HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Dezbateri Filosofie

Acest subforum este destinat dezbaterilor filosofice. Pentru discutii religioase va initam sa vizitati subforumul Universul Credintei.

2 Pagini V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Bărbatul şi Femeia, văzuţi dpdv al Tradiţiei
shapeshifter
mesaj 7 Mar 2008, 08:37 PM
Mesaj #1


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



În simbolistica tradiţională, principiul supranatural a fost imaginat ca fiind de sex masculin, adică „bărbat”, în timp ce principiul naturii, al transformării, era conceput drept „femeie”. În termeni elenici, bărbatul îl reprezenta pe „unu” – termen care însemna „prin el însuşi”, noţiunea de îndestulător, complet; în timp ce femeia reprezenta diada – principiul diversităţii şi al „celuilalt sine” şi deci cel al dorinţei şi al mişcării. În termeni hinduşi, bărbatul reprezintă spiritul nepăsător – purusha – în timp ce femeia reprezintă prakriti – matricea activă a oricărei forme condiţionate. Concepte echivalente găsim şi în tradiţie Extremului-Orient a dualităţii cosmice yang şi yin, dualitate în care yang – principiul masculin – este asociat cu „virtutea cerului” iar yin – principiul feminin – este asociat cu virtutea „pământului”.
În spatele diferitelor reprezentări ale mitului „căderii în păcat”, se ascunde adesea ideea contopirii principiului masculin cu cel feminin. Dacă ceea ce prin natura sa este principiu în sine, favorabil puterilor „dorinţei” şi supus legii celui ce nu are principiu în sine, atunci se poate vorbi despre o cădere în păcat. Pe acest plan al realităţii omeneşti trebuie să fie înţeleasă atitudinea de neîncredere în femei, femeie confundată adeseori cu ideea de „păcat”, de impuritate şi rău, cu o ispită şi un pericol pentru cel ce păşeşte pe calea supranaturalului.
Sensului de „cădere” I se poate opune însă o altă posibilitate: relaţia potrivită. Aceasta se stabileşte atunci când principiul feminin a cărui natură este aceea de a se îndrepta în spre altceva, dar nu ceva nesigur, labil, ci spre ceva statornic, ceva „bărbătesc”. Atunci va exista o limită, o stabilitate. Iar „stabilitatea” va fi în măsură să transfigureze orice posibilitate feminină. În acest caz extrem este vorba de o sinteză în sens pozitiv. Este nevoie de o „conversiune”, de o schimbare de direcţie a elementului feminin astfel încât acesta să reprezinte totul pentru principiul opus. Atunci femeia devine „soţia” care reprezintă şi „puterea”, puterea instrumentală generatoare care primeşte principiul cel dintâi al mişcării şi a formei masculului nemişcat la fel ca în cazul acelei Shakti care se poate întâlni şi în aristotelism şi în neoplatonism. În reprezentările tantrice tibetane, bărbatul apare drept „cel-ce-poartă-sceptrul” şi este nemişcător, rece şi făcut din lumină, în timp ce Shakti îl învăluie ca o flacără vie. Cele două pivoturi sunt cele ale dharmei şi ale acelei bhakti sau fides, adică natura proprie şi implicarea activă.
Deosebirea fizică este concepută drept o corespondenţă cu deosebire spirituală, drept care individul este bărbat sau femeie fiziceşte numai pentru că este aşa ceva sub raport transcedental, iar caracteristica sexului, departe de a fi un lucru irelevant în raport cu spiritul, reprezintă un indicator al unui drum, al unui dharma distinct.
Se ştie că voinţa de ordine şi de „formă” reprezintă baza oricărei civilizaţii tradiţionale; că legea tradiţională nu îndeamnă spre ceva nondistins, egal, nedefinit – spre ceva în care părţile întregului devin în mod promiscuu asemănătoare – ci vrea ca aceste părţi să fie ele însele, să exprime din ce în ce mai bine propria lor natură.
Cazul bărbatului adică în care este vorba de faptul de a fi „o fiinţă de sine stătătoare”, cele două forme principiale de dobândire a valorii sunt Acţiunea şi Meditaţia. Războinicul (Eroul) şi Ascetul reprezintă cele două tipuri fundamentale ale virilităţii pure. În simetrie cu aceste tipuri, există tot două pentru natura feminină. Femeia se împlineşte pe sine ca atare, se ridică la acelaşi nivel cu bărbatul ca Războinic şi ca Ascet dat fiind că este Iubită şi este Mamă. Sunt două diviziuni, două ramuri ale unui trunchi ideal şi aşa cum există eroism activ, există ş cel al devotamentului absolut şi amândouă pot să fie la fel de bogate în roade în ceea ce priveşte depăşirea unei situaţii şi eliberarea, mântuirea, atunci când viaţa a fost trăită în puritate şi dăruire de sine.
Tocmai această diferenţiere în ramura eroică determină caracterul distinctiv al căilor de împlinire fie cea a bărbatului fie cea a femeii ca indivizi. Faptei Războinicului şi faptei Ascetului care se afirmă – unul prin intermediul acţiunii pure şi celălalt prin intermediul detaşării pure – într-o viaţă care este dincolo de viaţă, acestor fapte le corespunde fapta femeii care constă în a se dărui în întregime unei alte fiinţe, de a se dedica în întregime unei alte fiinţe, fie aceasta bărbatul iubit (tipul Iubitului şi tipul femeii pătimaşe în dragoste) fie această fiinţă fiul (tipul Mamei – femeia de tip demetric); faptă în care femeia îşi află sensul propriei sale vieţi, propriei bucurii, îşi află raţiunea sa de a exista.
Aceasta este calea bhakti sau fides, calea firească pentru femeia Tradiţiei de a participa la ordinea „formei” şi – atunci când experienţa este trăită în mod impersonal – şi la ceea ce se află dincolo de „formă”. A se împlini într-un mod tot mai ferm potrivit acestor două căi distincte, de neconfundat, restrângând tot ceea ce în femeie este bărbat şi în bărbat este femeie şi tinzând spre „bărbatul absolut” şi spre „femeie absolută” – toate acestea constituie legea tradiţională a sexelor, potrivit diferitelor canoane de viaţă.
Astfel că din punct de vedere tradiţional, numai în mod mediat, prin relaţie cu o altă fiinţă – cu bărbatul – numai aşa femeia putea intra în ordinea ierarhică sfântă. În India, femeile, chiar şi cele din casta superioară, nu aveau parte de o iniţiere; femeile nu aparţineau comunităţii sacre a nobililor – ârya – decât prin intermediul tatălui lor, mai înainte de căsătorie, iar după aceea prin intermediul soţului lor care era şi capul mistic al familiei. În Grecia dorică femeia în toată viaţa sa nu avea nici un drept; înainte de căsătorie, cel ce avea grijă de ea, era tatăl ei. La Roma, în conformitate cu o spiritualiate asemănătoare, femeia, departe de a fi „egala” bărbatului, era asimilată din punct de vedere juridic cu o fiică a soţului ei – filiae loco – şi cu o soră a fiilor acestuia – sororis loco – când era o copilă ea se afla sub autoritatea potestas, tatălui ei – conducător sau sacerdot al familiei – gens; atunci când se mărita era – după o expresie grosolană – in manum viri. Aceste situaţii de dependenţă a femeii, întâlnite în lumea Tradiţei, se întâlnesc şi altundeva şi nu însemnau neapărat nedreptate şi samavolnicie, aşa cum vrea să le considere „spiritele libere” moderne, ci reprezentau limitele şi locul firesc al singurei căi spirituale conformă cu natura pură feminină.


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 7 Mar 2008, 08:38 PM
Mesaj #2


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



În tradiţia azteco-nahua, se bucurau de privilegiul nemuririi cereşti de care aveau parte membrii aristocraţiei războinice, numai mamele care muriseră la naşterea copiilor lor, fapt în care se vedea un sacrificiu asemănător celui ce cădea pe câmpul de luptă. Femeia hindusă, femeie în adevăratul sens al cuvântului, senzuală până în vârful unghiilor dar şi devotată unei credinţe, fides, invizibile a cărei putere se manifesta în dăruirea erotică a trupului, a fiinţei şi a voinţei culminând cu o altă dăruire – cu totul diferită şi mai presus de simţuri – care o făcea pe acea femeie-soţie să se încredinţeze flăcărilor rugului arian pentru a-l urma pe lumea cealaltă pe bărbatul căruia îi fusese hărăzită. Acest sacrificiu tradiţional – curată „barbarie” în ochii europenilor şi ai celor europenizaţi – prin care era încredinţată flăcărilor rugului şi soţia celui decedat, se numea în sanskrită sati, cuvânt având rădăcina as şi tema sat – fiinţă – şi din care derivă şi cuvântul satya – adevărat – şi care înseamnă şi dar, fidelitate, iubire. Acest sacrificiu era conceput ca o culme a legăturii ce le unea pe două fiinţe de sex diferit, legătură desăvârşită sub aspectul adevărului şi al elementului supraomenesc. În această legătură, bărbatul se înalţă la valoarea ce-l face demn de favoarea acelei bhakti liberatoare iar iubirea devine o cale, un drum de acces. O învăţătură tradiţională spune că femeia care-l urma în moarte pe soţul ei, ajungea în „cer”; ea se transforma în substanţa soţului ei; participa la acea transfigurare prin intermediul „focului” din trupul alcătuit din carne, transmis focului divin de lumină care în civilizaţiile ariene reprezenta simbolul arderii rituale a cadavrului. O asemenea renunţare la viaţă se întâlnea adeseori şi în cazul femeilor germane din vechime atunci când soţul sau iubitul cădeau pe câmpul de luptă.
Esenţa acelei bhakti era în general nepăsarea faţă de obiectul sau materia acţiunii, adică faţă de simplul act, faţă de predispoziţie. Acest poate înlesni înţelegerea faptului că într-o civilizaţie ca cea hindusă, sacrificiul ritual al văduvei – sati – putea avea valoare din punct de vedere instituţional. Pentru că atunci când o femeie se dăruieşte şi se sacrifică motivată fiind de o puternică relaţie de dragoste cu o altă fiinţă, legătură împărtăşită de fiinţa respectivă, acest lucru rămâne în cadrul unor simple fapte lipsite de sentiment. Şi numai atunci când devotamentul este în măsură să se menţină şi chiar să sporească fără vreaun imbold, numai atunci acest devotament are o valoare transcendentă.
În lumea Islamului, în instituţia haremului şi-au găsit expresia nişte semnificaţii asemănătoare. În Europa creştină, pentru ca o femeie să renunţe la viaţa lumească şi să se retragă la mânăstire, era necesară ideea de Dumnezeu, de credinţă în Dumnezeu. În lumea Islamului această idee se întruchipa într-un om, într-un bărbat care ţinea în regim de claustrare în harem, mai multe femei şi acest lucru I se părea ceva firesc unei femei bine crescute căreia nici nu-I trecea prin cap să renunţe la o astfel de viaţă; şi era un lucru firesc acela ca o femeie să-şi dedice întreaga viaţă unui bărbat care era iubit într-un mod atât de vast şi de impersonal admiţând că şi celelalte femei împărtăşeau acelaşi sentiment şi că erau unite prin aceeaşi legătură şi acelaşi devotament. Tocmai prin aceasta este scos în evidenţă caracterul de „puritate”, element esenţial al căii bhakti. Dragostea care pune condiţii şi cere în schimb iubire şi devotament din partea bărbatului este ceva de ordin inferior. Pe de altă parte, un bărbat nu ar putea cunoaşte dragostea în acest sens, decât comportându-se ca o femeie şi renunţând la acea suficienţă interioară care o face pe femeie să vadă în bărbat un sprijin, ceva care s-o determine să se dăruiască. În mit, Şiva – imaginat ca marele ascet al înălţi,ilor – l-a prefăcut în cenuşă, dintr-o singură privire, pe Kama – zeul iubirii – atunci când acesta a încercat să-I insufle lui Şiva pasiunea pentru soţia lui (zeului) Parvati. O semnificaţie adâncă are şi legenda despre Kalki-avatara în care se vorbeşte despre o femeie care nu putea fi posedată de nimeni pentru că bărbaţii care o doreau, se simţeau atraşi de ea, erau tocmai prin acest lucru transformaţi în femei.


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 10 Mar 2008, 04:07 PM
Mesaj #3


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



În ceea ce priveşte pe o femeie, aceasta dă dovadă cu adevărat de măreţie, atunci când oferă fără să ceară; înseamnă că are în ea o flacără care se alimentează singură oricare ar fi obiectul iubirii, fie el Dumnezeu fie soţul, fie iubitul.
În spiritul haremului existau multe din aceste lucruri: şi anume depăşirea stării de gelozie, deci a egoismului şi a ideii de posedare din partea femeii căreia I se cerea totuşi, devotament claustral de pe vremea când era copilă şi până în amurgul vieţii şi fidelitate faţă de cel ce avea în jurul său şi alte femei şi le putea poseda pe toate fără a se „dărui” la rându-i vreuneia. Şi tocmai în acest element „inuman” exista un element ascetic şi chiar sacru. Dincolo de nişte aparenţe, mocneşte dorinţa şi gândul de eliberare; pentru că omul, confruntat cu o fides atât de categorică, omul, câr ar fi el de om, în aceste condiţii nu mai este altceva decât un mijloc, o unealtă şi se trezesc în el nişte posibilităţi care nu mai sunt pământeşti. Aşa cum regulile haremului le imitau pe cele din mănăstiri, tot aşa şi legea islamică în ceea ce o privea pe femeie, o transpunea pe aceasta din urmă pe acelaşi plan al ascezei monahale. De altfel, într-o măsură mai mică, o comportare asemănătoare a femeii putea să fie considerată drept o închipuire în civilizaţiile în care instituţia concubinajului a fost ceva obişnuit şi a fost recunoscută în mod legal drept complement al căsătoriei monogame; aşa au stat lucrurile în Grecia, la Roma şi în alte locuri. Exclusivismul sexual era o noţiune depăşită.
Aici nu se are în vedere la ce anume s-a putut reduce în mod material noţiunea de harem sau a oricărei alte instituţii asemănătoare. Se au în vedere aici doar cele cărora le-ar putea corespunde în viziunea lumii Tradiţiei. Îndatorirea lumii Tradiţiei a fost aceea de a săpa nişte albii adânci, sănătoase, pentru ca şuvoaiele haotice ale vieţii s-o apuce pe calea cea dreaptă. Pentru că numai cei ce o iau pe această cale tradiţională sunt liberi, pot să se dezvolte în mod spontan, pot să se recunoască drept liberi, pot să-şi tempereze cu o mişcare din interior avântul „tradiţional” al naturii lor. Ceilalţi, cei ce urmează orbeşte canoanele, adică supunându-li-se dar fără a le înţelege, fără a le trăi, sunt cei ce au nevoie de sprijin; dar chiar dacă supunerea lor este oarbă, această supunere îi împinge în mod virtual dincolo de mărginirea individului, îi face s-o apuce pe acelaşi drum ales de primii. Dar pentru cei ce nu urmează nici în spirit, nici în formă făgaşul tradiţional, pentru aceia nu există decât haosul. Acei indivizi sunt cei pierduţi, cei învinşi. Acesta este cazul oamenilor moderni şi în ceea ce priveşte femeia.
Fapt este că nu era cu putinţă ca o lume care a „depăşit” castele şi i-a redat fiecărei fiinţe omeneşti „demnitatea” sa şi „drepturile” sale, nu era cu putinţă ca această lume să mai păstreze vreun sens al legăturilor potrivite între cele două sexe. Emanciparea femeii trebuia să urmeze inevitabil, eliberării sclavilor şi preamăririi celor fără-de-clasă şi fără-de-tradiţie, adică a acelor paria.
Într-o societate care nu mai are nişte indivizi de tipul Ascetului sau al Războinicului, într-o societate în care mâinile ultimilor aristocraţi par a nu mai fi făcute să ţină sabia sau sceptrul ci rachete de tenis sau acele shakers pentru cocktails într-o societate în care – atunci când nu mai există palidul spectru al „intelectualului” sau al „profesorului”, fantoşa narcisistă a „artistului” sau maşinuţa grăbită şi cam murdară a bancherului şi a politicianului – tipul bărbatului este reprezentat de boxer sau de vedeta de cinema; ei bine, era ceva firesc ca într-o asemenea societate nici femeia să nu rămână mai prejos, ci să-şi revendice şi pentru ea o „personalitate” şi o libertate în sensul anarhist şi individualist al timpurilor noi. Şi în timp ce etica tradiţională îi cerea bărbatului sau femeii de a fi tot mai mult ei înşişi, de a exprima prin trăsături tot mai ferme personalitatea bărbatului sau a femeii – iată că civilizaţia nouă tinde să niveleze totul, tinde spre tot ce este diform, spre o fază care de fapt nu se află dincolo ci dincoace de identificarea şi diferenţierea sexelor.

Acest topic a fost editat de shapeshifter: 10 Mar 2008, 04:37 PM


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 10 Mar 2008, 04:07 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
shapeshifter
mesaj 10 Mar 2008, 04:56 PM
Mesaj #4


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



Iar abdicarea, renunţarea, a fost confundată cu cucerirea. După secole de „sclavie” femeia a vrut să fie liberă, sa-şi aparţină doar ei. Numai că aşa-zisul „feminism” nu s-a priceput să-i creeze femeii o personalitate, n-a făcut decât s-o imite pe cea a bărbatului, astfel că „revendicările” femeii abia dacă maschează neîncrederea femeii de tip nou în ea însăşi, neputinţa acesteia de a fi şi de a valora drept ceea ce este; adică femeie şi nu bărbat.
Dintr-o asemenea neînţelegere, femeia modernă a simţit o inferioritate câtuşi de puţin imaginară pentru faptul de a fi numai femeie şi s-a mai simţit şi ofensată pentru că este tratată „numai ca o femeie”. Şi din acest motiv femeia a dorit să-şi ia revanşa, să-şi revendice „demnitatea”, să-şi arate „valoarea”, în încercarea de a se măsura cu bărbatul. Numai că aici nu este vorba câtuşi de puţin despre un bărbat adevărat, ci de bărbatul-contrafăcut, bărbatul-fantoşă al unei civilizaţii standardizate, raţionalizate, care nu presupune aproape nimic din ceea ce ar trebui să fie cu adevărat diferenţiat şi calitativ. Într-o astfel de civilizaţie nici nu se pune, evident, problema vreunui privilegiu, astfel că femeile – dacă n-au fost în stare să-şi recunoască vocaţia lor firească şi să şi-o apere fie pe planul cel mai de jos (pentru că nici o femeie satisfăcută din punct de vedere sexual nu simte niciodată nevoia de a-l imita sau de a-l invidia pe bărbat) – au putut să demonstreze cu uşurinţă faptul că posedă şi ele, în mod virtual, facultăţile şi abilităţile materiale şi intelectuale, pe care le posedă şi celălalt sex şi care se cer şi se preţuiesc, de regulă, într-o societate de tip modern.
De altfel, bărbatul a lăsat-o pe femeie – într-un mod de-a dreptul iresponsabil – să facă tot ce vrea, ba chiar a ajutat-o, a îndemnat-o să facă trotuarul, să intre să muncească în birouri, în şcoli, în fabrici şi în toate mediile molipsitoare ale societăţii şi culturii moderne, Şi cu aceasta a fost efectuată ultima operaţie de nivelare.
Iar acolo unde castrarea spirituală a bărbatului modern materializat nu a reinstaurat în mod tacit supremaţia – caracteristică străvechilor comunităţi ginecocratice – femeii-curtezane, judecătoare a bărbaţilor abrutizaţi şi care trudeau pentru ea, acolo rezultatul a fost degenerescenţa tipului feminin până şi a caracteristicilor somatice, atrofierea posibilităţilor ei naturale, înnăbuşirea laturii ei lăuntrice. De aici şi tipul garconne, fetişcana zăpăcită, uşuratică, incapabilă de vreun avânt, incapabilă în ultimă instanţă, de senzualitate şi de păcătuire; aceasta deoarece pentru femeia modernă posibilităţile iubirii fizice nu oferă adeseori mai mult interes decât cultul narcisist al propriului trup; mai mult decât a se expune îndelung, mai mult sau mai puţin îmbrăcată; mai mult decât acel training fizic, decât dansul, sportul, banii şi aşa mai departe.
Pe vremuri Europa ştia destul de puţine lucruri în legătură cu puritatea dăruirii şi a fidelităţii şi a principiului de a da totul fără a cere nimic în schimb; şi despre o iubire destul de puternică încât să nu aibă nevoie de exclusivitate. În afară de o fidelitate pur conformistă şi burgheză, sentimentul de iubire pe care îl alesese Europa era cela care nu îngăduia celui iubit să nu iubească. Acum, în condiţiile în care femeia pretinde că bărbatul să-i aparţină cu trup şi suflet dacă aceasta vrea ca să fie a lui, această femeie nu numai că a „umanizat” şi a sărăcit oferta, dăruirea ei, dar mai ales, a început să trădeze esenţa pură a feminităţii prin faptul că a împrumutat şi sub acest aspect un mod de a fi propriu naturii masculine celei mai joase; şi anume acela al posedării, a dreptului asupra celuilalt şi îngâmfarea Eului.

Acest topic a fost editat de shapeshifter: 10 Mar 2008, 05:19 PM


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Veritas
mesaj 10 Mar 2008, 06:11 PM
Mesaj #5


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 423
Inscris: 8 July 07
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 10.056



QUOTE(shapeshifter @ 7 Mar 2008, 08:37 PM) *
Aceste situaţii de dependenţă a femeii, întâlnite în lumea Tradiţei, se întâlnesc şi altundeva şi nu însemnau neapărat nedreptate şi samavolnicie, aşa cum vrea să le considere „spiritele libere” moderne, ci reprezentau limitele şi locul firesc mad.gif al singurei căi spirituale conformă cu natura pură feminină.



Asta e un citat de undeva, sau parerea ta personala?

V


--------------------
Dubito, ergo sum....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Veritas
mesaj 10 Mar 2008, 06:15 PM
Mesaj #6


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 423
Inscris: 8 July 07
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 10.056



QUOTE(shapeshifter @ 10 Mar 2008, 04:56 PM) *
De altfel, bărbatul a lăsat-o pe femeie – într-un mod de-a dreptul iresponsabil – să facă tot ce vrea, ba chiar a ajutat-o,


Acum mor de ras.... rofl.gif

Fraza asta e bestiala " În lumea Islamului această idee se întruchipa într-un om, într-un bărbat care ţinea în regim de claustrare în harem, mai multe femei şi acest lucru I se părea ceva firesc unei femei bine crescute căreia nici nu-I trecea prin cap să renunţe la o astfel de viaţă; şi era un lucru firesc acela ca o femeie să-şi dedice întreaga viaţă unui bărbat care era iubit într-un mod atât de vast şi de impersonal admiţând că şi celelalte femei împărtăşeau acelaşi sentiment şi că erau unite prin aceeaşi legătură şi acelaşi devotament"

Dupa cum stim, parca, la haremuri nu erau cozi la intrare - "catindatele" asteptand cu CV-ul in mana sa fie selectionate... unsure.gif "Recrutarea" era cu arcanul....oricum, inteleg ca toate erau bine crescute rofl.gif , isi bagau mintile in cap repede si realizau ce noroc a dat peste ele, sa -si "dedice întreaga viaţă unui bărbat care era iubit într-un mod atât de vast şi de impersonal " Hi hi hiiii, hu hu huuuuuu.
You've made my day.... jamie.gif

V


Acest topic a fost editat de Veritas: 10 Mar 2008, 06:20 PM


--------------------
Dubito, ergo sum....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 10 Mar 2008, 07:15 PM
Mesaj #7


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



Apoi a mai venit încă – şi încă repede, în ritm accelerat, ca în orice prăbuşire – şi restul. După care va urma altă etapă, aceea în care, dată fiind creşterea gradului de egocentrism, pe femeie n-o vor mai interesa nici bărbaţii, ci doar ceea ce aceştia îi vor putea da în măsură să-I satisfacă plăcerea şi vanitatea. Şi drept epilog vor fi nişte forme de decădere asociate cu nimicnicie, adică un soi de viaţă practică, afişată, de tip masculin aidoma celei care a denaturat-o şi a aruncat-o pe femeie în groapa masculină a muncii, a câştigului, a activităţii practice paroxistice şi până şi a politicii.
Şi nu sunt diferite nici efectele „emancipării” occidentale care de altfel este pe cale de a contamina întreaga lume cu viteza cu care se transmite ciuma. Femeia tradiţională, femeia desăvârşită prin faptul că se dăruia altora şi nu trăia numai pentru sine, prin faptul că voia să fie – cu simplitate şi puritate – în întregime a altei fiinţe, prin aceste lucruri se împlinea, îşi aparţinea ei înseşi şi avea un eroism al ei care o făcea să-I fie superioară bărbatului obişnuit. Femeia modernă, prin faptul că doreşte să-şi aparţină numai ei nu face decât să se distrugă. Mult râvnita „personalitate” este pe cale să-i răpească orice fel de personalitate.
Şi este uşor de prevăzut ce anume se va întâmpla cu relaţiile dintre cele două sexe în ceea ce priveşte latura materială. În acest domeniu, aşa cum se întâmplă în magnetism, cu câr scânteia creatoare ţăşneşte mai sus şi este mai puternică, cu atât este mai sigură polaritatea; şi tot aşa, cu cât bărbatul este cu adevărat mai viguros, cu atât femeia este cu adevărat mai femeie.

Acest topic a fost editat de shapeshifter: 10 Mar 2008, 07:30 PM


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 10 Mar 2008, 07:16 PM
Mesaj #8


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



Dar ce oare s-ar putea întâmpla între aceste fiinţe mixte, lipsite de orice legătură cu puterile naturii lor celei mai intime?? Între aceste fiinţe la care sexul începe şi se termină pe simplul plan fiziologic, aceasta în cazul că nu va apărea – aşa cum o arată deja nişte înclinaţii anormale – şi cel de „al treilea sex”? Între aceste fiinţe care în fond nu sunt nici bărbat nici femeie sau femeia este bărbat şi bărbatul este femeie şi se laudă cu ceva care este mai presus de sex, când, de fapt, este mai prejos de sex? Orice relaţie nu va putea avea aici decât un caracter echivoc şi efemer – cu promiscuităţi camaradereşti, simpatii „intelectuale” morbide, banalităţi ale noului realism comunist – sau poate că această relaţie va fi afectat de nişte complexe nevrotice şi de toate celelalte care l-au făcut pe Freud să pună bazele unei „ştiinţe” care reprezintă cu adevărat un semn al timpurilor noastre.
Şi nu sunt cu mult diferite posibilităţile femeii „emancipate”; iar avangărzile unei asemenea lumi, Rusia şi America de Nord, îşi fac de acum simţită prezenţa ş oferă în această privinţă dovezi pline de semnificaţie. Toate acestea nu pot să nu aibă nişte repercusiuni într-o ordine a lucrurilor care merge mult mai departe decât îşi pot închipui – în nechibzuinţa lor – oamenii moderni.

Acest topic a fost editat de shapeshifter: 10 Mar 2008, 07:38 PM


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 10 Mar 2008, 08:07 PM
Mesaj #9


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



@shapeshifter,din cate am inteles tu mergi pe ideea ca daca femeia era buna avea si Dumnezeu una!!! rofl.gif rofl.gif rofl.gif .Lasa-le draga sa traiasca.E deja fumata treaba cu femeia la cratita si la spalat pelinci.In multe domenii sunt superioare barbatilor si mai au ca atu faptul ca nu-si pierd capul cand vad o fusta(cu mici exceptii) rolleyes.gif


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 10 Mar 2008, 11:31 PM
Mesaj #10


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



În legătură cu sexul s-au pierdut acele dimensiuni superioare, chiar transcendente, pe care lumea Tradiţiei le-a recunoscut în forme multiple, iar acest lucru nu este lipsit de consecinţe în ceea ce priveşte regimul împerecherilor sexuale, posibilităţile oferite de acestea, fie ca o pură experienţă erotică, fie în vederea procreării care să nu se termine cu simplul, banalul act biologic
Lumea Tradiţiei a cunoscut în mod efectiv un element sacru, acel sacrum sexual şi o magie a sexului. Din nişte simboluri şi din nişte obiceiuri din cele mai diferite regiuni transpare în mod constant faptul că sexul era considerat o putere creatoare mai mult decât individuală, primordială.
În persoana femeii se evocau nişte puteri nemaipomenite fie de adorare, fie de lumină, fie de pericol, de pierzanie. În femeie sălăşlui puterea ctonică, Pământul, iar în bărbat – Cerul. În ea se concentra în mod organic şi conştient tot ceea ce în bărbatul obişnuit era perceput şi trăit – şi azi mai mult ca oricând – în forma unor senzaţii periferice, a unor impulsuri pasionale şi ale cărnii. Naşterea era dirijată ca atare şi în cel ce se năştea se voia ,,fiul-cel-ce-îndeplineşte-porunca”, cel ce trebuia să continue să întreţină elementul supranatural al neamului, eliberarea strămoşului; cel ce trebuia să primească şi să transmită mai departe „puterea, viaţa, statornicia”. Iar acum, ca niciodată, toate acestea au devenit o închipuire ciudată şi insipidă, iar bărbaţii în loc să posede sexul sunt ei cei posedaţi de acesta şi rătăcesc pe ici pe colo ca nişte beţivi şi habar n-au ce poate ieşi dni îmbrăţişările lor şi nici nu pot vedea demonul care îşi bate jos de ei în mod jalnic atunci când ei caută plăcerea şi pasiunea; şi astfel, fără ca ei să-şi dea seama şi să dorească acest lucru, din vreuna din îmbrăţişările acelea nocturne se iveşte o nouă fiinţă care deseori este un intrus fără vreo continuitate spirituală şi care în cazul generaţiilor din ultima vreme nu reprezintă nici măcar o umbră a legăturilor afective filiale de tip burghez.
Nu este de mirare că aşa-zisele rase suăperioare pier, fapt determinat de logica inevitabilă a individualismului, care logică – mai ales în cazul aşa-ziselor „clase superioare” de astăzi – nu poate să nu îndepărteze de intereseul procreării; aceasta fără a mai vorbi despre toţi ceilalţi factori de degenerescenţă legaţi de modul unei vieţi sociale mecanizate şi urbanizate şi mai ales de o civilizaţie care nu mai ştie nimic despre limitele sănătoase şi creatoare instituite de caste şi de tradiţiile de sânge. De aceea prolificitatea se concentrează în straturile sociale cele mai joase şi în oppoarele inferioare, acolo unde impulsul animalic este mai puternic decât orice calcul şi decât orice consideraţie de ordin raţional. Urmarea inevitabilă a acestui lucru este selecţia inversă, pătrunderea unor elemente inferioare împotriva cărora „elita” - vlăguită şi invinsă – elita claselor şi a popoarelor superioare şi element dominant spiritualiceşte, nu mai poate face decât foarte puţin sau nimic.
Bărbatul este primul factor responsabil de decăderea femeii moderne. Aşa cum plebea n-ar fi putut pătrunde în toate domeniile vieţii sociale şi ale civilizaţiei dacă în acele vremuri ar fi existat regi şi aristocraţi adevăraţi, în toată puterea cuvântului, tot aşa într-o societate cârmuită de nişte bărbaţi adevăraţi, femeia n-ar fi dorit şi nici n-ar fi putut vreodată să urmeze calea pe care a apucat-o astăzi.
Perioadele în care femeia a dobândit o autonomie şi o poziţie dominantă au coincis aproape întotdeauna cu nişte perioade de decadenţă evidentă ale celor mai vechi civilizaţii. Astfel încât ostilitatea n-ar trebui îndreptată împotriva feminismului sau a vreunei alte devieri feminine şi nu împotriva femeii, ci împotriva bărbatului. Nu se poate pretinde faptul ca femeia să întrunească toate condiţiile interioare şi exterioare necesare reintegrării într-o rasă superioară atât timp cât bărbatul nu dă dovadă decât de un simulacru de virilitate.
Atunci când nu se reuşeşte să se redeştepte sexul în sensul său spiritual şi nu se extrage din nou din substanţa spirituală – devenită amorfă şi promiscuă – forma virilă, atunci totul este în zadar. Vigoarea fizică, falică, animalică sau musculară este obtuză, nu conţine nici un germen creator în sens elevat. Bărbatul viguros se leagănă în iluzia că posedă, când de fapt el este pasiv, este supus întotdeauna puterii mai subtile proprii femeii, principiului feminin. Numai sub imperiul spiritului sexul este adevărat şi desăvârşit.
În orice tradiţie de tip superior bărbatul a fost considerat întotdeauna drept purtătorul elementului ceresco-solar al unei descendenţe, element care transcende simplul principiu al „sângelui” care se pierde imediat ce trece în linia feminină; elementul acesta capătă amploare atunci când se află într-un mediu potrivit reprezentat de o femeie de condiţie nobilă, dar rămâne, oricum, întotdeauna, principiul care dă formă, care dirijează substanţa feminină dătătoare de viaţă. Acest principiu este în corelaţie cu elementul supranatural, cu puterea în măsură să determine „fluxul s-o ia în sus” şi care are drept rezultate „izbânda”, „norocul” şi prosperitatea unui neam.
De aici şi asociaţia simbolică întâlnită în formele tradiţionale având o semnificaţie câtuşi de puţin obscenă ci reală şi profundă, asociaţia ideii întăririi organului masculin cu ideea renaşterii, reînnoirii unor energii care să-i confere substanţă celei mai mari dintre puteri.
Şi ca un ecou al unor semnificaţii superioare se întâlneşte până şi la multe popoare sălbatice ideea, exprimată într-o formă mai clară, potrivit căreia numai bărbatul este cel iniţiat şi că îniţierea este aceea care marchează evident trecerea la vârsta de maturitate, bărbăţie, şi că mai înainte de iniţiere indivizii sunt aidoma dobitoacelor, nu „sunt încă bărbaţi”, şi împreună cu bătrânii îngroaşă rândurile copiilor şi femeilor şi sunt lipsiţi de toate privilegiile de care se bucură acele elites bărbăteşti ale clanului. Atunci când se va pierde sensul potrivit căruia elementul superbiologic este centrul şi măsura adevăratei virilităţi, atunci indivizii vor putea să-şi spună în continuare bărbaţi deşi ei nu vor fi altceva decât nişte eunuci şi paternitatea nu va mai însemna nimic altceva decât acea calitate a nimalelor care, furate de plăcere, zămislesc orbeşte alte animale, nişte spectre de existenţă aidoma lor.
Şi va veni o vreme când se va înceta să se proptească leşurile pentru a se da impresia că sunt nişte corpuri vii; şi va exista o raţionalizare a împerecherilor şi bărbaţii vor fi ca nişte iepuri de casă şi ca nişte armăsari – că altceva tot nu merită să fie – dar să nu ne legănăm în iluzii: pentru că sau va fi vremea unor crescătorii de prea frumoase animale de povară sau, dacă va fi să predomine elementul individualist şi utilitar, atunci o lege mai puternică va duce popoarele la pierzanie sau la nimicire cu aceeaşi neîndurare cu care operează legea fizică a entropiei şi a degradării energiei. Şi acela va fi unul dintre numeroasele aspecte – care astăzi sunt vizibile şi meterialiceşte – ale „apusului Occidentului”.
Ceea ce ne-am obişnuit să numim în Occident „religie” îi corespunde unei orientări esenţialmente „feminine”. Legătura cu elementul supranatural este concepută într-o formă personalizată (teism), ca devotament, renunţare intimă la propria voinţă în faţa acestei ipostaze a căii ce duce spre împlinirea naturii feminine.
Dacă în general elementul feminin îi corespunde celui naturalist, se poate crede faptul că în lumea Tradiţiei castele şi popoarele inferioare – în care factorul naturalist avea o mai mare eficienţă decât în celelalte, cârmuite de puterea ritualurilor aristocratice şi de eredităţile divine – se bucurau de participarea la o ordine mai înaltă tocmai prin intermediul acelor legături de tip „religios”. Şi religia putea avea un loc şi o funcţie ale sale în ierarhia globală, oricât de relativă şi de subordonată ar fi fost această religie în raport cu celelalte forme elevate de împlinire spirituală: iniţierea şi varietăţile ascezei de ordin superior.
O dată cu înlăturarea castelor sau a altor grupuri sociale asemănătoare şi cu venirea la putere a straturilor şi popoarelor inferioare, nu se putea ca spiritul propriu acestor straturi şi popoare să nu triumfe şi în această privinţă; şi, implicit, ca orice legătură cu elementul supranatural să fie concepută numai sub formă de „religie”; şi ca orice altă formă să fie privită cu neîncredere, în cazul că nu era stigmatizată ca fiind sacrilegă şi demonică. Această feminizare a spiritualităţii îşi avea originea în vremurile străvechi. Şi aceasta a determinat prima denaturare a tradiţiei primordiale la popoarele la care a avut un rol preponderent.

Acest topic a fost editat de shapeshifter: 11 Mar 2008, 12:50 AM


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Anca_M.
mesaj 11 Mar 2008, 09:50 AM
Mesaj #11


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 596
Inscris: 8 November 07
Forumist Nr.: 10.832



Asa si..............? rofl.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coconut
mesaj 11 Mar 2008, 10:39 AM
Mesaj #12


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 922
Inscris: 18 August 05
Din: Bucureşti
Forumist Nr.: 6.802



Sexismul face parte din filosofie?! ohmy.gif hh.gif




Acest topic a fost editat de coconut: 11 Mar 2008, 10:59 AM


--------------------
Felix qui, quod amat, defendere fortiter audet - Ovidiu, Amores


Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 10:42 AM
Mesaj #13


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



QUOTE(coconut @ 11 Mar 2008, 09:39 AM) *
Sexismul face parte din filosofie?! ohmy.gif hh.gif


YEP(vezi Froid)


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coconut
mesaj 11 Mar 2008, 10:58 AM
Mesaj #14


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 922
Inscris: 18 August 05
Din: Bucureşti
Forumist Nr.: 6.802



Froid? Cine-i ăla? Eu n-am auzit decât de Freud! Şi atunci e vorba de psihanaliză şi cred că e cam grea pentru a o discuta după ureche...
mwah1.gif

P.S. Şi parcă Freud le făcea sexiste pe femei şi misogini pe bărbaţi...
Până la urmă nu strică să aflăm cine, ce şi cum... wink.gif

Acest topic a fost editat de coconut: 11 Mar 2008, 11:00 AM


--------------------
Felix qui, quod amat, defendere fortiter audet - Ovidiu, Amores


Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 11:12 AM
Mesaj #15


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



QUOTE(coconut @ 11 Mar 2008, 09:58 AM) *
Froid? Cine-i ăla? Eu n-am auzit decât de Freud! Şi atunci e vorba de psihanaliză şi cred că e cam grea pentru a o discuta după ureche...
mwah1.gif

P.S. Şi parcă Freud le făcea sexiste pe femei şi misogini pe bărbaţi...
Până la urmă nu strică să aflăm cine, ce şi cum... wink.gif


ai dreptate...freud...si totusi,poare are vre-un frate... rolleyes.gif


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coconut
mesaj 11 Mar 2008, 11:17 AM
Mesaj #16


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 922
Inscris: 18 August 05
Din: Bucureşti
Forumist Nr.: 6.802



Aha, şi-i zicem Froid, ca să nu-i încurcăm, mai bine aşa... rolleyes.gif Dar e un fel de antifrate fiindcă pune problema pe dos. rolleyes.gif biggrin.gif

Acest topic a fost editat de coconut: 11 Mar 2008, 11:17 AM


--------------------
Felix qui, quod amat, defendere fortiter audet - Ovidiu, Amores


Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 12:14 PM
Mesaj #17


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



QUOTE(coconut @ 11 Mar 2008, 10:17 AM) *
Aha, şi-i zicem Froid, ca să nu-i încurcăm, mai bine aşa... rolleyes.gif Dar e un fel de antifrate fiindcă pune problema pe dos. rolleyes.gif biggrin.gif

pe dos,pe la spate tot aia e


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 01:34 PM
Mesaj #18


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



Marx a zis ca totul sunt banii ,Froid a zis ca totul este sexul,Einstein a zis ca totul este relativ.


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 11 Mar 2008, 03:40 PM
Mesaj #19


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



--------
Marx a zis ca totul sunt banii ,Froid a zis ca totul este sexul,Einstein a zis ca totul este relativ.
---------
o afirmaţie ea insuşi relativă!


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 03:44 PM
Mesaj #20


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



hai ca incepe sa-mi placa woot_jump.gif .chestia cu relativitatea e super,ai putea sa-mi spui ce este concret,exact?


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 11 Mar 2008, 03:46 PM
Mesaj #21


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



afirmaţia „totul (orice) este relativ” te conduce in cele din urmă inevitabil la absolut!

Relativitatea este Maya.. relativitatea este în esenţă, mişcare către nimicnicie (neant), care posedă o umbră a realităţii doar datorită acestei mişcări, toate astea în virtutea infinitudinii Fiinţei. mwah1.gif

Acest topic a fost editat de shapeshifter: 11 Mar 2008, 03:49 PM


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 03:48 PM
Mesaj #22


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



absolut hmm.gif ,mda,da' si absolutul asta e relativ


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 11 Mar 2008, 03:50 PM
Mesaj #23


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



QUOTE(alexei @ 11 Mar 2008, 03:48 PM) *
absolut hmm.gif ,mda,da' si absolutul asta e relativ

da.. se poate relativiza.. şi se numeşte „Absolutul relativ”!


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 03:55 PM
Mesaj #24


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



QUOTE(shapeshifter @ 11 Mar 2008, 02:50 PM) *
da.. se poate relativiza.. şi se numeşte „Absolutul relativ"!


Daca-mi aduc bine aminte chestia cu relativizarea intervine atunci cand te raportezi la factori externi


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 11 Mar 2008, 03:57 PM
Mesaj #25


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



Fiinţa este exterioară în raport cu Absolutul? Dar infinitudinea Fiinţei?

Acest topic a fost editat de shapeshifter: 11 Mar 2008, 03:58 PM


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 04:02 PM
Mesaj #26


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



QUOTE(shapeshifter @ 11 Mar 2008, 02:57 PM) *
Fiinţa este exterioară în raport cu Absolutul? Dar infinitudinea Fiinţei?


wow,stai putin ca nu vorbim aceiasi limba...daca vorbesti de ego-nu,nu este exterioara,infinitudinea fiintei...la fel este relativa doar daca nu te referi la ego


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 11 Mar 2008, 04:06 PM
Mesaj #27


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



Fiinţa pură e dincolo de ego, fiind o determinaţie a Absolutului, o relativizare a Sa, Fiinţa este ea însăşi nemanifestată..

La începutul orgasmului sexual are loc o schimbare de stare — o potenţare a aceleia intervenite ca tendinţă încă din momentul îndrăgostirii — şi, la limită, în timpul spasmului, se produce o traumă în individ, o intervenţie suportată, mai curând decât asumată, a acelei puteri „care ucide". Este vorba însă de ceva ce traversează fiinţa, nu de ceva ce este captat şi asimilat de ea.
În ceea ce priveşte stările care se manifestă în structura cea mai profundă a individului, trebuie făcută deosebirea dintre cazul unirii efective a unui bărbat cu o femeie pe baza magnetismului generat de fiinţa lor polar diferenţiată, şi cazul care s-ar putea numi o utilizare de comun acord a corpurilor într-un scop la urma urmelor autoerotic nu mult deosebit de masturbaţie, adică pentru a ajunge la simplul spasm organic sub forma unei satisfaceri individuale fie a bărbatului, fie a femeii, fie a amândurora, fără o efectivă comunicare şi fuzionare. Aceasta din urmă e situaţia care, în definitiv, se realizează atunci când oamenii se orientează către simpla „căutare a plăcerii", când „principiul plăcerii" domină unirea în asemenea măsură, încât îi conferă un caracter extrinsec. Fiecare dintre cei doi amanţi e afectat de un soi de impotenţă; se bucură doar pentru sine, ignorând realitatea celei-lalte fiinţe, neajungând la acel contact cu substanţa intimă, subtilă şi „psihică" a acesteia, singura capabilă să alimenteze o intensitate dizolvantă şi iniţiatoare de extaze.
E posibil ca, în Biblie, termenul „a cunoaşte" o femeie, folosit ca sinonim pentru „a o poseda", să facă aluzie la orientarea opusă dintr-o acuplare, în timp ce, foarte interesant, în chiar Kamasutra (II, X), unirea cu o femeie dintr-o castă inferioară menită să dureze numai până la satisfacerea plăcerii bărbatului e denumită „împreunarea eunucilor".

Acest topic a fost editat de shapeshifter: 11 Mar 2008, 04:21 PM


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 04:25 PM
Mesaj #28


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



QUOTE(shapeshifter @ 11 Mar 2008, 03:06 PM) *
Fiinţa pură e dincolo de ego, fiind o determinaţie a Absolutului, o relativizare a Sa, Fiinţa este ea însăşi nemanifestată..

La începutul orgasmului sexual are loc o schimbare de stare — o potenţare a aceleia intervenite ca tendinţă încă din momentul îndrăgostirii — şi, la limită, în timpul spasmului, se produce o traumă în individ, o intervenţie suportată, mai curând decât asumată, a acelei puteri „care ucide". Este vorba însă de ceva ce traversează fiinţa, nu de ceva ce este captat şi asimilat de ea.
În ceea ce priveşte stările care se manifestă în structura cea mai profundă a individului, trebuie făcută deosebirea dintre cazul unirii efective a unui bărbat cu o femeie pe baza magnetismului generat de fiinţa lor polar diferenţiată, şi cazul care s-ar putea numi o utilizare de comun acord a corpurilor într-un scop la urma urmelor autoerotic nu mult deosebit de masturbaţie, adică pentru a ajunge la simplul spasm organic sub forma unei satisfaceri individuale fie a bărbatului, fie a femeii, fie a amândurora, fără o efectivă comunicare şi fuzionare. Aceasta din urmă e situaţia care, în definitiv, se realizează atunci când oamenii se orientează către simpla „căutare a plăcerii", când „principiul plăcerii" domină unirea în asemenea măsură, încât îi conferă un caracter extrinsec. Fiecare dintre cei doi amanţi e afectat de un soi de impotenţă; se bucură doar pentru sine, ignorând realitatea celei-lalte fiinţe, neajungând la acel contact cu substanţa intimă, subtilă şi „psihică" a acesteia, singura capabilă să alimenteze o intensitate dizolvantă şi iniţiatoare de extaze.

aha,cre' ca inteleg,acu' trecem de la Einstein la Froid,deci ajungem la relativizarea absolutului prin orgasm sexual.


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 11 Mar 2008, 04:26 PM
Mesaj #29


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



Novalis spunea că „femeia este supremul aliment vizibil care face trecerea de la trup la suflet" şi sublinia că în dezvoltarea experienţei erotice converg două serii din două direcţii opuse. Totul începe cu privirea, vorbirea, unirea buzelor, îmbrăţişarea, atingerea şi aşa mai departe până la acuplare: „Acestea sînt treptele scării pe care coboară sufletul" către corp. Simultan însă, există şi altă „scară pe care urcă trupul" către suflet, în ansamblu, s-ar putea vorbi, deci, de o experienţă ce tinde către o corporalizare a spiritului simultan cu o subtilizare a corpului, până la stabilirea unei condiţii intermediare, nici spirituală, nici corporală, căreia îi corespunde cu deosebire starea de beţie erotică.
Acolo unde aceasta are loc, prin femeie ajungem, într-o anumită măsură, la înlăturarea graniţei dintre suflet şi trup, într-un început de. expansiune integratoare a conştiinţei în zone profunde barate îndeobşte de pragul inconştientului organic: prin aceasta, expresia „a se uni cu viaţa" ar putea dobândi o semnificaţie deosebită. Tot Novalis vorbeşte efectiv de iluminarea vertiginoasă comparabilă cu cea a acuplării, în care „sufletul şi trupul… se ating, chimic sau galvanic sau electric sau arzător" şi care e începutul unei transformări profunde, în dragostea profană, experienţe de acest gen realizate prin utilizarea fizică a femeii sunt rare şi fugitive, dar, din acest motiv, nu sunt mai puţin reale şi nici mai puţin lipsite de valoare semnificativă.
O relatare:
„În el s-a petrecut ceva misterios, ceva ce nu i se mai întâmplase niciodată... îi pătrundea întreaga fiinţă ca şi cum în măduva oaselor i-ar fi fost turnat un balsam amestecat cu un vin foarte tare ce-l îmbăta pe loc. Ca într-o beţie, dar fără impurităţi... Senzaţia asta nu avea nici început, nici sfârşit, era atât de puternică, încât corpul o urma, fără nici o legătură cu creierul... Nu corpurile erau unite, ci viaţa, îşi pierduse propria individualitate... Era transportat într-o stare căreia nu-i putea percepe nici măcar durata. Nu fusese inventat nici un limbaj pentru a exprima acel moment suprem al existenţei, din care s-ar putea cuprinde cu vederea întreaga viaţă, nudă şi inteligibilă... Apoi coborâră iarăşi, jos."

Cine a încercat să prelungească spasmul sexual dincolo de o anumită limită insistând asupra unuia sau altuia dintre procedeele excitative, vorbeşte de senzaţia insuportabilă a unei forţe — „ca a unei electricităţi" — care ţâşneşte din rinichi şi străbate ascendent şira spinării. În această fază, pentru cei mai mulţi, experienţa încetează a mai fi dezirabilă, ea pare a prezenta un caracter exclusiv fizic şi dureros, nu poate fi suportată, e abandonată. În asemenea cazuri suntem obligaţi să ne gândim la consecinţele unui comportament interior care ajunge să nu mai admită decât percepţii devenite fizice. E ca şi cum la un moment dat, în individ, circuitului psihic al beţiei sexuale exaltate i s-ar substitui un circuit exclusiv fizic, de aici, degradarea procesului; la pragul conştiinţei ajung numai senzaţii negative. Dar îndărătul unei atare fenomenologii nu e poate hazardată presupunerea unor forme parţiale, incipiente ale trezirii forţei bazale kundalinî, la care aspiră cu deosebire practicile din yoga tantrică, dar care se pot manifesta întâmplător şi cu prilejul unirii sexuale.

Acest topic a fost editat de shapeshifter: 11 Mar 2008, 04:41 PM


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexei
mesaj 11 Mar 2008, 04:36 PM
Mesaj #30


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 477
Inscris: 14 July 05
Din: botosani
Forumist Nr.: 6.616



QUOTE(shapeshifter @ 11 Mar 2008, 03:26 PM) *
Novalis spunea că „femeia este supremul aliment vizibil care face trecerea de la trup la suflet" şi sublinia că în dezvoltarea experienţei erotice converg două serii din două direcţii opuse. Totul începe cu privirea, vorbirea, unirea buzelor, îmbră-ţişarea, atingerea şi aşa mai departe până la acuplare: „Acestea sînt treptele scării pe care coboară sufletul" către corp. Simultan însă, există şi altă „scară pe care urcă trupul" către suflet, în ansamblu, s-ar putea vorbi, deci, de o experienţă ce tinde către o corporalizare a spiritului simultan cu o subtilizară a corpului, până la stabilirea unei condiţii intermediare, nici spirituală, nici corporală, căreia îi corespunde cu deosebire starea de beţie erotică.
Acolo unde aceasta are loc, prin femeie ajungem, într-o anumită măsură, la înlăturarea graniţei dintre suflet şi trup, într-un început de. expansiune integratoare a conştiinţei în zone profunde barate îndeobşte de pragul inconştientului organic: prin aceasta, expresia „a se uni cu viaţa" ar putea dobândi o semnificaţie deosebită. Tot Novalis vorbeşte efectiv de iluminarea vertiginoasă comparabilă cu cea a acuplării, în care „sufletul şi trupul… se ating, chimic sau galvanic sau electric sau arzător" şi care e începutul unei transformări profunde, în dragostea profană, experienţe de acest gen realizate prin utilizarea fizică a femeii sunt rare şi fugitive, dar, din acest motiv, nu sunt mai puţin reale şi nici mai puţin lipsite de valoare semnificativă.

In limbaj popular:"femeia te ridica\femeia te coboara\femeia iti da viata\femeia te omoara."Divinizarea femeii ce naste pasiune,"amor nebun" e verificata,o mica observatie,in loc de betie erotica as folosi betie pasionala,cred ca e cel mai tare halucinogen cunoscut


--------------------
prietenii sunt la fel ca umbrelele:atunci cand ploua nu gasesti nici una
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Veritas
mesaj 11 Mar 2008, 07:08 PM
Mesaj #31


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 423
Inscris: 8 July 07
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 10.056



QUOTE(shapeshifter @ 11 Mar 2008, 03:40 PM) *
--------
Marx a zis ca totul sunt banii ,Froid a zis ca totul este sexul,Einstein a zis ca totul este relativ.
---------
o afirmaţie ea insuşi relativă!



Ea insasi! Filosofie fara gramatichie...nu-i frumos...

Nu ai mentionat sursa celor scrise ( evident nu e creatia ta, deci se cuveneau niste ghilimele si citarea sursei) , si, mai ales, cauza...Ce vrei sa spui? Ce vrei sa demonstrezi?

V

Acest topic a fost editat de Veritas: 11 Mar 2008, 07:11 PM


--------------------
Dubito, ergo sum....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 11 Mar 2008, 07:15 PM
Mesaj #32


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



nu sursa contează ci să mestecăm ce au scris alţii de dinaintea noastră.. Intelectul nu creează ci primeşte şi transmite, doar mintea creează..

PS: nu te mai lega de scăpări „gramaticale”.. ele sunt inerente tastaturii şi codului ASCII


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Veritas
mesaj 11 Mar 2008, 10:07 PM
Mesaj #33


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 423
Inscris: 8 July 07
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 10.056



Ba sursa conteaza...Cand postezi ceva ce nu e scris de tine, oriunde si in orice situatie, mentionezi sursa...

Zici " sa mestecam"...ce sa mestecam, matale dai copy/paste la texte non-stop...E monolog, nu dezbatere...


V


--------------------
Dubito, ergo sum....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shapeshifter
mesaj 11 Mar 2008, 10:14 PM
Mesaj #34


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



QUOTE(Veritas @ 11 Mar 2008, 10:07 PM) *
Ba sursa conteaza...Cand postezi ceva ce nu e scris de tine, oriunde si in orice situatie, mentionezi sursa...

Zici " sa mestecam"...ce sa mestecam, matale dai copy/paste la texte non-stop...E monolog, nu dezbatere...
V

amice când te afli în prezenţa Tradiţiei trebuie să fii pios, smerit, nu să ai o atitudine profană. Întâi înveţ să asculţi cetind apoi dacă mai e cazul vii cu părerea, care în cazul metafizicii nu prea există (datul cu părerea, nu poţi reinventa tu adevărurile metafizice).. deci.. pioşenie şi smerenie intelectuală pentru a exista deschiderea necesară receptării a ceea ce se transmite (fă abstracţie de cine transmite deocamdată)..

PS: pentru cultura ta generală, textele le poţi găsi la Julius Evola..


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Veritas
mesaj 11 Mar 2008, 10:32 PM
Mesaj #35


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 423
Inscris: 8 July 07
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 10.056



Amice ohyeah.gif , in general tind sa iau oamenii in serios, dar privind la cele cateva propozitii pe care le-am citat anterior, ti-am spus si repet, ma umfla rasul, nu piosenia...

Daca tot ai postat din "Traditie" pe un forum , atunci trebuie sa suporti pareri...caci asta inseamna forum...nu poti sa pretinzi " sa asculti cetind si apoi daca e cazul sa vii cu parerea..." Pfuiiii, cata infatuare!!!!

V


--------------------
Dubito, ergo sum....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pagini V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 29 March 2024 - 05:41 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman