HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Forum Arhiva

Forum Read-Only. NU pot fi trimise mesaje noi.

 
Reply to this topicStart new topic
> Psd-ul Si Subliminala
gio19ro
mesaj 24 Nov 2004, 09:00 PM
Mesaj #1


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



Pesedistii si-au diversificat la maximum strategiile electorale. Ieri, la Iasi, cu ocazia unui miting la care au participat candidatii PSD+PUR, in frunte cu Adrian Nastase, au fost experimentate citeva elemente de... “razboi psihologic”. In fata Palatului Culturii, unde se desfasura manifestatia, celor aproximativ 1.000 de persoane prezente le-au fost inoculate mai multe mesaje subliminale. La circa 20 de metri de scena am descoperit o Dacie papuc sub a carei copertina erau amplasate doua boxe. Apropiindu-te de ele, puteai deslusi, pe o frecventa ridicata, scandari de genul “PSD! PSD!”, “Nastase! Nastase!”, care n-aveau nici o legatura cu ceea ce striga multimea. Inregistrarile aveau menirea de a-i manipula pe participanti sa scandeze la fel sau macar de a da senzatia unor scandari mult mai puternice decit cele reale. Ne-a fost imposibil sa aflam cui apartine acel autoturism, pentru simplul motiv ca delegatia din care faceam si noi parte tocmai se pregatea sa plece la Bacau, spre urmatorul miting electoral. Am reusit sa vedem insa numarul de inmatriculare al Daciei: IS-97-DML.

Ceai cald din termosuri kaki

Un alt procedeu experimentat ieri de PSD a fost... pomana electorala. Din doua corturi amplasate in vecinatatea scenei, mai multi activisti de partid imparteau oamenilor inghesuiti la cozi sacose cu rechizite si insemne PSD, dar si ceai cald. Acesta era servit in pahare din niste termosuri kaki mari, ca niste canistre, identice celor care se folosesc in armata. Atmosfera, care amintea de anii ‘80, a fost intregita de Ion Solcanu (liderul PSD Iasi), care de la tribuna le-a vorbit oamenilor cu o intonatie foarte asemanatoare cu a lui Ceausescu.

http://www.evenimentulzilei.ro/politica/?news_id=172419
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 24 Nov 2004, 09:01 PM
Mesaj #2


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



Intenţionat sau nu, Antena 1 a lăsat să se īnţeleagă, toată săptămīna trecută, că Adrian Năstase va fi viitorul preşedinte al Romāniei. Postul de televiziune patronat de Dan Voiculescu, aliatul PSD la alegerile de săptămīna viitoare, a difuzat de cīteva zeci de ori un spot de promovare a emisiunii „Seara candidaţilor”. Īn promo apăreau figurile celor 4 candidaţi la Preşedinţie invitaţi īn emisiunea moderată de Gabriela Vrīnceanu Firea, după care urma imaginea unui personaj fără chip sub care era scris: „Unul va fi preşedinte”. Īn urma verificărilor tehnice realizate de specialiştii īn imagine şi IT de la „Cotidianul”, reiese faptul că imaginea lui Adrian Năstase difuzată īn timpul promo-ului se potriveşte, īn proporţie de 95%, cu cea a personajului identificat de Antena 1 drept viitorul şef al statului. Chiar dacă asemănarea nu este perfectă, dintre imaginile celor 4 candidaţi importanţi singura care poate fi suprapusă conturului este cea a preşedintelui PSD. Poziţiile lui Traian Băsescu, Marko Bela şi Corneliu Vadim Tudor sīnt complet diferite, unghiurile din care aceştia au fost fotografiaţi excluzīnd orice asemănare cu poza „viitorului preşedinte”.
Mesaj subliminal

Deşi reprezentanţii Antenei 1 neagă, este evident că telespectatorilor acestui post le-a fost servit un mesaj subliminal. Asocierea imaginii conturului căruia īi corespunde Adrian Năstase cu ideea c㠄unul va fi preşedinte” intră īn categoria mesajelor ce pot provoca schimbări de opţiuni īn rīndul publicului. Singurul atu al Antenei 1 este faptul că imaginea lui Năstase nu se potriveşte perfect pe acel contur. Este īnsă posibil să nu se fi dorit īncă de la īnceput, din motive de precauţie, ca imaginile să se suprapună īn mod perfect. Totodată, există posibilitatea ca potrivirea să nu fie de sută la sută, din cauza condiţiilor tehnice impuse de televiziune. A treia variantă ar fi ca toată problema să fie din cauza neatenţiei celui care a prelucrat fotografiile.
Antena 1 neagă

Realizatoarea şi prezentatoarea emisiunii, Gabriela Vrīnceanu Firea, susţine că īn fotografia prelucrată pentru obţinerea imaginii viitorului preşedinte nu este Adrian Năstase. „Este o coincidenţă. Dacă priveşti cu atenţie, ar părea că seamănă cu Adrian Năstase. Totuşi, nu este domnul Năstase”, ne-a declarat Gabriela Vrīnceanu Firea. Evident, īn cunoştinţă de cauză, aceasta a precizat şi faptul că acel contur este realizat īn urma prelucrării unei fotografii luate de pe Internet. „Persoana aceea nici măcar nu are aceeaşi culoare cu domnul Năstase. Este un negru”, a mai spus moderatoarea. Contactat telefonic, realizatorul promo-ului, Vicenţiu Purcărea, a negat şi el faptul că ar fi vorba de prelucrarea imaginii lui Adrian Năstase. El spune că imaginea a fost luată din baza de date a televiziunii. „Nu are nici o conotaţie politică. A fost o īntīmplare. Totul a fost făcut īn viteză şi cīnd lucrezi īntr-un astfel de ritm nu stai să te mai uiţi la detalii”, a declarat Vicenţiu Purcărea.
Demobilizarea adversarilor

Mesajul că Adrian Năstase va fi preşedintele Romāniei după alegerile de duminica viitoare poate avea cel puţin două efecte benefice pentru PSD+PUR. O dată, mesajul poate schimba opţiunile acelei părţi a electoratului care īncă nu s-a hotărīt. Al doilea, remarcat de analistul politic Cristian Pīrvulescu, este de demobilizare a electoratului advers. „Sīnt 4-5 procente care se dispută īn această ultimă săptămīnă de campanie, iar īn momentul de faţă aceste procente sīnt foarte importante pentru cele două tabere. Un astfel de mesaj poate duce la demobilizarea taberei adverse, care să se considere deja īnfrīntă”, spune Pīrvulescu. Acesta consideră că mesajul transmis de Antena 1 face parte din campania de manipulare care se desfăşoară īn paralel cu cea electorală. Īn ciuda declaraţiilor din zona Antenei 1 care susţin teoria coincidenţei, logica elementară ne spune că un produs vizual de o asemenea importanţă nu putea fi lăsat la voia īntīmplării. Greutatea afirmaţiei „unul va fi preşedinte”, forţa de sugestie, audienţa mare de care era de aşteptat că se va bucura emisiunea „Seara preşedinţilor”, dar mai ales frecvenţa de difuzare a promo-ului sīnt elemente imposibil de ignorat de către staff-urile de campanie. Promo-ul a fost difuzat toată săptămīna trecută īn prime time, iar audienţa emisiunii a fost una pe măsură. Antena 1 a comunicat un rating de 11,5%, ceea ce īnseamnă că peste un milion de oameni care s-au uitat la emisiunea Gabrielei Vrīnceanu Firea au văzut, cel puţin o dată, promo-ul difuzat īn timpul săptămīnii. Īn condiţiile īn care preferinţele de vot sīnt aproape egale, dacă mesajul īşi va fi atins ţinta, jumătate de milion de susţinători ai lui Traian Băsescu ar putea fi influenţaţi. Aceştia ar putea renunţa la vot īn ideea că jocurile au fost deja făcute, iar candidatul lor a pierdut. •
Precedentul Mitterand

Realegerea lui Mitterand, īn 1988 ca preşedinte al Franţei a devenit un exemplu pentru folosirea mesajelor subliminale īn procesul electoral. Franēois Mitterand a fost reales īn 1988 preşedinte al Franţei datorită difuzării imaginii sale de aproape 2.500 de ori, timp de cīteva fracţiuni de secundă, īn timpul unui spot publicitar. Īnaintea alegerilor din 1988, avocatul M. Cassanova a depus o plīngere la Tribunalul din Paris al cărei obiect era difuzarea unei imagini cu Franēois Mitterand īntr-un spot al postului naţional de televiziune Antenne 2. Potrivit calculelor, imaginea candidatului-preşedinte a fost difuzată de 2.949 de ori īntr-un material publicitar ce urmărea promovarea principalului jurnal de ştiri al postului. Pentru că Mitterand beneficia de imunitate, Cassanova a fost nevoit să renunţe la procesul pe care i-l intentase şi să se judece cu directorul postului de televiziune pīnă la retragerea spotului.
Mesajul subliminal, mai puternic decīt cel direct

Mesajul subliminal este un semnal destinat să treacă dincolo de limitele normale ale percepţiei. El poate consta īntr-o idee care ocoleşte conştientul, ajungīnd direct īn subconştient sau īntr-o imagine care are aceeaşi traiectorie. Unii specialişti sīnt de părere că un astfel de mesaj este chiar mai puternic decīt cele directe. Īn viaţa de zi cu zi, tehnicile subliminale sīnt des folosite īn scopuri de reclamă şi propagandă politică. Prin astfel de mesaje, consumatorii pot fi convinşi să cumpere produse de care nu au neapărată nevoie. Īn plan politic, se pot induce anumite valori sau caracteristici ale unui partid sau candidat cu scopul de a cīştiga electorat. Termenul a fost popularizat īn 1957 de scriitorul şi jurnalistul Vance Packard, care a īntocmit un studiu privind modalităţile de persuadare a publicului dintr-un cinematograf pentru a creşte consumul de popcorn şi Coca-Cola.
Un art director vigilent

Antena 1 ştie cine este viitorul preşedinte al Romāniei. Sub forma unui mesaj subliminal, au aflat şi cīteva milioane de romāni.

Vineri seară, art directorul de la „Cotidianul“, Iulian Puiu, īntreba dacă a văzut cineva promo-ul Antenei 1 pentru emisiunea „Seara candidaţilor“. El īl văzuse şi i s-a părut că ar fi ceva īn neregulă. Imaginea celui care apărea drept preşedintele Romāniei semăna izbitor de tare cu fotografia lui Adrian Năstase. Promo-ul a fost īnregistrat, imaginile au fost capturate, după care a īnceput analiza. Deşi era evident că sīnt două imagini aproape identice, am vrut să fim siguri că nu ne īnşelăm. Aşa că am īncercat să transformăm imaginea lui Adrian Năstase īn conturul care apărea īn spot. Ne-a reuşit destul de bine, şi īn- tr-un timp destul de scurt. Ieri īncă ne mai gīndeam dacă trebuie sau nu să īi acuzăm pe realizatorii de la Antena 1. Am decis că trebuie să semnalăm ceea ce observasem, pentru că, indiferent dacă a existat sau nu intenţie, postul de televiziune este implicat īntr-o acţiune de manipulare. De altfel, tot articolul nostru ar fi putut să cadă dacă Antena 1 ar fi făcut un lucru extrem de simplu. Să ne trimită fotografia care a fost prelucrată pentru realizarea imaginii cu cel care va fi preşedinte. Nu s-a īntīmplat īnsă acest lucru, singura apărare a postului de televiziune fiind declaraţiile Gabrielei Vrīnceanu Firea sau ale realizatorului spotului. Pe care le-am consemnat, dar nu ne-au convins. Acum, că le-am dat ideea, oficialii Antenei 1 pot să facă şi demonstraţia practică. Mesajul a fost deja transmis. (Costin Ilie)

http://www.cotidianul.ro/index.php?a=209

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Evolution
mesaj 25 Nov 2004, 12:12 AM
Mesaj #3


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 145
Inscris: 13 August 04
Forumist Nr.: 4.248



P-ta Universitatii baieti pe baricade ca in Ucraina spoton.gif
daca astia or sa iasa ne paste o dictatura mai ceva ca pe vremea lu Ceasca.... or sa puna saua urat pe noi

Si mai rau ca multi nici nu se vor prinde crezand ca sunt liberi - ca buci la tv se dau la greu ca sa-l faca pe hormon sa fiarba.

Acest topic a fost editat de Evolution: 25 Nov 2004, 02:35 AM


--------------------
ANTICIPATE SA SCAPAM DEFINITIV DE PUR SI PSD:
http://www.basescu.ro/
http://www.da.ro/
www.anti-psd.ro.vg
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 29 March 2024 - 10:24 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman