HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Regulament

Siteuri partenere: Auto-Dealer.RO

 
Reply to this topicStart new topic
> Divide Et Impera, Cronica de jocuri a lui actionmedia
actionmedia
mesaj 18 Apr 2006, 11:52 AM
Mesaj #1


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Salut prieteni! Dupa ce ypsilonalfa a deschis propria cronica de jocuri m-am gandit sa fac si eu acelasi lucru, desi deschisesem mai demult "Ce joc ai mai jucat aseara" care ar fi putut fi o cronica de jocuri, am zis sa il las sa urmeze cursul unui topic mai lejer, de genul celor din poiana, in care spui titlul jocului si atat.

Divide et impera va fi o cronica axata in special pe jocurile de strategie, fie ele TBS (turn based strategy) sau RTS (real time strategy) sau alte tipuri de jocuri care implica mai mult gandirea decat indemanarea, de tipul celor Tycoon sau a celor economice. Intr-un cuvant sunt jocurile care imi plac mie cel mai mult. Pentru cine vrea sa cireasca cronici despre shootere este invitat sa viziteze topicul lui ypsylonalfa.

Si acum sa incepem. Pentru inceput am sa va plictisesc cu Civilization IV, jocul de care nu ma plictisesc niciodata. Ce sa zic, mereu gasesc cate ceva de invatat in acest joc, complexitatea lui este mult mai mare decat versiunile anterioare, dar si cerintele de hardware sunt pe masura.
Si ce inceput ar fi mai potrivit, decat o scurta istorie a jocului?

Sid Maier's Civilization

Acesta este deja un brand de milioane de dolari. Totul a inceput in 1991 cand apare Sid Maier's Civilization, un joc de DOS, de 2,6 MB, un monstru pentru vremea respectiva, care putea fi stocat pe minim 2 floppy de 1,4 Mb. Era un joc bine facut, care avea o grafica destul de buna si care rula fara probleme mari. Era o intoarcere in timp in vremuri de demult, o retraire a istoriei. Era in acelasi timp un instrument educativ dar si un mod placut de a petrece timpul liber. Acest joc s-a bucurat de un foarte mare succes si inevitabil a condus la o reeditare dar si o dezvoltare dar si a altor jocuri asemanatoare sau legate de civilization cum ar fi Sid Maier's Colonization, CivNet sau Sid Maier's Alpha Centauri
In 1997 apare Civilization II o incercare de reeditare a succeului primei versiuni, cu o grafica usor imbunatatita si cu cateva unitati si concepte noi. I-a lipsit insa multiplayerul si a avut multe probleme de programare, AI-ul fiind mult mai previzibil.
In 2001 brandul Sid Maier's Civilization revine in actualitate pentru ca apare Civ III, de tata aceasta sub sigla Firaxis Games. Un nou concept, care include si un multiplayer si o incercare de 3D. Unitatile sunt animate si apare un nou element, cultura si granitele determinate de cultura. Civ III a fost si el un succes, dovada si multele pach-uri si add-on-uri create pentru acest joc.
And finaly, jocul despre care voi vorbi pe larg aici, Civilization IV, o aparitie din toamna lui 2005, deci relativ proaspat. O adevarata revolutie in seria Civilization, cu noi concepte si cu o grafica 3D foarte buna. Un joc de care nu te poti dezlipi si de care nu te plictisesti, un joc care te surprinde in permanenta. Zic eu, o reusita.

Cam atat pentru azi, maine vom vorbi despre unitatile din Civilization IV.

Acest topic a fost editat de actionmedia: 18 Apr 2006, 11:56 AM


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 18 Apr 2006, 01:03 PM
Mesaj #2


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Off-topic:

Salut noul topic de tip cronică de jocuri clapping.gif finally, I'm not alone anymore! smile.gif

Dar să ştii că la mine pe topic n-o să discut doar depsre shootere tongue.gif



--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 19 Apr 2006, 09:44 AM
Mesaj #3


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (ypsilonalpha @ 18 Apr 2006, 02:03 PM)
Salut noul topic de tip cronică de jocuri  clapping.gif finally, I'm not alone anymore! smile.gif

Multumesc de incurajari, probabil ca nici eu nu o sa discut doar despre jocuri de strategie.... dar deocamdata sa vorbim despre Civilization IV.
Spuneam ieri ca azi vom vorbi despre unitatile din Civ IV. Asa este, vom vorbi, dar inainte de a trece la unitati, cred ca ar fi normal sa povestesc putin despre conceptul jocului, pentru cine nu a jucat nici macar odata vreuna din versiunile Civilization.
Asadar...

Concept

In viziunea mea de jucator, conceptul lui Civilization este unul relativ simplu. Daca vreti este un joc de sah sau de go ceva mai complex si mai dinamic si pe care il joaca mai multi jucatori, fie ei umani sau virtuali. Finalitatea lui este dominarea de catre un jucator a celorlalti jucatori, in diverse forme, cultural, la puncte, militar-teritorial, diplomatic sau tehnologic (prin cursa spatiala). Vom vorbi mai pe larg despre modalitatile de a castiga jocul cu alta ocazie, acum sa ne concentram pe conceptul general. Ca sa castigi, indiferent cum, trebuie sa te concentrezi pe intemeierea/cucerirea de noi orase si pe dezvoltarea acestora. Cu cat ai mai multe orase si cu cat sunt mai dezvoltate, cu atat ai mai multe sanse sa castigi jocul. La intemeierea sau la cucerirea oraselor sunt necesare unitatile despre care voi vorbi putin mai tarziu, unele unitati, pot fi folosite si la dezvoltarea orasului. De asemenea pentru dezvoltare, orasele au nevoie de niste constructii indispensabile. De asemenea in orase "construiesti" si unitatile de care ai nevoie pentru expansiune si pentru dezvoltare. Unele sunt legate de altele, ceea ce face jocul foarte complex, iar maiestira jucatorului sta in a lua deciziile cele mai protrivite la momentul respectiv, in setarea prioritatilor de constructie sau dezvoltare. Ca si in viata reala, jucatorul dispune de resurse limitate, pe care trebuie sa le foloseasca cu chibzuinta pentru a castiga. Eh, asta a fost asa o viziune generala asupra jocului si foarte simplista. Mai mult nu pot sa intru in detalii fara a scrie pagini intregi despre concept. Jocul este foarte-foarte complex.
Este interesant cum poti face un joc complex dintr-un concept simplu.

Acest topic a fost editat de actionmedia: 19 Apr 2006, 09:45 AM


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 19 Apr 2006, 09:44 AM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
dead-cat
mesaj 19 Apr 2006, 10:17 AM
Mesaj #4


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



pe mine m-a cam enervat o chestie:
am atacat un oras cu niste tancuri moderne.
orasul era aparat de 3 unitati din epoca bronzului.
mi s-a dus dreaq un tanc. huh.gif
si mai era si veteran pe deasupra.

sau avui 3 unitati de artillerie moderna. cred ca vreo 4 tururi am tot bombardat orasul in cauza fara sa distruga complet vreo unitate ce-l apara. la ce pisici sa construiesc artillerie daca cu 3 piese moderne nu rezolv o unitate din epoca bronzului? huh.gif



--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 19 Apr 2006, 10:57 AM
Mesaj #5


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (dead-cat @ 19 Apr 2006, 11:17 AM)
sau avui 3 unitati de artillerie moderna. cred ca vreo 4 tururi am tot bombardat orasul in cauza fara sa distruga complet vreo unitate ce-l apara.

Ma bucur ca ai adus vorba de artilerie, pentru ca despre asta voi vorbi in cele ce urmeaza, sper sa iti fie de folos cu alte ocazii.

Unitatile de artilerie

Unitatile de artilere (includem aici si catapultele) au doua caracteristici importante:
1. Bombardamentul orasului - care provoaca reducerea bonusului de aparare a orasului, bonus ce este dat atat de improovemnturi (gen ziduri de aparare sau bunkere sau alte alea), dar si de cultura. Bonusul de aparare al orasului este trecut procentual deasupra denumirii orasului. Bonusul de aparare se adauga la hitpoint-urile unitatii care apara orasul. Din ce am observat, in timpul bombardamentului, nu provoaca pierderi in randul unitatilor care apara orasul.
2. Asaltul asupra unui grup de unitati care activeaza alte 2 proprietati:
- retragerea din lupta, daca a suferit stricaciuni destul de mari (exista o anumita probabilitate de retragere, este posibil si sa nu se retraga si sa fie distrusa complet)
- "collateral damage" ceea ce inseamna ca provoaca pierdei importnate in randul unitatilor din grupul atacat, adica reducerea numarului de hitpoints.
Pana sa ma prind de toata chestia asta a trecut destul de mult timp. In general nu prea am folosit artilerie pentru ca nu functiona ca in civ3 si mi s-a parut oarecum inutil sa produc artilerie care nu imi e de folos. Totusi o unitate de artilerie este foarte utila in asediul asupra unui oras daca stii sa o folosesti. Acum am invatat cum
De precizat este ca daca orasul are bonificatie de aparare de 0% sau daca grupul de unitati adverse se afla in camp deschis, unitatea de artilerie nu mai poate executa bombardament, poate executa doar asalt.

Hit points and bonuses

Fiecare unitate are niste hit points. De exemplu un luptator (warior) are 2, un arcas are 3, un horsearcher are 6, un longbowman 6 s.a.m.d. Pe langa aceste hitpoints se adauga si unele bonificatii, in functie de promotia pe care a primit-o, de specificul unitatii sau de terenul pe care se afla. De exemplu un arcas cu 2 promotii city defence, fortificat intr-un oras care se afla pe un deal si care are o bonificatie de 50%, poate ajunge cu tot cu bonificatii la nivelul de 9 hitpoints. Asa ca nu e de mirare daca un swordman care are hitpoint 6 sa fie infrant de un arcas, chiar daca acesta din urma are doua promotii de "city attack".
Unele unitati capata bonusuri de aparare atunci cand se lupta cu alte unitati, de exemplu un sulitas are 100% bonus cand se lupta cu "mounted unit" sau un axeman primeste 50% defense bonus cand lupta contra melee units (adica, alti axemani, swordman, sulitasi, pikemani, etc.)
Trebuie retinut faptul ca dupa fiecare lupta, unitatea castigatoare poate suferi o reducere a numarului de hitpoints, chiar si unitatile moderne, gen tancuri sau alte unitati de genul asta. De aceea este bine sa le mai lasi sa se odihneasca din cand in cand pentru a-si reface fortele. La unitatile reprezentate printr-un grup de 2 sau 3 se poate vedea usor ca le scade potentialul pentru ca mai mor cativa din grup, la cele care apar doar cate una, cum sunt tancul sau navele maritime, este mai greu sa iti dai seama, de aceea eu am preferat sa activez optiunea care iti arata cam ce putere ai fata de celelalte unitati. Daca activezi acea optiune, iti apare o banda verde (sau dupa caz galbena sau rosie, in functie de cat de avariata este unitatea) deasupra fiecarei unitati, atat ale tale cat si ale adversarilor. Uneori apar 2 benzi una in prelungirea alteia, prima reprezentand forta efectiva a unitatii, iar cea de-a doua (din dreapta) bonificatiile.
Comparatia fortelor se poate face foarte usor cu ajutorul acestor benzi, cu cat suma benzilor e mai lunga, cu atat unitatea e mai puterninca, cu cat este mai puternica, cu atat are mai mutle sanse sa castige. Evident ca totul este aleator, doar probabilitatile sunt stabilite de diferenta dintre cele doua forte ale unitatilor opozante, probabilitatea mai mare este sa castige unitatea mai puternica, dar uneori se intample sa castige si unitatea mai slaba.
Dead-cat, din ceea ce ai povestit tu, cred ca tancul era "obosit" probabil sub 10 hitpoint, atunci nu e de mirare, sa piarda in fata unui arcas sau in fata unui spearman.

Acest topic a fost editat de actionmedia: 19 Apr 2006, 10:59 AM


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 20 Apr 2006, 11:56 AM
Mesaj #6


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Eh, sa continuam discutia despre unitatile din Civilization IV, dar pentru ca am intrat prea brusc in detalii despre unitati ma voi opri un pic si voi incerca sa fac o clasificare asa cum o vad eu:

Clasificarea Unitatilor

Criteriul dupa care voiface clasificarea este destinatia sau utilitatea acestor unitati, cu alte cuvinte, la ce sunt ele bune. Dupa acest criteriu avem urmatoarele categorii:
1. Unitatile militare, eh aici sunt mai multe categorii de unitati militare care pot fi impartite dupa mai multe criterii:
- dupa criteriul "mediului de lucru" avem: unitati terestre, unitati maritime si unitati aeriene.
- dupa criteriul eficientei in lupta, avem: unitati cu eficienta sporita in aparare si unitati cu eficienta sporita in atac.
- dupa criteriul armei avem: unitati de lupta corp la corp (melee), archery units, gunpowder units, unitati de cavalerie, unitati mecanizate, unitati de artilerie, unitati maritime, unitati aeriene.
2. Unitatile utilitare, acestea sunt mai putine si fiecare are rolul lui, si aici avem mai multe categorii:
- unitati de recunoastere, acestea sunt: scout-ul la inceput si exploratorul dupa descoperirea busolei, ca unitate navala de recunoastere poate fi considerata si caravela, doar ca este in acelasi timp si unitate militara pentru ca poate executa atacuri.
- unitati de dezvoltare, aici intra: sttlerul, care este folosit doar la intemeierea de noi orase; muncitorul care face lucrari de amenajare a terenului, misionarii care raspandesc religia (vom vedea de ce ii consideram unitati de dezvoltare) si barcile utilitare care fac amenajari ale spatiului maritim.
- unitati de transport, galera si galeonul sunt unitati de transport maritim dar si unitati militare, ulterior se poate construi si transportor, acesta din urma nemaiputand executa atacuri.
3. Unitatile speciale, acestea sunt chiar speciale, pentru ca desi sunt produse in orase, nu sunt produse in sistemul clasic, cu ajutorul "ciocanelor" ci sunt produse prin alt sistem, de cele mai multe ori avand un control limitat asupra categoriei de unitate produse. Aceste unitati speciale sunt numite "great persons" si pot fi folosite in diverse feluri, de exemplu pot descoperii o tehnologie, pot fi integrati in oras pentru a spori anumite output-uri ale orasului, pot face una din operatiunile specifice categoriei din care fac parte sau, impreuna cu inca cel putin o unitate speciala din alta categorie, pot sa declanseze o epoca de aur. Unitatile speciale pot fi:
- mare profet - poate construi o minune (o constructie religioasa) in orasul sfant (orasul in care a fost intemeiata o religie)
- mare inginer - poate grabi constructia unei cladiri din orice oras
- mare artist - poate face o mare opera de arta (care genereaza o mare cantitate de cultura)
- mare comerciant - poate realiza o expeditie comerciala (produce o mare cantitate de bani)
- mare savant - poate contrui o academie (sporeste stiinta in orasul respectiv)

Maiestria jocului consta in valorificarea la maxim a potentialului tuturor unitatilor.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 20 Apr 2006, 01:53 PM
Mesaj #7


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Nu prea am de lucru, asa ca imi voi continua cronica de jocuri.

Settler

Settlerul reprezinta un grup de nomazi care pot intemeia un oras. Este singura unitate din Civ IV care poate intemeia orase. Settlerul este o unitate foarte pretioasa dar si foarte vulnerabila, asa ca se recomanda protejarea lui prin orice mijloace fie cu unitati militare fi prin ocolirea eventualelor zone periculoase. Settlerul este o unitate costisitoare. Pe langa ciocanele pe care le folosesti pentru productia oricarei unitati sau cladiri, pentru settler se foloseste si tot surplusul de hrana din oras, ceea ce inseamna ca pe durata productiei settlerului orasul nu creste, spre deosebire de versiunile anterioare in care orasul crestea si pe perioada producerii settlerului dar scadea odata cu producerea lui. La versiunea Civ III, nu puteai produce settler daca orasul nu avea minim dimensiunea 3, iar dupa producerea lui revenea la 1. Cred ca noua varianta e mult msi buna.

Worker

Muncitorul este o alta unitate foarte utila. Daca vrei sa dezvolti orasul trebuie sa imbunatatesti terenul din jurul lui, asta face muncitorul. In functie de tehnologiile descoperite, muncitorul poate sa construiasca:
- drumuri, folositoare la conecatarea oraselor intre ele si pentru deplasarea mai rapida a unitatilor
- ferme agricole care maresc productia de hrana a patratelului respectiv. Pana la descoperirea "Biologiei" fermele pot fi construite doar in patratele adiacente unei surse de apa dulce (rauri sau lacuri).
- tarcuri de animale (doar pe acele patratele pe care exista resurse bonus, animale) care produc mai multe resurse, in functie de bonusul din patratelulrespectiv.
- campinguri de vanatoare, asemanator cu tarcul de animale, doar ca se utilizeaza in cazul animalelor salbatice.
- cottage (adica bordei) care produce 1 galben in plus. Bordeiele sunt foarte utile pentru ca in 10 ture cresc la nivelul de helmet (casa sa ii spunem), apoi dupa alte 10 ture la nivelul de village (adica sat) si apoi la nivelul de town. Fiecare nivel insemnand tot mai multi bani.
- mina - mareste productia de "ciocane" - adica resursa folosita la productia unitatilor si cladirilor din orase. Minele pot fi construite doar pe dealuri sau pe zonele cu resurse ce pot fi exploatate prin minerit.
- cariera de piatra - se poate construi doar pe patratelele cu resurse gen piatra sau marmura, mareste numarul de "ciocane" pe patratelul respectiv si permite accesul la acele resurse. In cazul marmurei produce si 2 monede.
- moara de vant si moara de apa - se pot construi pe dealuri repsectiv pe malul unei ape curgatoare dupa descoperiea tehnologiei "masinarii" si mareste resursele produse de patratelul respectiv.
- gater (lumbermill) - se poate construi in paduri, dupa descoperirea tehnologiei "piese de schimb", mareste numarul de "ciocane"
- cai ferate - doar dupa descoperirea tehnologiei aferente (cai ferate) - ajuta la deplasarea mai rapida si sporeste productia unor improovmenturi (gen mina sau gater)
- poate sa taie padurea (producand o cantitate de ciocane pentru orasul din apropiere) dupa descoperirea "prelucrarii bronzului
- poate sa taie jungla dupa descoperirea "prelucrarii fierului".
- poate construi forturi, dupa descoperirea matematicii - mareste bonusul defensiv al patratelului respectiv.
- sonde de petrol, dupa descoperirea combustiei.

Muncitorul poate face multe lucruri, cu cat ai mai multi muncitori, cu atat e mai bine, pentru ca te poti dezvolta mai repede. Partea naspa cu muncitorii e ca si la settler, faptul ca atunci cand il produci orasul stagneaza. Muncitorul este vulnerabil, el putand fi capturat sau ucis fara lupta de catre unitatile inamice.

workboat

Ruda nautica a muncitorului este barca utilitara, aceasta unitate face imbunatatiri ale patratelelor de pe apa din apropierea oraselor. Poate construi barci de pescuit si mai tarziu, in urma avansului tehnologic poate construi baleniere si platforme petroliere. Avantajul acestei unitati este ca nu consuma surplusul de hrana atunci cand este produsa, orasul continuand sa creasca. Dezavantajul este ca fiecare improovment consuma unitatea, pentru un nou improovment este nevoie de o noua unitate.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 2 May 2006, 02:21 PM
Mesaj #8


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Nu am mai scris de mult in cronicuta dar m-am mai documentat intre timp si am mai exersat cate ceva. Continuam Lunga Cronica a Civilization IV tot cu prezentarea unitatilor. Astazi voi vorbi despre o unitate militara, poate cea mai "puternica" unitate militara...
Spionul

In "Civilization I" aveai diplomatul care putea face niste giumbuslucuri, gen mituirea unitatilor adverse (trecerea lor de partea ta), furtul de tehnologie si chiar instigarea la revolta in orasul advers si trecerea lui de partea ta. Era insa expus si vulnerabil, deci nu se putea strecura nepazit. In "Civilization IV" spionul este de fapt o shpioanca, imbracata intr-o salopeta neagra mulata pe corp, care scoate niste sunete foarte sexi atunci cand executa operatiunile de sabotaj. Dar dincolo de aspectul estetic al acestei unitati are o particularitate foarte importanta, este nedetectabila... Adica nu poate fi vazuta prin nici un fel de mijloace de catre adversar. Poate parcurge zeci sau sute de patratele, poate vizita toate orasele adverse fara ca macar adversarul sa banuiasca....
Evident si spionul adversarului poate face acelasi lucru, dar asta este un dezavantaj minor comparativ cu marele avataj pe care ti-l ofera spionul: CONTROLUL! Cu cat ai mai multi spioni cu atat mai mult detii controlul aspura jocului. Iata ce poate face spionul:
1. Iti permite sa vezi "din interior" orasul advers in care patrunde. Poti vedea ce construieste, cata cultura are, care este rata de crestere a orasului, a culturii, care este rata productiei, cand va iesi urmatorul "mare om" s.a.m.d. In plus, poti vedea ce tehnologie cerceteaza civilizatia respectiva si cu ce viteza. Vezi organizarea, vezi cati bani are... vezi cam tot, si vestea buna este ca nu te costa nimic. Toate aceste informatii le obtii pe gratis.
2. Vezi "tot ce misca pe teritoriul adversarilor", cam vezi ce trupe au unde sunt pozitionate sau pe unde patruleaza, chiar daca nu ai un tratat de libera trecere semnat cu acea civilizatie, spionul are libera trecere, chiar si daca esti in razboi.
3. Poti sa sabotezi unele imbunatatiri ale terenului. Fiecare sabotaj costa 200 galbeni, deci trebuie sa ai o economie solida ca sa iti permiti astfel de actiuni, dar uneori astfel de actiuni pot fi foarte utile daca este o cursa apriga si fiecare tura in plus sau in minus conteaza. De exemplu in cazul cursei spatiale, este foarte important sa identifici civilizatia care iti poate amenitna victoria si sa sabotezi tot ce poti sabota pentru a-i reduce viteza de productie. Pe langa faptul ca are un cost, sabotarea imbunatatirilor de teren prezinta si un risc. O imbunatatire nepazita are un risc mic, existand o sansa de reusita intre 40% si 90% daca tin eu minte bine, in timp ce o imbunatatire pazita scade sansele la 20-70%, existand un risc mai mare ca spionul sa fie prins. Este singurul moment cand spionul este vulnerabil, atunci cand incearca un sabotaj, doar atunci poate fi prins si eliminat.
4. Poti sa "furi planurile" dar asta e scump si mi se pare o tampenie, pentru ca oricum unitatile sunt vizibile si daca ai memorie buna stii cam pe unde sunt si ce categegorie sunt. Nu am folosit niciodata aceasta optiune, in plus ate si o probabilitate de reausita mica, sub sau foarte putin peste 50% parca.
5. Poti sa sabotezi productia unui oras dar costa mult si are sanse mici de reusita. Costul unei astfel de actiuni este proportional cu marimea obiectivului (masurata in ciocane) si cred ca si cu nivelul de finisare, astfel ca e posibil ca sabotarea unei minuni apropape terminate sa coste undeva la 10000 galbeni.
Eu unul sunt foarte multumit cu primele 3 optiuni si foarte rar s-ar putea sa fie nevoie sa folosesc a 5-a optiune. Pe a 4-a o consider inutila cum spuneam mai devreme.
Mie imi plac spionii, spioancele smile.gif , pentru ca m-au salvat in multe situatii critice, atunci cand jocul parea pierdut pentru doar cateva ture. Oridecateori simt ca jocul e pe muchie de cutit si ca il pot pierde construiesc spioni si ii trimit la lucru.
Ca sa poti construi spioni, trebuie sa descoperi "Comunismul" si sa construiesti "Scotland Yard" o minune nationala, adica fiecare jucator poate construi cate una. Trebuie sa ai grija unde construiesti Scotland Yardul, trebuie sa fie intr-un oras cu rata productiei mare ca sa poti cosntrui repede.
S-ar putea ca unii sa considere spionul ca fiind o unitate utilitara si nu gresesc dar eu consider ca este mai mult militara pentru ca o poti folosi pentru a slabi avansul celolalte civilizatii.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 3 May 2006, 11:06 AM
Mesaj #9


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Astazi nu am sa va vorbesc despre civilization... sau cel putin nu in acest post. M-am gandit sa mai deschid o cronicuta, cronicuta jocurilor vechi, de la inceputurile lumii virtuale, jocuri de pe vremea batranului MSDOS si a strabunicului lui Pentium, 286. Aceasta cronica se va numi:

Oldies But Goldies 1

In primul capitol din OBG voi vorbi despre unul din primele jocuri PC de strategie:

Centurion

Oare cine isi mai aminteste de el? unsure.gif Este un joc de prin 1989 ohmy.gif , adica de dinainte de revolutie. Asta e chiar stra stra bunic al jocurilor de strategie. Este totusi un joc complex, pe langa componenta de strategie are si o componenta de actiune si are si momente haioase. Este si greu de incadrat in vreo categorie este totusi un joc de strategie TBS
Dupa cum v-ati dat seama actiunea se petrece in Roma Antica, pornesti ca simplu "sclav" (in termeni de abilitate) si urci pana la centurion. In acest joc nivelul de "sclav" iti permite sa conduci o singura armata cu care ai ocazia sa cuceresti unul din teritoriile invecinate, apoi urci incet incet in rang si ajungi cetatean, legionar, apoi capitan, general si in final, dupa ce cuceresti intreaga europa, insulele britanice, nordul africii, marea mediterana si vestul asiei ajungi centurion.
Jocul are mai multe planuri:
1. Harta lumii pe care iei deciziile majore, pe cine sa mai cuceresti, unde sa iti pozitionezi trupele s.a.m.d. De asemenea din harta lumii poti sa accesezi toate celelalte planuri.
2. Al doilea plan este mai greu de descris intr-un singur cuvant sau printr-un grup de cuvinte. Aici "vezi" fiecare provincie cucerita sau "vezi" Roma. In acest plan poti seta impozitul pentru respectiva provincie, poti sa recrutezi oameni pentru legiunile existente acolo, poti sa construiesti o noua legiune (daca nivelul iti permite) poti construi o flota daca ai iesire la mare.
3. Planul diplomatic. Asta este planul in care intrii doar atunci cand muti o legiune intr-un teritoriu neocupat. Bastinasii te intampina si are loc un mic dialog. Nu iti face iluzii, nimeni nu te crede pe cuvant daca le spui ca vii cu gand de pace, inevitabil treci la planul urmator
4. Campul de Batalie. Inainte de a intra in acest plan ai posibilitatea de a alege formatia (asezarea) ostirii inainte de batalie. si aceasta alegere o faci orbeste pentru ca nu sii ce asezare va avea adversarul, de aceea un flanc drept sau stang intarit poate fi riscant, te poti trezi ca adversarul intareste exact flancul opus si te poate incercui. Odata ce intrii in campul de batalie ai urmatoarea optiune, alegerea tacticii de lupta "Scipio's Defence" era preferata mea in primele campanii, atunci cand legiunea era formata doar din pedestrasi si era si depasita numeric, noroc ca adversarii renuntau repede. Mai erau si alte tactici gen formarea unei linii de aparare, invaluire, etc. Pe parcursul bataliei mai ai posibilitatea sa mai iei inca 2 decizii, retragerea (daca te simti depasit numeric si tactic) si "melee" care inseamna un fel de nici un fel de tactica, soldatii sunt liberi sa urmareasca si sa cotonogeasca pe cine prinde.
5. Batalia Navala. Acest plan este unul foarte dificil, pentru ca trebuie sa manevrezi singur nava cu tastele, nu mai este strategie, treci la comenzi directe. Eu personal nu am castigat niciodatao batalie navala.
6. Luptele de gladiatori. Uneori cetatenii romei cer lupte de gladitori. Ca sa ii mentii fericiti trebuie sa le dai (ca sa poti sa le iei impozite mai mari). Iti poti alege un gladiator care sa lupte pentru tine si un adversar. Ca si la batalia navala trebuie sa manuiesti gladiatorul propriu. Aici am mai castigat cateva batalii.
7. Cursele de care. Tot in Roma se organizeaza si din nou iti alegi carul cu care sa participi, trebuie sa manevrezi carul propriu. Nici aici nu am castigat nici o cursa, dar am reusit sa le termin intreg de cateva ori. De obicei, daca ai viteza prea mare in curbe, carul se face ferfenita, incep sa sara bucati din el si in final jockeul tau ramane agatat de bara, mai este tarat o bucata, dupa care cade lat pe pista. Partea haioasa este ca vin doi medici cu o targa, il ridica, il arunca peste targa, iau targa goala si pleaca, iar ala ramane tot pe pista laugh.gif
Cred ca am enumerat toate planurile, unele planuri mai au si subplanuri, dar nu le-am mai pus la socoteala. Ideea este ca aceasta asezare stratificata il face sa fie un joc complex. A fost un joc foarte bun pentru vremea lui.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MIA
mesaj 3 May 2006, 03:46 PM
Mesaj #10


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.320
Inscris: 21 April 04
Din: Timisoara, Romania
Forumist Nr.: 3.188



QUOTE (dead-cat @ 19 Apr 2006, 11:17 AM)
pe mine m-a cam enervat o chestie:
am atacat un oras cu niste tancuri moderne.
orasul era aparat de 3 unitati din epoca bronzului.
mi s-a dus dreaq un tanc. huh.gif
si mai era si veteran pe deasupra.

sau avui 3 unitati de artillerie moderna. cred ca vreo 4 tururi am tot bombardat orasul in cauza fara sa distruga complet vreo unitate ce-l apara. la ce pisici sa construiesc artillerie daca cu 3 piese moderne nu rezolv o unitate din epoca bronzului? huh.gif

Stai asa !! laugh.gif

Asta cred ca era la Civ3 - la Civ4 artileria prin bombardament nu mai afecteaza deloc sanatatea/taria unei unitati, doar ii reduce din Bonus-ul de aparare daca e fortificata in orase ... tongue.gif

P.S. : Ce naiba nu a dat nimeni nici un semn de viata cind am deschis eu paragraful despre Civ4 ? blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 4 May 2006, 12:47 PM
Mesaj #11


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Ehehei dragii mosului, hai sa revenim la oile noastre... adica la Civ4, apropos de oi, in Civ4 oile sunt o resursa destul de pretioasa si daca tot am adus vorba de resurse, ce ar fi sa vorbim mai pe larg despre ele?

Civilization IV
Resurse

Resursele sunt resurse de baza si bonusuri, elemente suplimentare ce se gasesc pe terenul de baza. Terenul de baza furnizeaza resurse de baza si poate fi: teren plat, "coasta" (apa oceanului din apropierea tarmului), lac, ocean, dealuri, munti, gheata (ultimele 2 sunt inaccesibile). Pe acest teren de baza pot aparea unele aspecte, de exemplu terenul plat sau dealurile pot fi: pajiste (grasslad), pasune (plains), lunca, desert, tundra si ghetar, padure, jungla, de asemenea poate sa fie sau sa nu fie adiacent cu o apa curgatoare. Cu astea se pot face o multime de combinatii, in functie de care se stabilesc ce resurse furnizeaza fiecare patratel
De exemplu un deal poate sa fie pasune acoperit de padure. In aceasta stare, furnizeaza productie (3 ciocane), daca tai padurea, dealul simplu, pasune furnizeaza 2 ciocane, iar daca este adiacent unui rau furnizaza si un galben. Pe deal se pot construi mine, care produc +2 productie, astfel ca dealul nostru minat poate sa produca 4 productie, mai bine decat producea initial cand era doar padure. Presupunand ca dupa ce descoperim prelucrarea bronzului, pe acel deal gasim cupru (asta este o resursa bonus), productia creste cu inca 3 puncte ajungand la 7. Dupa descoperirea caii ferate, putem construi cale ferata pe acel deal ceea ce inseamna ca mina va produce +1 ciocane, si astfel ajungem la productie 8, pe ecranul calculatorului aceasta productie fiind infatisata ca o nicovala si 3 ciocane (o nicovala inseamna 5 unitati de productie).
Resursele de care are nevoie orice oras sunt:
1. Mancarea, reprezentata prin felii de paine (unitatea) sau paini intregi (5 unitati). Mancarea este necesara pentru cresterea orasului. Un oras de nivel 1 consuma 2 unitati de mancare.
2. Productie, reprezentata prin ciocane sau nicovale, cum am mai spus. Productia este necesara pentru a... produce, binenteles. Pentru a produce unitati, cladiri si mai tarziu alte lucruri utile (bani, stiinta sau cultura).
3. Comert, reprezentat evident prin banuti de aur sau prin pungi (5 unitati). Comertul este necesar pentru a produce stiinta si bani iar mai tarziu, pentru a produce cultura, in functie de managementul fiecaruia.
Evident cu cat poti produce mai multe resurse, cu atat mai bine, dar despre asta vom vorbi alta data.
Sa ne ocupam putin de resursele speciale (bonus), acestea le putem clasifica dupa mai multe criterii:
Dupa locatie:
- resurse terestre (pot fi exploatate de muncitor)
- resurse marine (pot fi exploatate de barca utilitara)
Dupa resursa de baza furnizata:
- resurse de mancare (furnizeaza in special mancare)
- resurse de productie (furnizeaza in special productie)
- resurse de comert (furnizeaza in special comert)
- resurse mixte (furnizeaza cate putin din fiecare)
Dupa efectele generate in economia oraselor (daca exista un o conexiune intre capitala si exploatarea resursei respective):
- resurse militare sau strategice (sunt obligatorii pentru producerea anumitor unitati militare sau realizarea unor proiecte strategice sau militare)
- resurse utile pentru productie (inlesnesc realizarea anumitor constructii)
- resurse utile pentru sanatate - produce o anumita cantitate de sanatate in oras
- resurse utile pentru fericire - produc +1 oameni fericiti in oras.
Toate resursele speciale pot fi exploatate doar daca se afla in interiorul granitelor, pentru asta fiind necesare construirea unor exploatari si eventual o conexiune (drum) pana la ele. Daca sunt in interiorul granitelor pot fi exploatate chiar daca sunt in afara razei orasului, producand doar acele efecte in economia oraselor (productie, sanatate, fericire, militar-strategice)
Nu am sa intru in detalii pentru ca sunt foarte multe de spus despre resursele speciale, fiecare are utilitatea sa, unele sunt utile de la inceput si pana la sfarsit, altele doar pentru o scurta perioada de timp. Pentru a maximiza beneficiile, resursele trebuie exploatate. Pentru a le putea exploata trebuie descoperite anumite tehnologii si construite anumite exploatari, gen mine, cariere, ferme, ferme de animale, campinguri de vanatoare, barci de pescuit, etc. Unele resurse necesita descoperirea anumitor tehnologii intainte de a fi vizibile pe harta.

Sa vorbim totusi despre oitze ca tot am amintit de ele la inceput. Oitele sunt vizibile inca de la inceputul jocului, ele pot sa apara fie pe pamant plat fie pe dealuri, fie pe pajisti, fie pe pasuni, produce +1 mancare neexploatat, iar exploatarea inseamna +2 mancare si +1 comert. Pentru exploatarea lor este necesara evident constructia unei stane (pasure). constructia unei astfel de pasture este foarte usor de facut, dureaza doar 4 ture in conditii normale de joc pe jumatate cat dureaza o ferma in lunca. Asa ca daca ai un oras care are in raza sa un deal cu pasune pe care se afla niste oite, bucura-te.
Neexploatat, produce 1 mancare si 2 productie, iar exploatat produce, 3 mancare, 2 productie si 1 comert, ceea ce pentru un oras tanar inseamna foarte mult, atat sansa de a creste foarte repede cat si un aport important la productie. In plus acel +1 comert te poate ajuta sa descoperi o tehnologie cu o tura mai devreme.
Pe langa aceste beneficii, oitzele mai asigura +1 fericire (datorita lanii) si mai tarziu + 1 sanatate cu supermarket-ul (necestita tehnologia, "refrigerare".


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MIA
mesaj 4 May 2006, 04:44 PM
Mesaj #12


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.320
Inscris: 21 April 04
Din: Timisoara, Romania
Forumist Nr.: 3.188



Ce pacat ca au scos optiunea din Civ3 pentru muncitori - sa intemeieze o colonie pe o resursa. sad.gif

Astfel s-a dus naibii singura posibilitate de a exploata o resursa din afara granitelor tale - ceea ce nu mi se pare corect si nici benefic pentru satifactia de jucator. rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 4 May 2006, 05:04 PM
Mesaj #13


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (MIA @ 4 May 2006, 05:44 PM)
Ce pacat ca au scos optiunea din Civ3 pentru muncitori - sa intemeieze o colonie pe o resursa. sad.gif

Astfel s-a dus naibii singura posibilitate de a exploata o resursa din afara granitelor tale - ceea ce nu mi se pare corect si nici benefic pentru satifactia de jucator. rolleyes.gif

Eu am incetat demult sa mai gandesc in sistemul CIV3. Acum nu mi se mai pare o problema asta. Oricum multele inovatii aduse de CIV4 il face mult mai interesant si compenseaza oarecum lipsa acelei facilitati.
In plus colonia nu era de mare folos daca o alta civilizatie isi facea un oras langa colonia ta. Oricum trebuia sa te extinzi daca vroiai sa pastrezi resursa respectiva. In CIV4 ai provocarea, "cum sa faci sa obtii acea resursa" si ai o multime de mijloace. Ori pui presiune culturala pe granite ca sa se extinda, ori construiesti repede un settler si faci un oras inaintea adversarilor, ori declari raboi mai tarziu si iei orasul cu tot cu resursa.
S-ar putea sa nici nu ai tehnologia necesara sa exploatezi o resursa, dar sa fii suficient de puternic din punct de vedere militar, pai e simplu, cuceresti orasul si iei resursa cu exploatarea gata construita. De exemplu ai acces la banane fara sa cunosti calendarul, obeliscul ramane inca activ si in 10 ture iti si creste cultura.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 15 May 2006, 03:03 PM
Mesaj #14


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Eh, hai sa mai adaugam cate ceva pe aici.

Oldies But Goldies (2)
Dune

Au fost mai multe editii RTS Dune, dar una singura, prima a fost un RPS. Cred ca printre primele RPS-uri care au existat vreodata. Este Role Plaing game pentru ca joci rolul lui Paul Atreides si este Strategy Game pentru ca in parte actiunea se desfasoara pe o harta, in timp real, si trebuie sa misti trupe sa dai comenzi si sarcini.
Totusi ca joc de strategie este destul de usor, nu ai prea multe optiuni cu care sa iti bati capul, deciziile sunt simple.
Pentru vremea lui (1991-'92) a fost un joc revolutionar, a spart toate tiparele jocurilor pe PC. La vremea aceea ne minunam cate detalii grafice putea sa prezinte. rolleyes.gif Era intradevar o minune a tehnicii. O bijuterie a programatorilor. O opera de arta. Dupa ce am vazut si am jucat jocul acela am inceput sa caut mai multe detalii despre Dune si iata ca la scurt timp, editura Nemira publica prima editie Dune. Treceam zilnic pe la libraria din colt si pe la taraba de carti ca sa intreb daca au primit "Dune" si in sfarsit, dupa vreo 2 saptamani de asteptare, din economiile mei de licean, mi-am cumparat cartea si am devenit fan Frank Herbert si Dune.

Trebuie sa spun ca Jocul a fost facut mai mult dupa film decat dupa carte, chiar si personajul al carui rol il joci, era copia celui din film - actorul Kyle Maclachlan, care a jucat si in Twin Peacks, un serial foate popular pe vremea cand eram eu licean (mie personal nu mi-a placut acel serial). Si revenind la joc, este un soi de poveste interactiva in care tu cel din fata calculatorului joci rolul principal. Finalitatea jocului este infrangerea Baronului Harkonnen si a Imparatului si a garzilor de sardaukari. Evident. Ca orice poveste, se termina foarte frumos, cu o casatorie evident. Se casatoreste Paul cu Chani (in carte e altfel ca nu conteaza) Si la final.... pe generic.... la final de tot.... scria....

"Dune 2 Coming Soon"

Wow, am asteptat cred ca vreo 2 ani aparitia lui Dune 2 si am fost dezamagit, nu s-a mai ridicat la inaltimea lui Dune 1 si totusi ca joc de strategie real time era foarte, foarte interesant. Ceea ce era de-a dreptul spectaculos la dune 2 erau acele filmulete de inceput, si inceputul misiunilor. Mentatul Harkonnen era foarte haios. Si mai era interesant la Dune 2 faptul ca puteai sa iti alegi dintre 3 Case Mari cu care sa joci, fiecare cu armele specifice.
Toate reeditarile de pana acum s-au facut oarecum dupa Dune 2. Totusi prima si cea mai mare dragoste ramane Dune 1.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 15 May 2006, 03:36 PM
Mesaj #15


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Erata

Suntem oameni si mai gresim, revizuind ceea ce am scris pana acum am gasit cateva greseli si nu ma refer la cele de ortografie:

QUOTE
Fiecare unitate are niste hit points. De exemplu un luptator (warior) are 2, un arcas are 3,


E vorba despre strength (putere, forta, rezistenta) nu desepre hitpoints.

QUOTE
Pe langa aceste beneficii, oitzele mai asigura +1 fericire  (datorita lanii) si mai tarziu + 1 sanatate cu supermarket-ul (necestita tehnologia, "refrigerare".


Oile furnizeaza doar sanatate (hrana diversificata), fericire furnizeaza alte resurse.

QUOTE
De exemplu ai acces la banane fara sa cunosti calendarul, obeliscul ramane inca activ si in 10 ture iti si creste cultura.


Eronat. Intradevar, improovmentul genereaza plusul de hrana pe respectiva patratica, iar orasul repsectiv o poate exploata, insa pana nu ajungi la tehnologia necesara, nu poti beneficia de aportul resusrsei respective in economia orasului (sanatate sau fericire).

Sper ca le-am depistat pe toate...


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidiu Bufnila
mesaj 16 May 2006, 09:23 AM
Mesaj #16


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.430
Inscris: 30 July 03
Forumist Nr.: 523



No Offense, jucati si Delta Forceeee?
Ov
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 17 May 2006, 09:30 AM
Mesaj #17


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (Ovidiu Bufnila @ 16 May 2006, 10:23 AM)
No Offense, jucati si Delta Forceeee?
Ov

Eu personal nu l-am jucat pana acum. Timpul este limitat, asa ca prefer sa joc ceea ce imi place cel mai mult, jocuri de strategie. Daca timpul imi permite sa joc un Shooter sau un RPG ceva poate ca o fac, dar destul de rar.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 19 April 2024 - 11:14 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman