HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Dincolo de Ratiune

Ideea acestui forum nu este de a starni polemici intre cei ce cred si cei ce nu cred in astre, in Dumnezeu, in terapii naturiste, in miracole sau in ghicitul in palma. Pragul acestui forum poate fi pasit de oricine, fara nici o exceptie, dar cei care nu sunt de acord cu ideile sau marturisirile celor care posteaza aici, sunt rugati sa se abtina in a face comentarii malitioase, sau contradictorii. Aici ne dorim sa avem coltisorul lipsit de orice stres, iar scopul real ar fi acela de a-i ajuta pe cei din jurul nostru sa se simta bine, ba chiar sa gaseasca solutii catre iesirea din situatii disperate - de ce nu?

 
Reply to this topicStart new topic
> Smriti - Shruti
shapeshifter
mesaj 30 Mar 2009, 03:39 PM
Mesaj #1


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.442
Inscris: 6 November 05
Forumist Nr.: 7.211



Brahma-Sutra aparţin clasei de scrieri tradiţionale numită SMRITI, în timp ce Upanishadele ca toate celelalte texte Vedice fac parte din SHRUTI. Autoritate scrierilor SMRITI s-a născut din cea a textelor shruti. Shruti NU SUNT „O REVELAŢIE” în sens religios occidental al cuvântului, ele sunt RODUL UNEI INSPIRAŢII DIRECTE, obţinându-şi autoritatea din EA ÎNSĂŞI.
Shankarâchârya spune că Shruti serveşte de percepţie directă (în ordinea cunoaşterii transcendente), deoarece, pentru a fi o autoritate, este necesară independenţa de orice altă autoritate; Smriti joacă un rol analog cu cel al inducţiei pentru că autoritatea ei îşi are sursa în altă autoritate decât ea însăşi. Inducţia se ridică deasupra percepţiei sensibile, permiţând trecerea la un nivel superior, percepţia directă sau inspiraţia, dimpotrivă, atinge singură, în ordine transcendentă, chiar principiul, fiind cea mai înaltă treaptă. Distincţia dintre Shruti şi Smriti este echivalentă cu cea dintre INTUIŢIA INTELECTUALĂ IMEDIATĂ şi CONŞTIINŢA REFLECTATĂ.
Intuiţia intelectuală este este desemnată printr-un cuvânt al cărui sens primitiv este cel de „audiţie”, desemnând caracterul său intuitiv, sunetul are având rangul primordial printre calităţile sensibile.
Smriti, sensul primitiv fiind cel de „memorie” (care nu este decât un reflex al percepţiei) şi desemnează tot ceea ce are caracterul unei cunoaşteri reflectate sau discursive, indirecte.

A doua Mîmânsâ (Uttara) este atribuită lui Vyâsa, adică UNEI „ENTITĂŢI COLECTIVE” care pune ordine şi fixează definitiv textele tradiţionale constituind Vedele înseşi. Aici nu e vorba de un personaj istoric sau legendar numit Vyâsa ci de O VERITABILĂ „FUNCŢIE INTELECTUALĂ” care poate fi numită chiar o funcţie permanentă deoarece Vyâsa este desemnat ca unul dintre cei 7 Chirajîvî (lit. „a fi înzestraţi cu longevitate”), a căror existenţă nu este limitată la o epocă determinată. La fel se vorbeşte şi în taoism despre cei 7 „Nemuritori” iar în altă tradiţie se vorbeşte despre Melhisedeh „cel fără tată, fără mamă, fără spiţă de neam, neavând nici început al zilelor, nici sfârşit al vieţii).

A doua Mîmânsâ este de ordin pur intelectual şi contemplativ şi nu se poate numi teoretică în comparaţie cu Mîmânsâ practică (Purva) pt. că ar apărea o confuzie de sens. A doua Mîmânsâ se mai numeşte Brahma-Mîmânsâ şi conţine esenţial şi direct „Cunoaşterea divină” (Brahma-Vidyâ) şi ea constituie Vîdanta propriu-zisă, adică etimologic „SFÂRŞITUL VEDELOR” şi se bazează în principal pe învăţătura din Upanishade.
Expresia „SFÂRŞITUL VEDELOR” terbuie înţeleasă într-un sens dublu:
1. CONCLUZIE
2. SCOP
Pe de-o parte Upanishadele formează ultima parte a textelor vedice, iar pe de altă parte învăţătura cuprinsă aici, în măsura în care poate să fie, ESTE SCOPUL ULTIM ŞI SUPREM AL ÎNTREGII CUNOAŞTERI TRADIŢIONALE . Deci cu Vedânta ne aflăm în domeniul metafizicii pure.
Upanishadele fac parte integrantă din Veda şi constituie baza trad. ortodoxe. Învăţăturie principale din Vedânta aaş cum reies din Upanishade au fost formulate sintetic în Brahma-Sutra şi Sharîraka-Mîmânsâ. Brahma-Sutra aparţin clasei de scrieri tradiţionale numită SMRITI, în timp ce Upanishadele ca toate celelalte texte Vedice fac parte din SHRUTI.

Buddha s-a născut într-o perioadă când casta kşatrya avea mai mult prestigiu decât casta preoţilor (fapt anormal), şi nu întâmplător Upanishadele şi buddhismul au apărut în aceeaşi perioadă! Ele ca şi corpuri doctrinare sunt înrudite dar nu se opun şi aveau scopul de a restaura adevărurile unei doctrine mai vechi deoarece în acea perioadă brahmanii se transformaseră în „brahmani prin naştere” şi nu aşa cum era normal din vechime ,,cunoscători ai lui Brahma”...
Buddha nu a adus nicio ordine nouă ci a reinstaurat o formă mai veche a tradiţiei, nu pentru că nu mai exista transmisie ci pt. că brahmanii de atunci deveniseră din ,,cunoscători ai lui Brahma”, „brahmani prin naştere”...


--------------------
Keep calm and host yourself.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 28 March 2024 - 10:24 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman