HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

 
Reply to this topicStart new topic
> Abc-ul Afacerilor, analize, cercetari, rezultate
Copernic
mesaj 5 Aug 2003, 10:52 PM
Mesaj #1


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 669
Inscris: 13 July 03
Din: Romania, Galatz -anul 6003
Forumist Nr.: 455



..::Proiect de reclama::..

Eficacitatea unei reclame, atunci cand abordam domeniul publicitar, este exprimata in mod sugestiv de expresia: “Realizez ca numai jumatate din reclama facuta produselor mele este utila, dar nu stiu exact care jumatate.”
Inainte de a discuta cum pot fi cel mai eficient investiti banii in reclama, trebuie sa precizam exact ce este si ce nu este reclama. Un manual de referinta in marketing defineste reclama ca fiind “orice forma platita de prezentare obiectiva si promovare a ideilor, produselor sau serviciilor unei firme de catre un sponsor anume.”
Intai sa vedem ce nu este reclama: in principiu, nu poate fi nici una din formele de prezentare personala. Un esec l-a constat aparitia dl. Michael Eisner (presedintele Corporatiei Walt Disney) alaturi de familia sa in cadrul deschiderii parcurilor de distractie Disney, in special cel Euro-Disney, deschis in apropierea Parisului la inceputul lui 1992. Desi aparitiile sale au generat “publicitate”, aceasta nu este considerata reclama. In schimb, dl. Lee Iacocca, presedintele Corporatiei Chrysler, a devenit un fel de erou national povestind dspre automobilele Chrysler in cadrul reclamelor platite de el, cu o durata de 30 de secunde, de la televiziune. Aceasta este o reclama. De ce? Pentru ca reclama lui nu facuse obiectul unui buletin de stiri. Foarte bine a facut, dar cate tipuri de reclame exista? Sunt forme extrem de diverse: spatii in reviste si ziare (nu articole in reviste si ziare), timpi de emisie la televiziune si radio (in afara buletinilor de stiri sau programelor distractive), publicitate de exterior (panouri, inscriptii pe autobuze, postere), anunturi plasate in magazine, direct mail (trimiterea unor reclame clientilor prin intermediul postei); toate acestea sunt exemple ale diferitelor forme pe care le poate imbraca publicitatea. Evident ele difera substantial unele de altele, luand in considerare scopul diferit pentru care sunt folosite. De exemplu sunt cazuri cand vrei sa te adresezi unei categorii specializate de cititori, cum sunt cei ai ziarului “Adevarul”; dar, cand urmaresti sa vinzi gogosi si pamflete gazetaresti, cum ar fi ziarul “Atac la persoana”, evident ca o asemenea alegere de a publica intr-un astfel de ziar nu este catusi de putin indicata. In cazul ziarului prim mentionat, mai utila este o placa inscriptionata sau un afis colant aplicat pe autobuze.; acestea vor beneficia de o audienta mult mai mare si mai variata. Cititorii ziarelor de calitate sunt in general mai instruiti, decat categoria celor care citesc reviste ori publicatii cu o notorietate mai mica.
Publicitate, de asemeni, nu trebuie facuta orbeste, deoarece ar putea avea efecte dezastruoase asupra campaniei dv. de publicitate. Dar, foarte bine, sa spunem ca produsul vostru are cautare mare pe piata, incat consumatorii il cer. Intrebarea este acum care este modul cel mai eficient de a face publicitate produselor voastre pentru a atrage un numar cat mai mare de clenti, stiind ca, acestia, daca il vor cumpara o data, cu siguranta il vor lua si a doua oara? Ei in acest caz exista mai multe aspecte care cer solutia.
In primul rand si, poate, cel mai important este identificarea clientilor tinta. In mod prezumtiv, clientii tinta sunt acele persoane care pot fi convinse sa cumpere produsul vostru. Deci, priceperea consta in a sti care persoane pot fi determinate sa-l achizitioneze si unde poate fi el gasit.
In al doilea rand, eficacitatea mesajului este esentiala. Timp indelungat A.S. (un preparat impotriva durerilor stomacale si a indigestiei, s-a vandut foarte bine in farmaciile din tarile occidentale) a beneficiat de o reclama simpla, dar de succes, eficienta medicamentului fiind evidentiata de o melodie nostima, fredonata in cor. Oamenii nu numai ca-si aminteau sprintara melodie, dar incepusera sa o asocieze chiar cu calmarea durerii.
In al treilea rand este importanta penetrarea reclamei (penetrarea este definita de numarul de oameni care au receptionat reclama). In general, cu cat reclama angajeaza mai multe persoane, cu atat ea este mai scumpa. Deci trebuie socotite beneficiile rezultate cand reclamele sunt urmarute de un numar mare de clienti, in comparatie cu costurile alocate unor asemenea programe de mare chemare la public.
In al patrulea rand, frecventa reclamei este foarte importanta. Frecventa inseamna cat de des apare reclama, ci de cate ori receptioneaza acelasi individ,, in medie, mesajul publicitar. Deci, este important ca mesajul sa fie receptionat de de publicul caruia ii este destinat, sa fie eficient, sa ajunga la un numar cat mai mare de potentiali cumparatori si, obligatoriu, de mai multe ori, ca sa determine in final cumpararea produselor.
Cei mai multi specialisti in domeniul publicitatii, precum Philip Kotler ori William Putsis, sunt de parere ca strategia reclamei tinta este cea mai eficienta. Intelegem prin asta, forma de publicitate gandita, creata si distribuita acelui segment al societatii de pe piata cu adevarat interesat in achizitionarea produselor ori a serviciilor voastre, normal dupa ce v-au fost receptionate mesajele publicitare. Iar un exemplu de publicitate reusita este cel realizat de revista Time si automobilele Volvo, prin topul publicitar detinut de cele doua corporatii la turneurile de tenis din S.U.A. De ce? Pentru ca veniturile medii la turneurile de tenis din S.U.A. sunt foarte mari si pentru ca acesta este publicul care poate cumpara automobilele Volvo sau revistele Time.
Reclamele care-si aleg bine auditoriul, care au mesaj eficient si usor de retinut, ce vin de mai multe ori in intimpinarea acelui segment de societate vizat pe piata si, mai ales, care promoveaza produse de calitate sunt reclamele cele mai rentabile.
Ideile expuse in aceasta prezentare sunt, de fapt, pentru categoria de incepatori si la nivelul bunului simt; zic astfel pentru ca, de fapt, in marketing, ca sa reusesti trebuie aplicate si metode de discreditare a publicitatii unei firme ori a alteia, mai putin scrupuloase. Oricum nu de fiecare data identificarea segmentului de societate vizat pe piata este usor de recunoscut si evidenta.
In perspectiva investitorilor de maine, cat si a novicelor in marketing, care vor dori ori au convingerea ca sa se avante in lumea cand frumoasa si calda, cand rece si sinuoasa a marketingului in afaceri, le urez succes si, mai ales, sa retina de acum proverbialul motto economic: “Time is money”. Astfel, ajungand sa cunoasteti valoarea banilor veti ajunge sa va cunoasteti mai bine pe voi, calitatile voastre, si mai ales, de ce si cat sunteti in stare pentru afaceri, purtand alaturi de voi in gand ideea ca banii, intr-adevar sunt necesari, dar nu suficienti.
Va multumesc.
Bye.
----------
```````
colaboratori: asistent universitar ASE-Bucuresti, redactor pe probleme de marketing al "Bursa", precum si multi altii, carora le mutumesc pe aceasta cale.
----------
```````

Martorul Ratiunii!
----------
AVE!
----------


--------------------
Citeste Regulamentul Hanului!
Sprijiniti emanciparea Femeii!
<Iubirea este singurul act rational. Las-o sa intre in tine.>
.'.Animus In Consulendo Liber.'.
.'.Deus Meumque Jus.'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ilie
mesaj 23 Mar 2004, 11:43 AM
Mesaj #2


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.816
Inscris: 16 March 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 2.605



Interesante comentariile lui Copernic. As adauga: Publicitatea pentru firme mari e diferita decat cea pentru firme mici. O firma mare isi permite bugete mari si profesionisti buni (dar scumpi) care sa-i creeze ceea ce trebuie. O reclama chiar daca e proasta, daca e facuta in numar mare, are efectul scontat. O firma mica trebuie sa procedeze mult mai inteligent in mesajul dat, cu bugetul mic pe care il are. FM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Minerval
mesaj 23 Mar 2004, 09:15 PM
Mesaj #3


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Ziua buna domnule Freeman. La ce ati observat mai sus trebuie sa fac precizarea ca mai erau destul de multe date de prezentat insa Copernic a trebuit sa isi inceteze activitatea ca si membru al Hanului, datorita unor factori perturbatori.

F.'.


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 23 Mar 2004, 09:15 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
ilie
mesaj 24 Mar 2004, 01:39 PM
Mesaj #4


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.816
Inscris: 16 March 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 2.605



Ziua buna,
Pacat ca nu mai e membru. Eu am vazut mai multe chestii interesante scrise de el in special cele legate de M-FM, apoi am vazut si articolul din Marketing care este corect. Eu am intrat doar 7 zile pe Hanul Ancutei - care mi se pare un site elegant si folositor. As aprecia daca ai putea sa-mi recomanzi anumite lucruri pe care personal le consideri interesante. Cu multumiri, FM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ilie
mesaj 24 Mar 2004, 01:47 PM
Mesaj #5


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.816
Inscris: 16 March 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 2.605



Stimate domnule Minerval,
Va rog scuzati folosirea in mesajul anterior a pers.I.sg.
Cu stima,
FM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 19 April 2024 - 11:02 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman