HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Universul Credintei:

Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.

2 Pagini V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Câte Feluri De Rugăciune?
aburelius
mesaj 11 Nov 2005, 06:38 PM
Mesaj #1


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 174
Inscris: 26 September 05
Forumist Nr.: 7.015



Câte feluri de rugăciune?

Câteodată sau mai mereu simţim acest dor de a privi spre chipul luminos al lui Dumnezeu, şi am vrea să-i spunem lucruri, am vrea ca glasul nostru să se facă auzit.
În ceasurile de singurătate şi adâncire, în clipele grele sau în toiul veseliei, ne aducem aminte de numele Domnului şi inima ne îndeamnă către El.


Am vrea să-i cerem ceva sau doar sfatul sau am vrea să-i multumim. Uneori am vrea să-i aşternem sufletul nostru la picioare.

Aşadar, câte feluri de rugăciune există?
Sunt unele mai bune ca altele?
Sunt ele cu adevărat diferite între ele?
Meditaţia (in formele orientale) este tot un soi de rugăciune?
Tot aici, aş vrea să mai aud părerile voastre în legătură un subiect destul de delicat: este isihasmul înrudit spiritualiceşte cu yoga? Yoghinii spun că da, ortodocşii spun ca nu. Voi ce credeţi?




Să ştiţi că rugăciunea aceasta "Doamne, Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul" e o rugăciune a începătorului, şi rugăciunea aceasta de fapt trebuie depăşită. Azi dimineaţă de exemplu, ascultam de pe casetă ceea ce am spus ieri la Facultatea de Teologie. Şi în timp ce ascultam nu ziceam "Doamne, Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul", ci ziceam "Slavă Ţie Doamne, slavă Ţie". E tot rugăciune, şi poate că e mai esenţială decât "Doamne, Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul".
(Părintele Arhimandrit Teofil Părăianu de la Sâmbăta)


Este oare corect să punem o rugăciune deasupra alteia?
Este cu adevărat diferit a spune "Doamne miluieşte" (forma scurtă a rugăciunii inimii "Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul") faţă de a spune "Slavă Ţie Doamne!"? Căci după mintea mea, cea mai mare slavă adusă lui Dumnezeu este lepădarea de sine, eu, nevrednicul, las Duhul tău să mă călăuzească. Eu socot că isihaştii au înţeles acest lucru, ei au descoperit că nu există în fond decât o singură rugăciune. Şi acestei rugciuni i-au spus Rugăciunea Inimii, nu rugăciunea milei.

Când am ajuns la Teologie a venit vorba despre rugăciunea asta şi îmi spune cineva: "Măi frate, stai, că nu se poate face aşa ceva fără îndrumător, trebuie un îndrumător, un duhovnic". Şi eu n-am găsit nici până atunci şi nici de atunci încoace. Că dacă m-am dus de exemplu la un părinte care era socotit cu viaţă îmbunătăţită şi cu nume mare şi cu cunoştinţă multă, el mi-a spus cunoştinţele tot din cărţi. Pe acelea din cărţi le pot citi eu singur, nu trebuie să mi le spună el, că ce spune Valaam, că ce-a spus cutare care-i zăvorât şi ce-a spus Ignatie Brancianinov. Pe mine mă interesează experienţa, ce ţi-a adus ţie, care zici "Doamne, Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul". Ţi-a adus limpezimea minţii? Ţi-a adus liniştea sufletească? Ţi-a adus dorinţa de rugăciune? Ţi-a adus dorinţa de Dumnezeu? Ţi-a adus capacitatea de a ocoli pricinile păcatelor? Ţi-a adus fermitatea în cunoştinţa de Dumnezeu şi înlăturarea gândurilor rele? Ţi-a adus statornicie în bine? Ţi-a adus dorinţa de bine? Ţi-a adus dorinţa de depăşire de tine însuţi? Astea sunt lucrurile pe care le aduce rugăciunea, rugăciunea de toată vremea şi orice rugăciune.

Deci, câte feluri de rugaciune cunoaşteţi?

m-ar bucura să aud mai multe păreri personale şi mai putine citate


--------------------
CONVENŢIA >>> un joc special!
* lejer dar nu plicticos
** naiv dar nu stupid
*** firesc dar nu banal
**** este jocul care te aduce la viaţă
user posted image Maniaci ai jocurilor, uniţi-vă! user posted image
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thelma
mesaj 11 Nov 2005, 07:46 PM
Mesaj #2


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 328
Inscris: 21 April 05
Forumist Nr.: 6.171



Frumos topic.

Inainte de cadere, omul se afla in comunicare directa cu Dumnezeu. Acum...ne-a ramas rugaciunea. Uneori, realizarea aceastei comunicari se simte pregnant, alteori mai putin, in functie de nivelul duhovnicesc (spiritual) la care a ajuns cel care se roaga, de taria si forta rugaciunii din acel moment, de tipul rugaciunii; sunt mai multi factori de influenta.

Categoric, indiferent de felul sau, rugaciunea reprezinta o apropiere de divinitate. Dintre efectele sale, amintim si pe cel terapeutic. De altfel, s-a demonstrat stiintific faptul ca, in timpul rugaciunii, ritmul electric al creierului intra pe frecventa numita delta, care este un ritm electric foarte lent al creierului, corespunzator unei stari de stabilitate si claritate totala a mintii. El este superior si ritmului alfa al creierului (8-12 cicli pe secunda) corespunzator relaxarii, aparute imediat inaintea somnului.

In functie de felul in care se realizeaza, exista mai multe stadii ale rugaciunii: a buzelor, a mintii , a inimii, rugaciunea de foc. In stadiile superioare, cuvintele sunt de prisos.

In functie de tipul propriu-zis al rugaciunii, exista: rugaciune de cerere, de multumire, de slava. In general se recomanda rugaciunile de multumire si de slava, deoarece divinitatea si nu cel care se roaga stie ce lipseste. "Faca-se voia Ta!" este rugaciunea pe care insusi Iisus a facut-o.

Cea mai importanta rugaciune, redata si de Biblie este "Tatal nostru".

Cat despre meditatie sau orice alta forma de rugaciune, pot spune doar un lucru: in momentul in care mentalul, golit de orice ganduri care distrag atentia (cum este si firesc in cadrul rugaciunii) se axeaza pe orice altceva decat pe divinitate (vidul, neantul sa spunem)...se realizeaza devotiune pe 'obiectul' contemplat. Contempli "nimic", exista multe sanse sa devii "nimic".


--------------------
Hesychia (gr.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aburelius
mesaj 11 Nov 2005, 09:15 PM
Mesaj #3


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 174
Inscris: 26 September 05
Forumist Nr.: 7.015



Thelma,
Iartă-mă, dar nu înţeleg, "in momentul in care mentalul, golit de orice ganduri care distrag atentia [...] se axeaza pe orice altceva decat pe divinitate (vidul, neantul sa spunem)...se realizeaza devotiune pe 'obiectul' contemplat"

Mie mi se pare o contradicţie în termeni. Vidul e "dumnezeul" budist. Ai ceva împotriva budismului? Ei îl descriu în cuvinte pe Dumnezeu puţin altfel. Dar "vidul" lor nu are conotaţia europeană întrucâtva negativă, ci este binele suprem, pozitivul absolut.

După cum am înţeles din dogma creştin-ortodoxă, Dumnezeu tatal nu are formă, nu are trup. Trup este Fiul. Iar Duhul, mijlocitor.
Adesea, în rugăciunea spontană, nu ne mai trebuie un chip al Domnului, nu mai avem nevoie de semne din partea lui, nu mai avem îndoieli. Iubirea noastră nu mai cere nimic în schimb şi se dizolvă în tot ce ne înconjoară, ca o lumină.
Dar chiar şi Sfinţii Părinţi ne avertizează să nu ne încredem în vedenii, orişicât ar fi ele de încântătoare.
Mergem înainte către Dumnezeu fără să poposim pe parcurs, fără a ne încrede în nici o arătare. La asta şi la nimic altceva se referă "vidul" budist, oricât ar fi de greu de crezut wink.gif

Noi, când plecăm la drum, avem nevoie de trup, avem nevoie de Fiul Omului. El ne spune "Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine", deci ştim bine că la Tatăl vrem noi să mergem, nu Fiul este Ţinta. Dar Fiul a venit ca noi să putem pleca la drum, pentru că încrederea noastră e mică.


--------------------
CONVENŢIA >>> un joc special!
* lejer dar nu plicticos
** naiv dar nu stupid
*** firesc dar nu banal
**** este jocul care te aduce la viaţă
user posted image Maniaci ai jocurilor, uniţi-vă! user posted image
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 11 Nov 2005, 09:15 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
Thelma
mesaj 11 Nov 2005, 10:05 PM
Mesaj #4


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 328
Inscris: 21 April 05
Forumist Nr.: 6.171



Contradictie in termeni? trebuia sa-mi dau seama. rolleyes.gif
Am vorbit aici din punctul de vedere al unui crestin.
.........
De acord, in timpul rugaciunii nu trebuie vizualizata o forma, un chip etc. Parintii recomanda ca rugaciunea sa se faca cu ochii deschisi, pentru a impiedica expulzarea imaginilor din subconstient. Iar vedeniile, senzatiile fizice etc. (altered states) cum ai spus si tu, sunt din start 'refuzate'. Ele nu trebuie sa tulbure actul rugaciunii. Invataturile ortodoxe (cel putin) sunt f. riguroase in acest sens.

Acest topic a fost editat de Thelma: 11 Nov 2005, 10:23 PM


--------------------
Hesychia (gr.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thelma
mesaj 11 Nov 2005, 10:52 PM
Mesaj #5


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 328
Inscris: 21 April 05
Forumist Nr.: 6.171



Despre isihasm

Cuvantul isihia (de la grecescul hesychia) inseamna liniste launtrica, liniste luminata. Procedeul rugaciunii " mintii in inima" provine din traditia ascetica-contemplativa paleocrestina (sec. III-IV), relansat mereu de marii parinti (sec. VI-X) si structurat (in sec. XIV) ca un curent spiritual distinct.

Este singurul procedeu complet de concentrare, introspectie si meditatie elaborat pe terenul crestinismului. Practica isihasta insa nu se reduce la procedeu (la repetarea stihului isihast "Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ma). Este un mod de viata ce presupune, in prealabil, despatimirea, iertarea semenului, schimbarea mintii.

Are un caracter: initiatic- adica presupune transmiterea de la parintele spiritual la ucenic; initiatic, pentru ca produce o "schimbare a mintii" si personal- nu se practica in grup, ci individual.
Muntele Athos este un mare centru isihast.

Isihasmul este destinat in primul rand monahilor, dar si mirenilor. Oricum, este esentiala indrumarea primita de la un parinte spiritual (sau un duhovnic), indiferent daca se practica in pustie sau in lume. Mirenii o practica mai mult ca rugaciune pastorala si le sunt recomandate maximum 15-20 de minute, de doua ori pe zi (la ore fixe)- faza "incepatoare". In "Filocalia" gasim mai multe invataturi isihaste.

Unul din efectele isihasmului este dobandirea starii niptice (nepsis), adica de trezvie, de sobrietate spirituala (care include claritate, discernamant); nu intamplator, subtitlul Filocaliei este "Culegere din scrierile parintilor niptici".

Acest topic a fost editat de Thelma: 11 Nov 2005, 10:59 PM


--------------------
Hesychia (gr.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thelma
mesaj 11 Nov 2005, 11:16 PM
Mesaj #6


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 328
Inscris: 21 April 05
Forumist Nr.: 6.171



Isihasmul si practici sapientiale orientale

Exista numeroase analogii intre Oratio mentis (rugaciunea mintii in inima) si practicile orientale cum ar fi Japa Yoga din hinduism, Nembutsu din budhism (bazate pe repetari mantrice), Vipassana (practica tacerii) sau practica Shinay (o varianta tibetana de Zen, urmarind linistea launtrica).

Desigur, sunt anumite aspecte comune. Insa, mai important decat orice asemanare intre isihasm si practicile orientale, este factorul lor de distinctie: practicile ne-crestine il cauta pe Dumnezeu (absolutul, transcendenta). Practicile crestine il cauta pe Dumnezeu prin Iisus Hristos.

Practica isihasta nu se combina cu nici o alta practica.


--------------------
Hesychia (gr.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Clopotel
mesaj 12 Nov 2005, 10:20 AM
Mesaj #7


Umil servitor la Han
******

Grup: Moderator
Mesaje: 4.051
Inscris: 2 December 03
Forumist Nr.: 1.345



Draga Thelma wub.gif
Te rog sa ma ierti dar am cateva comentarii vis a vis de ce ai scris... Nu te supara pe mine, dar consider eu ca trebuie sa lamurim bine si sa separam lucrurile...

QUOTE
Exista numeroase analogii intre Oratio mentis (rugaciunea mintii in inima) si practicile orientale cum ar fi Japa Yoga din hinduism, Nembutsu din budhism (bazate pe repetari mantrice), Vipassana (practica tacerii) sau practica Shinay (o varianta tibetana de Zen, urmarind linistea launtrica).
...
Desigur, sunt anumite aspecte comune.

Poti sa spui concret care ar fi acele analogii si aspecte comune?
QUOTE
Insa, mai important decat orice asemanare intre isihasm si practicile orientale, este factorul lor de distinctie: practicile ne-crestine il cauta pe Dumnezeu (absolutul, transcendenta). Practicile crestine il cauta pe Dumnezeu prin Iisus Hristos.

Pe care Dzeu. il cauta practicile necrestine? Dzeu. crestin, Sfanta Treime, este acelasi cu cel necrestin? Dar noi stim ca exista un singur Dzeu. adevarat...Tu care crezi ca e Acela, cel crestin sau cel necrestin?
QUOTE
Practica isihasta nu se combina cu nici o alta practica.

Nu prea inteleg ce vrei sa spui cu asta, la care alta practica te referi? Practica isihasta nu e rupta de Biserica Ortodoxa... Isihastii se spovedesc si se impartasesc si ei, si asta nu se poate face decat in Biserica, e adevarat ca mai rar, caci ei doresc sa prelungeasca starea de liniste cat mai mult, dar se face... Sa nu uitam ca foarte multi dintre ei au fost si sunt preoti...

Dar problema isihasta, ridicata de tine este cu adevarat importanta si demna de analizat, mai cu seama ca am intalnit ortodocsi care nici nu au auzit de ea... Poate deschizi un topic separat sa tratam mai pe larg problema...
Practica isihasta este pe cat de vasta pe atat de minunata si folositoare. Iata, o sa scriu niste fragmente din invataturile Cuviosului Ghelasie Isihastul:
Despre Practica isihastă şi Rugăciunea închinării minţii în inimă
-Cum să mă rog, Avva?, l-a întrebat odată un ucenic pe Cuviosul Ghelasie.
-Măi, tăticule, să te rogi din toată fiinţa, din toate ale tale, din toată măsura neputinţelor şi slăbiciunilor tale. Aruncă-le pe toate spre Hristos, zvârle-le în focul închinării, închină-le pe toate lui Hristos, să le prefacă după cum ştie El. întoarce-I cu închinare deplină darul lui Dumnezeu, ca să primească pecetea harului.
Tot ce îţi iese în cale, gând, lucru, om sau altceva, închină-l cu duhul, şi liturghiseşte darul pe care l-a gândit Dumnezeu când ţi l-a scos în cale. Dacă păcatul acoperă cu trăsăturile patimilor chipul de împărtăşire şi sporire duhovnicească al darului, oprind liturghisirea, închinarea, ca o raportare fără închipuiri, ca gest din toată fiinţa peste operaţiile sensibile şi inteligibile, scoate în prim plan acest chip iconic, tainic al darului şi liturghisirea darului poate să aibă loc.
Lăsarea în voia lui Dumnezeu, starea ca înaintea lui Dumnezeu şi pomenirea de Dumnezeu sunt cuprinse în închinare. Darul cheamă spre a rodi un răspuns liturghisitor. Rugăciunea însăşi, ca să fie statornică, are nevoie să fie susţinută de starea în închinare, prin care inima se deschide harului ce îi deschide tainic altarul, şi aşa mintea poate să coboare întru smerenia inimii să liturghisească.
Sunt măsuri şi măsuri de trăire întru cunoştinţă a acestei deschideri, dar la fiecare stadiu ceea ce dă continuitate este închinarea, gestul iconic de orientare personală, dincolo de toate conţinuturile mentale sau sensibile, către Chipul Dumnezeului celui viu. Ca act al persoanei către Dumnezeu Cel Personal, închinarea e a omului, darul al lui Dumnezeu. Fără răspunsul de dăruire, liturghisirea omului înaintea lui Dumnezeu se opreşte.
Fără gestul de închinare, rugăciunea e ca o barcă fără o punte stabilă, este ades răsturnată şi sfărâmată de valurile şi vânturile memoriilor şi închipuirilor şi liturghisirea va fi întreruptă curând. De ce? Pentru că fără ritualul închinării, este riscul mare să intri în dialog cu gândurile şi închipuirile, să ţi le apropriezi, să te abaţi la ele şi să opreşti liturghisirea. Aceste memorii nu pot fi pur şi simplu anihilate. Dar dacă te deprinzi să închini lui Dumnezeu tot ce apare, şi aceasta prin însăşi starea adunată în gest de închinare, atunci iese în prim plan orientarea lor iconică ce trimite tot spre Hristos, şi aşa nu te mai tulbură, iar chipurile de adaus, mincinoase se risipesc, nu le mai bagi în seamă, nu îţi mai împiedică rugăciunea. Şi aşa atenţia poate să rămână către Domnul, Căruia îi închini toate ce apar, pentru că gestul de închinare nu este un simplu gest, ci un gest orientat din toată fiinţa spre Hristos.
Rugăciunea inimii şi poziţiile de rugăciune ale sfinţilor sunt în gestul iconic de închinare, şi aşa mintea lor capătă statornicia necesară rugăciunii. Părinţii- pustiei aveau obiceiul să primească orice oaspete şi chiar orice cuget cu închinare, ca să se vădească dacă sunt ispită diavolească sau de la Dumnezeu. Iată că închinarea, a cărei icoană este semnul crucii, chipul dăruirii fiinţiale şi al jertfirii din toată fiinţa pentru unirea celor despărţite, arde duhurile necurate şi luminează icoana voii dumnezeieşti. Starea în închinare de toată vremea este taina odihnei rugăciunii.
Mistica iconică este mistica stării în închinare înaintea lui Dumnezeu, oprirea-descălţarea înaintea rugului euharistic, la hotarul stării „faţă către faţă" cu Dumnezeu. E un fapt că oprirea minţii de la risipire nu se face numai prin atenţia minţii pe cuvintele rugăciunii, ci şi prin gestul de dăruira -închinare ce odihneşte, sprijină această atenţie.

Cum să mă rog, Părinte?". „Măi tăticuţule, roagă-te cât mai mult, şi roagă-te nu numai cu gura, ci şi cu ochii şi cu urechile, cu mâinile şi cu picioarele, din toată fiinţa şi puterea, ca toate ale tale să le aduci înaintea lui Dumnezeu. De aceea, eu nu zic rugăciunea minţii sau rugăciunea inimii, sau rugăciunea minţii în inimă, ci rugăciunea închinăciunii minţii în inimă, că în rugăciune mintea trebuie închinată, pentru ca toate, bune şi rele, să le aduci înaintea lui Dumnezeu şi abia apoi, în închinare, în altarul închinării, mintea să se roage în inimă lucrând însufleţită de Duhul Sfânt."
Am înţeles că tocmai ritualul-taina închinării este deschiderea şi păzirea rugăciunii, care aşa nu mai priveşte, nu mai antrenează doar un fragment al fiinţei, sau fragmente ale fiinţei aflate în dizarmonie, luptă, tensiune, dezacord, putând atunci avea efecte psihice incontrolabile.
In închinare omul se adună pe sine înaintea lui Dumnezeu şi închinarea neîncetată păzeşte lucrarea unitară şi nerisipită a rugăciunii, închinarea este poarta smereniei celei neclătinate de lucrarea duhurilor dezbinării lăuntrice, închinarea este şi adunarea oilor risipite ale gândurilor şi simţirilor lumii, aduse înaintea lui Dumnezeu spre jertfă şi prefacere duhovnicească. Domnul coboară de Sus focul harului Său pe altarul închinării şi mistuie jertfa, prefăcând-o şi revărsând peste ea buna mireasmă a harului.
Crucea, chip al unirii-comuniunii nedespărţite şi neamestecate între Dumnezeu şi creaţia Sa, a fost sfinţită odată pentru totdeauna prin Jertfa Mântuitorului ca altar de jertfă şi chip al iubirii mântuitoare a lui Hristos. Crucea este chipul unirii în iubire săvârşite prin Hristos şi întru Duhul Sfânt între Dumnezeu şi creaţia Sa. Fiind crucea chipul acestei uniri intr-un Trup-Biserică între Dumnezeu şi om, închinarea, săvârşită în duh şi adevăr, este deopotrivă un act profund personal şi eclezial-sobornicesc, fiind însufleţită de Duhul Sfânt, Cel care însuşi deschide altarul inimii pentru ca voia cea închinată să liturghisească sfinţita rugăciune. Căci rugăciunea curată are nevoie ca însuşi Duhul să deschidă inima rugătorului, şi numai o inimă deschisă de Duhul se poate ruga curat.


--------------------
Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre.

(Isaia 55:8.9)


Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eris
mesaj 12 Nov 2005, 12:47 PM
Mesaj #8


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 139
Inscris: 3 August 05
Forumist Nr.: 6.740



QUOTE
...să te rogi din toată fiinţa, din toate ale tale, din toată măsura neputinţelor şi slăbiciunilor tale.


Asta este si parerea mea. Exista un singur fel de rugaciune - rugaciunea din suflet!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thelma
mesaj 12 Nov 2005, 01:05 PM
Mesaj #9


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 328
Inscris: 21 April 05
Forumist Nr.: 6.171



Draga Clopotel,

Revin cu cateva completari, ca sa nu se inteleaga gresit.
QUOTE
Practica isihasta nu se combina cu nici o alta practica.

Practica isihasta nu se combina cu nici o alta practica orientala. In cazurile "fericite" intervine amagirea si deruta, dar se poate ajunge pana la scindarea personalitatii, alienare etc. Nu stiu de unde ai tras concluzia ca m-as fi referit la ruperea de practicile ortodoxe: Euharistia etc. unsure.gif

Cat despre celelalte intrebari, nu sunt persoana cea mai potrivita pentru a-ti raspunde. De aceea, invit pe cei care au practicat sau practica Yoga sa-si spuna parerea. rolleyes.gif


--------------------
Hesychia (gr.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aburelius
mesaj 12 Nov 2005, 04:02 PM
Mesaj #10


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 174
Inscris: 26 September 05
Forumist Nr.: 7.015



Clopoţel,
QUOTE
Fără gestul de închinare, rugăciunea e ca o barcă fără o punte stabilă, este ades răsturnată şi sfărâmată de valurile şi vânturile memoriilor şi închipuirilor şi liturghisirea va fi întreruptă curând. De ce? Pentru că fără ritualul închinării, este riscul mare să intri în dialog cu gândurile şi închipuirile, să ţi le apropriezi, să te abaţi la ele şi să opreşti liturghisirea. Aceste memorii nu pot fi pur şi simplu anihilate. Dar dacă te deprinzi să închini lui Dumnezeu tot ce apare, şi aceasta prin însăşi starea adunată în gest de închinare, atunci iese în prim plan orientarea lor iconică ce trimite tot spre Hristos, şi aşa nu te mai tulbură, iar chipurile de adaus, mincinoase se risipesc, nu le mai bagi în seamă, nu îţi mai împiedică rugăciunea. Şi aşa atenţia poate să rămână către Domnul, Căruia îi închini toate ce apar, pentru că gestul de închinare nu este un simplu gest, ci un gest orientat din toată fiinţa spre Hristos.

Aceste lucruri eu le-am învăţat de la viaţă, de la Realitate. Nu de la creştini. Am avut o surpriză enorm de plăcută să le găsesc în cărţile ortodoxe.

Când am aflat de Rugăciunea Inimii, am ştiut din primul moment la ce se referă. Ea era acolo dintotdeauna, aştepta să fie adusă la suprafaţă, trebuia lăsată să pună în secret stăpânire peste fiinţa mea. Cuvintele au venit ca să dea un nume acelui dor. Şi cuvintele s-au lipit de mintea mea şi n-au mai vrut să plece cu nici un chip. Multe gânduri, multe filozofii s-au luptat cu ea, strigau pe deasupra ei ca să nu se mai audă. Dar ea se spunea singură în liniştea inimii, şi când se făcea linişte în minte, numai ea se mai auzea, ca o lacrimă de copil, ca un zbor, poteca tainică spre Cel-Care-Este.

Au trecut ani, viaţa mea a trecut prin multe perioade, am învăţat să fac lucruri puternice cu mintea şi cu inima, dar această rugăciune nu a tăcut nicicând. Uneori glasul ei nu se mai auzea, era subtire şi timid în adâncul meu. Alteori venea la suprafaţă şi lăcrimam zile şi nopţi, făra alt motiv decât acest dor. Este o bucurie nespusă, un dar nepreţuit, şi în acelaşi timp este însăşi alcătuirea fiinţei mele. Câteodată trebuia să plec brusc dintre oameni ca să nu mă întrebe de ce plâng. Cum poţi să explici cuiva că plângi de fericire?

În toţi aceşti ani, nu a ştiut nimeni de rugăciunea mea. Am ales să vă spun vouă, pentru că ştiu că unii dintre voi o aveţi şi vă veţi bucura pentru mine, iar ceilaţi o veţi afla şi mă voi bucura pentru voi.

Pentru asta am învăţat că nu există mai multe religii, ci doar una. Un om poate înţelege această rugăciune fară sa fie creştin, musulman, jainist, sau mai ştiu eu ce. Nu-i nevoie de nici o religie ca să vezi pe Cel-Care-Este în interiorul tău. Mai mult, de cele mai multe ori, o religie îţi va fi pricină de poticnire la un moment dat, şi vor începe să te preocupe lucruri mărunte, că aceea are dreptate, cealaltă nu. Pentru ce toate acestea, când adevărul nu se găseşte în nici o altă parte decât inima mea? Iar inima mea nu a păţit nicicând ca cei ce zideau Turnul Babel, ea nu se exprimă în limbi. Nu poţi să râzi sau să plângi într-o limbă sau alta. Nu poţi să fii fericit în tamil, engleză sau pe româneşte. Pentru ce tot acest jihad? Nu v-a ajuns?

Poate că cei care vor să practice o religie sau alta ar trebui să dea mai întâi un test. Să demonstreze că sunt capabili să nu o compare cu alta. Daca s-ar proceda aşa, majoritatea violenţelor lumii moderne s-ar topi. Pe o cale spirituală, omul se purifică cu o intensitate atât de mare încât el va fi tentat la tot felul de extremisme. Turbulenţa care se ridică din străfunduri îl munceşte şi-l aruncă încoace şi-ncolo ca pe un fulg. Puterea dragostei, când vine la suprafaţă, pârjoleşte totul în jur. Până când omul pricepe ce-i cu ea.
Până pricepe că rostul este dragostea si nu pârjolul.

Clopoţel, îţi urez să reuşeşti să pricepi asta cât mai curând!


--------------------
CONVENŢIA >>> un joc special!
* lejer dar nu plicticos
** naiv dar nu stupid
*** firesc dar nu banal
**** este jocul care te aduce la viaţă
user posted image Maniaci ai jocurilor, uniţi-vă! user posted image
Go to the top of the page
 
+Quote Post
geriA3e
mesaj 12 Nov 2005, 06:06 PM
Mesaj #11


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 344
Inscris: 7 December 03
Forumist Nr.: 1.401



Bune-s enumerările voastre despre tipuri de rugăciuni după anumite criterii, mai ales pe cea "de foc" o remarc ca bine pomenită chiar şi la un Han.


Simplificând, pentru mine sunt numai de două feluri de rugăciuni:

- rugăciunile care sunt ca şi degeaba făcute...

- rugile cele primite acolo unde trebuie !

- ( există bineînţeles şi o categorie de tranziţie între cele două, dar n-o iau în seamă că până la urmă tot în una din cele două se va plasa ).


Rugaţi-vă dar aşa fel ca Cel Care aude ce e de auzit să ia seama la ce spuneţi voi !


--------------------
" 'Mai bine' decât bine, înseamnă 'moartea binelui'. " - autor anonim...dar nu şi pentru mine :)
( El afirmă concis prin asta, că cine încercă să îmbunătăţească încă ce deja este bine, practic îl strică ! Susţin că are dreptate şi aşa se întâmplă: nu se poate merge mai sus de piscul muntelui, ci dincolo de vârf se merge la vale. )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IoanV
mesaj 12 Nov 2005, 06:58 PM
Mesaj #12


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.771
Inscris: 17 March 05
Din: Alba
Forumist Nr.: 5.950



QUOTE (aburelius)
Şi cuvintele s-au lipit de mintea mea şi n-au mai vrut să plece cu nici un chip. Multe gânduri, multe filozofii s-au luptat cu ea, strigau pe deasupra ei ca să nu se mai audă. Dar ea se spunea singură în liniştea inimii, şi când se făcea linişte în minte, numai ea se mai auzea, ca o lacrimă de copil, ca un zbor, poteca tainică spre Cel-Care-Este.
Fericitu-le! Altii se straduiesc din greu sa o impuna inimii iar la tine s-a lipit singura! Ma bucur pt. tine. smile.gif Eu am inceput sa ma rog pt. a mentine o comuniune. Stiam ca numai asa pot pastra acea legatura si am inceput sa ma rog continuu. M-am mai oprit, iar am pornit, etc.
Ceea ce am vrut sa spun legat de rugaciune este faptul ca fara ea nu putem dobindi/pastra o anumita stare/comuniune. Cea mai simpla si eficienta definitie pt. relaxare spunea sa cauti starea in care foarte obosit fiind te-ai asezat si incepi sa te odihnesti. Aceasta cautare a unor stari si rugaciunea continua pt. dobindirea si mentinerea lor este o cale relativ simpla pt. a retrai stari de gratie.
QUOTE
Puterea dragostei, când vine la suprafaţă, pârjoleşte totul în jur. Până când omul pricepe ce-i cu ea.
Până pricepe că rostul este dragostea si nu pârjolul.
Omul in "comuniune" nu mai vrea sa iasa. De aceea la inceput ataca firele care l-ar putea scoate afara. Mai incolo, dupa ce situatia devine stabila intelege ca de aceste fire se poate trage in doua directii, si spre interior. Dar atunci va trage cu grija, ca sa nu se rupa, si nu va mai fugi de ele. Am inteles bine?


--------------------
Iubim pe altii atit cit suntem capabili sa suferim neplaceri de la ei fara sa ne suparam. Carti utile
Pledoarie pentru o noua educatie - www.neweducation.ro. Argumente pentru schimbare, repere pentru dezvoltarea personala, bazele pentru parinti si profesori! Educatie video gratuita pt. parinti online!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thelma
mesaj 13 Nov 2005, 07:00 PM
Mesaj #13


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 328
Inscris: 21 April 05
Forumist Nr.: 6.171



Ce intelegem prin rugaciunea facuta " in duh si adevar" ?

Cand ne rugam in gand lui Dumnezeu atunci ne rugam in duh, adica cu mintea si cu inima stapanite de atentie si simtire. In adevar, ne rugam cand lucram si poruncile lui Dumnezeu, ca ele sunt adevar, cum spune proorocul David : " Toate poruncile Tale sunt adevar " ( Psalm 118, 86 ). Insa, te rogi in adevar numai cand faci poruncile dupa legea lui Dumnezeu, adica in dreapta credinta, cum zice psalmistul : " Ca legea Ta este adevarul " (Psalm 118, 42).


Cum putem ajunge la aceasta rugaciune duhovniceasca ?

Maica de obste a rugaciunii este darul Duhului Sfant. Aceasta invata pe om sa se roage, sa creasca in rugaciune, sa urce dintr-o treapta in alta a rugaciunii, pana ajunge la treapta cea mai inalta. Ca opt sunt treptele rugaciunii, dupa unii Sfinti Parinti : contemplarea naturala in duh, adica cugetarea la zidirile lui Dumnezeu; rugaciunea limbii; rugaciunea gurii si a limbii, adica rugaciunea cu glas tare; rugaciunea mintii si a gurii; cand te rogi cu glas tare si cu toata luarea aminte; rugaciunea mintii; rugaciunea mintii si a inimii, cand te rogi in taina cu luare aminte si cu simtirea inimii; rugaciunea inimii, cand mintea este inghitita de inima, prin darul lui Dumnezeu si de acolo se inalta cu putere la cer.
Si ultima treapta, rugaciunea contemplativa. Aceasta este rugaciunea fara cuvinte la care ajung numai unii din sfinti, cu darul Duhului Sfant.

Cu orice rugaciune putem ajange la rugaciunea cea de foc a inimii ?

Da. Cu orice rugaciune putem dobandi adevarata rugaciune a inimii.
Si cu citirea Psaltirii daca o facem cu mare credinta si luare aminte, si cu metaniile, si cu acatistele, si chiar cu cantarea cea duhovniceasca, si cu postul, si cu privegherile de toata noapte. Sfintii Parinti, insa, au ales rugaciunea lui Iisus pentru a dobandi rugaciunea inimii, ca cea mai potrivita. Mai mare decat rugaciunea inimii, insa, este extazul, rapirea mintii, numita de Parinti " Vedere duhovniceasea" , cand se curateste vazduhul inimii. La aceasta treapta au ajuns Moise si Ilie, cand s-au invrednicit sa vorbeasca cu Dumnezeu si sa vada slava Lui.

Si mai ales Sfantul Apostol Pavel, care " a fost rapit pana la al treilea cer, in trup sau afara de trup, Dumnezeu stie" . Ca nici el nu stia. In ultima treapta a rugaciunii puterile sufletesti raman la om, dar le poarta Duhul Sfant unde voieste, ca omul nu le mai poate conduce. Mintea omului in acel moment se topeste de focul dumnezeirii, ca ceara in foc si nu mai are lucrarea ei. Cei cu intelegere omeneasca nu pot pricepe intelepciunea Duhului Sfant. Nici descoperirile din vremea rugaciunii nu le poate talcui cel ce le-a vazut, ci altul mai inalt decat el. Cum a fost proorocul Daniel. El nu-si putea explica descoperirile cele dumnezeiesti, ci i le explica arhanghelul Gavriil.

(Din convorbirile parintelui Cleopa)


--------------------
Hesychia (gr.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tear
mesaj 14 Nov 2005, 09:41 AM
Mesaj #14


Dregator
*****

Grup: Membri SpecialPM
Mesaje: 571
Inscris: 12 January 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 1.791



QUOTE (aburelius @ 11 Nov 2005, 06:38 PM)
Pe mine mă interesează experienţa, ce ţi-a adus ţie, care zici "Doamne, Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul". Ţi-a adus limpezimea minţii? Ţi-a adus liniştea sufletească? Ţi-a adus dorinţa de rugăciune? Ţi-a adus dorinţa de Dumnezeu? Ţi-a adus capacitatea de a ocoli pricinile păcatelor? Ţi-a adus fermitatea în cunoştinţa de Dumnezeu şi înlăturarea gândurilor rele? Ţi-a adus statornicie în bine? Ţi-a adus dorinţa de bine? Ţi-a adus dorinţa de depăşire de tine însuţi? Astea sunt lucrurile pe care le aduce rugăciunea, rugăciunea de toată vremea şi orice rugăciune.[/i]

Liniste sufleteasca si incredere mi-a adus mie rugaciunea. Si, desi imi arata cat sunt de incapabila, imi da dorinta de autodepasire. Pentru mine, rugaciunea e ca un fir nevazut, pe care, odata apucat, nu-l mai pot lasa. Si, desi nu-l vad, ma agat de el chiar si in somn. Poate parea ciudat, dar asa este. De cate ori ma pierd in hatisurile mintii, de-atatea ori string mai puternic firul si ma rog. Doamne, nu ne lasa !
Am avut si eu momente in care plangeam, dar nu pot spune ca de bucurie, neaparat, ci de o anume stare sufleteasca - de implinire, de multumire, de constientizare a slavei Lui, a puterii Lui, a nesfarsitei Sale bunatati.

Acest topic a fost editat de Tear: 14 Nov 2005, 09:45 AM


--------------------
Nimic nu e intamplator
Go to the top of the page
 
+Quote Post
1,618033
mesaj 14 Nov 2005, 09:51 AM
Mesaj #15


Cronicar
******

Grup: EmailInvalid
Mesaje: 1.500
Inscris: 6 May 03
Forumist Nr.: 267



Rugaciune: taticule iarta-ma, am gresit... Ma voi indrepta!


--------------------
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>
An angel led me when I was blind
I said take me back, I've changed my mind
Now I believe
From the blackest room, I was torn
He called my name, a love was born
So I believe.

DM - Suffer Well (Playing the Angel)</span>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grabillion
mesaj 14 Nov 2005, 04:06 PM
Mesaj #16


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 396
Inscris: 22 October 05
Forumist Nr.: 7.131



QUOTE
In functie de felul in care se realizeaza, exista mai multe stadii ale rugaciunii: a buzelor, a mintii , a inimii, rugaciunea de foc. In stadiile superioare, cuvintele sunt de prisos.


Parerea mea este ca singura rugaciune care are un efect este
rugaciunea inimii. Cine cere ca un copil, din inima, aceluia i se va da (la timpul potrivit).
Nu trebuie nici cuvinte alese si nici rugaciuni scrise de altii ci numai ca cuvintele sau gandurile
sa vina din inima, simple, asa cum un copil se roaga la tata.

"Tatal nostru" insa, spus din inima este o rugaciune foarte puternica, caci este data de Iisus insusi.
Rugaciunule din buze sunt in zadar, nu sunt auzite. Cele ale mintii sunt "calculate" si nu provin
din inima.

Rugaciunea este cea mai puternica "arma" ce o avem, rugaciunea din inima pt. altii si nu pt. sine este cea mai aleasa
din toate. Cine se roaga pt. altii, acela contribuie mult la schimbarea catre bine a omenirii...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thelma
mesaj 14 Nov 2005, 05:59 PM
Mesaj #17


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 328
Inscris: 21 April 05
Forumist Nr.: 6.171



QUOTE (1 @ 61...)
Rugaciune: taticule iarta-ma, am gresit... Ma voi indrepta!

Da...iata o rugaciune puternica! Ce poate fi mai de pret decat ruga pentru iertarea greselilor recunoscute cu sincera parere de rau, urmata de fagaduninta (tot sincera) de indreptare?

Cetele ingeresti canta mereu imnul de slava: "Sfant, sfant, sfant este Domnul Savaot!", dar ingerii nu trebuie sa se roage pentru iertare, ei nu mai pot cadea, asa ca noi...

Acest topic a fost editat de Thelma: 14 Nov 2005, 06:00 PM


--------------------
Hesychia (gr.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aburelius
mesaj 14 Nov 2005, 06:07 PM
Mesaj #18


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 174
Inscris: 26 September 05
Forumist Nr.: 7.015



QUOTE (Thelma)
ei nu mai pot cadea, asa ca noi...
Thelma, atunci cum a căzut lucitorul despre care se spune că a cazut?


--------------------
CONVENŢIA >>> un joc special!
* lejer dar nu plicticos
** naiv dar nu stupid
*** firesc dar nu banal
**** este jocul care te aduce la viaţă
user posted image Maniaci ai jocurilor, uniţi-vă! user posted image
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thelma
mesaj 14 Nov 2005, 06:32 PM
Mesaj #19


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 328
Inscris: 21 April 05
Forumist Nr.: 6.171



Din cate spun Parintii, tocmai dupa acel..."incident" ( blink.gif ) ierarhiile ingeresti nu mai pot regresa; drumul lor este doar ascendent.

Acest topic a fost editat de Thelma: 14 Nov 2005, 06:33 PM


--------------------
Hesychia (gr.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlasin d
mesaj 6 Dec 2005, 07:49 PM
Mesaj #20


Musteriu
*

Grup: Musterii
Mesaje: 10
Inscris: 21 November 05
Forumist Nr.: 7.307



Este adevarat ca o rugaciune simpla spusa din inima are un foarte mare efect, dar va pot spune sigur ca exista numeroase alte rugaciuni scrise de sfinti parinti si, prin rostirea carora, se savarsesc numeroase minuni. Rugaciunea inimiii este o rugaciune cu o putere extraordinara, insa nu trebuie negata sau ignorata puterea si sfintenia altor rugaciuni. Aceea nu este rugaciune daca nu este spusa cu sufletul curat ca un copil. Sinceritatea si smerenia da putere rugaciunii. Despre modul in care trebuie facuta rugaciunea, Mantuitorul ne arata foarte clar in Predica de pe Munte (a se vedea la Matei).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aburelius
mesaj 6 Dec 2005, 08:33 PM
Mesaj #21


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 174
Inscris: 26 September 05
Forumist Nr.: 7.015



bine-ai venit la han, vlasin wink.gif


--------------------
CONVENŢIA >>> un joc special!
* lejer dar nu plicticos
** naiv dar nu stupid
*** firesc dar nu banal
**** este jocul care te aduce la viaţă
user posted image Maniaci ai jocurilor, uniţi-vă! user posted image
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alfa
mesaj 7 Dec 2005, 01:02 AM
Mesaj #22


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.281
Inscris: 22 August 05
Forumist Nr.: 6.816



S-ar putea sa fiu offtopic. Ca o curiozitate. Stiti ca eu nu m-am rugat niciodata? Serios.

Acest topic a fost editat de alfa: 7 Dec 2005, 01:02 AM


--------------------
omega
Go to the top of the page
 
+Quote Post
milimetru
mesaj 7 Dec 2005, 08:23 AM
Mesaj #23


ex-caa
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.430
Inscris: 26 April 04
Forumist Nr.: 3.261



Nu te-ai rugat niciodată sau nu te-ai rugat niciodată serios, alfa? smile.gif

Faptul că ai astfel de "curiozităţi" nu e rău, s-ar putea să iasă ceva din asta! wink.gif

E o vorbă englezească ce zice cam aşa: "ziua de azi e prima zi din restul vieţii pe care o mai am de trăit". Ai prins ideea?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IoanV
mesaj 7 Dec 2005, 09:13 AM
Mesaj #24


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.771
Inscris: 17 March 05
Din: Alba
Forumist Nr.: 5.950



han.gif d. vlasin. Sper ca altii sa se imbogateasca de la tine si tu de la ei, astfel ca trecerea ta pe aici sa fie cu folos.
Ai dreptate. Uneori un sfint iti este atit de "apropiat, asemanator" incit iti doresti sa fii in "rezonanta" cu el, ca sa-l intelegi mai bine, sa te imbogatesti, sa te ajute, si prin rugaciune se poate ajunge mai aproape.

@ alfa
In primul moment nu am crezut ca nu te-ai rugat. Dupa aceea m-am gindit ca e posibil, daca nu ai cui nu are loc rugaciunea. Dar nici o alta tehnica macar pt. a pune fluxul mental intr-o oarecare ordine nu ai incercat? Sunt cercetari (inca nu am cautat pe net exact unde sunt prezentate) care arata clar ca prin rugaciune se pot obtine stari mentale benefice.

Acest topic a fost editat de IoanV: 7 Dec 2005, 02:10 PM


--------------------
Iubim pe altii atit cit suntem capabili sa suferim neplaceri de la ei fara sa ne suparam. Carti utile
Pledoarie pentru o noua educatie - www.neweducation.ro. Argumente pentru schimbare, repere pentru dezvoltarea personala, bazele pentru parinti si profesori! Educatie video gratuita pt. parinti online!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aburelius
mesaj 7 Dec 2005, 10:40 AM
Mesaj #25


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 174
Inscris: 26 September 05
Forumist Nr.: 7.015



alfa, din contra, nu esti deloc off-topic.
există enorm de multe puncte de vedere în privinţa rugăciunii
unii spun că este metoda prin care îl găseşti pe Dumnezeu (whatever that is...)
alţii spun că e metoda prin care scapi de ideea (preconcepută) de Dumnezeu
sunt şi unii care spun că te rogi ca sa scapi de rugaciune...

unii spun că te rogi pentru că eşti prea mic
alţii pentru că eşti prea mare

atunci când conştientizezi ceea ce faci, pentru fiecare microgest al vieţii tale vei găsi prea multe argumente împotrivă. cu cât ai ochii mai deschişi, cu atât fiecare moleculă pe care o pui în mişcare este parte a unui război real şi nimicitor.
dacă nu-ţi pui problema, e simplu. închizi ochii, astupi urechile şi mergi pe drumul tău.

... şi totuşi, numai cei care văd pot spune că acţionează
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fantasee
mesaj 24 Jan 2006, 11:08 PM
Mesaj #26


Soul feeder
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.735
Inscris: 7 November 05
Forumist Nr.: 7.214



Mi-a placut tare mult discutia pe care o aveti aici. Sper ca urmatoarele informatii sa va fie de folos cumva. mwah1.gif

"Edgar Cayce, celebrul medium american considera ca modalitatile de patrundere a bolilor si suferintei in corpul uman, sunt urmarea "otravurilor cognitive", secretate de gandurile negative.Concluzia este dura dar, adevarata dupa cum au relevat si recentele studii medicale in domeniu. Astfel, in Statele Unite s-a lansat o adevarata campanie a optimismului si celebrul indemn "think positive" s-a popularizat tot mai mult in randul oamenilor. Cayce spunea "Gandind pozitiv putem vindeca, gandurile optimiste avand puterea de a actiuna benefic asupra organismului regland activitatea glandelor vitale". Cayce recomanda pentru aceasta un mijloc simplu si fundamental de meditatie, prin intermediul rugaciunii Tatal Nostru. Totodata, el explica corespondenta dintre fiecare verset al rugaciunii si respectivii centrii glandulari ce sunt influentati de aceasta. " Trebuie sa incerci sa resimti fiecare val de semnificatie ale fiecarui verset, sa extragi sensul energetic al acestuia si sa il directionezi catre organul in cauza, sa simti cum acest verset curge prin corpul tau. Caci se produce in corpul fizic un raspuns la reprezentarile corpului energetic: se construieste astfel o reactie chimica, fiind posibila vindecarea", concluziona autorul. Iata dar dupa Cayce, corespondenta dintre versetele rugaciunii si principalele glande endocrine stimulate:

-Tatal Nostru care esti in ceruri (Actioneaza asupra glandei pituitare, cu rol de declansator al procesului).
-sfinteasca-se numele tau (Actioneaza asupra glandei pineale)
-vie imparatia Ta (deschide tiroida si regleaza functia acesteia)
-faca-se voia Ta precum in cer (deschide tiroida)
-asa si pe pamant (actioneaza asupta timusului)
-painea noastra cea spre fiinta da-ne-o noua astazi (deschide gonadele, glandele sexuale masculine si feminine)
-si ne iarta noua greselile dupa cum si noi iertam (actioneaza asupra glandelor suprarenale)
-si nu ne duce pe noi in ispita (actioneaza asupra celulelor Lyden, celule secretoare de hormoni)
-si ne fereste de Cel Rau (actioneaza din nou asupra timusului)
-ca a Ta este imparatia (actioneaza din nou asupra tiroidei)
-si Puterea (actioneaza din nou asupra glandei pineale)
-si Marirea (redeschide pituitara)

AMIN- formula de inchidere a acestor centrii energetici si reconectare la planul terestru.

Astfel, Cayce este de parere ca riscul aparitiei unor boli sau afectiuni nervoase este nealarmant pentru persoanele care gandesc pozitiv sau se roaga in mod frecvent decat la ateii insensibili (existand aici si o stransa legatura intre sensibilitate si pozitivism) . "


--------------------
Tărâmul Poveştilor.

Loc cu povești

Let your weird light shine bright, so the other weirdos know where to find you.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edinide
mesaj 3 Feb 2006, 07:26 AM
Mesaj #27


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.197
Inscris: 1 November 04
Forumist Nr.: 4.799



QUOTE
Sunt cercetari (inca nu am cautat pe net exact unde sunt prezentate) care arata clar ca prin rugaciune se pot obtine stari mentale benefice.

IoanV,
Pe linga cercetari, la care le dai crezare, mai exista si Credinta... exprimata in cuvinte in Evanghelie: [Ioan 15.7] "Daca ramineti in Mine, si daca ramin in voi cuvintele Mele, cereti orice veti vrea, si vi se va da."
Orice veti vrea!


--------------------
Edinide
Cauta ceea ce ai si vei gasi tot ceea ce nu ai!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aburelius
mesaj 3 Feb 2006, 11:58 AM
Mesaj #28


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 174
Inscris: 26 September 05
Forumist Nr.: 7.015



edinide, ce vrei să spui cu cuvintele "la care le dai crezare"?
te referi la cercetări în general sau doar la cele care studiază fenomenele legate de experienţe religioase?


--------------------
CONVENŢIA >>> un joc special!
* lejer dar nu plicticos
** naiv dar nu stupid
*** firesc dar nu banal
**** este jocul care te aduce la viaţă
user posted image Maniaci ai jocurilor, uniţi-vă! user posted image
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IoanV
mesaj 3 Feb 2006, 01:28 PM
Mesaj #29


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.771
Inscris: 17 March 05
Din: Alba
Forumist Nr.: 5.950



Fantasee, f. interesanta informatia, stii unde gasesc mai multe informatii despre Cayce, dupa cautari probabil ca ai gasit ceva o sursa, sa nu bat tot netul?

Edinide, eu ma adresez si celor care nu sunt interesati de rugaciuni. Evident ca raportarea la ele este diferite intre cel care care le practica si cel care nu le intelege rostul.

Acest topic a fost editat de IoanV: 3 Feb 2006, 01:28 PM


--------------------
Iubim pe altii atit cit suntem capabili sa suferim neplaceri de la ei fara sa ne suparam. Carti utile
Pledoarie pentru o noua educatie - www.neweducation.ro. Argumente pentru schimbare, repere pentru dezvoltarea personala, bazele pentru parinti si profesori! Educatie video gratuita pt. parinti online!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aburelius
mesaj 3 Feb 2006, 01:33 PM
Mesaj #30


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 174
Inscris: 26 September 05
Forumist Nr.: 7.015



ioan, http://www.crystalinks.com/edgar_cayce.html


--------------------
CONVENŢIA >>> un joc special!
* lejer dar nu plicticos
** naiv dar nu stupid
*** firesc dar nu banal
**** este jocul care te aduce la viaţă
user posted image Maniaci ai jocurilor, uniţi-vă! user posted image
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IoanV
mesaj 3 Feb 2006, 01:41 PM
Mesaj #31


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.771
Inscris: 17 March 05
Din: Alba
Forumist Nr.: 5.950



mersi, ceva (mai) pe limba noastra a aparut? ca idee...


--------------------
Iubim pe altii atit cit suntem capabili sa suferim neplaceri de la ei fara sa ne suparam. Carti utile
Pledoarie pentru o noua educatie - www.neweducation.ro. Argumente pentru schimbare, repere pentru dezvoltarea personala, bazele pentru parinti si profesori! Educatie video gratuita pt. parinti online!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edinide
mesaj 4 Feb 2006, 05:43 AM
Mesaj #32


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.197
Inscris: 1 November 04
Forumist Nr.: 4.799



QUOTE
edinide, ce vrei să spui cu cuvintele "la care le dai crezare"?

Mai sus scrie cercetarile la care IoanV le da crezare, ca aducind "credibilitate biologica" puterii rugaciunii. Daca Omul nu cunoaste Rugaciunea, ce multa convingere va avea de la Biologie?
Efectele Gindului Uman asupra Biologiei ar trebui sa fie de acum un fapt comun, general acceptat. Eu cunosc persoane care au intrat in spital dupa o suparare adinca... un prieten doctor, imi spune ca exista persoane care mor dintr-o suparare adinca... am vorbit cu un om ce a petrecut ani in inchisorile comuniste si care a vazut pe prietenul lui incaruntit in 20 de minute... etc.etc.etc. Deci efectul Gindului asupra Substantei nu este un secret, cum s-a vazut in vechime la Isaia si la Mintuitorul.
Punctul meu este, a aduce Stiinta in sprijinul Credintei este smintirea Credinciosilor prin Materialism.

QUOTE
te referi la cercetări în general sau doar la cele care studiază fenomenele legate de experienţe religioase?

Cercetarea care studiaza Fenomenul Religios este, fara nevoie de argumentare prea multa, mina Satanei, care nu este decit Omul lipsit de Credinta. Omul a pierdut Creatia de dinafara acesteia, acum vrea sa o piarda de dinauntru cu fiecare zi care trece. Satana urmareste sa puna Duhul Sfint in slujba profitului... sa-L exploateze pentru bani, se intimpla deja... citeste-l pe Pavel, voiau sa dea bani pe Duhul Sfint, ca sa scoata pretul inseptit... marile puteri folosesc Vizionarii in conflictele lor mondiale... Satana este printre noi...

Acest topic a fost editat de edinide: 4 Feb 2006, 05:59 AM


--------------------
Edinide
Cauta ceea ce ai si vei gasi tot ceea ce nu ai!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aburelius
mesaj 4 Feb 2006, 04:40 PM
Mesaj #33


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 174
Inscris: 26 September 05
Forumist Nr.: 7.015



QUOTE (edinide)
Cercetarea care studiaza Fenomenul Religios este, fara nevoie de argumentare prea multa, mina Satanei

mâna stângă sau cea dreaptă? unsure.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IoanV
mesaj 4 Feb 2006, 04:56 PM
Mesaj #34


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.771
Inscris: 17 March 05
Din: Alba
Forumist Nr.: 5.950



QUOTE
Efectele Gindului Uman asupra Biologiei ar trebui sa fie de acum un fapt comun, general acceptat.
Asa ar trebui dar, din pacate, m-am contrazis chiar pe acest forum cu persoane care nu accepta puterea si influenta gindului asupra biologicului. In plus sunt multi care nu sunt credinciosi.
QUOTE
Punctul meu este, a aduce Stiinta in sprijinul Credintei este smintirea Credinciosilor prin Materialism.
Care Credinta? Aici nu sustin neparat o credinta pt. ca rugaciunea nu exista numai la crestini. Daca tie ti se pare ca intinez spiritualul, asta ramine parea ta. Oricum exista o dinamica si influenta dinspre material spre spiritual si invers. Rugaciunea nu e exclusiv a Spiritualului ci un sprijin pt. cei care incearca sa se ridice spre el. Spiritualul pur nu are nevoie de rugaciune.


--------------------
Iubim pe altii atit cit suntem capabili sa suferim neplaceri de la ei fara sa ne suparam. Carti utile
Pledoarie pentru o noua educatie - www.neweducation.ro. Argumente pentru schimbare, repere pentru dezvoltarea personala, bazele pentru parinti si profesori! Educatie video gratuita pt. parinti online!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edinide
mesaj 6 Feb 2006, 07:49 AM
Mesaj #35


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.197
Inscris: 1 November 04
Forumist Nr.: 4.799



QUOTE
QUOTE
Cercetarea care studiaza Fenomenul Religios este, fara nevoie de argumentare prea multa, mina Satanei

mâna stângă sau cea dreaptă?

Amindoua... plus picioarele... plus restul...


--------------------
Edinide
Cauta ceea ce ai si vei gasi tot ceea ce nu ai!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pagini V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 29 March 2024 - 02:47 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman