a prins ideea: „În reţea, se poate porni de oriunde”. Deci: http://www.facebook.com/home.php?sk=group_170018889713198
Cosmin Alexandru: Numai un partid de nişă poate funcţiona pe internet - Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1201
Manifest Economic - Mihnea Vasilache : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1202
Directia nouă în politica românească - UN ALT FEL DE POLITICA - Stefan Vlaston

Actuala clasa politica si-a atins limitele in managementul societatii romanesti. Toate partidele politice s-au perindat la conducerea Romaniei si au aratat, cu rare exceptii: incompetenta, coruptie, dispret pentru justitie, dorinta de imbogatire prin fraudarea statului.
1.Este necesara o schimbare democratica, din temelii, a clasei politice. Un partid nu mai trebuie sa fie o caracatita care sa se transforme in partid-stat ci o echipa de specialisti, uniti de un proiect, aspiratii si convingeri comune, doritori sa-si puna energia, cunostintele si expertiza in slujba natiunii.

2.Politica trebuie sa se bazeze pe onoare, demnitate, integritate, caracter si principii.

3.Prima urgenta este definirea unui proiect de tara, un drum al dezvoltarii durabile si sutenabile, pe care sa inscriem Romania urmatorilor ani, in care dezvoltarea infrastructurii, educatiei, sanatatii si cercetarii sa se afle la loc de frunte.

4.Statul trebuie sa creeze conditiile pentru un mediu de afaceri atractiv, in care sa intervina cat mai putin, lasand investitorii romani si straini sa-si dezvolte afacerile asa cum cred de cuviinta.

5.Statul trebuie sa creeze conditiile in care fiecare cetatean sa-si dezvolte potentialul profesional, fara sa-i rapeasca rezultatele muncii in folosul functionarilor sai sau a celor care nu muncesc.

6.Statul trebuie sa renunte la activitati economice, ca arbitru al competitiei nu poate fi si jucator.

7.Statul asigura asistenta doar persoanelor cu handicap fizic sau psihic, constatat de o autoritate nationala.

8.Sistemele publice de educatie, sanatate, ordine publica, justitie, trebuie sa ajunga la nivele de eficienta, randament si performanta comparabile cu acelea din tari europene, prin punerea in contract direct a beneficiarilor-platitori cu furnizorii de servicii.

9.Transparenta totala, fara profituri personale nemeritate, aducand competenta si profesionalismul in prim plan.

10.Se poate elimina coruptia si necinstea cu ajutorul unor conducatori de institutii incoruptibili.

11.Este necesara reprofesionalizarea functiile de conducere din administratia centrala si locala, prin eliminarea politrucilor si a clientelei de partid si introducerea concursurilor publice si transparente de acupare a acestor functii.

12.Trebuie realizata descentralizarea, astfel incat fiecare comunitate sa-si decida viitorul pe care si-l doreste, pe care il merita si in care investeste.

13.Reforma institutionala, inclusiv constitutionala, se face cu aportul semnificativ al societatii civile, trebuie sa puna in prim plan integritatea si mecanismele necesare si suficiente de supraveghere, transparenta, responsabilitatea publica, descentralizarea, evaluare si audit independente, de terta parte.

14.Politica externa se bazeaza pe pastrarea actualelor aliante cu UE si NATO, dar nu trebuie sa neglijeze zone geografice si economice de maxim interes pentru Romania.

Pe ce ne bazam


1.Stim ca milioane de cetateni gandesc ca noi, scarbiti de politica ultimilor 21 de ani.

2.Caracterul si traseul profesional al persoanelor din structurile de conducere ale formatiunii noastre reprezinta o garantie in sine.

3.Prin statut vom pune filtre care sa blocheze accesul in partid acelora care au avut functii de conducere in partidele politice parlamentare, in fostul partid comunist, au facut politie politica in fosta securitate, care au probleme nerezolvate cu justitia. Pentru persoanele cu functii de conducere este obligatoriu sa nu se afle in relatii comerciale cu statul, sa posteze pe site-ul formatiunii CV-ul, declaratia de avere si de interese.

4.Criteriile de etica, integritate, comportament, competenta, responsabilitate civica vor reprezenta referentialul pentru evaluarea persoanelor din conducerea centrala si locala a partidului.

5.Specialistii neinregimentati politic isi vor gasi alturi de noi locul in care sa-si aduca contributia la bunul mers al societatii, in fruntea institutiilor statului.

6.Ne bazam pe partea din media cinstita, neplatita din afaceri mai mult sau mai putin curate.

7.Ne bazam pe inteligenta oamenilor simpli care au stiut si stiu sa deosebeasca oamenii cinstiti de hoti.

8.Ne bazam pe speranta ca ni se vor alatura toti aceia care gandesc ca noi, le pasa de soarta tarii, a familiilor si copiilor lor si spera, ca si noi, ca nu este totul pierdut, ca mai putem salva ceva inainte de a fi prea tarziu.

Manifest Economic - Mihnea Vasilache

CIP 2011 este un partid politic fictiv al carui nume este un acronim pentru „Competenta, Integritate si Prosperitate”. Adica cam tot ce ne dorim dar nu prea avem in Romania anului 2011. In consecinta Manifestul Economic al CIP 2011, care contine principiile care ar trebui sa stea la baza dezvoltarii durabile a economiei romanesti, este un exercitiu teoretic. Deocamdata.

Romania este un stat democratic, de drept, membru al Uniunii Europene. Economia Romaniei este bazata pe liberul schimb de marfuri si servicii reglementat de o legislatia economica si comerciala in concordanta cu acquis-ul comunitar. Romania are nevoie de o economie deschisa, flexibila si capabila de o crestere durabila pentru asigurarea unui nivel de trai in crestere pentru cetatenii ei si promovarea interesele nationale in regiune si in lume. O economie puternica sta la baza unui stat puternic.

CIP 2011 sustine si promoveaza initiativa si intreprinderea privata ca si principal mod de dezvoltare si crestere durabila a economiei romanesti. Sectorul privat creeaza locuri de munca, isi asuma riscuri comerciale, face investitii pentru dezvoltare si plateste taxe locale si nationale. Taxele colectate de stat de la angajatii si intreprinderile din sectorul privat reprezinta resurse publice care trebuie cheltuite legal, rational, transparent si cu respect.

In consecinta, CIP 2011 considera ca urmatoarele principii trebuie sa stea la baza politicilor economice ale statului Roman:
1. Rolul statului in economie. Statul asigura cadrul legal si judiciar pentru buna desfasurare a liberului schimb de marfuri si servicii. Guvernul ca si decident in procesul de alocare a resurselor publice limitate sustine, organizeaza si investeste in dezvoltarea infrastructurii fizice si umane a Romaniei: drumuri si poduri, educatie si sanatate.

2.Disciplina Bugetara. Guvernul Romaniei trebuie sa exercite o continua disciplina bugetara. Deficitul bugetar anual al Romaniei, prin lege, nu poate sa depaseasca 3% din Produsul Intern Brut. Datoria publica externa a Romaniei se plafoneaza, prin lege, la nivelul maxim de 60% din Produsul Intern Brut. Orice derogare temporara de la aceste reguli este exceptionala si trebuie aprobata in Parlament cu o majoritate de minimum doua treimi din voturi.

3.Transparenta Bugetului. Proiectul de buget anual este un document public. Se elaboreaza o prezentare simplificata care explica principalele categorii de venituri si cheltuieli. Prezentarea este larg distribuita prin principalele canale media cu cel putin 30 de zile inainte de dezbaterea din Parlament. Se creaza un mecanism de colectare a sugestiilor si comentariilor membrilor publicului.

4.Fiscalitate simpla, consecventa si echitabila. Cota unica de taxare a veniturilor, profiturilor si castigurilor de capital este de 16%. Taxa pe Valoare Adaugata nu va fi mai mare decat cea din oricare alt membru al Uniunii Europene si nu poate fi schimbata mai des decat o data la trei ani. Taxele sociale vor fi reduse pe termen mediu pentru a incuraja cresterea si legalizarea fortei de munca. Numarul de taxe va fi redus substantial. Se introduce si implementeaza taxarea averilor nejustificabile.

5.Legislatia economica. Legile si masurile de aplicare aferente care afecteaza economia nationala se elaboreaza prin consultare cu principalele organizatii ale sectorului economic privat si ale sindicatelor. Guvernul are un responsabil desemnat, de rang inalt, pentru relatia cu asociatiile patronale si Consiliul Investitorilor Straini. Legislatia muncii prevede dreptul de lucru fara restrictii in Romania a oricarui cetatean al Republicii Moldova.

6.Evitarea conflictul de interese. Pe perioada exercitarii functiei nici un membru al statului de rang inalt, atat la nivel national cat si local, nu poate incheia direct, indirect sau prin intermediul unor terte parti contracte economice sau comerciale care prevad venituri platite din resurse publice. In cazul in care astfel de contracte sunt in vigoare la preluarea unei functii, ele trebuie declarate public si administrate de un manager profesionist si neafiliat politic.

7.Responsabilitatea Cheltuielilor Publice. Autoritatea si responsabilitatea cheltuielilor publice se deleaga la nivel de minister, agentie si, dupa caz, regional. Responsabilii desemnati la aceste nivele raspund direct si raporteaza periodic Ministrului Finantelor Publice. Orice depasire cu mai mult de 5% a alocatiei bugetare trebuie justificata in scris si este facuta publica.

8.Evaluarea Cheltuielilor Publice. Se adopta standarde de costuri si proceduri de verificare la principalele categorii de cheltuieli publice. Aceste standarde si proceduri sunt elaborate cu ajutorul firmelor specializate din sectorul privat. Toate proiectele de investitii publice sunt verificate in concordanta cu standardele de costuri. Implementarea unei investitii publice este verificata periodic in concordanta cu procedurile de verificare.

9.Remuneratia functionarilor publici. Toti functionarii publici permanenti cu un salariu brut (inclusiv sporurile) de mai mult de 1,500 de lei pe luna sau 18,000 de lei pe an sunt supusi unui proces anual de evaluare a performantei. Acest proces se elaboreaza si administreaza cu ajutorul firmelor specializate din sectorul privat si include, dupa caz, reclamatiile sau aprecierile membrilor publicului. Se instituie sporuri de performanta bazate pe rezultatele evaluarii anuale.

10.Ajutorare sociala compasionata si eficienta. In limita resurselor publice limitate statul asigura ajutorarea sociala a categoriilor defavorizate. Se stabileste un nivelul minim al diferitele categorii de ajutoare sociale (pensii, somaj, copii, alte nevoi) care se suplineste periodic dar nu mai putin de o data pe an in functie de executia bugetara. In acest fel, cand economia privata creste si in consecinta veniturile bugetare se maresc, categoriile defavorizate au cota parte prestabilita din beneficiile cresterii economice nationale.

Manifest Economic - Mihnea Vasilache : http://www.contributors.ro/dezbatere/manifest-economic/

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gigip
mesaj 25 Feb 2011, 08:40 PM
Mesaj #3


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.873
Inscris: 30 March 10
Din: bucuresti
Forumist Nr.: 16.402



QUOTE(HanSOLO CMF @ 25 Feb 2011, 07:40 PM) *
Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid

Faptul ca un stat functioneaza corect sau este uzurpat de un organism parazit care fagociteaza societatea nu e tratabil prin prisma "stinga/dreapta" (orice sens s-ar da acestor notiuni tocite) ci pe verticala sus-jos (cei ce profita de uzurparea statului si cei ce sint exploatati astfel). http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=556
Analiza problemei statutului partidelor : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=555
Reinventarea si remodelarea scenei politice,.......Un nou partid - de Dan Tapalaga : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1133
Reţeta pentru noul partid. Câţi v-aţi băga? de Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1165
Generaţia ZERO a politicii româneşti îşi face Partid - de Vasile Ernu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1186
Mitul Partidului NOU. Un nou tip de escapism. Generaţia X şi O - de Costi Rogozanu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1187
Liderii viitorului partid - de Ciprian Ciucu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1190
Concluzii despre partidul nou - de Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1191
Un nou partid, demolat inainte de a se naste - de Stefan Vlaston : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1192
Jucării pentru oameni mari: un nou partid politic - de Ciprian Siulea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1193
Alba ca Zapada, Populistii si Opozitia. Anno Domini 2000 - de Sebastian Lazaroiu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1194
Directia nouă în politica românească - Stefan Vlaston: http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1199
Cum punem problema. Identitate, ideologie si comportament politic schizoid - Ciprian Ciucu : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1200

Lavinia Iosif-Lazăr a prins ideea: „În reţea, se poate porni de oriunde”. Deci: http://www.facebook.com/home.php?sk=group_170018889713198
Cosmin Alexandru: Numai un partid de nişă poate funcţiona pe internet - Cristian Ghinea : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1201
Manifest Economic - Mihnea Vasilache : http://www.universulromanesc.com/ginta/showthread.php?t=1202
Directia nouă în politica românească - UN ALT FEL DE POLITICA - Stefan Vlaston

Actuala clasa politica si-a atins limitele in managementul societatii romanesti. Toate partidele politice s-au perindat la conducerea Romaniei si au aratat, cu rare exceptii: incompetenta, coruptie, dispret pentru justitie, dorinta de imbogatire prin fraudarea statului.
1.Este necesara o schimbare democratica, din temelii, a clasei politice. Un partid nu mai trebuie sa fie o caracatita care sa se transforme in partid-stat ci o echipa de specialisti, uniti de un proiect, aspiratii si convingeri comune, doritori sa-si puna energia, cunostintele si expertiza in slujba natiunii.

2.Politica trebuie sa se bazeze pe onoare, demnitate, integritate, caracter si principii.

3.Prima urgenta este definirea unui proiect de tara, un drum al dezvoltarii durabile si sutenabile, pe care sa inscriem Romania urmatorilor ani, in care dezvoltarea infrastructurii, educatiei, sanatatii si cercetarii sa se afle la loc de frunte.

4.Statul trebuie sa creeze conditiile pentru un mediu de afaceri atractiv, in care sa intervina cat mai putin, lasand investitorii romani si straini sa-si dezvolte afacerile asa cum cred de cuviinta.

5.Statul trebuie sa creeze conditiile in care fiecare cetatean sa-si dezvolte potentialul profesional, fara sa-i rapeasca rezultatele muncii in folosul functionarilor sai sau a celor care nu muncesc.

6.Statul trebuie sa renunte la activitati economice, ca arbitru al competitiei nu poate fi si jucator.

7.Statul asigura asistenta doar persoanelor cu handicap fizic sau psihic, constatat de o autoritate nationala.

8.Sistemele publice de educatie, sanatate, ordine publica, justitie, trebuie sa ajunga la nivele de eficienta, randament si performanta comparabile cu acelea din tari europene, prin punerea in contract direct a beneficiarilor-platitori cu furnizorii de servicii.

9.Transparenta totala, fara profituri personale nemeritate, aducand competenta si profesionalismul in prim plan.

10.Se poate elimina coruptia si necinstea cu ajutorul unor conducatori de institutii incoruptibili.

11.Este necesara reprofesionalizarea functiile de conducere din administratia centrala si locala, prin eliminarea politrucilor si a clientelei de partid si introducerea concursurilor publice si transparente de acupare a acestor functii.

12.Trebuie realizata descentralizarea, astfel incat fiecare comunitate sa-si decida viitorul pe care si-l doreste, pe care il merita si in care investeste.

13.Reforma institutionala, inclusiv constitutionala, se face cu aportul semnificativ al societatii civile, trebuie sa puna in prim plan integritatea si mecanismele necesare si suficiente de supraveghere, transparenta, responsabilitatea publica, descentralizarea, evaluare si audit independente, de terta parte.

14.Politica externa se bazeaza pe pastrarea actualelor aliante cu UE si NATO, dar nu trebuie sa neglijeze zone geografice si economice de maxim interes pentru Romania.

Pe ce ne bazam


1.Stim ca milioane de cetateni gandesc ca noi, scarbiti de politica ultimilor 21 de ani.

2.Caracterul si traseul profesional al persoanelor din structurile de conducere ale formatiunii noastre reprezinta o garantie in sine.

3.Prin statut vom pune filtre care sa blocheze accesul in partid acelora care au avut functii de conducere in partidele politice parlamentare, in fostul partid comunist, au facut politie politica in fosta securitate, care au probleme nerezolvate cu justitia. Pentru persoanele cu functii de conducere este obligatoriu sa nu se afle in relatii comerciale cu statul, sa posteze pe site-ul formatiunii CV-ul, declaratia de avere si de interese.

4.Criteriile de etica, integritate, comportament, competenta, responsabilitate civica vor reprezenta referentialul pentru evaluarea persoanelor din conducerea centrala si locala a partidului.

5.Specialistii neinregimentati politic isi vor gasi alturi de noi locul in care sa-si aduca contributia la bunul mers al societatii, in fruntea institutiilor statului.

6.Ne bazam pe partea din media cinstita, neplatita din afaceri mai mult sau mai putin curate.

7.Ne bazam pe inteligenta oamenilor simpli care au stiut si stiu sa deosebeasca oamenii cinstiti de hoti.

8.Ne bazam pe speranta ca ni se vor alatura toti aceia care gandesc ca noi, le pasa de soarta tarii, a familiilor si copiilor lor si spera, ca si noi, ca nu este totul pierdut, ca mai putem salva ceva inainte de a fi prea tarziu.

Manifest Economic - Mihnea Vasilache

CIP 2011 este un partid politic fictiv al carui nume este un acronim pentru „Competenta, Integritate si Prosperitate”. Adica cam tot ce ne dorim dar nu prea avem in Romania anului 2011. In consecinta Manifestul Economic al CIP 2011, care contine principiile care ar trebui sa stea la baza dezvoltarii durabile a economiei romanesti, este un exercitiu teoretic. Deocamdata.

Romania este un stat democratic, de drept, membru al Uniunii Europene. Economia Romaniei este bazata pe liberul schimb de marfuri si servicii reglementat de o legislatia economica si comerciala in concordanta cu acquis-ul comunitar. Romania are nevoie de o economie deschisa, flexibila si capabila de o crestere durabila pentru asigurarea unui nivel de trai in crestere pentru cetatenii ei si promovarea interesele nationale in regiune si in lume. O economie puternica sta la baza unui stat puternic.

CIP 2011 sustine si promoveaza initiativa si intreprinderea privata ca si principal mod de dezvoltare si crestere durabila a economiei romanesti. Sectorul privat creeaza locuri de munca, isi asuma riscuri comerciale, face investitii pentru dezvoltare si plateste taxe locale si nationale. Taxele colectate de stat de la angajatii si intreprinderile din sectorul privat reprezinta resurse publice care trebuie cheltuite legal, rational, transparent si cu respect.

In consecinta, CIP 2011 considera ca urmatoarele principii trebuie sa stea la baza politicilor economice ale statului Roman:
1. Rolul statului in economie. Statul asigura cadrul legal si judiciar pentru buna desfasurare a liberului schimb de marfuri si servicii. Guvernul ca si decident in procesul de alocare a resurselor publice limitate sustine, organizeaza si investeste in dezvoltarea infrastructurii fizice si umane a Romaniei: drumuri si poduri, educatie si sanatate.

2.Disciplina Bugetara. Guvernul Romaniei trebuie sa exercite o continua disciplina bugetara. Deficitul bugetar anual al Romaniei, prin lege, nu poate sa depaseasca 3% din Produsul Intern Brut. Datoria publica externa a Romaniei se plafoneaza, prin lege, la nivelul maxim de 60% din Produsul Intern Brut. Orice derogare temporara de la aceste reguli este exceptionala si trebuie aprobata in Parlament cu o majoritate de minimum doua treimi din voturi.

3.Transparenta Bugetului. Proiectul de buget anual este un document public. Se elaboreaza o prezentare simplificata care explica principalele categorii de venituri si cheltuieli. Prezentarea este larg distribuita prin principalele canale media cu cel putin 30 de zile inainte de dezbaterea din Parlament. Se creaza un mecanism de colectare a sugestiilor si comentariilor membrilor publicului.

4.Fiscalitate simpla, consecventa si echitabila. Cota unica de taxare a veniturilor, profiturilor si castigurilor de capital este de 16%. Taxa pe Valoare Adaugata nu va fi mai mare decat cea din oricare alt membru al Uniunii Europene si nu poate fi schimbata mai des decat o data la trei ani. Taxele sociale vor fi reduse pe termen mediu pentru a incuraja cresterea si legalizarea fortei de munca. Numarul de taxe va fi redus substantial. Se introduce si implementeaza taxarea averilor nejustificabile.

5.Legislatia economica. Legile si masurile de aplicare aferente care afecteaza economia nationala se elaboreaza prin consultare cu principalele organizatii ale sectorului economic privat si ale sindicatelor. Guvernul are un responsabil desemnat, de rang inalt, pentru relatia cu asociatiile patronale si Consiliul Investitorilor Straini. Legislatia muncii prevede dreptul de lucru fara restrictii in Romania a oricarui cetatean al Republicii Moldova.

6.Evitarea conflictul de interese. Pe perioada exercitarii functiei nici un membru al statului de rang inalt, atat la nivel national cat si local, nu poate incheia direct, indirect sau prin intermediul unor terte parti contracte economice sau comerciale care prevad venituri platite din resurse publice. In cazul in care astfel de contracte sunt in vigoare la preluarea unei functii, ele trebuie declarate public si administrate de un manager profesionist si neafiliat politic.

7.Responsabilitatea Cheltuielilor Publice. Autoritatea si responsabilitatea cheltuielilor publice se deleaga la nivel de minister, agentie si, dupa caz, regional. Responsabilii desemnati la aceste nivele raspund direct si raporteaza periodic Ministrului Finantelor Publice. Orice depasire cu mai mult de 5% a alocatiei bugetare trebuie justificata in scris si este facuta publica.

8.Evaluarea Cheltuielilor Publice. Se adopta standarde de costuri si proceduri de verificare la principalele categorii de cheltuieli publice. Aceste standarde si proceduri sunt elaborate cu ajutorul firmelor specializate din sectorul privat. Toate proiectele de investitii publice sunt verificate in concordanta cu standardele de costuri. Implementarea unei investitii publice este verificata periodic in concordanta cu procedurile de verificare.

9.Remuneratia functionarilor publici. Toti functionarii publici permanenti cu un salariu brut (inclusiv sporurile) de mai mult de 1,500 de lei pe luna sau 18,000 de lei pe an sunt supusi unui proces anual de evaluare a performantei. Acest proces se elaboreaza si administreaza cu ajutorul firmelor specializate din sectorul privat si include, dupa caz, reclamatiile sau aprecierile membrilor publicului. Se instituie sporuri de performanta bazate pe rezultatele evaluarii anuale.

10.Ajutorare sociala compasionata si eficienta. In limita resurselor publice limitate statul asigura ajutorarea sociala a categoriilor defavorizate. Se stabileste un nivelul minim al diferitele categorii de ajutoare sociale (pensii, somaj, copii, alte nevoi) care se suplineste periodic dar nu mai putin de o data pe an in functie de executia bugetara. In acest fel, cand economia privata creste si in consecinta veniturile bugetare se maresc, categoriile defavorizate au cota parte prestabilita din beneficiile cresterii economice nationale.

Manifest Economic - Mihnea Vasilache : http://www.contributors.ro/dezbatere/manifest-economic/

In situatia economico-sociala si politica actuala din Romania,niciuna din ideile,altfel bune teoretic,nu pot fi puse in aplicare,fiind utopice.Ca sa fie puse in practica ideile sunt doua posibilitati:
1-sa se produca o noua revolutie sociala,precum in decembrie 1989,lucruimposibil de acceptat,intr-o tara membra NATO si a Uniunii Europene;
2-partidul Competenta ,Integritate,Prosperitate sa fie inscris la tribunal,sa castige majoritatea in parlament,sa modifice Constitutia si toata legislatia,civila,penala,economica,fapt ce este la fel de imposibil.
Dintre masurile economice,cota unica de impozitare,existenta si in prezent,intr-o Romanie extrem de polarizata intre superbogati si saracii lipiti pamantului ar fi total neavenita,ar adanci polarizarea.
Teoretic vorbind,varianta impozitului progresiv(minim pentru cei cu venituri mici,mediu pentru clasa de mijloc si mare pentru bogati) ar fi singura cale de de a inscrie Romania pe o cale de progres si dezvoltare.
gigip
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 25 Feb 2011, 08:40 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
Erwin
mesaj 26 Feb 2011, 02:40 PM
Mesaj #4


Cronicar
******

Grup: Admin
Mesaje: 5.082
Inscris: 26 December 05
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7.531



Cum să ne maturizăm politicienii - I


--------------------
pantha rhei
Universul Fractal
The universe appears to be fractal, cyclic and self-regenerating. Implied is that it is eternal and infinite.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ilie
mesaj 26 Feb 2011, 06:26 PM
Mesaj #5


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.816
Inscris: 16 March 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 2.605



Erwin, vezi esti offtopic si faci reclama altui site.
Guerilla Marketing ? rofl.gif .

Acest topic a fost editat de freeman: 26 Feb 2011, 06:27 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 25 April 2024 - 01:18 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman