HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Universul Credintei:

Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.

3 Pagini V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Invataturile Divine, Cuvinte ale Sfintilor lumii
bubu
mesaj 8 Mar 2005, 08:02 PM
Mesaj #36


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 993
Inscris: 30 March 03
Din: BUCURESTI
Forumist Nr.: 144



QUOTE (milimetru @ 8 Mar 2005, 05:38 PM)
Oare nu cumva, plecīnd fiecare pe drumuri diferite, nu ajungem cu toţii la un moment dat - īntr-un fel sau altul - la acelaşi unic Creator?

Cu siguranta.
Asemenea Turnului Babel...unde oamenii nu s-au mai inteles toti in aceeasi limba, asa s-au indepartat si de Calea care trebuie urmata.
Intr-un final toti ajungem la Acelasi Creator Unic...unde exista o singura limba(defapt nu este o limba, ci pur si simplu este un mod de a transmite si a intelege-sufletul), unde nu exista oameni albi sau oameni negrii, unde nu exista oameni bogati sau saraci, frumosi sau uriti, destepti sau prosti, puternici sau slabi......sintem pur si simplu NOI si CREATORUL si vom intelege TOTUL.
Cum bine spunea cineva aici pe forum "Adevarul este atit de simplu..."


--------------------
"Frica de Dumnezeu este inceputul intelepciunii"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Octavi
mesaj 9 Mar 2005, 04:09 AM
Mesaj #37


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 698
Inscris: 27 February 05
Forumist Nr.: 5.805



QUOTE (gypsyhart @ 8 Mar 2005, 12:20 PM)
"Noi credem ca faptele noastre ne condamna pentru totdeauna. Ne imaginam ca Dumnezeu este razbunator şi că ne va pedepsi pentru greşelile noastre. Dar acesta nu este Dumnezeul pe care Īl cunosc eu. Acesta este Dumnezeul creat de frica şi vinovăţia omenească. Dumnezeul pe care Īl cunosc şi Īl slujesc eu, ne arată cum să īnvăţăm din greşelile noastre. Dumnezeul pe care Īl cunosc eu, ne iartă şi ne īncurajează sa-i rasplatim cu iubire pe cei pe care i-am vătămat.
    Tu crezi că am murit pentru păcatele tale. Aceasta dovedeşte o totală lipsă de īnţelegere a vieţii şi īnvăţăturii mele. Eu am venit să spun că nici un păcat nu este de neiertat, că orice fiinţă merită iubire, inclusiv cei care, īn frica şi durerea lor, īi lovesc pe alţii. Eu nu am murit ca să te salvez de păcatele tale, tot aşa cum nu am murit ca să te condamn pentru că m-ai răstignit. Eu am murit, pur şi simplu, pentru că nu m-ai putut recunoaşte īn tine insuţi." (Paul Ferrini, Reflecţii ale minţii christice, partea a IV-a)

Ce frumos, vreosimil si mai ales veridic ar fi fost daca Isus insusi, nu biet ferini, ar fi spus toate acestea!

Moderator 1,61: sters ceea ce era denigrator la adresa crestinismului...

Acest topic a fost editat de 1,618033: 10 Mar 2005, 09:52 AM


--------------------
"Daca a nascut, atunci s-a culcat cu un barbat"
("Si peperit, cum viro concubit" - "De inventione rhetorica, Cicero, exemplu de propozitie irecuzabila)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bishop
mesaj 9 Mar 2005, 09:14 AM
Mesaj #38


Cronicar
****

Grup: Moderator
Mesaje: 460
Inscris: 28 November 04
Forumist Nr.: 5.003



Octavi a scris:
Sunt diferente importante pe care cu totii le cunoastem si la care doar unii prefera sa inchida usurel ochiu', ca s-o punem de-un ecumenism ieftin sau de vreo teozofie . . . . caci unde este dumnezeul personal in budism??, de ce se contrazic ei dumnezeii astia prin cartile sacre ale diferitelor religii?? (caci desi se pare ca unii inca nu stiu, ei se mai si contrazic) si mai ales, cum permite el acest unic creator confuzia si dispersia inutila (si adesea provocatoare de crime) a mesajului sau!???

Octavi, in primul rand felicitari pentru gradul de documentare si nu numai.
Eu am spus asa: exista un numitor comun. Pentru crestinii care sustin ideea dumnezeului personal, o etapa este aceasta: a intelege ca exista o punte intre toate religiile trecute si prezente. Ca EL este personal sau impersonal, ca este manifestat sau nemanifestat, ca are proprietati sau este lipsit de atribute, astea sunt alte etape.
Zic asa: nu dumnezeii se contrazic, ci oamenii. Ei sunt inconstanti, ei nu se pot ridica la nivelul necesar de intelegere corecta a realitatii. De aici toate erorile de interpretare, confuziile de care spuneai etc. De ce nu se pot ridica ? O alta discutie.
Cum permite acest creator diverse lucruri ? Cunosti mai bine ca mine ca este o intreaga filozofie aici... Unii sustin legea liberului arbitru sau detasarea fata de creatie sau neimplicarea in rodul actului etc.
Am mai spus asta pe forum: din sistemul de referinta al egoului si in exacerbarea acestuia, acest gen de intrebari sunt perfect justificabile. Cum permite ? De ce nu se implica ? Unde este sensul ? Ce rost are ? etc. Daca te extragi putin si schimbi sistemul de referinta din care privesti, atunci lucrurile nu mai stau asa: capata o alta semnificatie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 9 Mar 2005, 09:14 AM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
bubu
mesaj 13 Mar 2005, 01:18 PM
Mesaj #39


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 993
Inscris: 30 March 03
Din: BUCURESTI
Forumist Nr.: 144



..."Ucenicii se gīndeau şi ziceau īntre ei: 'Fiindcă n'avem pīni'.
Isus a īnţeles lucrul acesta, şi le -a zis: ,,Pentruce vă gīndiţi că n'aveţi pīni? Tot nu pricepeţi şi tot nu īnţelegeţi? Aveţi inima īmpietrită?
Aveţi ochi, şi nu vedeţi? Aveţi urechi, şi nu auziţi? Şi nu vă aduceţi aminte deloc?
Cīnd am frīnt cele cinci pīni la cei cinci mii de bărbaţi, cīte coşuri pline cu fărămituri aţi ridicat?. Douăsprezece, I-au răspuns ei.
Şi cīnd am frīnt cele şapte pīni la cei patru mii de bărbaţi, cīte coşniţe pline cu fărămituri aţi ridicat? Şapte, I-au răspuns ei.
Şi El le -a zis: Tot nu īnţelegeţi?

Marcu 7,8

Adevarul e atit de simplu...Dumnezeu a facut cerurile si pamintul...Dumnezeu a zis:Sa fie lumina! Si a fost lumina...Isus a zis:Ridica-te si mergi!, Isus a inviat morti, a vindecat bolnavi, a redat vederea orbilor...Omul a fost creat de Dumnezeu dupa chipul si asemanarea Sa.
Nu este nimic de descifrat in aceste citate...doar ca avem inima impietrita si ne gindim la aceste citate trecindu le prin legile fizicii...legi inventate de om.
Atunci imi permit sa spun:Tot nu intelegem?
sad.gif


--------------------
"Frica de Dumnezeu este inceputul intelepciunii"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maharajah
mesaj 13 Mar 2005, 04:18 PM
Mesaj #40


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 326
Inscris: 4 January 05
Forumist Nr.: 5.362



Sfantul Ioan Scararul - Crestinism

Cel ce voieste neaparat sa ramana biruitor cuvantul sau intr-o convorbire, sa stie ca sufera de boala necuratului, chiar daca cuvantul sau este adevarat.


--------------------
We are like monkeys who dwell in the forest and shit on the very branches from which we hang
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 14 Mar 2005, 02:50 PM
Mesaj #41


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



"Am īncredere īntr-un univers care a creat trandafirii" (Basho)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 18 Mar 2005, 10:29 AM
Mesaj #42


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



"Fiecare om este un magician şi poate să blesteme pe cineva prin cuvāntul său, la fel cum poate elibera pe cineva de un blestem. Noi īi blestemăm adeseori pe alţii prin părerile pe care le avem. Un exemplu: vedem un prieten şi īi spunem o părere care tocmai ne-a trecut prin minte. Īi spunem: "Mmm! Văd pe faţa ta acea paloare pe care o au doar oamenii bolnavi de cancer". Dacă el va asculta aceste cuvinte şi va fi de acord cu ele, el se va īmbolnăvi de cancer īn mai puţin de 1 an. Aceasta este puterea cuvāntului.
Īn timpul īndoctrinării noastre, părinţii şi profesorii noştri ne-au silit să le asimilăm părerile, chiar fără să se gāndească la aceasta. Īn acest fel, noi am crezut īn aceste păreri şi am trăit cu frica pe care au generat-o īn noi, spre exemplu: că nu suntem buni la inot, la sport sau la scris. Cineva īşi dă cu părerea şi spune : "Uite această fată este urātă!". Fata ascultă, crede că este urātă şi creşte cu ideea că este urātă. NU are importanţă cāt de frumoasă este; atāt timp cīt ea şi-a asumat această prejudecată, această condiţionare interioară, ea va crede că este urātă. Acesta este blestemul sub influenţa căruia se află. [...]
SIngura cale prin care poate rupe un blestem constă īn a face noi legăminte bazate pe realitate. Adevărul este cea mai importantă parte a unei fiinţe impecabile īn cuvintele sale. De o parte a sabiei sunt minciunile, care creează magia neagră, iar de cealaltă parte a sabiei este adevărul, care are puterea de a rupe blestemul magiei negre. Doar adevărul vă va elibera!" (don Miguel Ruiz, Cele 4 legăminte, cartea īnţelepciunii īnţelepciunii toltece)

Acest topic a fost editat de gypsyhart: 18 Mar 2005, 10:30 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 15 Jun 2005, 11:44 AM
Mesaj #43


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



"Īn permanenţă supraestimezi importanţa aproapelui tău īn viaţa ta. Pe de o parte vrei să-l īnvinuieşti pentru toate problemele tale şi să-l crucifici, cum m-ai crucificat pe mine. Pe de altă parte, vrei să-l ridici pe un piedestal şi să-l preaslăveşti, aşa cum mă preaslăveşti pe mine. Cu toate acestea, īţi vine foarte greu să-l tratezi pe aproapele tău ca pe un egal. Cānd ţi-am cerut să-l iubeşti pe aproapele tău ca pe tine īnsuţi, ţi-am dat o regulă foarte simplă pe care s-o urmezi īn tot ceea ce faci. Din nefericire, dacă nu te iubeşti pe tine īnsuţi, nu prea o să reuşesti să-l iubeşti pe aproapele tău.
A īnvăţa să te iubeşti pe tine īnsuţi şi a īnvăţa să-ţi iubeşti aproapele, merg mānă īn mānă. Nu poţi să-l iubeşti pe semenul tău şi să te urăşti pe tine īnsuţi, sau să te iubeşti pe tine īnsuţi si să-l urăşti pe semenul tău. Sentimentele faţă de aproapele tău oglindesc, pur şi simplu, sentimentele tale faţă de tine īnsuţi. Aşa stānd lucrurile, interacţiunile cu aproapele tău te ajută să vezi ceea ce trebuie să ierţi la tine īnsuţi" (Paul Ferrini, Iubire fără condiţii. Reflecţii ale Minţii Christice)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bishop
mesaj 9 Aug 2005, 08:47 PM
Mesaj #44


Cronicar
****

Grup: Moderator
Mesaje: 460
Inscris: 28 November 04
Forumist Nr.: 5.003



Uitasem de topicul acesta... probabil ca ultima mea postare despre Yoga Sutra isi avea locul potrivit mai degraba aici...

"A-l contempla pe DAO ceresc si a pricepe modul sau de actiune este capatul oricarei impliniri omenesti."
Yin Fu Jing

Una dintre cele mai grele probleme ale existentei omenesti este, fara indoiala, aparenta contradictie a actiunii lui Dao
( Dao- realitatea ultima/marea origine etc ) si intelegerea misterului manifestarii. Pentru a il respecta pe Dao ceresc, este nevoie de iluminare, si pentru a te supune ( in mod natural - de la sine, spontan ) actiunilor Sale, este nevoie sa intelegi si sa te supui Legilor lui Dao. Intrucat omul este un copil al Cerului si al Pamantului - inzestrat in esenta cu principii perfecte - toti oamenii, fara exceptie, pot atinge in cele din urma incununarea implinirii omenesti: unirea cu Dao - cel dinainte de UNU.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bishop
mesaj 31 Aug 2005, 01:19 PM
Mesaj #45


Cronicar
****

Grup: Moderator
Mesaje: 460
Inscris: 28 November 04
Forumist Nr.: 5.003



Auzind vorbindu-se de intelepciunea lui Zhuang-Zi, regele Wen de Chou i-a trimis un mesager cu o mare suma de bani pentru a-l invita si a-i oferi un post de ministru de stat. Zhuang-zi zambi si-i zise emisarului: "O mie de uncii de aur sunt o mare avutie, functia de ministru este respectabila. Dar ai privit vreodata boul care este pregatit pentru sacrificiu? Dupa ce a fost indopat vreme de mai multi ani, e impodobit cu straie brodate si introdus in Marele Templu. In acel moment, el si-ar dori din toata inima sa nu fie decat un biet purcelus anonim, dar mai este oare cu putinta? Ia-ti talpasita! Nu ma ispiti. Prefer sa ma zbengui intr-o albie de porci decat sa ma las priponit de cutare mahar regal. Nu voi accepta in ruptul capului o functie oficiala caci vreau sa traiesc liber dupa cum mi-e voia".

"Cand faci binele, evita faima. Cand faci raul, evita disgratia. Sa ai ca principiu calea de mijloc. Astfel iti vei apara trupul de vatamari, iti vei pastra viata, iti vei implini datoriile fata de parintii tai, si vei trai cat ti-a fost dat."
Maestrul daoist Zhuang-Zi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maharajah
mesaj 31 Aug 2005, 02:43 PM
Mesaj #46


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 326
Inscris: 4 January 05
Forumist Nr.: 5.362



QUOTE (bishop @ 31 Aug 2005, 02:19 PM)
"... Sa ai ca principiu calea de mijloc. Astfel iti vei apara trupul de vatamari, iti vei pastra viata, iti vei implini datoriile fata de parintii tai, si vei trai cat ti-a fost dat."

Intr-adevar, "CALEA DE MIJLOC" este una dintre cele mai scurte si eficiente cai pentru a "urca", ... atat de clar expusa in Invataturile Buddhiste! O cercetare chiar si sumara a unor astfel de Invataturi poate avea ca efect ancorarea intr-un punct de unde macar stim ca nu mai putem cobori.


--------------------
We are like monkeys who dwell in the forest and shit on the very branches from which we hang
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bishop
mesaj 21 Oct 2005, 08:59 PM
Mesaj #47


Cronicar
****

Grup: Moderator
Mesaje: 460
Inscris: 28 November 04
Forumist Nr.: 5.003



Hermes Trismegistus - cartea a cincea:
ZEUL nu este manifestat si totusi pe deplin manifestat

"- Cugeta cu mintea ta cum cel ce multora le pare ascuns si nemaniefstat poate fi pe deplin manifestat pentru tine.
- Caci el nu ar fi fost totul, daca ar fi fost aparent, caci tot ceea ce este aparent a fost nascut ori facut; caci a fost facut pentru a fi manifestat; insa ceea ce nu este manifestat este vesnic;
- Caci nu are nevoie sa fie manifestat , caci este perpetuu.
- Si el face ca toate celelalte lucruri sa se manifeste, el fiind nemanifestat, caci este vesnic. Si facand celelalte lucruri sa se manifeste, el nu se face totusi manifestat.
- El insusi nu este facut, desi in inchipuire el inchipuie toate lucrurile, ori, ca infatisare, el le face sa apara; caci infatisarea este doar a acelor lucruri care sunt nascute sau facute, caci infatisarea nu inseamna nimic altceva decat nastere.
- Dar el care este Unul, care nu este facut ori nascut, este totodata neinfatisat si nemanifestat."

Tot ceea ce este manifestat se afla in Legea ritmului: "Tot ce exista are un ritm: totul se scurge inauntru sau in afara, totul se naste, creste, descreste si moare." Numai Nemanifestatul poate fi etern.

Acest topic a fost editat de bishop: 21 Oct 2005, 09:11 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bishop
mesaj 23 Oct 2005, 06:11 PM
Mesaj #48


Cronicar
****

Grup: Moderator
Mesaje: 460
Inscris: 28 November 04
Forumist Nr.: 5.003



DAO DE JING - de Lao Zi
Cap. III

1. Nu preaslavi pe oamenii merituosi (faima),
2. Pentru ca poporul sa nu se lupte pentru aceasta;
3. Nu pretui ceea ce este greu de dobandit - luxul, averea,
4. Pentru ca oamenii sa nu fie tentati sa le fure;
5. Nu prezenta privirilor ceea ce starneste pasiunile si placerile fiziologice,
6. Pentru ca inima oamenilor sa nu fie tulburata de invidie si vicii;
7. Guvernarea sfantului/inteleptului consta in a vida spiritul oamenilor de dorinte
8. Si in a umple oceanul de energie;
9. In a slabi orice atasare si agitatie - adica fapta subiectiva declansata de atractie-repulsie,
10. Si in a fortifica energia ancestrala a omului - esenta sa;
11. Sfantul/inteleptul actioneaza astfel incat sa duca omul dincolo de cunoasterea exterioara,
12. Si dincolo de ambitii sau dorinte subiective;
13. Iar cel ce stie sa nu caute sa actioneze,
14. Practicand astfel non-actiunea (wu-wei), inteleptul/sfantul aduce pacea si ordinea sociala si individuala.


Exact opusul se intampla in zilele noastre: fals rafinament, amploarea mass-media, decadenta etc.
Motivatiile sfantului nu sunt faima, averea, ori satisfacerea placerilor fiziologice. Detasarea de pasiuni si dorinte conduce la obtinerea vidului si pacii interioare si instaureaza ordinea si linistea sociala. Poporul este multumit, neagresiv, nu are rivalitati, ambitii desarte, nu pretuieste luxul si nu fura. Nu este tulburat de viciu si invidie care conduc la depravare, la pierderea esentelor si a energiei ancestrale.
Nonactiunea, nefaptuirea wu-wei nu reprezinta o imobilitate, ci o unificare a contrariilor, prin echilibru si vid mental. Inteleptul ce aspira la perfectiunea Dao nu trebuie sa urmeze calea contrariilor, a dualitatii, ci natura sa spirituala, imuabila.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 8 Nov 2005, 01:28 PM
Mesaj #49


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



O poveste minunata despre un mistic sufit....

"In viata lui Sarmad, un mistic musulman, s-a petrecut un incident straniu, dar totusi minunat. Preotii, maulvi, erau impotriva lui si l'au chemat la judecata in fata imparatului.
Musulmanii isi exprima credinta printr-o maxima, care suna cam asa: "Exista un singur Dumnezeu; In afara de El, nu mai exista alt Dumnezeu. Exista un singur profet al lui Dumnezeu, si acesta este Mohamed." Dar sufitii au renuntat la ultima parte a maximei. Ei spun: "Nu exista alt Dumnezeu decat Dumnezeu". Si au renuntat la ultima parte deoarece cred ca exista mai multi profeti si mesageri ai lui Dumnezeu. Tocmai de aceea teologia musulmana a fost intotdeauna impotriva sufitilor.
Sarmad a fost si mai radical. El nu mai repeta sutra asa cum o faceau sufitii- "In afara de unicul Dumnezeu nu exista alt Dumnezeu". El eliminase prima jumatate din maxima si spunea: "Nu exista Dumnezeu". Era prea mult. Daca se conforma si renunta doar la numele lui Mohamed, mai putea fi inteles, putea fi considerat un om religios.
In cele din urma a fost adus in fata imparatului, iar acesta l-a intrebat: "Tu spui ca nu exista Dumnezeu. Este adevarat?"
Sarmad a raspuns: "Da, asa spun". Si imediat a strigat cu o voce rasunatoare: "Nu exista Dumnezeu!"
Imparatul a mai intrebat: "Esti ateu?"
Sarmad a raspuns: "Nu, nu sunt ateu. Dar inca nu l-am cunoscut pe Dumnezeu, si atunci cum as putea spune ca el exista? Nu afirm decat ceea ce cunosc. Din aceasta sutra nu am ajuns sa cunosc decat jumatate, adica partea finala. In ziua cand voi ajunge sa cunosc si inceputul ei, atunci le voi spune tuturor. Insa in prezent cum pot minti despre ceca ce nu cunosc nimic? Un om religios nu poate minti".
In final, Sarmad a fost decapitat in Delhi, in fata moscheii Jama Masjid". Aceasta nu este o legenda. Mii de oamenii i-au vazut executia. A fost decapitat chiar la intrarea in moschee; si in timp ce capul i se rostogolea pe trepte, buzele au inceput sa strige: "Exista un singur Dumnezeu. NU exista alt Dumnezeu, decat unicul Dumnezeu."
Cei care il simpatizau au strigat: "O sarmane Sarmad, daca spuneai acelasi lucru si in fata imparatului erai salvat. Cum de nu ai putut sa rostesti niste cuvinte atat de simple?"
Se spune ca ultimele cuvinte ale lui Sarmad au fost: "Cum as fi putut afirma ceva despre care nu cunosteam nimic? Acum cunosc si de aceea am putut spune." "(Osho, Aici si acum, vol 2)


Go to the top of the page
 
+Quote Post
bishop
mesaj 15 Nov 2005, 10:22 PM
Mesaj #50


Cronicar
****

Grup: Moderator
Mesaje: 460
Inscris: 28 November 04
Forumist Nr.: 5.003



DAO DE JING - de Lao Zi
Cap II

1.Aici jos, sub cer, toata lumea ia frumosul drept frumos si in asta isi are obarsia uratul.
2. Toata lumea ia binele drept bine si din asta apare raul.
3. Astfel existenta si nonexistenta se nasc simultan, ingemanate.
4. Usorul si dificilul sunt laolalta - se completeaza.
5. Lungul si scurtul(micul) se genereaza unul pe celalalt.
6. Inaltul si umilul(josul) se ating.
7. Sunetul si tacerea dau armonia.
8. Inainte si dupa, se urmeaza.
9. De aceea sfantul(inteleptul) considera nonactiunea(wu-wei) drept intaia sa datorie.
10. Si practica instruirea non-verbala.
11. Toate lucrurile din lume apar fara ca sfantul sa le fie autor
(le priveste egal)
12. El faptuieste fara sa-si insuseasca fructul actiunii
(fara sa se ataseze).
13. El actioneaza fara sa astepte nimic.
14. Odata opera sa implinita, el nu se ataseaza de ea.
15. Si pentru ca nu-si atribuie efectele produse, opera sa dainuie
(iar meritele nu-l parasesc niciodata).

Prin tacere si detasare de consecintele exterioare (de fructele pozitive sau negative ale actiunilor, de succes sau esec, de faima, avere sau modestie, de durere sau placere) ale actiunilor savarsite in vederea egalitatii mentale, inteleptul ce aspira la perfectiunea Dao nu trebuie sa urmeze calea contrariilor, a dualitatii, ci natura sa imuabila.
Sensul afirmatiei 6) inaltul si umilul se ating, are intelesul din biblie: "cei din urma vor fi cei dintai" -Luca 13.30 si " oricine se inalta, va fi smerit; si cine se smereste, va fi inaltat"-Luca 14.10. Practica umilintei apartine nonactiunii, caci numai ea il face pe practicant integru, drept, impacat cu sine insusi etc.
Doctrina daoista si cea Zen este nonverbala - in ultima instanta. Experienta contactarii Ultimei Realitati (prin satori - in zen) este incomunicabila verbal; cunoasterea completa, indescriptibila, dobandita in urma contactului cu Dao, este exprimata de Lao Zi in cuvintele: "Cel ce stie nu vorbeste. Cel ce vorbeste nu stie."
Iesirea din lumea contrariilor solicita sinteza concreta a dualitatii, ceea ce se realizeaza prin stergerea voluntara a mintii si a eului individual (eliminarea perturbatiilor mentale, vezi Patanjali - Yoga Sutra: " Yoga este suprimarea modificarilor constiintei") si ne apropie de starea de eliberare.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saldora
mesaj 16 Nov 2005, 12:12 PM
Mesaj #51


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 732
Inscris: 24 April 04
Forumist Nr.: 3.238



QUOTE (bishop @ 15 Nov 2005, 10:22 PM)
Iesirea din lumea contrariilor solicita sinteza concreta a dualitatii, ceea ce se realizeaza prin stergerea voluntara a mintii si a eului individual si ne apropie de starea de eliberare.

.. asa zis stergerea voluntara a mintii smile.gif


--------------------
Am adunat cuvintele si acum suflu peste ele... ca intr-o papadie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 19 Jan 2006, 01:06 PM
Mesaj #52


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



Despre "Regele Lumii"....

"Trćia un om, trćia izolat pe un munte nu prea mare. Locul īn care vietuia era frumos si
cald, propice unei vieti farć pericole. Omul acesta īsi zicea Regele Lumii.
- Cum de esti Regele Lumii?
- Asa, pur si simplu. Dar ce neliniste ai tu?
- Uite, nu īnteleg cum de tocmai tu esti Regele Lumii.
- Cine altcineva sć fie? Nu e nimic de īnteles īn asta. Pur si simplu asa stau lucrurile.
Aici oaspetele devine putin iritat, nu vćzuse niciodatć un rege care sć trćiascć atāt de
simplu, farć fast, farć slujitori, farć rćzboaie.
- Pći, īi īntrerupse "regele" gāndurile, īntāmplarea face ca eu sć fiu un rege bun. De aceea
nu duc rćzboaie, si nu asupresc pe nimeni.
- Bine, dar supusii tći nici mćcar nu te cunosc.
- Asa e mai bine, dacć m-ar cunoaste, unii mi-ar cere unele lucruri, altii exact invers. si n-
as putea sć-i multumesc pe niciunii. Mai mult, ei oricum au proprii lor conducćtori, cei
care le reprezintć dorintele. E o mare bucurie pentru mine sć-i las liberi.
- Bine dar īn cazul acesta nu esti Regele nimćnui.
- Corect, sunt al tuturor.
Vizibil agitat, oaspetele se īntoarce si face cātiva pasi prin luminisul īn care se aflau. Cum
v-am spus, Regele locuia īntr-un loc deosebit de frumos. Oaspetele se gāndea cć omul
acesta, desigur nebun, nu este totusi cu nimic periculos, nici lui īnsusi nici altcuiva.
- Dar de ce crezi tu cć esti Regele Lumii? Cum ai ajuns la acestć concluzie?
Dupć o scurtć reflectie, Regele rćspunse gānditor:
- Eu nu cred cć sunt Regele Lumii. Eu sunt Regele Lumii. Dacć cred sau nu, asta nu face
nici o diferentć. Un pom e un pom, nu se mirć nimeni de el. Tu, spre exemplu, nu cred cć
te-ai īntrebat niciodatć de esti om sau altceva. Esti, si asta e de ajuns. Dacć ai gćsi un
motiv sć nu mai fii... Dar cum ai putea gćsi un astfel de motiv?
Cu asta, oaspetele nu mai voi sć spunć nimic. Nebunul acesta si locul īn care vietuia īi
aducea īn minte o liniste care-i era cunoscutć dar atāt de putin trćitć. Darul nepretuit de a
lua lucrurile asa cum sunt. Sau mć rog, cum par, pentru cć lucrurile nu sunt niciodatć asa
cum le stim. Dincolo de nebunia lui, īn materie de calm "regele" era de neīntrecut. Si apoi,
poate chiar era Regele Lumii, de ce nu?
Sau poate ca tu esti Regele Lumii, de ce nu?....."

autor necunoscut
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 19 Jan 2006, 01:15 PM
Mesaj #53


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (gypsyhart @ 19 Jan 2006, 01:06 PM)
Cu asta, oaspetele nu mai voi sć spunć nimic. Nebunul acesta si locul īn care vietuia īi
aducea īn minte o liniste care-i era cunoscutć dar atāt de putin trćitć. Darul nepretuit de a
lua lucrurile asa cum sunt. Sau mć rog, cum par, pentru cć lucrurile nu sunt niciodatć asa
cum le stim.

Frumos si de bun simt, de fapt nici nu conteaza daca este o invatatura divina sau umana, nici nu conteaza cine este autoru. Este o filosofie buna de urmat de catre oricine, indiferent de credita religioasa.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bishop
mesaj 22 Apr 2006, 12:14 PM
Mesaj #54


Cronicar
****

Grup: Moderator
Mesaje: 460
Inscris: 28 November 04
Forumist Nr.: 5.003



"- Oamenii care se servesc de renume o fac cu gīndul să profite de el, să facă avere.
- Dar la ce mai tīnjesc ei după renume după ce s-au īmbogăţit?
- Pentru că ţin la onoarea lor.
- Uite că o au şi pe asta - la ce mai tīnjesc după renume?
- Din pricina morţii.
- Păi dacă eşti muritor, la ce bun să mai continui?
- De dragul copiilor şi nepoţilor.
- Ce avantaje le aduce renumele copiilor şi nepoţilor? Yang-tzu zise:
- Acela care este preocupat de renume nu are parte decīt de griji şi de necazuri.
[...] - Purtarea sinceră nu a adus niciodată renume; renumele merge mīnă īn mīnă cu făţărnicia. Toţi oamenii celebri nu au fost decīt nişte făţarnici. [...]"
Yang-tzu - Dialog despre faima
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 7 Jun 2006, 12:17 PM
Mesaj #55


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



Despre (pre)judecati...

"Mintea nu se poate mentine intr-o atitudine lipsita de judecata. Daca o fortezi sa fie astfel, se produce o blocare a inteligentei. Atunci mintea nu mai poate judeca asa cum trebuie. A adopta o atitudine lipsita de judecata nu este un lucru care sa tina de sfera mintii. Numai o fiinta care a transcens mintea poate sa fie libera de judecata; altfel ceea ce pare a fi o afirmatie valida, un lucru valabil, este numai o aparenta. Orice hotaraste mintea, orice afirma ea, este poluat de conditionarile sale, de prejudecatile sale -tocmai acestea o fac sa judece. De exemplu: vedeti un hot. Faptul ca el fura este ceva real, nu contesta nimeni asta; prin urmare, afirmati despre el un anumit lucru. Si, fireste, faptul de a fura nu este bun; astfel incit atunci cind afirmi despre un om ca este hot, mintea ta spune: "Ai dreptate; afirmatia ta este adevarata". De ce ar fi insa un hot rau? Si ce este de fapt rautatea? De ce a fost oare obligat sa fure? Iar actiunea de a fura este numai una din actiuni: pe baza acesteia afirmati ceva aflat in legatura cu intreaga persoana. Si afirmati despre individul respectiv ca este un hot. El face insa si alte lucruri, nu numai faptul de a fura. Poate ca este un pictor talentat, poate ca este un dulgher bun, poate cinta frumos sau danseaza bine; acel om poate avea o mie si una de calitati. Omul, in intregul sau, este mult prea vast, iar faptul de a fura reprezinta o singura actiune. Si nu poti sa te bazezi numai pe aceasta actiune pentru a afirma ceva despre intreaga sa fiinta. Nu o cunosti deloc, si nu cunosti nici macar actiunea care a avut loc, conditiile care au determinat-o.Poate ca si tu ai fi furat in acele conditii. Poate ca in conditiile respective faptul de a fura nu este ceva rau, deoarece fiecare actiune depinde de circumstantele in care se produce. Daca privesti lumea din jurul tau si observi conditionarile oamenilor, parerile lor despre ceea ce este bine si rau, corect si gresit, vei vedea - pentru prima data - ca si propria ta minte face parte dintr-o anumita sectiune a omenirii. Ea nu contine nimic adevarat; este doar o parte. Si tot ceea ce privestiprin intermediul acestei minti poarta in sine amprenta faptului de a judeca." (un intelept)

Acest topic a fost editat de gypsyhart: 7 Jun 2006, 12:20 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bishop
mesaj 24 Jun 2006, 04:20 PM
Mesaj #56


Cronicar
****

Grup: Moderator
Mesaje: 460
Inscris: 28 November 04
Forumist Nr.: 5.003



"Toate lucrurile create sunt nepermanente - cel care, cu intelepciune, isi da seama de aceasta, simte dezgust pentru lumea suferintei. Aceasta este calea spere purificare." G. Buddha - Dhammapada
Toate cate au fost create sunt trecatoare, sursa de suferinta. Nepermanenta tuturor lucrurilor (trecute prezente sau viitoare) este o consecinta a caracterului lor dependent de alte lucruri sau cauze. Nicaieri, nici un moment nu exista nici un lucru care sa nu fie dependent. Nicaieri in universul asta manifestat nu exista permanenta. Totul se afla intr-o continua transformare/devenire. Viata insasi este un proces in vesnica schimbare. Nu suntem entitati (ego - ce da iluzia delimitarii perpetue de rest), ci procese si oricine vede lucrurile ca pe niste procese determinate cauzal nu mai atribuie o valoare de permanenta individualitatii sale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bishop
mesaj 25 Jun 2006, 01:45 AM
Mesaj #57


Cronicar
****

Grup: Moderator
Mesaje: 460
Inscris: 28 November 04
Forumist Nr.: 5.003



Un călugăr instruit l-a abordat pe Hui Neng, al Şaselea Patriarh Zen:
Călugărul: Explicaţi-mi rogu-vă aceste scripturi.
Hui Neng: Regret, dar sīnt analfabet. Citiţi-mi scripturile ca să le īnţeleg.
Călugărul: Cum puteţi īnţelege scripturile dacă nu ştiţi să citiţi?
Hui Neng: Adevărul şi cuvintele sīnt două lucruri diferite. Cuvintele pot fi comparate cu un deget. Putem arăta luna cu degetul dar degetul nu este luna. A privi luna īnseamnă a privi dincolo de deget. Cuvintele sīnt ca un deget īndreptat spre adevăr. Īn general, noi nu vedem decat degetul. Adevărul se găseşte dincolo de deget.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 20 Feb 2007, 11:54 AM
Mesaj #58


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



"Nu este nimic mai slab decat apa, si totusi nimeni nu o intrece in a depasi ceea ce este tare. Pentru acest lucru ea nu poate fi inlocuita. Toti stiu ca slabiciunea biruie puterea si blandetea biruie taria, dar nimeni nu pune in practica aceste lucruri. De aceea, cel intelept spune: cel care primeste ocarile lumii asupra sa este adevaratul stapan, si cel care primeste greselile lumii asupra sa este adevaratul rege. Adevarul simplu pare ciudat." (Lao Tze, Tao Te King)



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florina R.
mesaj 23 Feb 2007, 02:31 AM
Mesaj #59


Haiduc
**

Grup: Musterii
Mesaje: 93
Inscris: 17 February 07
Forumist Nr.: 9.446



"Prea tarziu am ajuns sa te cunosc, frumusete noua, si atat de veche de cand lumea! Prea tarziu am ajuns sa te cunosc, si sa te pastrez in sufletul meu tot timpul..." (Sf. Francisc de Assisi)

"Cel mult cunoscator(erudit) nu este intelept , cel intelept nu este mult cunoscator ."(Tao Te Jing)


--------------------
Nimic nu e mai frumos decat adevarul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 28 Feb 2007, 02:44 PM
Mesaj #60


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



"Vino, vino, oricine ai fi! Pribeag, adorator, iubitor de invatatura....nu conteaza. Nu suntem o caravana a disperarii. Vino, chiar daca ti'ai incalcat promisiunile de mii de ori. Vino, vino, iti spun din nou, vino!" (Mevlana Jalaluddin Rumi)

smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 28 Feb 2007, 03:13 PM
Mesaj #61


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



QUOTE (gypsyhart @ 20 Feb 2007, 11:54 AM)
"Nu este nimic mai slab decat apa, si totusi nimeni nu o intrece in a depasi ceea ce este tare. Pentru acest lucru ea nu poate fi inlocuita. Toti stiu ca slabiciunea biruie puterea si blandetea biruie taria, dar nimeni stie cum. De aceea, cel intelept spune: cel care primeste ocarile lumii asupra sa este adevaratul stapan, si cel care primeste greselile lumii asupra sa este adevaratul rege. Adevarul simplu pare ciudat." (Lao Tze, Tao Te King)

O mica autoeditare.... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florina R.
mesaj 1 Mar 2007, 10:28 PM
Mesaj #62


Haiduc
**

Grup: Musterii
Mesaje: 93
Inscris: 17 February 07
Forumist Nr.: 9.446



"Simplitatea spiritului este lucrul cel mai mare si mai greu de dobandit; pentru a fi simplu, trebuie sa fi trecut prin mari experiente."(Krishnamurti)

"Contrariul umilirii si al mortii[...] nu-i libertatea, asa cum se zice! E fraternitatea."(Anonim francez)

Ben Zoma spunea:"Cine este intelept?Cel care stie sa primeasca lectii de la toata lumea. Cine este puternic? Cel care isi stapaneste instinctele. Cine este bogat? Cel care se multumeste cu soarta sa. Cine merita sa fie pretuit ? Cel care pretuieste toate creaturile."(Maxime hasidice)



--------------------
Nimic nu e mai frumos decat adevarul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 31 Jul 2007, 09:56 AM
Mesaj #63


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



Azi am primit un mesaj pe mail...nu stiu autorul, dar consider ca ce spune este adevarat. Mesajul original este in limba engleza.

"Intelepciunea abandonului.

Rezistenta este echivalenta cu persistenta.
Cu totii stim cum e sa fii in mod repetat urmarit de aceeasi problema, indiferent cat de mult incercam sa o ignoram, sa o evitam, sau sa fugim de ea. Uneori pare ca putem sa scapam de ceva de nu dorim prin simpla respingere a acelui lucru. De cele mai multe ori, cu cat il respingem mai tare, cu atat ne apasa ma tare. Sunt legi fizice si metafizice care explica acest fenomen, care pot fi cuprinse in fraza: Lucrul caruia ii opui rezistenta va persista.

Rezistenta tinde sa intareasca energia polului opus, dandu'i energie sa lucreze in sens invers. In plus, rezistenta ne impiedica sa invatam mai mult despre acel lucru caruia ii opunem rezistenta. Pentru a putea intelege in intregime ceva, trebuie sa ne deschidem pentru a'i putea primi energia; altfel ramanem ingnoranti in ce priveste lectiile acestuia.
Exista o poveste tibetana despre un calugar care se retrage sa mediteze intr'o pestera doar pentru a fi ranit de demoni. Incearca totul, urmarire, lupta, ascundere, pentru a putea scapa de ei. Dar ceea ce functioneaza in final este abandonul. Pur si simplu ii lasa sa faca ce doresc cu el, si doar atunci acestia dispar.

Acum, aceasta intelepciune trebuie aplicata practic. Nu inseamna ca trebuie sa ne ranim fizic. Aceasta poveste vorbeste in esenta despre faptul ca demonii sunt de fapt in interiorul nostru. Ceea ce ne raneste si ne urmareste in interior are o cale de a se manifesta in exterior, sub forma de oameni, evenimente, si aspecte care par sa fie in afara controlului nostru. Dar toate aceste exprimari externe sunt reflectii din interior, si in interior putem sa experimentam abandonul fata de ceea ce ne produce teama sau neplacere. E posibil sa ne speriem, si putem gasi multa rezistenta atunci cand ne deschidem fata de aceste lucruri, dar cu cat invatam mai mult sa ne predam, si cu cat demonii care ne ranesc dispar in acest proces, cu atat mai curajosi vom deveni."


Go to the top of the page
 
+Quote Post
milimetru
mesaj 1 Aug 2007, 02:51 PM
Mesaj #64


ex-caa
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.430
Inscris: 26 April 04
Forumist Nr.: 3.261



Mie imi pare cu 2 taisuri metoda...

QUOTE
Pur si simplu ii lasa sa faca ce doresc cu el, si doar atunci acestia dispar.


1. Cum dispar? Se metamorfozeaza in ceva? Sau daca nu, unde se duc?

Si daca nu dispar?

2. Dupa asa o experienta omul, una din 2: ori devine mai curajos, cum spui, ori devine o "leguma"; nu cred ca e cale de mijloc.

... ... ...

Poate ca nu am inteles eu bine. Probabil ca sint niste chestiuni ascunse, care-mi scapa mie...



Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 1 Aug 2007, 03:33 PM
Mesaj #65


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



QUOTE(caa @ 1 Aug 2007, 03:51 PM) *
Mie imi pare cu 2 taisuri metoda...
1. Cum dispar? Se metamorfozeaza in ceva? Sau daca nu, unde se duc?

Si daca nu dispar?

2. Dupa asa o experienta omul, una din 2: ori devine mai curajos, cum spui, ori devine o "leguma"; nu cred ca e cale de mijloc.

... ... ...

Poate ca nu am inteles eu bine. Probabil ca sint niste chestiuni ascunse, care-mi scapa mie...



ohyeah.gif
Nu are deloc doua taisuri. In povestire se spune ca omul a incercat toate stratagemele posibile. Doar cand si'a dat seama ca nu merge nici una a ajuns la "surrender". Asa ca, nu e asa simplu cum pare...
Unde se duc? La CEL care le-a dat viata! La sursa:).
Este adevarat, ca te poti intoarce din drum...Don Juan din cartile lui Castaneda spunea ca frica e primul inamic al unui cautator....De asta sunt buni ghizii..sa iti mai dea un strop de curaj.

De inteles nu poti sa intelegi cu adevarat decat daca experimentezi pe pielea ta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andra_v
mesaj 1 Aug 2007, 05:35 PM
Mesaj #66


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 2.799
Inscris: 9 September 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.652



Apreciez, gypsy, faptul ca esti un fin psiholog, ai multe cunostinte despre natura umana. Intr-un fel, ai dreptate: credinta e o aventura, iti trebuie curaj in cautarile spirituale. Un Don Quijote al sufletului...
Dar ii dau dreptate si lui caa, in sensul ca exista riscul supraaprecierii, al increderii peste masura in propriile forte. A-ti cunoaste neputinta, limitele nu este nicidecum un act de lasitate.
A face diferenta intre curaj, eroism interior si dementa, aruncat cu capul inainte, iata o problema de dezbatut in cadrul Inteligentei spirituale.

Acest topic a fost editat de andra_v: 1 Aug 2007, 05:38 PM


--------------------
An Appeal From James’ Family

An Appeal From James’ Family
Unidentified gunmen kidnapped journalist James Foley in northwest Syria on Thanksgiving Day, November 22 2012.

Jim is the oldest of five children. He has reported independently and objectively from the Middle East for the past five years. Prior to his work as a journalist, Jim helped empower disadvantaged individuals as a teacher and mentor assisting them in improving their lives.

The family appeals for the release of Jim unharmed.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
milimetru
mesaj 1 Aug 2007, 06:38 PM
Mesaj #67


ex-caa
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.430
Inscris: 26 April 04
Forumist Nr.: 3.261



Mai, nu stiu, da' mie, drept sa va spui, mi-e frica sa experimentez metoda aia... Si cu ghidu' alaturi si cu SPP-ul si cu CIA-ul si cu cine mai vreti voi "in spate". unsure.gif

Mey, 'poi daca io las dracii sa intre la mine "in vagauna"... si vin aia si scot o sticla de Johnny Walker, desfac un pachet de trabucuri cubaneze, aduc si o fetitza fromosiiica foc cu ei... si cine stie ce mai fac aia cu mine... nu stiu zau daca ma descurc! sorry.gif

Asa ca, dragii mei, pe mine sa nu contati! 5.gif

44.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 1 Aug 2007, 09:56 PM
Mesaj #68


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



@caa
Ca sa fiu rau (sic) as zice ca de ce ti'e frica nu scapi. ohyeah.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grabillion
mesaj 26 Aug 2007, 01:02 AM
Mesaj #69


Vornic
****

Grup: Membri
Mesaje: 396
Inscris: 22 October 05
Forumist Nr.: 7.131



Doi "sfinti" adevarati ale caror declaratii se pot verifica, chiar pe pielea proprie:

www.leacuri.net

Faceti cunoscuta va rog aceasta pagina, ca sa ajute la cat mai multa lume.
A costat mult timp de tradus...

Grabillion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gypsyhart
mesaj 11 Feb 2008, 02:11 PM
Mesaj #70


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 1.854
Inscris: 4 December 03
Forumist Nr.: 1.365



Despre puterea de alege....

Ce se īntāmplă cu toţi aceşti oameni care aparent vor să sufere? Am o prietenă al cărei partener este agresiv fizic şi care a avut o relaţie anterioară de acelaşi fel. De ce alege astfel de bărbaţi şi de ce acum refuză să iasă din această situaţie? De ce atāt de mulţi oameni aleg efectiv suferinţa?

Īmi dau seama că verbul a alege este unul dintre termenii favoriţi ai adepţilor curentului New Age, dar īn acest context nu este folosit foarte corect. Este o eroare să spunem că cineva īşi „alege" o relaţie disfuncţionalā sau orice altă situaţie negativă de viaţă. Alegerea implică conştiinţ㠗 un grad īnalt de conştiinţă. Fără ea, nu aveţi posibilitatea de a alege. Alegerea īncepe īn momentul īn care scăpaţi de identificarea cu mintea şi de tiparele sale condiţionate, īn momentul īn care deveniţi prezent. Pānă cānd nu ajungeţi īn acest punct, nu sunteţi conştient, din punct de vedere spiritual. Adică sunteţi forţat să gāndiţi, să simţiţi, să acţionaţi īn anumite feluri, īn funcţie de condiţionarea mentală. Acesta este motivul pentru care Isus a spus: „Iartă-i, Doamne, că nu ştiu ce fac". Acest lucru nu are nicio legătură cu inteligenţa, īn sensul convenţional al cuvāntului. Am īntālnit multe persoane inteligente şi foarte educate care erau īn acelaşi timp total inconştiente, adică complet identificate cu mintea lor. De fapt, dacă dezvoltarea mentală şi bagajul mai mare de cunoştinţe nu este contrabalansat de o dezvoltare corespunzătoare a conştiinţei, potenţialul nefericirii şi dezastrului este foarte mare.
Prietena dvs. este blocată īntr-o relaţie cu un partener abuziv şi nu este pentru prima oară. De ce? Nu are posibilitatea de a alege. Mintea, condiţionată fiind de trecut, īncearcă mereu să recreeze ceea ce ştie şi īi este familiar. Chiar dacă este dureros, cel puţin este familiar. Mintea aderă īntotdeauna la cunoscut. Necunoscutul este periculos, pentru că nu are niciun control asupra lui. Acesta este motivul pentru care mintea urăşte şi ignoră prezentul. Conştiinţa momentului prezent creează o breşă nu numai īn fluxul gāndirii, ci şi īn cotinuu-mul trecut-viitor. Niciun lucru cu adevărat nou şi creativ nu poate pătrunde īn această lume decāt prin această breşă, prin acest spaţiu liber al posibilităţii infinite.
Aşa că prietena ta, identificāndu-se cu mintea, poate recrea un tipar īnvăţat īn trecut, īn care intimitatea şi violenţa sunt legate inseparabil. Alternativ, ea poate pune īn aplicare un tipar mental īnvăţat īn copilăria timpurie, conform căruia ea este lipsită de valoare şi merită să fie pedepsită. Este posibil şi să trăiască o parte importantă din viaţă prin corpul-du-rere, care caută mereu mai multă durere cu care să se alimenteze. Partenerul ei are şi el tiparele sale inconştiente, care le completează pe ale ei. Desigur, ea īşi creează singură situaţia, dar cine sau ce este cel care a creat-o? Un tipar mental-emo-ţional din trecut, nimic mai mult. De ce să facem din el un eu? Dacă īi veţi spune că şi-a ales singură starea sau situaţia, īi veţi īntări starea de identificare cu mintea. Dar este tiparul său mental adevărata ei personalitate? Este şinele ei adevărat? Este identitatea ei adevărată derivată din trecut? Arătaţi-i prietenei cum să devină o prezenţă care īşi observă gāndurile şi emoţiile. Vorbiţi-i despre corpul-durere şi despre cum se poate elibera de el. īnvăţaţi-o arta conştientizării corpului interior. Arătaţi-i pe viu semnificaţia prezenţei. Imediat ce va fi capabilă să acceseze puterea prezentului şi astfel să rupă legătura cu trecutul ei condiţionat, va avea posibilitatea de a alege.
Nimeni nu alege disfuncţionalitatea, conflictul, durerea. Nimeni nu alege nebunia. Ele se īntāmplă pentru că nu aveţi suficientă prezenţă pentru a dizolva trecutul, nu aveţi suficientă lumină pentru a alunga īntunericul. Nu sunteţi aici īn totalitate. Nu v-aţi trezit complet īncă. Intre timp, mintea condiţionată vă conduce viaţa.
Similar, dacă sunteţi unul dintre cei mulţi care au probleme cu părinţii, dacă mai nutriţi īncă resentimente īn legătură cu un anumit lucru pe care l-au făcut sau nu l-au făcut, atunci īncă mai credeţi că au avut posibilitatea de a alege — că ar fi putut să se comporte diferit. īntotdeauna ni se pare că oamenii au avut posibilitatea de a opta, dar aceasta este o iluzie. Atāta timp cāt mintea dvs. cu tiparele ei condiţionate vă conduce viaţa, atāta timp cāt sunteţi mintea dvs., ce opţiuni aveţi? Niciuna. Nici măcar nu sunteţi acolo. Starea de identificare cu mintea este extrem de disfiincţională. Este o formă de nebunie. Aproape toată lumea suferă de această boală, īn diferite grade. īn momentul īn care realizaţi acest lucru, nu mai puteţi avea resentimente. Cum aţi putea fi supărat pe boala cuiva? Singura reacţie potrivită este compasiunea. (Eckhart Tolle- Puterea prezentului, Ed. Curtea Veche, 2004)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pagini V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 29 March 2024 - 12:26 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman