HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Universul Credintei:

Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.

2 Pagini V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> {Enc.} Creatia In Conceptia Vedica, Legea cauzalitatii
anadi
mesaj 8 Jul 2004, 12:49 PM
Mesaj #36


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 8 Jul 2004, 12:19 AM)
Iar Yoga Tattva Upanishad spune ca Adevarul nu se gaseste in shastre, adica in scrieri.
Shastrele au rolul lor in ghidarea individului dar o scriere, carte, invatatura nu poate cuprinde Necuprinsul, Infinitul.

Shastra (scripturile) nu spun Adevarul?
Ele spun adevarul. Dar acel adevar poate fi inteles numai daca este auzit de la persoanele care au realizat acel adevar.
Dar aceasta nu inseamna ca scripturile sunt minicinoase.

Scripturile vin direct de la Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu si au fost trasmise prin intermediul sunetului transcendental, in inima celor care au atins calitatea de a deveni recipienti ai milei Personalitatii Supreme, prin puritatea atinsa.
Adevarul acestor scripturi nu are mare valoare, daca nu este urmat de realizarea acestui adevar.
Jnana (Cunoasterea transcendentala) are cu adevarat valoare cand este urmata de vi-jnana, realizarea acelei cunoasteri.



svataù-siddho vedo hari-dayita-vedhaù-prabhåtitaù
pramäëaà sat-präptaà pramiti-viñayän tän nava-vidhän
tathä pratyakñädi-pramiti-sahitaà sädhayati naù
na yuktis tarkäkhyä praviçati tathä çakti-rahitä
DaSa-müla (1)

“Vedele care sunt evidente prin ele insele (svataù-siddho), si au fost primite in scoala disciplica sampradAya prin lantul neintrerupt de maestri spirituali realizati, guru-paramparA, care sunt recipienti ai milei lui Sri Hari cum ar fi Brahmä si altii, sunt cunoscute ca evidenta transmisa prin CUVANTUL transcendental ämnäya-väkya. Cele noua concluzii privind principiile filozofice prameya-tattvas sunt stabilite de catre aceste ämnäya-väkyas cu ajutorul altor evicente, pramanas, care urmeza ghidarea scripturii, Sastras, cum ar fi evidentele obtinuta din perceptia directa (pratyaksha). Rationamentul care se bazeaza numai pe logica este schiop in prinvinta problemelor de evaluare a subiectelor transcendentale, de vreme ce logica si argumentarea nu au acces in domeniul spiritual.”


Este vre-o evidenta, ca instructiunile pe care Brahma le-a primit de la Sri Krishna in inima sa, au fost trasmise mai departe prin succesiunea disciplica?

brahmä devänäà prathamaù sambabhüva
viçvasya karttä bhuvanasya goptä
sa brahma-vidyäà sarva-vidyä-pratiñöhäm
atharväya jyeñöha-puträya präha

Brahmä, care este creatorul intregului univers, si este protectorul lumilor, a fost primul semizeu care a aparut. El a trasmis instructiuni complete despre cunoasterea transcendentala
brahma-vidyä, baza intregii cunoasteri, fiului sau mai in varsta, Atharva.

De asemenea se spune in Mundaka UpaniSad (1.2.13),

yenäkñaraà purusaà veda satyaà
proväca täà tattvato brahma-vidyäm

Brahma-vidyä este cunoasterea care reveleaza adevarul despre forma, svarüpa, lui
para-brahma, indestructibilul Suprem (uttama) Purusha (Cel ce se bucura de placere) Purushottama.

Exista vre-o evidenta ca sfintii intelepti Rishis care au compilat scripturile
smriti-shastras au dat in ele o explicatie corecta a Vedelor?

Evidenta poate fi gasita in Srimad-Bhägavatam (11.14.3-4),
coroana pretioasa a tuturor scripturilor shastras.

kälena nañöä pralaye väëéyaà veda-saàjnitä
mayädau brahmaëe proktä dharmo yasyäà mad-ätmakaù
tena proktä sva-puträya manave pürva-jäya sä
tato bhågv-ädayo ’gåhëan sapta brahma-maharñayaù

Sri Bhagavän (Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu) spuse,
“Datorita influentei timpului, Vedele care contin instructiunile Mele privind bhägavata-dharma (datoria transcendenatala care descrie adevarata natura a fintei si relatiei ei cu Dumnezeu) au fost pierdute cand a avut loc distrugerea cosmica. La inceputul urmatoarei zi a lui Brahma, brähma-kalpa (cand sistemele planetare inferioare sunt recreate), l-am instruit din nou pe Brahma in aceeasi cunoastere vedica, iar Brahma l-a instruit la randul sau pe Manu (parintele omenirii) in cunoasterea Vedica, iar Manu i-a instruit pe cel 7 Rishis, condusi de Bhrigu.”

Acest topic a fost editat de anadi: 8 Jul 2004, 09:31 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 9 Jul 2004, 07:39 PM
Mesaj #37


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



„Creatia elementara, a componentelor naturii materiale (falsul ego, minte, inteligenta, spatiu-sunet, aer-atingere, foc-forma, apa-gust, pamant-miros, auzul, pipaitul, vazul, gustul, mirosul) este denumita sarga, iar urmatoarea faza a creatie (in care Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu nu mai este direct implicata) se numeste vi-sarga (creatia pasionala).”
(Srimad Bhagavatam 2.10.3)

Creatia are loc in mod ciclic, fiind urmata de distrugere.
Sufletele care dupa distrugerea lumii materiale nu au atins eliberarea din natura materiala, intra inapoi in corpul lui Maha Vishnu.
Iar la noua creatie ele isi reiau activitatile de acolo de unde le-au lasat. Aceasta explica si crearea instantanee a diferitelor specii, care corespund unor anumite stari de constiinta (sau atasament). In Veda constiinta este descrisa ca fiind locul atasamentului.
Aceste fiinte, sunt musterii vechi ai lumii materiale, care isi aduc destinul prefigurat de activitatile lor din creatiile anterioare in noua creatie.

In afara de acesti musterii vechi, apar si musterii noi.
Musterii noi nu sunt aruncati direct in “lumea” materiala. Lor li se da posibilitatea sa aleaga intre lumea spirituala si cea materiala. De aceea faptul ca noi ne aflam in lumea materiala se datoreaza alegerii proprii, pentru ca fiinta (jiva) este dotata cu energia independentei (sau a liberului arbitru) – shatantra shakti.
Cu cat fiinta (jiva) intra in specii de viata inferioare, posibilitatea sa de a alege, shatantra shakti, este mai acoperita de natura materiala, adica este mai putin manifesta.

Initial fiintele sunt pozitionate in oceanul cauzal, sau zona marginala, care se afla intre lumea spirituala si cea materiala, de aceea fiintele se mai numesc energia marginala a Domnului (tata-shta shakti). Cei care “cad” pentru prima data in lumea materiala pentru a putea actiona in lumea materiala li se da un costum material (facut din fals ego, minte, inteligenta, spatiu, aer, …) care este in modul de existenta al bunatatii, adica foarte putin influentat de pasiune si ignoranta, aceasta avand loc datorita dorintei lor de a gusta placerile acestei lumi materiale, neglijand serviciul iubirii catre Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu, care exista in lumea spirituala, (ceea ce reprezinta o ofensa la adresa lui Dumnezeu). Daca insa fiinta prin asociere cu alte fiinte care se afla in modul de existenta al pasiunii si ignorantei, “se degradeaza” ea va lua in urmatoarea manifestare costume materiale care apartin speciilor inferioare care sunt influentate de aceste moduri ale naturii materiale, si sunt din ce in ce mai puternic controlate de energia materiala.
Cu cat fiinta este mai detasata de natura materiala, cu atat mai mult ea scapa de sub controlul acestei naturi. Atunci se spune ca fiinta are puteri mistice.

“Atunci cand fiinta impreuna cu destinul ei (karma) intra ca intr-o stare de somn (shushupti) in corpul lui Maha Vishnu, aceasta se numeste, retragerea Manifestarii cosmice (materiale).
Eliberarea (din lumea materiala) este acea stare in care fiinta s-a despartit de corpul grosier si subtil.”
(Srimad Bhagavatam 2.10.6)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 15 Jul 2004, 12:07 PM
Mesaj #38


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE
Dupa ce Maha Vishnu a creat universurile materiale care ies din respiratia sa, El insusi se multiplica si intra in fiecare univers sub forma lui Garbo-dhaka-Vishnu.
Srimad Bhagavatam Canto 1 Cap.2 Vers 30

sa evedaḿ sasarjāgre / bhagavān ātma-māyayā
sad-asad-rūpayā cāsau / guṇamayāguṇo vibhuḥ

La inceputul creatiei (agre) Personalitatea Supreama a lui Dumnezeu (bhagavAn) a creat (sasarja) cauza lumii materiale (sat) si efectul ei (asat) din energiea sa interna-spirituala (atma-myaya) care au prins forma (rupaya) aceasta (idam). Acelasi Domn (asau) care este Absolut (vibhuh) nu este afectat (agunah) de modurile naturii materiale (guna maya)


Aceasta afirmatie din Maha Purana - Srimad Bhagavatam este confirmata de doua ori in Sri Brahma Samhita 5.47-48, rugaciunile Domnului Brahma (prima fiinta din universul material) :

yaH kAranArNava-jale bhajati sma yoga nidram
ananta jagad aNda saroma kUpaH
AdhAra Saktim avalambya parAM sva mUrtiM
govindam Adi puruSaM tam ahaM bhajAmi

Eu il venerez pe Govinda (Nume prin care este adresat Sri Krishna in Vrindavan), care este Domnul original (Adi purusham). El s-a asezat in oceanul cauzal (kAranA-rNava-jale )
sub forma unei expansiuni partiale (karana Vishnu)
in starea divina de somn treaz (yoga nidram).
Din porii sai ies universuri ce plutesc in oceanul cauzal.


yasyakka niSavasita kAlam athAvalambya
jivanti loma vilajA jagad nNDa nAthAH
viSNur mahAn sa iha yasya kAla viSezo
govindam Adi puruSaM tam ahaM bhajAmi

Eu il venerez pe Govinda, care este Domnul original (Adi purusham). Toate universurile exista numai pe durata unei respiratii a expansiunii Sale partiale, Marele Vishnu (viSNur mahAn).

Srimad Bhagavatam Canto 1 Cap.2 Vers 31
tayā vilasiteṣv eṣu / guṇeṣu guṇavān iva
antaḥ-praviṣṭa ābhāti / vijñānena vijṛmbhitaḥ

El a intrat (praviStah) inauntrul (antah) lumii modurilor naturii materiale (guneSu) – sub forma lui garbo-daka Vishnu-, si desi El actioneaza (vilasiteSu), El nu este afectat (gunavAn) de ele (tayA) -modurile materiale, ci apare (abatí) absolut iluminat (vijṛmbhitaḥ de realizarea cunoasterii transcendentale (vi-jnan-ena).



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 15 Jul 2004, 12:07 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
anadi
mesaj 16 Jul 2004, 08:58 PM
Mesaj #39


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



BrahmA spune in rugaciunile sale, de la inceputul creatiei (Brahma Samhita 5.7):

“Govinda nu se asociaza niciodata cu energia Sa iluzorie,
dar ea este locul unde o parte din jocurile sale au loc,
ea nefiind complet separata de El.
Govinda se asociaza cu RamA, energia Sa spiritualA, in jocuri amoroase.
Atunci cand El creeaza lumea materiala, sub forma lui Maha Vishnu,
isi arunca privirea asupra ei, agitand-o cu energia timpului material.


Acest topic a fost editat de anadi: 16 Jul 2004, 09:03 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 18 Jul 2004, 10:14 AM
Mesaj #40


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Energia iluzorie, maha-maya nu are contact direct cu Sri Krishna, ci un contact indirect.
Maha-Vishnu, care este cauza eficienta a lumii materiale,
si se afla intins in Oceanul Cauzal (Karana Jala),
este o portiune plenara a unei alte forme a lui Sri Krishna, numita Maha-Shankarshan,
care are locul Sau in regiunea lumii spirituale numita Maha Vaikuntha,
sfera in care dulceata lui Sri Krishna este acoperita de opulenta Sa.
In aceasta zona a lumii spirituale nu exista o relatie intima cu Bhagavan Sri Krishna.
Aici El este in general cunoscut sub numele de Narayan.

Chiar si cand isi arunca privirea asupra energiei iluzorii,
Maha-Vishnu nu are nici un contact cu energia materiala iluzorie,
pentru ca energia spirituala RamA indeplineste functia privirii Sale,
sub forma energiei sale nepoluate (de modurile naturii materiale) atot supusa.
Energia iluzorie, ca servitoare a energiei spirituale RamA ,
serveste portiunea plenara manifestata a lui Dumnezeu care este impreuna cu RamA,
Energia timpului reprezinta forta activitatii si instrumentalitatii lui RamA.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 21 Jul 2004, 09:44 PM
Mesaj #41


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Pentru o mai buna intelegere a creaTiei vom explica natura timpului universal in relatie cu sistemele planetare pamantesti.
Timpul este impartit in cicluri sau yuga (ere).

Exista o erA mica ce dureaza 2000 de ani terestri. Axa terestra, sta timp de 2000 de ani intr-un semn astrologic (zodiacal), dupa care se misca in urmatorul semn. Acum axa terestra se muta in urmatorul semn (din pesti in VarsAtor), care corespunde unui anumit tip de atasament (conStiinTA).
Un ciclu complet dureaza 12x 2000 = 24 0000 ani terestri, in care axa terestra parcurge intregul zodiac.

In afara acestui ciclu, exista Marele ciclu, care corespunde revolutiei intregului sistem solar in jurul soarelui central al galaxiei, Steaua Polara (Druhva-loka).

In acest ciclu existA 4 ere care nu sunt egale ca durata. Era actuala care conform Astrologiei Vedice a inceput acum 5 096 de ani se numeste KALI YUGA, era certurilor si a ipocriziei. Aceasta erA dureaza cel mai putin, si anume 432 000 ani terestri.
La inceputul acestei ere, media duratei de viata a fiinTelor umane este de 100 de ani, dupa care va scade treptat, iar la sfArsitul erei devenid doar o zecime din aceasta.
La fel si toate caracteristicile grosiere si subtile ale tuturor fiinTelor.
In aceasta era este descris faptul ca modalitate de realizare a naturii spirituale este incantarea numelui sfAnt al Domnului.

Inainte de aceasta erA a fost era numita DWAPARA YUGA, in care 50% din calitatile unei fiinte umane civilizate , erau prezente in marea masa de oamneni. Iar durata medie de vArsta e descrisa la 1000 de ani.
( In culegerea de carti numita biblie, in geneza, sunt descrise persoane care au vArste de sute de ani, de aceea tind sa cred ca acea descriere se refera mai degraba la sfArsitul lui DWAPARA YUGA.) Oamenii acelei vremii sunt descriSi ca fiind uriaSi in comparatie cu cei din Kali Yuga. Modalitatea de realizare a naturii spirituale pentru marea masa de oameni este venerarea ZietAtii Personalitatii Supreme a Domnului in Templu. Aceasta erA dureaza 864 000 de ani.

Inainte de DWAPARA YUGA este TRETA YUGA, in care 75% din calitatile unei fiinte umane civilizate, erau prezente in marea masa de oamneni. Durata medie de viata e de 10 000 de ani, iar procedeul de realizare spirituala este Ceremonia SacrificialA. Aceasta era dureaza
1 296 000 de ani.

Era anterioara se numeste KRITA (SATYA) YUGA, era bunAtATii, a AdevArului si Virtutii.
Aceasta erA dureazA 1 728 000 de ani tereStri. Oamenii trAiesc 100 000 de ani, iar modalitatea de realizare spirituala este meditatia yoghina.

Pentru ca un suflet sa se nasca in KRITA (SATYA) YUGA, trebuie sa aiba o conStiinTA in modul de existenta al bunAtATii.
Bineinteles cele patru modalitati de realizare spirituala sunt prezente in toate cele patru ere, dar de exemplu in kali yuga folosirea metodei meditatiei din era bunatatii si a adevaruui (Satya Yuga) este deosebit de dificila.

Acest ciclu de 4 yuga se numeste Maha yuga.
1000 de astfel de Maha yuga reprezintA o zi din viata lui BrahmA.
Si tot atat dureaza si noaptea sa, adica 4,320,000,000 de ani
Brahma traieste pe planeta sa 100 de ani care corespund la 311,040,000,000,000 de ani tereStri.
Dupa care universul este absorbit de Maha Vishnu.

Acest topic a fost editat de anadi: 21 Jul 2004, 09:45 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 21 Jul 2004, 10:23 PM
Mesaj #42


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



QUOTE (anadi @ 21 Jul 2004, 10:57 PM)
Dupa care universul este absorbit de Maha Vishnu.

Maha Vishnu care la un moment dat va fi si el absorbit de Rudra-Siva, care la un moment dat va fi si el absorbit de Isvara, care la un moment dat...etc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 28 Jul 2004, 04:01 PM
Mesaj #43


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 21 Jul 2004, 11:36 PM)
Maha Vishnu care la un moment dat va fi si el absorbit de Rudra-Siva, care la un moment dat va fi si el absorbit de Isvara, care la un moment dat...etc


Nu sunt de acord cu afirmatia de mai sus.

Lumea spirituala este lumea eternitatii.
Ea nu a fost creata (adica nu are inceput) si nici nu poate fi distrusa (adica nu are sfarsit).
Ea este in afara timpului devorator al lumii materiale.
Cei ce sunt in lumea spirituala au atins stadiul eternitatii, ei nu pot fi distrusi.
Corpul personalitatilor din lumea spirituala este facut din
eternitate (sat) cunoastere divina (cit) si extazul iubirii divine (ananda).

Vishnu se afla in lumea spirituala, chiar daca uneori creeaza “Oceanul” Cauzal (karana jala) si se intinde in el, fiind initiatorul lumilor materiale.
Vishnu este o expansiune a lui Krishna din lumea spirituala.
Sri Krishna spune in Bhagavad-gita (10.21)

adityanam [b]aham vishnur [/b]/ jyotisham ravir amsuman
maricir marutam asmi / nakshatranam aham sasi

”Dintre Adityas sunt Vishnu, dintre lumini sunt soarele stralucitor, dintre Maruts sunt Marici, iar dintre stele sunt luna.”

De asemenea Sri Krishna Insusi spune in Bhagavat-gita (10.23 ) ca El este si sursa lui Shiva

rudranam sankaras casmi / vitteso yaksha-rakshasam
vasunam pavakas casmi / meruh sikharinam aham

"Dintre Rudras sunt Shankara (Siva), dintre Yakshas si Rakshasas sunt Domnul bogatiei [Kuvera], dintre Vasus sunt focul [Agni], iar dintre munti sunt Meru."

Maha Vishnu este o Personalitate eterna iar Isvara este un apelativ care se refera la toate formele Domnului (bhagava-tattva) care sunt dotate pe deplin cu aceasta calitate de a controla: isvara.
Dar dintre toate formele Domnului, exista o forma care este controlorul suprem
si anume Krishna, asa cum afirma BrahmA in rugaciunile sale de la inceputul creatiei.

"Isvara parama krishna"

Mai mult, in limba romana, despre pozitia lui siva la

http://www.harekrischna.de/forum/viewtopic.php?p=50#50

Acest topic a fost editat de anadi: 28 Jul 2004, 04:04 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 28 Jul 2004, 11:18 PM
Mesaj #44


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



QUOTE (anadi @ 28 Jul 2004, 05:14 PM)

Nu sunt de acord cu afirmatia de mai sus.

"Dintre Rudras sunt Shankara (Siva), dintre Yakshas si Rakshasas sunt Domnul bogatiei [Kuvera],  dintre Vasus sunt focul [Agni], iar dintre munti sunt Meru."


Daca nu esti de acord, asta e treaba ta. India are mai multe traditii iar de multe ori acelasi termen desemneaza notiuni oarecum diferite.
Iar in exempul dat de tine scrie clar Shankara, nu Siva.
Dumnezeu Tatal ia multe forme, iar indieni au dat diverselor forme, diverse nume: Brahma, Vishnu, Rudra, Isvara, Ardhanara, Sada-Siva, Anutara Siva etc

Vietile a 1000 de Brahma sunt o zi a lui Vishnu, vietile a 1000 de Vishnu sunt o zi a lui Rudra, vietile a 1000 de Rudra fac o zi a lui Isvara, vietile a 1000 de Isvara...etc Asa ca si Vishnu intra in pralaya la un moment dat, si Rudra, si Isvara...etc
Iar vietiile a 1000 de Siva sunt cat un clipit de ochi de-al lui Dumnezeu Tatal.

Acest topic a fost editat de gio19ro: 29 Jul 2004, 02:23 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 29 Jul 2004, 09:25 AM
Mesaj #45


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 29 Jul 2004, 12:31 AM)



Vietile a 1000 de Brahma sunt o zi a lui Vishnu, vietile a 1000 de Vishnu sunt o zi a lui Rudra, vietile a 1000 de Rudra fac o zi a lui Isvara, vietile a 1000 de Isvara...etc  Asa ca si Vishnu intra in pralaya la un moment dat, si Rudra, si Isvara...etc
Iar vietiile a 1000 de Siva sunt cat un clipit de ochi de-al lui Dumnezeu Tatal.


1. Pe ce se bazeaza aceasta afirmatie?


2. Cine este Dumnezeu "tatAl"? "Marele Necunoscut"?

"Isvara (controlorul)parama (suprem) krishna ( e krishna)"
spune Brahma in Brahma Samhita.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 29 Jul 2004, 11:59 AM
Mesaj #46


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 29 Jul 2004, 12:31 AM)
QUOTE (anadi @ 28 Jul 2004, 05:14 PM)

Nu sunt de acord cu afirmatia de mai sus.

"Dintre Rudras sunt Shankara (Siva), dintre Yakshas si Rakshasas sunt Domnul bogatiei [Kuvera],  dintre Vasus sunt focul [Agni], iar dintre munti sunt Meru."


Iar in exempul dat de tine scrie clar Shankara, nu Siva.


In literatura vedica Shankara este un alt nume pentru Shiva.

Cauta cu Google: Shankara Shiva
Vezi gasi o multitudine de articole in care Shiva este adresat cu Shankara.
De exemplu:

http://kiran.phpsites.com/shankaracharya/

unde Shankara-acarya este recunoscut ca un avatar al Domnului Shiva.
De altfel toate cele 4 scoli disciplice vaishnava ce practica bhakti yoga, il recunosc pe Shankar-acarya ca fiind un avatar al Domnului Siva.
Shankara-acarya insusi, a carui Zeitate venerabila a fost Shiva, se roaga in felul urmator:

"O Shankara, Doamne! Primul meu pacat este ca in ciuda faptului ca stiu ca Dumnezeu (care e spiritual) este dincolo de minte si cuvinte (care sunt materiale), am incercat sa te descriu in cateva imnuri (stotras) compuse de mine. Aceasta tradare, nu este decat o lipsa de consecventa intre gandurile si cuvintele mele.

In original:
"O Lord Shankara! My first sin is that in spite of my knowing (and also teaching others) that God is beyond mind and speech, I have tried to describe you through the several hymns (stotras) composed by me. This betrays lack of conformity between my thought and my word."

sau http://www.eaisai.com/baba/docs/shivai.html

"Arunaachala Shiva Sai Shankara
Nacho Hey Nataraaj
Bhasma Bhooshana Naagaabharana Nacho Hey Shiva Raaj
..."

(O Sai Shiva, dweller on the peaks of Arunachal mountain please do the cosmic dance for us. With ash smeared on your body and a serpent dangling around your neck, do the Tandava dance. Rattle your drum. Jingle your anklets. Reverberate the earth with your rhythm. Dance for us Nataraja.)

.
.
.

etc.

Acest topic a fost editat de anadi: 29 Jul 2004, 12:02 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 29 Jul 2004, 03:50 PM
Mesaj #47


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



QUOTE (anadi @ 29 Jul 2004, 01:12 PM)
]In literatura vedica Shankara este un alt nume pentru Shiva.


Ihm, doar ca mai sunt o gramada de alte nume pt Siva.
Iar tu daca te-ai lipit de visnuism nu inseamna ca Dumnezeu Tatal, Dumnezeu in aspectul sau de Suprem, trebuie numit de toata lumea ca Vishnu sau MahaVishnu.
Chiar si in India mai e numit Brahman, Paramasiva etc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 29 Jul 2004, 03:53 PM
Mesaj #48


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 21 Jul 2004, 11:36 PM)
QUOTE (anadi @ 21 Jul 2004, 10:57 PM)
Dupa care universul este absorbit de Maha Vishnu.

Maha Vishnu care la un moment dat va fi si el absorbit de Rudra-Siva, care la un moment dat va fi si el absorbit de Isvara, care la un moment dat...etc

Aceasta afirmatia ramane lipsite de evidente scripturale. Probabil sunt numai speculatii.

iar afirmatia:
QUOTE
India are mai multe traditii iar de multe ori acelasi termen desemneaza notiuni oarecum diferite.

nu arata unde sta scris ca:"Maha Vishnu la un moment dat (cand si cu ce ocazie?)va fi si el absorbit de Rudra-Siva, care la un moment dat va fi si el absorbit de Isvara."
De aceea mai degraba tind sa cred ca aceasta speculatie apartine celor de la Yoga Esoteric, a lui "Grieg" sau Bivolaru, sau poate din alte carti "esoterice". In ziua de azi cartile se fac ca gogosile.

De retinut este faptul ca
ceea ce se creeaza sunt lumile materiale, si tot ele, si numai ele pot fi distruse.

In Brahma samhita (5.45), prima fiinta din acest univers spune in rugaciunile sale de la inceputurile creatiei:

kshiram yatha dadhi vikara-visesha-yogat
sanjayate na hi tatah prithag asti hetoh
yah sambhutam api tatha samupaiti karyad
govindam adi-purusham tam aham bhajami

“Asa cum iaurtul este o transformare speciala a laptelui, fiind diferit si in acelasi timp una cu cauza ce l-a produs, eu ador persoana originara care se desfata (adi purusham), Govinda (nume sub care e cunoscut Krishna in Vrindavan) a carei stare de Shabhu (Siva) este o transformare pentru executarea muncii de distrugere.”

Cu alte cuvinte Shiva nu este decat o expansiunea a lui Govinda (Sri Krishna) care mai este numit si guna avatar, adica responsabil pentru tama guna, care este modul naturii materiale al distrugerii sau ignorantei. Cum ar putea Shiva sa Il distruga pe Sri Vishnu care este o expansiunea a lui Sri Krishna, sau pe Sri Krishna Insusi? Sri Krishna spune in Bhagavad-gita (7.24)

Avayaktam vyaktim apannam / manyante mam abuddhayah
param bhavam ajananto / mamavyayam anutttamam

Cei lipsiti de inteligenta (a-buddhaya) cred ca Eu, care sunt nemanifestat, am manifestat o forma materiala (filozofii impersonalisti maya-vada sunt astfel considerati de Sri Krishna ca fiind lipsiti de inteligenta). Ei nu cunosc natura Mea suprema (param bhavam) transcendentala, spirituala (anutttamam) si indestructibila (avyayam).

Iar Brahma spune in Brahma Samhita (5.1):

ishvara parama krishna sat cit ananda vigraha
anadir adir govinda sarva karana karanam

Supremul Controlor (ishvara parama) Krishna (Cel atoate Atragator) are o forma (vigraha) facuta din eternitate (sat) cunoastere divina (cit) si extazul iubirii divine (ananda).El nu are inceput (anadi), el este originalul (adi) Govinda, cauza tuturor cauzelor (sarva karana karanam).

Si cum ar putea de asemenea Siva sa fie distrus cand El insusi este o Personalitate transcendentala, care se afla in Shiva dhama in lumea spirituala, primul lacas spiritual din spatele zidului de lumina, brahmajiyoti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 29 Jul 2004, 04:08 PM
Mesaj #49


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



QUOTE (gio19ro @ 29 Jul 2004, 05:03 PM)
QUOTE (anadi @ 29 Jul 2004, 01:12 PM)
]In literatura vedica Shankara este un alt nume pentru Shiva.


Ihm, doar ca mai sunt o gramada de alte nume pt Siva.
Iar tu daca te-ai lipit de visnuism nu inseamna ca Dumnezeu Tatal, Dumnezeu in aspectul sau de Suprem, trebuie numit de toata lumea ca Vishnu sau MahaVishnu.
Chiar si in India mai e numit Brahman, Paramasiva etc.

Eu ce am avut de zis am zis. Daca tu ai pretentia ca toti sa-l vada pe Dumnezeu prin prisma ta si toti sa-i zica MahaVishnu cum ii zici tu,e treaba ta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 2 Aug 2004, 11:43 AM
Mesaj #50


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 29 Jul 2004, 05:03 PM)

hm, doar ca mai sunt o gramada de alte nume pt Siva.
Iar tu daca te-ai lipit de visnuism nu inseamna ca Dumnezeu Tatal, Dumnezeu in aspectul sau de Suprem, trebuie numit de toata lumea ca Vishnu sau MahaVishnu.
Chiar si in India mai e numit Brahman, Paramasiva etc.

Da, fiecare conform capacitatii sale de intelegere, sau a calificarii spirituale atinse.
Unii pot sa sustina ca Siva este una cu Vishnu, si intr-o oarecare masura nu este gresit.
Dar exista si o diferenta intre acestia.
Totul este una (abheda sau advaita - nu doi) si in acelasi timp diferit (bheda).
Sri Krishna Caitanya (care a aparut acum aprox. 600 de ani) a subliniat acest punct de vedere
si a explicat detaliat aceasta filozofie de neconceput (acintya)
atat in planul lumilor spirituale cat si
in planul lumilor materiale detaliind principiul transformarii energiei spirituale
svarupa shakti care are loc datorita introducerii celor trei guna (sau principiile lumii materiale: ignoranta, pasiune, bunatate).

Aceasta filozofie a scolii disciplice Brahma-Madva-Gaudya sampradaya se numeste
acyntia bheda abheda tattva.

Fiecare nume al Personaliltatii Supreme descrie anumite caracteristici ale Sale.
Exista nume generice, cum ar fi Bhagavan, (vezi http://www.harekrischna.de/forum/viewtopic.php?t=10
Nr. 1) care se refera la principiul filozofic (tattva) care descrie Adevarul Absolut (cunoscut in limba romana sub numele de Dumnezeu, probabil o stalceala din latina: Domine + Deus (Cel ce controleaza) + (Cel divin)); sau cum ar fi Ishvara (Cel ce controleaza), care se refera la toate formele Adevarului Absoulut.

Exista nume care se refera numai la anumite forme care apartin categoriei Bhagavan-tattva cum ar fi Vishnu, care inseamna Cel ce mentine (universurile materiale). Aceasta forma a Personalitatii Supreme este legata de lumea materiala prin functia pe care o are in jocurile lumii materiale.
Acest Vishnu, numit Maha-Vishnu, nu exista in Vaikuntha (Lumea fara de frica) a cerului spiritual. Acolo se afla forma originala a lui Maha Vishnu care este Shankarshan, impreuna cu asociatii Sai eterni.

Brahma Samhita spune:
5.14
Acelasi Maha-Vishnu a intrat in fiecare univers sub forma propriei Sale expansiuni subiective.
Aceste expansiuni divine, care au intrat in fiecare univers, nu sunt decat sufletul universal Vishnu, posedand mii si mii de capete.
5.15

El a creat (asrajat) din membrul sau stang (vAma-angat) pe Domnul Vishnu (Kshiro-daka Vishnu, care traiseste pe unica planeta spirituala din universul material, pe care semizeii au puterea de a o percepe), din membrul Sau drept (dakshina angat) l-a creat pe primul progenitor care este Brahma (prajapatim), iar dintre sprancene (kurca deshat) a fost creat (ava-asrijat) Shambhu, care incorporeza (mayam) manifestarea haloului masculin divin (jiyotih linga).

Shiva sau Shambhu este o categorie speciala din Bhagvan-tattva, in care Bhagavan Sri Krishna (param-ishvara, Controlorul Suprem) intra in contact direct cu Maha Maya (energia iluzorie), iar Shiva este cunoscut ca Maha Deva, marele semizeu, desi in mod normal El apartine categoriei Adevarului Absolut, Bhagvan-tattva.

Iar tatal lui Shambhu sau Shiva este Vishnu, nu invers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 23 Aug 2004, 04:57 PM
Mesaj #51


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



9. Diferitele purusha avataruri sunt descrise in Satvata Tantra:
Vishnu are trei forme numite purusha.
Primul, Maha Vishnu, este creatorul energiei materiale totale (mahat tattva),
Cel de-al doilea este Cel ce intrA in fiecare univers (garbodhaka vishnu), iar
Cel de-al treilea este Kshiro-dasayi
(care trAieSte pe singura planetA spiritualA DINTR-UN UNIVERS MATERIAL, unde se aflA oceanul “de lapte”) Si se expandeazA in citta ( inima) fiecarei fiinTe, (ca martor, Si Cel ce dA permisiune).
Cel ce cunoaSte aceste lucruri, va fi eliberat din ghearele energiei iluzorii (maya).

10. Primul purusha avatar este descris in Srimad-Bhagavatam (11.4.3):
Atunci cAnd Domnul Narayan Si-a creat corpul universal alcAtuit din panca butha (cele cinci elemente materiale) produse din El InsuSi, si apoi a intrat in acel corp universal prin porTia Sa plenarA, in felul acesta El a devenit cunoscut sub numele de Purusha.
11. De asemenea Brahma-samhita (5.10-13) Il descrie:
“Domnul lumii, Maha Vishnu, este manifestat in El (Domnul Maheshvara) prin porTia Sa subiectivA, sub forma privirii Sale.
Domnul lumii materiale Maha-Vishnu, posedA mii Si mii de capete, ochi si mAini.
El este sursa a mii Si mii de avataruri, in mii de mii de expansiuni parTiale ale Sale.
El este creatorul a mii si mii de suflete individuale.
AcelaSi Maha Visnu este cunoscut sub numele de Narayan in lumea materialA.
Din acea persoanA eternA a TiSnit vasta expansiune fluidA cunoscutA sub numele de Oceanul Cauzal.
AceastA expansiune parTiala (Maha Vishnu) a lui Shankashan care traieSte in Paravyoma (Cerul Spiritual), este Supremul Purusha care are mii de expansiuni parTiale.
Maha Vishnu se odihneSte in starea de somn divin (yoga nidra) in apele oceanului cauzal (care e spiritual in natura sa).
SeminTele spirituale ale lui Sankarshan existAnd in porii lui Maha Vishnu sunt nAscuTi asemenea multor germeni aurii. Acesti germeni sunt acoperiTi de Maha panca butha (eter, aer, foc, apA, pAmAnt).

13. In Brahma samhita 5.14 este descris cel de-al doilea purush avatar:
“AcelaSi Maha Vishnu intrA in fiecare univers ca o partea a Sa subiectivA Si separatA.”
14.Faptul cA Domnul se extinde sub forma Domnului Pradyumna Si astfel devine originea lui Garbhodakasayi Visnu, este exprimat in partea Narayana-upakhyana din Moksa-dharma:
“Sub forma lui Garbhodakasayi Visnu, Domnul Pradyumna al cArui ombilic este asemenea lotusului, este creatorul Domnului Aniruddha.”
15. Cel de-al treilea purusha avatar este descris in Srimad-Bhagavatam (2.2.8):
“Altii concep Personalitatea lui Dumnezeu locuind in corp in regiunea inimii Si mAsurand 8 inch, avAnd 4 mAini ce poartA un lotus, o roatA, o scoicA Si un buzdugan.

Additional info:
Garbodaka Vishnu intrA in universul material lasA un lichid ce umple pe jumAtate universul Si se aseazA pe acest ocean. Din ombilicul Sau se ridicA un lotus a carui floare este rezidenTa Domnului BrahmA.

16: Din purush avatar Vishnu se spune cA apar Brahma Si Shiva.
Cele trei funcTii ale lor sunt MenTinerea (Domnul Vishnu), crearea (Domnul Brahma) Si distrugerea (Domnul Shiva)
17. Ei sunt descriSi in Srimad-Bhagavatam (1.2.23):
“Personalitatea transcendentalA a lui Dumnezeu este in mod INDIRECT asociatA cu cele trei moduri ale naturii materiale, Si anume bunAtatea, pasiunea Si ignoranTa, iar numai pentru crearea, MenTinerea Si distrugerea lumii materiale, acceptA El cele trei forme calitative: Brahma, Vishnu Si Shiva.
Dintre aceste trei forme, toate fiinTele umane pot avea (cu adevArat) beneficii din partea lui Vishnu, f
orma calitativA a BunAtAtii.”
18. ExplicaTie
Fiind controlori ai lumii materiale ei au o legAturA cu modurile naturii materiale.
Numai unul (Domnul Vishnu) care este svamsha avatara nu are nici o relaTie cu aceste moduri.

Acest topic a fost editat de anadi: 23 Aug 2004, 04:58 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pagini V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 15 May 2024 - 01:46 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman