HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

3 Pagini V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Orientarea Pe Teren Si Gasirea Punctelor Cardinale
necko
mesaj 30 Apr 2005, 05:08 PM
Mesaj #36


Haiduc
**

Grup: Musterii
Mesaje: 53
Inscris: 14 February 05
Forumist Nr.: 5.707



dandanescu, eu chiar cred ca tu esti expert in GPS-uri si in folosirea lor si chiar pot sa te si felicit ca esti atit de mult solicitat, asa cum afirmi tu :

"canadienii astia ma tot roaga sa reprogramez cursurile astea, atit la nivel basic cit si mediu. Cica le explic bine... si ma mai roaga din cind in cind sa le tiparesc potecile inregistrate pe GPS pe cite o harta topo, sa le impartim intre membrii clubului... "

sincer, nu ne intereseaza....

iti reamintesc tema subiectului de fata :

"Orientarea pe teren si gasirea punctelor cardinale" ---> Orientarea cu ajutorul Soarelui si ceasului

am rugamintea de a ne lasa cu offtopicurile pe care le tot bagi, insistent si fara sa te intereseze cu adevarat parerea celorlati. ori scrii la subiect, ori iti deschizi separat un subiect despre GPS-uri, unde poti sa te desfasori in voie.

si inca o data, repet: atacurile la persoana, mai ales cind tu insuti esti culpabil, sunt de prost gust.

multumesc


--------------------
"pentru ca existam, trebuie sa stim totul... " - Herman
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 30 Apr 2005, 09:15 PM
Mesaj #37


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



QUOTE (Olaf @ 21 Apr 2005, 06:12 PM)
0Orientarea cu ajutorul soarelui (fara ceas)
Metoda presupune faptul ca soarele este suficient de puternic incat sa se vada umbrele. De asemenea, aveti la indemana un bat mai lungut, ceva cu care sa faceti un semn pe pamant si suficient de mult timp. smile.gif

Infigeti batul in pamant si marcati "varful" umbrei. Asteptati o ora, doua, trei... cat este nevoie pentru ca umbra sa se deplaseze suficient de mult si apoi marcati noua pozitie a varfului umbrei. Linia care uneste cele doua puncte indica directia est (inspre cel de al doilea punct) - vest (inspre primul punct).

Demonstratie
Pornim de la urmatoarele aproximatii:
In portiunea in care va aflati, pe o raza de... in jur, putem considera ca pamantul este plat. De asemenea, deplasarea relativa a soarelui fata de bat o putem aproxima (pe un interval scurt de timp - sa zicem, o ora) ca fiind rectilinie. Avand in vedere faptul ca "deplasarea" sorelui este data de rotatia pamantului, putem considera ca aceasta se produce strict pe directia est vest. In cazul acesta, problema este o problema de asemanare intre triunghiuri: avem doua triunghiuri cu doua dintre laturi paralele si proportionale, doua cate doua, deci si cea de a treia latura a unui triunghi (distanta dintre cele doua varfuri de umbra) va fi paralela cu cea de a treia latura a celuilalt trinughi (traiectoria soarelui).

Demonstratia este simplista, si cred ca se poate demonstra si pentru varianta cu mai putine aproximari, dar... va las pe voi sa o faceti tongue.gif ohyeah.gif

E cel mai bun sistem smile.gif Si daca-mi permiti am sa mai adaug si eu ceva:

Cu cat batul e mai lung, cu atat trebuie sa astepti mai putin.

Daca pe arcul format, primul punc marcat (vest) il marchezi cu 6, nordul cu 12 si ultimu punct de umbra cu 18, atunci poti imparti arcul in 12 ore...asa poti afla cu aproximatie si ora.

Succes!!


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 30 Apr 2005, 10:57 PM
Mesaj #38


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



Si totusi cu un ceas analogic e si mai simplu! Pui in centrul ceasului un chibrit sau betisor, invarti ceasul pana umbra formata de betisor cade pe indicatorul orelor si jumatatea dintre umbra si ora 12 indica nordul.

Ceasul trebuie tinut paralel cu solul.

Orientare placuta....

Sorin.


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 30 Apr 2005, 10:57 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
dandanescu
mesaj 1 May 2005, 02:32 AM
Mesaj #39


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 900
Inscris: 10 July 04
Din: Canada West Coast
Forumist Nr.: 4.053



Cind vorbim despre orientarea pe teren si gasirea punctelor cardinale,
subiectul denumit astfel nu este nicidecum limitat din start asa cum sugereaza anumiti cititori ai topicului.

Topicul asta a fost deschis de Marcus, si pina acum -
nici el, nici vreunul din moderatori nu au avut vreo obiectie!

In schimb SORIN a continuat aici o disputa fara nici o legatura,
si ii manipuleaza si pe necko si pe olaf sa se comporte de parca ar fi ei moderatori pe acest subiect.

Practic ce vor ei este sa imi blocheze orice mesaj, pe orice subiect.
Asa inteleg ei "dezbaterea" "dialogul" si "arta de a conversa". ohyeah.gif

Mai incearca, SORINe, mai trimite o serie de MP-uri poate mai iti vin si alte ajutoare. ohyeah.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcus
mesaj 1 May 2005, 12:46 PM
Mesaj #40


forumistul sahist - cel mai pasionat forumist
******

Grup: Moderator
Mesaje: 3.306
Inscris: 26 January 04
Din: Bucuresti / Braila
Forumist Nr.: 1.995



Fara suparare, dar singura mea obiectie e ca as vrea sa discutam aici pasnic, sa oferim informatii utile unui public larg, nu unuia specializat in tehnologie de ultima ora. Sincer, o discutie despre parasutari, razboaie, dotarile armatei, organizatii guvernamentale etc. intereseaza mai putin (sau nu in egala masura pe toata lumea).

Poate ar fi trebuit sa precizez, atunci cand am deschis acest topic, ca prefer ca informatiile sa fie simple si la obiect. Sa stie omu' clar, cand vine aici, cum ar fi indicat sa procedeze in cazul in care s-ar rataci prin munti, padure, etc. si sa nu intre in panica daca nu dispune de tehnologie moderna de orientare. Cu cat mai simplu, cu atat mai bine. thumb_yello.gif

Hristos a inviat!


--------------------
* * * Nu lăsa visele să piară, pentru că dacă visele mor, viața nu este decât o pasăre cu aripi rupte care nu mai poate să zboare! (Langston Hughes) * * *

Turneul de Sah HanuAncutei 2012
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 1 May 2005, 01:31 PM
Mesaj #41


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



E Sarbatoare, asa ca las sa treaca de la mine thumb_yello.gif

Cu toate ca acest thread ar sta mai bine in cadrul Naturii si Turism, am sa incerc sa-l dezvolt pe aici si asta in masura ce sunt forumisti interesati...dar nimanui nu-i strica sa aiba niste notiuni de baza in aceasta tema!

Si nu spuneti: Mie nu mi-se va intampla nicodata.

Orientarea de teren, orientarea de teren a cadrelor de armata sau orientarea sportiva, au la baza aceleasi componente, dar fiecare ramura a dezvoltat sisteme de practica diferite, aplicate doar in domeniul lor. E adevarat ca cine e pregatit sau incercat in toate domeniile, mai ales si cu ceva practica la bord, poate trece de orice impas, dar pt. majoritatea populatiei, cred ca e de ajuns sa poata gasi pozitia, directia de inaintare sau posibilitatea de localiza precis un punct pe teren.

Deci sa lasam sistemele de orientare in unghiul de vedere mort, sau descifrarea culorilor de pe hartile de orientare sportiva ( arata densitatea vegetatiei ) si sa trecem la metode simple dar de baza.

Deci sa analizam un caz aparte....esti la munte, dar te-ai pierdut si nu mai poti inainta.....la departare de km. vezi cabana la care trebuia sa ajungi, dar zapada e prea mare, esti obosit, iar pe harta nu mai esti in stare sa gasesti locul unde esti ( altfel nu te-ai fi pierdut). In alta directie si mult mai departe vezi virful unui munte pe care-l cunosti desigur( crucea de pe Caraiman de exemplu ). Dai telefon cu mobilu sa vina salvamontu sa te ia, dar habar nu ai cum sa le dai pozitia.

Ce e de facut....ai la indemana harta care nu te mai ajuta cu nimic, o busola, departe vezi cabana dar nu din unghiul din care trebuia s-o vezi si departe de tot vezi Caimanul.....si tie frig, vine noaptea, salvamomtul stiu ca esti la impas si vor sa ajute, dar nu stii ce e de facut!!

Pare o situatie naspa..se pare ca nu asa de complicata...incercati sa iesiti din impas...cum procedati pt. a da punct exact?

Regards....

Sorin.



--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bdl
mesaj 1 May 2005, 01:55 PM
Mesaj #42


Cel Mai Amuzant Forumist
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.642
Inscris: 15 March 03
Din: Unde e cald si bine
Forumist Nr.: 86



Incercati si cu muschiul de pe copaci, iarba din poienite, sau cercurile de crestere de la un copac taiat.....nu sint f exacte dar va dau o idee suficienta incotro e nordul....
O vorba inteleapta spune ca omu fara busola e ca porcul fara termos.....bafta prin padure.... wink.gif


--------------------
user posted image
-
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 1 May 2005, 04:05 PM
Mesaj #43


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



BDL-ule...pe pune ca n-am habar de orientare.....dar sunt sef la Delta Forces si maine seara ne parasuteaza un Hercules pe langa Bagdad...iar astia prostii de pe aici in America, n-au bani sa ne cumpere GPS-uri!

Si acolo e doar desert, si fiind parasutati la cativa km. de Bagdad, ne va fii greu sa gasim oraselu!

Ai cumva vre-o idee?? Da sanu spui la nimeni te rog....E Top Secret hh.gif hh.gif

Sorin.

ps. si am vorbit si cu handicapatu ala de Andy McNab, da mi-a zis ca nu ma poate ajuta, ca GPS-u lor era cat camionu si de aia i-au prins....adica cand GPS-u a facut pana de cauciuc, l-au lasat in urma si asa s-au pierdut rofl.gif rofl.gif rofl.gif

Te rog sa ma ajuti asa ca intre Olteni thumb_yello.gif


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bdl
mesaj 1 May 2005, 04:17 PM
Mesaj #44


Cel Mai Amuzant Forumist
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.642
Inscris: 15 March 03
Din: Unde e cald si bine
Forumist Nr.: 86



Pai te iei dupa miros si tot gasesti bagdadul.....
Eu am dat citeva sfaturi care merg la noi si mai ales in drumetii montane, situatia cea mai des intilnita la noi pt pierderea orientarii...
E vorba de citeva indicii de baza.... la ora actuala e destul de greu sa te "pierzi".....nu imposibil dar destul de dificil...Aia cu ursa mare e f buna pe timp de noapte cu cer senin, aia cu ceasul e buna, oricum, cine face drumetii e bine sa-si ia un ceas care indica si punctele cardinale......si gata.... wink.gif


--------------------
user posted image
-
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 1 May 2005, 04:27 PM
Mesaj #45


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



QUOTE
Eu am dat citeva sfaturi care merg la noi si mai ales in drumetii montane, situatia cea mai des intilnita la noi pt pierderea orientarii...


Deci sfaturile tale nu prind daca ma duc pe la Vancuurver....scuze ca nu stiu cum se scrie...e prin Canada pe acolo!! rofl.gif rofl.gif rofl.gif


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
necko
mesaj 1 May 2005, 04:50 PM
Mesaj #46


Haiduc
**

Grup: Musterii
Mesaje: 53
Inscris: 14 February 05
Forumist Nr.: 5.707



Sorin, lasa Canada si utilizatorii de GPS-uri si scoate-ma din ceata cu problema pe care ai pus-o mai inainte... Caraimanu... cabana... noaptea...

btw ! si daca e ceata ce facem? da' ceata de nu vedem la 2 metri, nicidecum Caraimanul!


--------------------
"pentru ca existam, trebuie sa stim totul... " - Herman
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olaf
mesaj 2 May 2005, 09:59 AM
Mesaj #47


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.591
Inscris: 22 September 03
Forumist Nr.: 826



@dandanescu: singurele MP (sau PM) pe care le-am primit au fost cele cu urari de sarbatori. Si nici nu a fost in intentia mea sa ma comport ca un moderator, doar am reactionat pentru ca m-a deranjat disputa inutila dintre tine (dumneavoastra) si Sorin. Pe de alta parte, pusesem o intrebare, si chiar as vrea un raspuns, daca se poate...

BDL, faza cu muschiul nu merge, pentru ca de cele mai multe ori copacii au muschi de jur imprejur, sau gasesti abundenta de muschi pe tot versantul nordic al unui munte, si n-o sa te apuci sa ocolesti muntele... wink.gif

Cat despre problema... blink.gif pai vezi deja doua puncte, nu? Plus ca pe harta ar trebui sa ai marcate si curbele de nivel, si iti dai seama de pozitia relativa si in functie de inaltime... deci te poti orienta... adica te uiti si tu: vad o vale, de la pisc/varf de munte pleaca muchia cutare (valea cutare este, sa zicem la stanga, dar eu nu o vad din cauza piscului aluia din fata mea), cabana e acolo, deci eu ar trebui sa fiu...

@necko: daca e ceata... nasol, astepti sa se ridice sad.gif (cred) (asta daca nu stii unde te afli)

Acest topic a fost editat de Olaf: 2 May 2005, 12:49 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 2 May 2005, 10:22 AM
Mesaj #48


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (necko @ 1 May 2005, 05:50 PM)

btw ! si daca e ceata ce facem? da' ceata de nu vedem la 2 metri, nicidecum Caraimanul!

Daca esti singur pe teren nemarcat si este ceata atunci este foarte nasol. Mai bine stai pe loc.
Daca sunt mai multe persoane, poti incerca, din aproape in aproape sa gasesti un drum marcat.

Problema interesanta este cu traseele marcate pe ceata. Un grup de cel putin 3 persoane s-ar descurca destul de bine. In caz de ceata este bine sa ai: un fluier, o lanterna, imbracaminte de culoare inchisa. Ideea este ca unul sa ramana la o distanta suficient de minca pentru a vedea marcajul din spate. Ceilalti merg mai departe si cauta urmatorul marcaj, ATENTIE. trebuie in permanenta sa il poata vedea pe cel care a ramas in urma. Daca distanta intre marcaje este prea mare, ramane si al doilea pe post de reper intermediar. Daca nici al treilea nu vede marcajul, inseamna ca nu il cauta unde trebuie. Odata ce gaseste marcajul, primul inainteaza catre al doilea, iar apoi catre al treilea, si procesul se reaia.
In cazul in care vreunul se rataceste, ceilalti ii pot semnaliza cu fluierul sau cu lanterna pozitia in care se gasesc. Nu trebuie scapat marcajul din raza vizibilitate.
In ce directie sa cauti marcajul, te poate ajuta intuitia, cunoasterea locurilor, bunul simt si eventual urmele potecii. Daca nu stai bine la aceste capitole, iti va lua mult timp sa te deplasezi.
Cel mai nasol este cand este ceata iarna. Pentru ca pe jos totul este alb, in jur totul este alb, aproape ca nu ai nici un reper.

Eu unul am coborat Jepii Mici pe ceata, de la Babele, pe la cabana Caraiman (de acolo incepea ceata), pana la Busteni. Era bine ca se vedea poteca, eram 2 oameni. Culmea este ca mai erau si altii care urcau.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
necko
mesaj 2 May 2005, 11:20 AM
Mesaj #49


Haiduc
**

Grup: Musterii
Mesaje: 53
Inscris: 14 February 05
Forumist Nr.: 5.707



@ actionmedia, foarte pertinenta demonstratia ta de orientare pe timp de ceata. iar daca spui ca ai coborit si Jepii Mici (pe timp de iarna... am inteles eu bine?) ai dat dovada de un act de mare curaj (asta ca sa nu spun "inconstienta" pentru ca banuesc ca nu e cazul din moment ce ai asemenea cunostinte de orientare pe teren). eu una nu as fi avut curajul sa cobor Jepii Mici iarna. i-am coborit doar cu telecabina. tongue.gif

cea mai "dura" experienta a mea a fost intr-o luna de noiembrie cind, studenti fiind, am hotarit sa urcam la virful Cozia. eram in practica la barajul de la Turnu Rosu si eram cazati in colonia Pausha - Caciulata, de la poalele Coziei. Intentia noastra a fost de a urca pina la Minastirea Scarisoara, sa innoptam acolo si a doua zi dimineata sa urcam mai departe. drept pentru care nu ne-am luat cu noi nici paturi, nici lanterne. busola nici atit. doar ca socoteala din tirg nu se potriveste cu cea de acasa. maicutele de la minastire nu ne-au primit (pe motiv ca stiu ele ce inseamna sa cazezi studenti !!! ohmy.gif ) si ne-au sfatuit sa urcam mai departe, caci oricum, mai mult de doua ore nu ar mai fi fost de urcat. ceea ce, in inconstienta noastra, am si facut. era ceasul cam 5 dupa amiaza, iar in noiembrie, la ora aceasta, era deja seara. cred ca in mai putin de jumatate de ora, ne-am pomenit intr-un intuneric bezna, in mijlocul padurii, fara lanterne, fara, paturi si fara alte intrumente de orientare. noroc ca era o noapte absolut senina. cerul era foarte aproape de noi iar stelele se vedeau perfect. mai puteam vedea destul de bine, in vale, luminile Caciulatei si stralucirea argintie a Oltului. doar ca erau departe, foarte departe de noi.

de coborit, nici vorba nu aveam curajul, asa ca am incercat sa inaintam. cautam semnele pe copaci la lumina brichetelor si orice zona mai luminoasa ni se parea ca e o carare. una din fete s-a oprit in ultima clipa pe marginea unei ripe foarte abrupte. doar un pas daca mai facea si o pierdeam. stiam doar ca trebuie sa urcam. nu existau pe vremea aceea telefoane mobile, deci nu aveam nici-o sansa sa anuntam cumva ca suntem in pericol. frigul era din ce in ce mai patrunzator si, in plus, aveam impresia ca peste tot vedem stralucind ochi de animale salbatice... se auzeau fel si fel de zgomote... ce mai ! atunci cred ca mi-a fost cu adevarat FRICA !!!

marele nostru noroc a fost ca din urma ne-a ajuns un alt grup de "anormali" ca noi, dar care aveau lanterne. si asa, in urma lor si urmind semnele de pe copaci am urcat mai departe. imi era atit de frica incit nu mai simteam nici un pic de oboseala. cred ca as fi fost in stare sa urc si sa cobor in noaptea aceea sapte munti si sapte vai, vorba povestii, doar sa stiu ca am ajuns la o cabana unde sa fim in siguranta.

cam dupa o ora de urcat am ajuns in sfirsit la Cozia, cabana ce mi s-a parut cea mai frumoasa si mai confortabila pe care o vazusem in viata mea. am facut focul in soba din camera pe care am primit-o si, pina dimineata, am dormit neintorsi. cind ne-am trezit, am iesit in fata cabanei si imaginea ce ni s-a desfasurat inaintea privirilor era de nedescris, desupra cerul albastru, senin si insorit, iar dedesubt un strat de nori pufosi si albi. eram in al noulea cer ! si la propriu si la figurat smile.gif

@olaf, ai dreptate ! cred ca ceata e tot ce poate fi mai rau !



--------------------
"pentru ca existam, trebuie sa stim totul... " - Herman
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 2 May 2005, 11:43 AM
Mesaj #50


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (necko @ 2 May 2005, 12:20 PM)
iar daca spui ca ai coborit si Jepii Mici (pe timp de iarna... am inteles eu bine?)

Nu, era prin iulie, daca imi amintesc bine. Este extrem de periculos sa mergi pe Jepii Mici iarna. Poteca e foarte ingusta, iar prapasita foarte abrupta, stanci si colturi peste tot. Ai toate sansele sa iti lasi oase le pe acolo, chiar si daca e soare si frumos afara. Nu degeaba acel traseu este interzis iarna, cine se aventureaza pe acolo o face pe raspunderea lui.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
necko
mesaj 2 May 2005, 11:49 AM
Mesaj #51


Haiduc
**

Grup: Musterii
Mesaje: 53
Inscris: 14 February 05
Forumist Nr.: 5.707



multam pentru lamurire, action. tocmai, pentru ca stiam ca acest traseu este interzis pe timp de iarna, dar exista destul de multi inconstienti care se aventureaza sa-l faca. nu mai spun de cei "echipati" cu pantofi si paltoane....


--------------------
"pentru ca existam, trebuie sa stim totul... " - Herman
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 2 May 2005, 04:40 PM
Mesaj #52


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



QUOTE
Cat despre problema...  pai vezi deja doua puncte, nu? Plus ca pe harta ar trebui sa ai marcate si curbele de nivel, si iti dai seama de pozitia relativa si in functie de inaltime... deci te poti orienta... adica te uiti si tu: vad o vale, de la pisc/varf de munte pleaca muchia cutare (valea cutare este, sa zicem la stanga, dar eu nu o vad din cauza piscului aluia din fata mea), cabana e acolo, deci eu ar trebui sa fiu...


Salut Olaf....daca harta te-ar ajuta atunci sigur ai stii unde esti si fara cele doua puncte vazute departe. Tocmai ca aia e problema...ca nu reusesti sa gasesti pe harta pozitia ta.

Deci harta e ca si cum n-am avea asa ceva! Ca sa simplific problema...ai pierdut harta si ai la indemana doar o busola si doua puncte pe care le recunosti sigur!

Ce trebuie sa faci si ce trebuie raportat salvamontului ca sa ajunga direct la tine?? Toate chestia dureaza 10 secunde!

Daca mai vreti sa incercati, no problem...daca vreti sa dau eu raspunsul...cu placere! smile.gif

Regards...

Sorin.


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olaf
mesaj 2 May 2005, 04:45 PM
Mesaj #53


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.591
Inscris: 22 September 03
Forumist Nr.: 826



laugh.gif pai asta-i problema de geometrie! "Vad reperul cutare la atatea grade (sa presupunem ca ai o busola gradata 0-360° - cred ca cele turistice asa sunt), si reperul celalalt la atatea grade... Intersectati si voi doua linii pe harta si m-ati gasit" laugh.gif

Acest topic a fost editat de Olaf: 2 May 2005, 04:50 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 2 May 2005, 04:53 PM
Mesaj #54


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



In legatura cu ceata sau intunericul bezna....repet si intaresc cele spuse mai sus de Olaf si Actionmedia....mai bine sa inlemnesti pe loc mai ales daca te deplasezi pe teren accidentat.

Pe timp de ceata tot mai vezi unde calci, dar in bezna nici atat....mai ales ca in bezna nici nu poti extima dimensiunile adevarate a lucrurilor din prejur!

Daca tot e nevoie de sa inaintezi, cel mai bine e de folosit o cordelina legata intre membrii grupului....asa ca daca cineva cedeaza sau cade va fii usor de recuperat!

Daca esti singur.....stai incremenit pana treci faza!!

Sorin.


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 2 May 2005, 04:56 PM
Mesaj #55


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



Netcko
QUOTE
in plus, aveam impresia ca peste tot vedem stralucind ochi de animale salbatice... se auzeau fel si fel de zgomote... ce mai ! atunci cred ca mi-a fost cu adevarat FRICA !!!


In Romania, cel mai periculos animal e cel cu doua picioare si mai ales cel Champ. la sportu bahic. sad.gif

In rest nu ai avut de ce sa te temi thumb_yello.gif

Sorin.

ps. poate doar de asta:

user posted image

Acest topic a fost editat de SORIN: 2 May 2005, 05:00 PM


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 2 May 2005, 05:03 PM
Mesaj #56


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



QUOTE (Olaf @ 2 May 2005, 05:45 PM)
laugh.gif pai asta-i problema de geometrie! "Vad reperul cutare la atatea grade (sa presupunem ca ai o busola gradata 0-360° - cred ca cele turistice asa sunt), si reperul celalalt la atatea grade... Intersectati si voi doua linii pe harta si m-ati gasit" laugh.gif

Exact clapping.gif clapping.gif clapping.gif clapping.gif

Deci e simplu....doar scoti un direct azimuth spre fiecare punct iar salvamontu doar trebuie sa intersecteze cele doua back azimuth si sa "cada " pe tine!

smile.gif Sorin!

ps. vezi sa nu te acuze cineva ca ai primit raspunsu pe pm. rofl.gif rofl.gif

Acest topic a fost editat de SORIN: 2 May 2005, 05:11 PM


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olaf
mesaj 2 May 2005, 05:20 PM
Mesaj #57


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.591
Inscris: 22 September 03
Forumist Nr.: 826



Asta era o problema simpla...
Cea mai tare chestie de orientare pe care am vazut-o a fost in Retezat, cand mergeam pe un drum forestier, din care plecau mai multe drumuri care nu duceau nicaieri. Si la un moment dat, cand eram in impas (erau doua drumuri care mergeau aproape paralel, oricare dintre ele fiind o posibilitate), fara apucam sa scoatem harta, zice cineva din grup (nu spui cine, persoana importanta tongue.gif ) "pai o luam la stanga!" Am intrebat de ce, si zice: "Pai voi n-ati vazut pe harta, ca aici trebuie s-o luam un pic in jos fata de curba de nivel?" Harta pe care ne aruncasem doar ochii in dimineata aceea (cu ore bune in urma)... ohmy.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
necko
mesaj 2 May 2005, 05:29 PM
Mesaj #58


Haiduc
**

Grup: Musterii
Mesaje: 53
Inscris: 14 February 05
Forumist Nr.: 5.707



subiectul acesta e chiar super interesant !!! chiar nu as fi stiut cum sa procedez in cazul problemei data de tine, Sorin. dar daca nu as fi avut busola? banuiesc ca ar fi trebuit sa tin cont de pozitia Soarelui. asta pe timp de zi si sa stiu cu o oarecare aproximatie incotro e nordul. sau nu?


--------------------
"pentru ca existam, trebuie sa stim totul... " - Herman
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olaf
mesaj 2 May 2005, 05:34 PM
Mesaj #59


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.591
Inscris: 22 September 03
Forumist Nr.: 826



Daca aveai telefon, si aveai si semnal, cum presupune Sorin, atunci mai bine ii sunai si spuneai "vad asta si asta, ultimul punct cunoscut este...", decat sa stai atata vreme in zapada. laugh.gif Mai ales daca esti epuizat(a), sa stai sa astepti ar fi fost o idee foarte proasta...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 2 May 2005, 05:39 PM
Mesaj #60


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



Probabil ca e o persoana cu memorie vizuala formidabila smile.gif Dar nu e imposibil...tin minte cum invatam traseul de 20 - 30 km. ca papagalu si il faceam noaptea cu harta sigilata cu ceara....doar din memorie, cu busola si numarand incontinu pasi dublii!

Oricum, complimente persoanei care a tinut minte!! thumb_yello.gif

Sorin.


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olaf
mesaj 2 May 2005, 05:44 PM
Mesaj #61


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.591
Inscris: 22 September 03
Forumist Nr.: 826



Ca si noi, era prima data pe traseul ala... dar am vazut si in alte situatii, si prin oras, oricat de intortocheat este drumul, ii este suficient sa-l vada o data...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 2 May 2005, 05:53 PM
Mesaj #62


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



Poate aduci pe aici persoana?? Cred ca poate contribui acestui thread thumb_yello.gif

Sorin.


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
necko
mesaj 2 May 2005, 07:10 PM
Mesaj #63


Haiduc
**

Grup: Musterii
Mesaje: 53
Inscris: 14 February 05
Forumist Nr.: 5.707



realitatea e ca sunt persoane care sunt dotate de la mama lor cu un simt al orientarii in spatiu deosebit, chiar daca nu dispun de mijloace de orientare.


--------------------
"pentru ca existam, trebuie sa stim totul... " - Herman
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 3 May 2005, 09:31 AM
Mesaj #64


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Intotdeauna unul sau mai multe puncte de reper cunoscute te pot ajuta sa te orientezi in teren, asta insemnand sa iti aproximezi pozitia si directia in care se afla destinatia. Astfel, vei putea alege cu o oarecare siguranta drumul corect. Daca ai o harta, trebuie sa cauti pe harta punctele de reper, apoi sa le identifici pe teren.
Marinarii se orienteaza dupa faruri. Farurile trebuie sa fie foarte bine cunoscute. Fiecare dintre faruri are particularitatile lui (atat pe timp de zi cat si pe timp de noapte) si astfel poti sa deosebesti farul din Constanta de cel din Mangalia de exemlu. O simpla confuzie sau dezorientare si te poti trezi cu nava pe un banc de nisip.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 3 May 2005, 02:39 PM
Mesaj #65


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



Pt. bancuri de nisip au sonaru!! smile.gif Iar bancurile nu sunt ceva stabil!!


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 3 May 2005, 04:04 PM
Mesaj #66


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (SORIN @ 3 May 2005, 03:39 PM)
Pt. bancuri de nisip au sonaru!! smile.gif Iar bancurile nu sunt ceva stabil!!

rolleyes.gif hai sa fim seriosi, cate nave utilizeaza sonarul?
Eu ma refeream la esuarea pe tarm. De fapt foarte rar esuezi pe tarm, de obicei navele esueaza in apele mici din apropierea tarmului. Acum depinde ce marime si ce dotare are nava la bord.
Nu stiu daca nu cumva epava de la Vama Veche este acolo tocmai in urma unei erori de navigatie, mai precis, a confundat farul din Mangalia cu farul din Varna. Nu mai stiu exact unsure.gif


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 3 May 2005, 04:07 PM
Mesaj #67


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



in ziua de azi, marinarii navigheaza cu ajutorul GPS-ului. iar in apropierea de coasta, cind este necesar, apeleaza la serviciile unui pilot care cunoaste zona.


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 3 May 2005, 04:24 PM
Mesaj #68


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (dead-cat @ 3 May 2005, 05:07 PM)
in ziua de azi, marinarii navigheaza cu ajutorul GPS-ului. iar in apropierea de coasta, cind este necesar, apeleaza la serviciile unui pilot care cunoaste zona.

Teoretic asa este, practic sunt inca destul de putine nave dotate cu GPS (in general navele mari), sau cel putin asa erau acum 6 ani cand eram eu in armata la marina.
In plus chestia cu pilotajul este valabila doar in porturi. Acolo este obligatoriu sa angajezi pilot care sa te aduca la dana, in rest, in largul coastei poti sa navighezi linistit ca nu iti spune nimeni nimic, trebuie insa sa ai grija sa nu ajungi la apa mica, de aia trebuie sa fii cu ochii pe harta si sa mentii cursul corect.
Cel putin asa era in Romania in 1999. Nu stiu cum mai este acum, dar banuiesc ca nu s-au schimbat prea multe.
Oricum, daca ti se strica GPS-ul ce faci? Trebuie sa ai cunostinte elementare de navigatie, trebuie sa stii sa folosesti sextantul, busola si altele.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SORIN
mesaj 3 May 2005, 04:35 PM
Mesaj #69


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.344
Inscris: 8 March 03
Forumist Nr.: 41



QUOTE
hai sa fim seriosi, cate nave utilizeaza sonarul?


Sunt foarte serios thumb_yello.gif Si inca ceva....azi folosesc sonarul pana si cele mai mici ambarcatiuni de pescari...cu ajutorul lor gasesc stolurile de peste....iar cei ce pescuiesc la carlig gasesc cu ajutorul sonarului stancile subacvatice unde se acund de obicei pestii predatori.

Dar busola e foarte practicata chiardaca navele sunt dotate cu GPS.

Sorin.

btw....e pe aici un forumist, fata de care noi impreuna n-am invatat inca cea ce a uitat el, in legatura cu marea si vapoarele smile.gif Am sa-l intreb daca doreste sa intre pe aici si sa ne lumineze putin. Sper sa fie de acord!

Acest topic a fost editat de SORIN: 3 May 2005, 04:36 PM


--------------------
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Mai usori ca vulturii, mai tari ca leii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 3 May 2005, 04:36 PM
Mesaj #70


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



eu cred ca s-au schimbat multe. la handit.de poti cumpara un GPS portabil de la 99€.
QUOTE

Oricum, daca ti se strica GPS-ul ce faci? Trebuie sa ai cunostinte elementare de navigatie, trebuie sa stii sa folosesti sextantul, busola si altele.

ai sisteme redundante pe nave.
iar cind se strica tot, te vad ailalti prin radar si-ti dau pozitia ta mai exact decit ai determina-o cu sextantul.

in ziua de azi, te poti uita pe site la diferitele companii de transport maritim sa vezi real-time pe harta unde ti-e containeru (nu ca ti-ar folosi in mod special la ceva).

navigatia maritima si orientarea pe mare nu mai e problema care a fost. mai challenging e, sa umblii prin paduri (din pdv. al orientarii bineinteles).



--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pagini V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 22 October 2017 - 01:47 PM
Ceaiuri Medicinale Informatii despre Certificat Energetic