HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

5 Pagini V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Arta Razboiului, sau cum va place Sun Tzu
dead-cat
mesaj 8 Sep 2004, 02:24 PM
Mesaj #106


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



QUOTE

Pe Frontul de Est de exemplu Germania a pierdut razboiul la Kursk, deci in vara lui 1943.  Acesta e un fapt asupra caruia cam toti istoricii pe care i-am citit se pun de acord.

pai si cu un "citadel" reusit, s-ar fi obtinut doar eliminarea unui cot in linia de front si implicit o intarire a pozitiei defensive (ceea ce ar fi impiedicat probabil un success pe masura celui obtinut in iulie '44 de catre rusi.
dar n-ar fi adus victoria. de aceea spuneam "adevarat in idea ca pierdut inseamna a nu-l mai putea cistiga".


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 8 Sep 2004, 02:24 PM
Mesaj #107


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE
Exista o carte... Marketingul ca razboi... care trateaza citeva tehnici mai mult sau mai putin ortodoxe.
De ex Colgate, la un moment dat a marit diametrul orificiului pe care iesea pasta de dinti. Cum presiunea de apasare asupra tubului a rams constanta, cantitatea de pasta de dinti ce ajunge pe periuta crestea simtitor, fiecare familie a inceput sa consume mai multa pasta, ceea ce a dus la cresterea vinzarilor...
Sun Tzu spune ca sa cunosti obiceiurile celuilalt si sa il surprinzi acolo unde nu isi poate infrina pornirile...

rolleyes.gif Pai exemple de-astea mai ştiu.

De exemplu nişte ciocolăţele turceşti care sunt foatre subţiri şi au nişte borduri înalte astfel încât să pară mai mari în ambalaj, dar când le desfaci nu ai mai nimic.
Sau scobitura de pe fundul cutiei de margarină. Sau sticle de lapte de 900 ml etc.

Uite în spiritul discuţiei propun o problemă spre rezolvare:

Un supermarket vrea să mărescă timpul pe care clienţii îl petrec între anumite rafturi, pentru a mări şansele de a fi observate anumite mărfuri. Care ar fi soluţia la această problemă în spiritul Sun Tzu?
Răspunsul în numărul viitor cool.gif

Acest topic a fost editat de actionmedia: 8 Sep 2004, 02:27 PM


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 8 Sep 2004, 02:28 PM
Mesaj #108


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



QUOTE

Un supermarket vrea să mărescă timpul pe care clienţii îl petrec între anumite rafturi, pentru a mări şansele de a fi observate anumite mărfuri. Care ar fi soluţia la această problemă în spiritul Sun Tzu?

eu nu stiu cum faceti voi unsure.gif dar eu cind merg intr-un supermarket, am o idee destul de clara asupra ce vreau sa cumpar (mai ales ca merg 1 data pe sapt) si ma duc tinta la rafturile cu produsele ce intentionez sa le iau. restul nici nu-mi atrage atentia. de exemplu n-am realizat vreo 3 ani de zile ca supermarketul "meu" vinde pahare de vin, pina mi-a trebuit unul si-am intrebat o vinzatoare ca sa nu pierd vremea aiurea cautind.
faptul ca petrec timp mai mult printre rafturi ma face eventual mai prost dispus, dar in nici un caz nu ma imbie la cumparat.


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 8 Sep 2004, 02:28 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
actionmedia
mesaj 8 Sep 2004, 02:36 PM
Mesaj #109


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (dead-cat @ 8 Sep 2004, 03:41 PM)
faptul ca petrec timp mai mult printre rafturi ma face eventual mai prost dispus, dar in nici un caz nu ma imbie la cumparat.

laugh.gif Înseamnă că nu eşti pe target. Aşa ţi-ar răspunde un publicitar.
Serios vorbind, de fapt eşti pe target, iar proprietarii supermarketului sunt disperaţi pentru că ei se străduiesc să aducă produse noi, iar cei ca tine nu le observă. Sunt mulţi oameni care pur şui simplu nu au timp să bântuie prin supermarket (mai ales dacă este foarte mare) şi de multe ori trec foarte repede printre rafturi (se duc acolo unde au treabă) şi nici nu observă produsele. Dar uite că ne îndepărtăm de la subiect. Şi ca să revin...
Ca idee, în spiritul Sun Tzu, citându-l pe mutulică:
QUOTE
Sun Tzu spune ca sa cunosti obiceiurile celuilalt si sa il surprinzi acolo unde nu isi poate infrina pornirile..

Cum ai rezolva problema asta dacă ai fi managerul supermarketului?


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ovidius
mesaj 8 Sep 2004, 04:14 PM
Mesaj #110


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.849
Inscris: 30 March 04
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 2.824



QUOTE
Un supermarket vrea să mărescă timpul pe care clienţii îl petrec între anumite rafturi, pentru a mări şansele de a fi observate anumite mărfuri. Care ar fi soluţia la această problemă în spiritul Sun Tzu?

1) Sa atraga cat mai mute femei - ele ori cumpara ori nu cumpara tot or sa stea cu orele in magazin biggrin.gif
2) Sa puna muzica care este pe placul posibililor clienti.
3) Eventual sa mai schimbe locul marfii de pe rafturi. De exemplu am vazut in Germania un magazin care-si schimba repetat locul anumitor marfuri si cand cautai ceva, de multe ori aveai norocul sa trebuiasca sa iei tot magazinul la bani marunti. Pe mine ma enerva chestia asta dar nu stiu daca si pe restul clientilor.


--------------------
Suntem ceea ce gândim. (Buddha)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MIA
mesaj 8 Sep 2004, 04:28 PM
Mesaj #111


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.320
Inscris: 21 April 04
Din: Timisoara, Romania
Forumist Nr.: 3.188



QUOTE (dead-cat @ 8 Sep 2004, 03:37 PM)
QUOTE

Pe Frontul de Est de exemplu Germania a pierdut razboiul la Kursk, deci in vara lui 1943.  Acesta e un fapt asupra caruia cam toti istoricii pe care i-am citit se pun de acord.

pai si cu un "citadel" reusit, s-ar fi obtinut doar eliminarea unui cot in linia de front si implicit o intarire a pozitiei defensive (ceea ce ar fi impiedicat probabil un success pe masura celui obtinut in iulie '44 de catre rusi.
dar n-ar fi adus victoria. de aceea spuneam "adevarat in idea ca pierdut inseamna a nu-l mai putea cistiga".

hmm.gif ... din cite stiu eu, daca operatiunea Zitadelle ar fi reusit 100% cum se dorea etapa urmatoare era un nou asalt ( de data asta pe timpul verii/toamnei ) spre Moscova. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LigiaB
mesaj 8 Sep 2004, 04:31 PM
Mesaj #112


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.037
Inscris: 3 January 04
Forumist Nr.: 1.685



QUOTE (actionmedia @ 8 Sep 2004, 04:49 PM)
QUOTE
Sun Tzu spune ca sa cunosti obiceiurile celuilalt si sa il surprinzi acolo unde nu isi poate infrina pornirile..

Cum ai rezolva problema asta dacă ai fi managerul supermarketului?

Action, eu as pune produsul sau produsele care vreau sa le vind la capatul rafturului, si l-as baga in reducere putin laugh.gif as pune o eticheta mare rosie, SALE! tongue.gif
Ori produsele care vreau sa le vind le pun pe raftul 3, loveaste privirea imediat....

ps: Eu sint exact Dead_cat, cumpar exact ce imi trebuie, de-obicei stiu din reclame ce e in reducere si merg cu lista. rolleyes.gif

DAR...

QUOTE
Cind am pus topicul asta, ma gindeam mai putin la razboiul in sine, cel vizibil, WWII sau Irak sau... oricare ar fi el, ci mai degraba la "razboiul zilnic", cel pe care fiecare il ducem ... in birou, in familie...

Viata noastra este inconjurata de varii conflicte, si ma gindeam ca am putea discuta aici despre cum sa le solutionam, folosindu-ne mai ales de invatamintele lui SunTzu.


...conform acetui citat dat de Mutulica, nu cumva ne indeapartam MULT prea mult de subiectul initial?? Sau noi acum rezolvam unul din "raboaiele zilnice"??? laugh.gif


--------------------
Prayer is the bridge between panic and peace.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bdl
mesaj 8 Sep 2004, 04:57 PM
Mesaj #113


Cel Mai Amuzant Forumist
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.642
Inscris: 15 March 03
Din: Unde e cald si bine
Forumist Nr.: 86



QUOTE (MIA @ 5 Sep 2004, 08:19 PM)
QUOTE (bdl @ 5 Sep 2004, 08:03 PM)
Sa zicem ca raid-urile sint saminta din care s-a dezvoltat....ideea e cam aceiasi...surptinderea adversarului prin lovituri concentrate pe anumite obiective, f rapide....

"BDL" - de ce insişti cu orice preţ la aspecte la care totuşi e clar că nu ai dreptate ?? ohmy.gif

Scopul unul raid şi a strategiei/tacticii de blitzkrieg era/sunt complet diferite. wink.gif
Un raid urmărea/urmăreşte o lovitură scurtă, nu prea de amploare ( adesea în scopul de a jefui/teroriza provinciile de graniţă ) urmată de retragerea rapidă înainte ca grosul trupelor inamice să apuce să intervină, pe când" strategia blitzkrieg" urmărea anihilarea apărării inamice într-un punct ( zonă ) a frontului pentru a provoca ruptura necesară unei victorii totale decisive ( bun - e mai complicat, dar nu mă întind la explicaţii şi detalieri inutile smile.gif ).

Ai sesizat nuanţele şi diferenţele ? unsure.gif Sau preferi să-l menţii cu orice preţ pe Sun-Tzî în postura de guru prezicător, chiar dacă nu ai argumente prea bune pentru asta ? sorry.gif

Mia,
Uite raspunsul.....
Citeste inca odata ce am zis eu.....Unde sustin ca raidul si razboiul rapid e una si aceiasi?
Dupa definitie si in realitate normal ca sint lucruri diferite.... dar blitz..... e o dezvoltare a raidului....
Raid= ataci si te retragi pt ca logistica si dotarea nu-ti permit sa ramii acolo...totul in viteza si prin surprindere....
Razboi fulger= ataci cu scopul de a ramine acolo... fiind pregatit cu logistica si tot ce e necesar...

Nu sint acelasi lucru si au scopuri diferite.... dar una se trage din cealalta..... e un principiu extins sau mai bine zis perfectionat....
Si piroga e f diferita de crucisator, nu sint una si aceiasi.... wink.gif

Sun -Tzi nu e guru si nu e prezicator, sper ca nu asta ai inteles tu din el....El arata niste principii.....scuza-l ca nu a fost asa "destept " sa prezica razboiul fulger..... da am senzatia ca genul ala de razboi poatew fi intilnit si inainten de ww I+II


--------------------
user posted image
-
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 9 Sep 2004, 12:57 PM
Mesaj #114


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (LigiaB @ 8 Sep 2004, 05:44 PM)
...conform acetui citat dat de Mutulica, nu cumva ne indeapartam MULT prea mult de subiectul initial?? Sau noi acum rezolvam unul din "raboaiele zilnice"??? laugh.gif

Păi încercăm să soluţionăm unul dintre războaiele cotidiene ideea este să încercăm să-l soluţionăm aplicând principiile Sun Tzu.
Prin urmare variantele propuse de tine şi de Zorro, rezolvă parţial problema dar sunt pe lângă subiect laugh.gif probabil că ar merge subiectul ăsta la enigme şi ghicitori, dar noi încercăm să-l rezolvăm pornind de la principiile Sun Tzu.
Un principiu ni l-a dat mutulică:
QUOTE
Sun Tzu spune ca sa cunosti obiceiurile celuilalt si sa il surprinzi acolo unde nu isi poate infrina pornirile...

Hai să încercăm să aplicăm acest principiu.
Prin urmare, dezvolt un pic problema şi restrâng aria posibilităţilor.
Imaginaţi-vă că sunteţi proprietari de Supermerket. Acesta este domeniul vostru, acolo sunte-ţi stăpâni.
Zilnic în Supermarket intră sute sau mii de clienţi care sunt în general de tipul dead-cat. Adică au nevoie de anumite lucruri, ştiu unde le găsesc, se duc acolo ţintă şi le cumnpără apoi ies din supermarket şi îşi văd de ale lor. Scopul tău este să-i faci să cumpere mai mult decât şi-au propus înainte de a intra în magazin. Cam asta e problema. Ai victorie dacă omul şi-a propus să cumpere de 20 de dolari şi a cumpărat de 40 sau de 50 sau măcar de 21.
Ce ştii deja:
- ştii că în general dacă stau mai mult în agazin ai şanse să cumpere mai multe, produsele sunt frumos ambalate, li se face reclamă etc. Ai toate condiţiile create pentru a-i îmbia să cumpere mai mult dacă văd ceva care li se pare util dar la care nu s-au gândit în prealabil.
- ştii că în general consumatorii au anumite obiceiuri simple, s-au cristalizat deja nişte stereotipuri în modul în care lumea face cumpărături. Întrebarea este care ar fi obiceiul sau obiceiurile pe care să îl (le) folosim în favoarea noastră?

@zorro
QUOTE
1) Sa atraga cat mai mute femei - ele ori cumpara ori nu cumpara tot or sa stea cu orele in magazin


Nu rezolvă problema, deja ai clienţi în magazin. Şi cum atragi femeile? Nu ştiu dacă este chiar aşa adică dacă stau foarte mult.


QUOTE
Sa puna muzica care este pe placul posibililor clienti.

Cam greu să satisfaci gusturile muzicale ale tuturor.

QUOTE
Eventual sa mai schimbe locul marfii de pe rafturi.

Asta cu sigurnaţă va nemulţumi clienţii, şi s-ar putea să pierzi din ei. Sună mai mult a atac frontal în inferioritate numerică. Este cam sortit eşecului

@LigiaB soluţiile tale măreşte şansele ca produsele să fie vândute dar prin alte metode, nu prin metoda "timpului petrecut între rafturi"

Uite câteva condiţii esenţiale pentru o rezolvare corectă:
1. Trebuie să ţină seama de obiceiurile elementare ale clienţilor. De exemplu pe vremea lui Sun Tzu se ştia că armata inamică are o anumită aşezare în teren, că în funcţie de condiţii, mai întâi atacă o armă (de exemplu arcaşii) apoi altă armă (de exemplu care de luptă). Sau faptul că arcaşii au mai puţină armură decât suliţaşii, etc.
2. K.I.S. adică Keep it simple, pe româneşte, soluţia trebuie să fie simplă. Cu cât un plan este mai complex, cu atât sunt şanse mai mari să apară erori şi să eşueze implementarea.
3. Clientul nu trebuie să observe "capcana", nu trebuie să fie un atac frontal trebuie să fie o acţiune subtilă, de guerilă. Elementul surpriză este esenţial. Un atac frontal contra unei armate superioare ca număr şi tactică este sortit eşecului. Clienţii unui supermarket deţin puterea dacă se simt ameninţaţi sau deranjaţi în vreun fel pleacă şi te lasă cu ochii în soare. La vânătoare trebuie să mergi tiptil, împotriva vântului ca să nu te simtă.
4. Clientul trebuie să rămână cu impresia că a luat singur decizia de cumpărare fără a fi constrâns în vreun fel. Asta ca să revină şi data viitoare şi să poţi aplica acelaşi sistem.

Încă o încercare şi după aia dau răspunsul.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MIA
mesaj 9 Sep 2004, 08:03 PM
Mesaj #115


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.320
Inscris: 21 April 04
Din: Timisoara, Romania
Forumist Nr.: 3.188



QUOTE (bdl @ 8 Sep 2004, 06:10 PM)
Dupa definitie si in realitate normal ca sint lucruri diferite.... dar blitz..... e o dezvoltare a raidului....
Raid= ataci si te retragi pt ca logistica si dotarea nu-ti permit sa ramii acolo...totul in viteza si prin surprindere....
Razboi fulger= ataci cu scopul de a ramine acolo... fiind pregatit cu logistica si tot ce e necesar...

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

Bine BDL - dacă tu zici ... wink.gif - sper doar ca alţii care au urmărit discuţia să rămână cu altă părere. unsure.gif
Hai noroc ! smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bdl
mesaj 10 Sep 2004, 12:53 AM
Mesaj #116


Cel Mai Amuzant Forumist
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.642
Inscris: 15 March 03
Din: Unde e cald si bine
Forumist Nr.: 86



Mia,
Din pacate nu zic eu, zic niste manuale de tactica asa....


--------------------
user posted image
-
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LigiaB
mesaj 10 Sep 2004, 02:13 AM
Mesaj #117


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.037
Inscris: 3 January 04
Forumist Nr.: 1.685



QUOTE (actionmedia @ 9 Sep 2004, 03:10 PM)
Sun Tzu spune ca sa cunosti obiceiurile celuilalt si sa il surprinzi acolo unde nu isi poate infrina pornirile...

Scopul tău este să-i faci să cumpere mai mult decât şi-au propus înainte de a intra în magazin.

-metoda "timpului petrecut între rafturi"

Clientul nu trebuie să observe "capcana", nu trebuie să fie un atac frontal trebuie să fie o acţiune subtilă, de guerilă. Elementul surpriză este esenţial.

Action, am inteles exact ce si cum spui, eu iti voi raspunde din punct de vedere a shopper'ului ca imi este mai usor, la marketing te las pe tine. laugh.gif Deci cu alte cuvinte, esti tu ca manager impotriva mea ca si cumparator...ce le intind... laugh.gif

Ce te-am citat eu mai sus, e ce am gasit eu cel mai important. rolleyes.gif

Deci, tinind cont ca eu sint un shopper ca si Dead-cat, si ca stiu manevrele de a pacalii clientii, laugh.gif (crede-ma ca le-am aflat cind am citit carti despre "money management") iti voi spune ce ma face pe mine totusi sa pierd mai mult timp in magazin, intre rafturi...(nu imi vine sa cred ce scriu.. rofl.gif )

1. Mi s-a intimplat foarte des, sa cumpar un produs alimentar nou (si sa il tot cumpar mai apoi) cind mi s-a dat posibilitatea sa il gust! Cind am vazut ca e bun, (deci placut surprinsa) si ca e usor de gatit (ex: frozen 4 cheese raviolli) m-au convins! Ahem! rolleyes.gif Asa si cu mai multe produse alimentare. Aceste femei dragute care iti dadeau un sample, erau puse exact la capatul rafturilor...ca sa il cumperi te trimiteau printre rafturi si daca tot erai acolo mai cascai ochii sa vezi ce mai e nou...

2. Alte ori, ptr faptul ca strigau prin supermarket ca pulpele de pui sint in sale, sau ca vinul cutare e in reducere, sau ca abia au scos piine calda (+ ca miroase prin alimentara de salivezi) m-a facut sa cheltui in plus. :rolleyes :

3. Printre rafturi, mi-au atras atentia niste chestii care aveau un bec rosu, flash, care dadeau cupoane (1$ off), rar cumpar, dar recunosc ca imi atrageau atentia. Daca era pe rindul unde erau cereale, am mai incercat, ca doar aveam un 1$ off, nu? laugh.gif Tot cupoane de tot felul iti dadea alta doamna draguta la intrarea in magazin... alta data erau fetisoare frumoase...haha

Cam astea imi vin in cap acum.
Deci, ca sa concluzionam, recunosc:

1. ca am fost pacalita sa cumpar mai mult, dar imediat am justificat in mintea mea...
2. ca mi s-a oferit posibilitatea gust inainte de a cumpara, fapt care m-a facut sa cumpar ceva ce nu as fii cumparat, nicidecum...
3. mirosul painii a gidilat nasul si stomacul a zis: Cumpara o piine calda! Acum! laugh.gif
4. Cupoanele de 1$ mi-au dat impresia ca am "economisit" bani... dar in fond eu nu am econimist nimic, ci am cheltuit X amount -$1...stiu stiu... tongue.gif
5. aaaa...si pulpele, am zis sa mai iau o tava ca si asa sint in reducere, m-am dus intre rafturi si am vazut si carnea de pork in reducere....haha

Deci in toate cele 5 puncte, eu am cautat justificari ptr cheltuirile in plus, supermaketul a reusit subtil sa ma convinga ca eu economisesc bani venind la ei + cite altele, ca in fond totul se rezuma la bani...Convinge-l ca, he get more for the same buck and he's yours, ai spune in engleza....

Habar n-am cum sa numesc aceste 'manipulari grosolane' in limba marketului, dar cred ca ti-am raspuns, daca nu...zi tu! smile.gif

Sa vezi tu daca ma mai plimb eu printe rafturi... :rolf : mersi ca mi-ai atras atentia, buna lectie am primit, multumesc! : )

Acest topic a fost editat de LigiaB: 10 Sep 2004, 02:32 AM


--------------------
Prayer is the bridge between panic and peace.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 10 Sep 2004, 09:25 AM
Mesaj #118


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



@LigiaB tot ce spui tu sunt lucruri adevărate dar sunt atât de complicateee....
Ia gândeşte-te care este cea mai obişnuită şi mai elementară operaţiune pe care o fac majoritatea cumpărătorilor în supermarket?
Îţi spun eu: "împing căruciorul".
Cum putem să folosim asta în favoarea noastră? Adică să-i facem să stea mai mult într-o anumită zonă din market (nu neapărat în tot marketul).
Hai că acum răspunsul e uşor de găsit.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 10 Sep 2004, 10:22 AM
Mesaj #119


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



fa-l sa mearga mai greu sau aranjeaza rafturile astfel incit sa congestioneze traficul si ma duc la concurenta cit ai zice "marketing".


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 10 Sep 2004, 10:36 AM
Mesaj #120


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (dead-cat @ 10 Sep 2004, 11:35 AM)
fa-l sa mearga mai greu sau aranjeaza rafturile astfel incit sa congestioneze traficul si ma duc la concurenta cit ai zice "marketing".

Eşti foarte aproape de răspunsul corect... Evident că nu intenţionez să umblu la cărucior (să-l fac să meargă mai greu), nici nu am intenţia să aglomerez o anumită zonă.
Deci:
- nu se umblă la cărucior.
- nu se îngustează culoarul.

Dead-cat a intuit ceva... Cum facem să încetinim viteza cu care se deplasează clientul printe anumite rafturi, fără să i se pară că i se impune asta, adică el să ia decizia să încetineacă...? Suntem foarte aproape de răspunsul corect.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin666
mesaj 10 Sep 2004, 10:36 AM
Mesaj #121


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.069
Inscris: 25 August 03
Forumist Nr.: 668



Sau pune 2-3 tineri angajati "in civil" cu caddyuri care ingreuneaza trecerea fara a o bloca sa se "mire" de articole, sa se faca ca citesc instructiunile, ca incarca "cutiile" cu pricina in carucior, etc... iar un vanzator sa nu fie departe, pentru a putea da informatii...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 10 Sep 2004, 10:46 AM
Mesaj #122


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (sorin666 @ 10 Sep 2004, 11:49 AM)
Sau pune 2-3 tineri angajati "in civil" cu caddyuri care ingreuneaza trecerea fara a o bloca sa se "mire" de articole, sa se faca ca citesc instructiunile, ca incarca "cutiile" cu pricina in carucior, etc... iar un vanzator sa nu fie departe, pentru a putea da informatii...

Interesant dar este o soluţie temporară până la urmă îşi vor da seama că e ceva aranjat, iar costurile cred că sunt măricele. Oricum este o variantă care se practică la lansarea unor noi produse, puterea exemplului, şi curiozitatea înnăscută a oamenilor lucrează.
Mai dau un indiciu: rezolvarea este una de natură tehnică, dar nu se intervine nici asupra caruciorului, nici la rafturi, se modifică ceva, întrebarea este ce?


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 10 Sep 2004, 10:52 AM
Mesaj #123


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



nu am obiceiul sa compar preturi. adica ma doare la 1 an lumina in fata daca laptele costa 0.55€ si in alta parte 0.49€. de fapt habar n-am cit costa diferitele produse si nici n-am chef sa-mi uzez sinapsele incercind sa tin minte chestii din astea.
dar vreau sa pot cumpara ce vreau eu fara sa trebuiasca sa verific de fiecare data, data de expirare sau sa le caut prin alte rafturi pentru ca unui "strateg de marketing" (bwahahaha) i-a venit idea sa ma faca sa le caut in alte rafturi ca de obicei ca doar doar oi mai cumpara o punga de paste fainoase.
si mai important, fara sa pierd vremea prin supermarket. pentru mine nu-i un happening care sa-l degust cu familia, consider ca exista lucruri mai interesante in viata decit a-mi petrece timpul intr-un supermarket: de exemplu a privi o bucata de vopsea uscindu-se.
de aceea, cind ajung sa stau la coada, pentru ca inca un individ se trezeste sa-si caute monezile prin portofel, vreau sa vad ca toate casele sunt ocupate.
daca da, asta ma face sa ma intorc regulat si sa-mi cheltui intreaga suma de bani alocata pe merinde pe timpul anului in acel etablisment indiferent ca sunt cu 5% mai scumpi ca si concurenta.
time is money.


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin666
mesaj 10 Sep 2004, 10:53 AM
Mesaj #124


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.069
Inscris: 25 August 03
Forumist Nr.: 668



Lumina, climatizarea sporita (vara) sau caldura sporita (iarna...), un prezentator care ofera de ex. o degustare a unei noi cafele, pe loc (e cazul in practic fiecare sambata dimineata la Carrefourul unde imi fac eu cumparaturile de obicei...)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 10 Sep 2004, 11:19 AM
Mesaj #125


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (sorin666 @ 10 Sep 2004, 12:06 PM)
Lumina, climatizarea sporita (vara) sau caldura sporita (iarna...), un prezentator care ofera de ex. o degustare a unei noi cafele, pe loc (e cazul in practic fiecare sambata dimineata la Carrefourul unde imi fac eu cumparaturile de obicei...)

Nope!

Are legătură cu sunetul pe care îl face căruciorul când merge... rolleyes.gif De fapt nu e obligatoriu să fie sunet. Se poat simţi şi la mână vibraţiile respective. Nu este ceva conştientizat. Sau este cam tot timpul ignorat.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin666
mesaj 10 Sep 2004, 12:17 PM
Mesaj #126


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.069
Inscris: 25 August 03
Forumist Nr.: 668



QUOTE (dead-cat @ 10 Sep 2004, 11:05 AM)
nu am obiceiul sa compar preturi. adica ma doare la 1 an lumina in fata daca laptele costa 0.55€ si in alta parte 0.49€. de fapt habar n-am cit costa diferitele produse si nici n-am chef sa-mi uzez sinapsele incercind sa tin minte chestii din astea.
dar vreau sa pot cumpara ce vreau eu fara sa trebuiasca sa verific de fiecare data, data de expirare sau sa le caut prin alte rafturi pentru ca unui "strateg de marketing" (bwahahaha) i-a venit idea sa ma faca sa le caut in alte rafturi ca de obicei ca doar doar oi mai cumpara o punga de paste fainoase.
si mai important, fara sa pierd vremea prin supermarket. pentru mine nu-i un happening care sa-l degust cu familia, consider ca exista lucruri mai interesante in viata decit a-mi petrece timpul intr-un supermarket: de exemplu a privi o bucata de vopsea uscindu-se.
de aceea, cind ajung sa stau la coada, pentru ca inca un individ se trezeste sa-si caute monezile prin portofel, vreau sa vad ca toate casele sunt ocupate.
daca da, asta ma face sa ma intorc regulat si sa-mi cheltui intreaga suma de bani alocata pe merinde pe timpul anului in acel etablisment indiferent ca sunt cu 5% mai scumpi ca si concurenta.
time is money.

"Arta razboiului" unui bun marketeur consista tocmai sa iti dea impresia unei totale libertati dar sa te "indemne" sa faci ceea ce vrea muschii lui, in mod inconstient...
Evident, nu merge la 100% din cazuri...
Iar metodele nu sunt legate de piese de teatru clasic care dureaza ore in sir in fata standului, sa adormi langa ele smile.gif ci in "happeninguri" mult mai subtile, unde totul se joaca dintr-o privire...
De aici pana a ingiti pe nemestecate toate laudele "razboinicilor comertului" este, evident, o cale destul de lunga...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin666
mesaj 10 Sep 2004, 12:18 PM
Mesaj #127


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.069
Inscris: 25 August 03
Forumist Nr.: 668



QUOTE (actionmedia @ 10 Sep 2004, 11:32 AM)
QUOTE (sorin666 @ 10 Sep 2004, 12:06 PM)
Lumina, climatizarea sporita (vara) sau caldura sporita (iarna...), un prezentator care ofera de ex. o degustare a unei noi cafele, pe loc (e cazul in practic fiecare sambata dimineata la Carrefourul unde imi fac eu cumparaturile de obicei...)

Nope!

Are legătură cu sunetul pe care îl face căruciorul când merge... rolleyes.gif De fapt nu e obligatoriu să fie sunet. Se poat simţi şi la mână vibraţiile respective. Nu este ceva conştientizat. Sau este cam tot timpul ignorat.

Mocheta? dar nu vad cum...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 10 Sep 2004, 12:42 PM
Mesaj #128


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



QUOTE (sorin666 @ 10 Sep 2004, 01:31 PM)
Mocheta? dar nu vad cum...

Fierbinte spoton.gif
Dar nu e vorba despre mochetă huh.gif
Nu prea am văzut supermarketuri cu mochetă. Majoritatea au gresie sau ceva asemănător cool.gif


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LigiaB
mesaj 10 Sep 2004, 06:09 PM
Mesaj #129


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.037
Inscris: 3 January 04
Forumist Nr.: 1.685



Action, da zi odata! rofl.gif Promit sa recunosc daca imi dau seama ca... vibratiile caruciorului m-au facut stau mai mult intre rafturi. rolleyes.gif laugh.gif

ps,
Pe carucioare mai sint si reclame cu produse, acel lucru se pune? Sau are de-aface cu marimea caruciorului? Sa stii ca eu nu ma duc deloc la alimentarile care au rindurile inguste, mor...cind trebuie sa fac eforturi sa ma dau la o parte sa las pe altul/altii sa treaca...

Acum ma tot gindesc... laugh.gif (ah ce imi faci... laugh.gif )

Am vazut pe jos lipite reclame cu produse, astea faceau sa 'vibreze caruciorul'... laugh.gif Sint close???



--------------------
Prayer is the bridge between panic and peace.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Clopotel
mesaj 12 Sep 2004, 01:22 PM
Mesaj #130


Umil servitor la Han
******

Grup: Moderator
Mesaje: 4.051
Inscris: 2 December 03
Forumist Nr.: 1.345



In problema data de Action, eu ma gandecs ca sunt mai multe solutii, si am observat ca unele supermarketuri le aplica altele nu, sau doar o mica parte din ele...
Printre aceste solutii se gasesc :
- modul de aranjare a rafturilor: acestea de regula sunt dispuse paralel cu latura cea mica a spatiului si nu cu cea mare, deoarece omul cand vede un culoar lung de 1KM are tendinta sa se grabeasca, dar asa cand are de-a face cu rafturi mai mici, se simte mai in largul lui, si oricum nu poate vedea mai mult de 2 rafturi... atunci nu se mai grabeste, dar distanta parcursa este marita cu foarte mare grija. Oricum... face bine la fizic...
- modul de aranjare a marfii pe rafturi: ii da senzatia ca marfa e destula "si proaspata"
- odata, eram cu nepotelul meu intr-un astfel de supermarket, (uneori mai risc si treburi din astea...) si am fost surprins oarecum cand el nu s-a mai dezlipit de un ciocanel din plastic care scotea sunete de la raionul de dulciuri ohmy.gif , desi la raionul de jucarii trecuse nepasator pe langa el, ba chiar acolo se gaseau alte ciocanele si mai interesante pentru el... Hmmm... de ce-or pune astia unele articole pe alte raioane, acolo unde aparent nu ar avea ce cauta?! ohmy.gif
- modul de intrare al clientilor (de obicei "pe mana dreapta"): o chestie de comportament uman, majoritatea fiind dreptaci, pana si masinile merg tot pe dreapta smile.gif
- evident ca iesirea e in cu totul alt loc decat intrarea
- da, este incomod sa te intorci inapoi sa pui la loc un produs deja pus in cos
- si mai e si chestia aia de singuratate domnule... cand esti singur intr-un magazin parca nu te simti in largul tau, pe cand acolo, cu toata lumea aia, care cumpara mai tot ce-i cade in mana, iti da o oarecare siguranta, si poti sa studiezi produsele in "liniste". Exista totusi si o "nesiguranta". Hiiii...dar daca astia multi or sa cumpere toate produsele de care am eu nevoie inaintea mea?!
- oare de ce electronicele sunt intotdeauna primele (langa intrare) si mancarea este ultima (langa iesire)?! yikes.gif
(desi oamenii, de regula, se duc sa-si ia provizii alimentare de acolo, si nu DVD-uri care sunt si la magazinul de profil de langa casa, si cam la acelasi pret)

Si mai sunt si altele....

Iata cu ce se lupta bietul consumator intr-un supermarket si el nici macar nu stie....

Acest topic a fost editat de Clopotel: 12 Sep 2004, 01:28 PM


--------------------
Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre.

(Isaia 55:8.9)


Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LigiaB
mesaj 12 Sep 2004, 06:07 PM
Mesaj #131


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.037
Inscris: 3 January 04
Forumist Nr.: 1.685



Clopoteeeel, ceau! tongue.gif Long time no see!!! Esti bine? smile.gif

In paragraful de mai sus, n-ai amintit nimic de vibratii caruciorului, cum se poate?? rolleyes.gif

***

Acum 2 zile m-am dus la supermarket (la noi nu sint dvd's si electronice la alimentara : ) ) cum am intat in supermarket, am vazut carucioarele laugh.gif ) (dar de cind ne tot spune Action despre ele, le-am vazut cu alti ochi. laugh.gif) Am ales unul la intimplare, si m-am dus undeva sa nu ma vada nimeni rofl.gif sa ma pot ohmy.gif la el bine. M-am uitat la roti sa vad daca erau stricate, daca aveau "frine', n-am observat nimic, l-am intors ...nimic dom'le. Am observat ca vibra totusi rofl.gif
Apoi m-am uitat pe jos, devenisem f atenta ..incercam sa vad ce anume imi poate atrage atentia...NIMIC! in particular...
Am luat-o printre rinduri intentionat sa vad ce anume m-ar oprii...si am observat... preturile produselor care erau in reducere! Atit! Erau mai mari si atirnau cumva, scria Bonus Buy. In rest mi-am vazut de drum. Am luat varza, apa si piine si am plecat, nu am cumparat nimic in plus. rolleyes.gif

Acum sint curioasa sa vad ce ne spune Actionmedia. cool.gif


--------------------
Prayer is the bridge between panic and peace.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin666
mesaj 12 Sep 2004, 09:58 PM
Mesaj #132


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.069
Inscris: 25 August 03
Forumist Nr.: 668



Cred ca ceea ce spunea el era doar un exemplu printre altele smile.gif oricum acum ca esti "avertizata" vreo 2-32 saptamani (poate) ca vei rezista marketingului... dar dupa aceea rolleyes.gif daca "rezisti" la DVD-uri (eu nu am rezistai ieri, sambata, mi-am luat pe "Amadeus" in DVD) poate esti mai sensibila la haine, bijuterii, lenjerie de pat, cosmetice, etc... lucruri care, a contrario, la mine nu "prind" de loc...
Mai serios, metodele de vanzare practicate de marile magazine au in ele multe elemente "stiintifice" (ergonomie, psihologie, etc...) dar nimeni nu iti garanteaza rezultatul INDIVIDUAL, ci functioneaza STATISTIC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LigiaB
mesaj 13 Sep 2004, 05:47 AM
Mesaj #133


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.037
Inscris: 3 January 04
Forumist Nr.: 1.685



QUOTE (sorin666 @ 13 Sep 2004, 12:11 AM)
... poate esti mai sensibila la haine, bijuterii, lenjerie de pat, cosmetice, etc... lucruri care, a contrario, la mine nu "prind" de loc...

...nici la mine nu prind. Am tot ce imi trebuie si pe deasupra...Acum am prins gustul vacantelor exotice, imi string bani ptr asta... ohyeah.gif

Sorin, dar trebuie sa recunosc ca tu esti un fin, rolleyes.gif smile.gif


--------------------
Prayer is the bridge between panic and peace.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Clopotel
mesaj 13 Sep 2004, 10:24 AM
Mesaj #134


Umil servitor la Han
******

Grup: Moderator
Mesaje: 4.051
Inscris: 2 December 03
Forumist Nr.: 1.345



Buna Ligia wub.gif
Nici nu-ti dai seama ce dor mi-a fost de tine, si cat am regretat ca nu am putut sa te intalnesc cat ai fost in RO. Am vazut mesajul tau dupa vreo 4 zile cand am revenit eu din Paris sad.gif ... asta e ... next time...

Parerea mea... chestia cu carucioarele, cu vibratia lor, face parte din arsenalul "subtil" de "infrangere" al cumparatorilor. Aceste "arme" lucreaza subtil la nivelul subconstientului, si te determina sa iei niste decizii fara ca sa iti dai seama exact de ce le iei.
Forma, sunetul, vibratia, culorile acestor "jucarii" care ne sunt puse la dispozitie, ne fac sa ne simtim "hipnotizati" in spatiul supermarketului. De asemenea, cand treaba este facuta de profesionisti, nimic nu e la intamplare acolo.. Ma refer la spatiu, la aranjamente, la ambient, la formele de pe podele si de senzatia pe care o ai calcand pe ele. Forma mozaicului este foarte importanta. Sa nu ma credeti paranoic, dar toate acestea sunt de fapt studiate si ne influenteaza in sensul dorit de ei.

Trebuie sa recunoastem ca acel carucior este o jucarie tare placuta. Daca intrebi pe cineva de ce ii place, el nu stie sa raspunda exact, dar ii place. In primul rand, el nu simte greutatea produselor cumparate, deci poti sa cumperi oricat, ca tu nu cari nimic. Este o jucarie atent studiata de experti, desi ea pare banala, dar ati observat ce frumoas se imbina aceste carucioare pentru a ocupa cat mai putin spatiu. Ati vazut ce frumoase manere au... Nu vreau sa insinuez nimic, dar... omul, ca si niste rude apropiate de-ale lui, se simt bine cand apuca un astfel de maner... pe mine ma distreaza cel mai mult oamenii din autobuze sau tramvaie cand apuca barele acelea... unii se atarna pur si simplu de ele... smile.gif

Daca vrei sa lupti cu adevarat cu provocarile dintr-un super market, singura solutie este sa faci o lista de acasa cu ce ai nevoie, sa iei cu tine numai banii necesari acestor produse... sa notezi cu rosu in capul listei, ca altceva nu-ti mai trebuie si ca nu vei cumpara altceva, oricat de ieftin ar costa.... si odata ajuns acolo sa nu iei seama la ispitele de la ofertele speciale sau promotionale, la fel cum un preot nu se uita la o fatuca cu decolteu si mini cand vine la spovedanie devil.gif

Problema este ca daca nu esti atent, unele produse iti intra in minte, si chiar daca nu le iei atunci, cand o sa-ti trebuiasca dai fuga acolo si le iei. Asa mi s-a intamplat mine cu niste produse de zugravit. Am traversat orasul doar pentru niste gips,si pentru cateva instrumente de zugravit ca sa ajung la acest supermarket, desi eu treceam pe langa multe centre de materiale de constructii, posibil chiar cu preturi mai mici... dar eu am plecat de acasa cu imaginea acelui magazin in minte si m-am dus intins acolo... asta e....


--------------------
Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre.

(Isaia 55:8.9)


Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin666
mesaj 13 Sep 2004, 10:30 AM
Mesaj #135


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.069
Inscris: 25 August 03
Forumist Nr.: 668



Vacanta exotica la Paris.... HMMM... glumesti... rolleyes.gif
Daca doresti exotism, trebuie sa te duci in neuf-trois...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 13 Sep 2004, 10:38 AM
Mesaj #136


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



O.K. Hai că dau răspunsul că deja ne-am depărtat tare de tot de subiectul principal şi mi-e teamă că ne mută la Publicitate sau Afaceri şi Economie.
După cum am spus soluţia este una simpla şi ieftină comparativ cu unele soluţii de marketing:
Majoritatea supermarketurilor au, după cum am spus dale de gresie sau alte materiale asemănătoare. De obicei acestea sunt de anumite dimensiuni sa spunem 30 cm x 30 cm. Ele au îmbinări care fac căruciorul să scoată un sunet de genul tac-tac-tac. (Dacă este zgomot oricum simţi la mâna vibraţiile echivalente sunetului)
Când împingi căruciorul pe aceste dale cu o anumita viteza sa presupunem ca întro secundă auzi "tac-tac-tac". Adică trei de "tac" (dale) pe secundă creierul tau îţi spune în subconştient că mergi cu trei "tac" pe secundă.

Soluţia este ca pe anumite porţiuni, acolo unde vrei ca oamenii să încetinească, să pui dale mai mici de exemplu 15 cm x 15 cm, atunci vei auzi (simţi) "tac-tac-tac-tac-tac-tac" pe secundă adică 6 "tac". Reacţia firească este aceea de a încetini pentru că ai senzaţia că deodată mergi prea repede, iar tu îţi programasei deja să mergi cu 3 "tac" pe secunda.
Amendamentele la aceasta soluţie sunt:
1. Să fie aplicată doar pe anumite portiuni din supermarket (dacă pui in tot suopermarketul dale de 15 atunci oamenii vor merge vor merge cu viteza de 6 "tac"/sec fără probleme)
2. Să fie porţiuni scurte (8-12m) după aceea îşi vor da seama ca merg prea încet si for schimba ritmul
3. Portiunile cu dale mai mici sa nu depaseasca 30% din suprafata magazinului.

Este o solutie verificata si în Vest există, în Romania înca nu am observat asa ceva.



--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin666
mesaj 13 Sep 2004, 10:43 PM
Mesaj #137


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.069
Inscris: 25 August 03
Forumist Nr.: 668



Eu nici afara, caci de cele mai multe ori magazinele sunt de fapt imense hale "flexibile" care isi schimba configuratia din cand in cand (apa, curentul, incalzirea vine "de sus" din "tavan") dar teoria o cunosteam si e perfect valabila, de aceea ideea mea cand ai pomenit de schimbarea a ceva la carusior a fost una de adaugare a unor suprafete amovibile care sa creeze "happeningul"...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LigiaB
mesaj 15 Sep 2004, 07:30 PM
Mesaj #138


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.037
Inscris: 3 January 04
Forumist Nr.: 1.685



Actionmedia, am inteles. Nu am raspuns imediat, ca am vrut sa mai merg odata la supermarket sa vad daca e asa cum spui...si am fost ieri. rolleyes.gif Supermarketul asta e renovat acum in primavara, e intr-o zona de bogatani (aici locuiesc si deci vin la cumparaturi 3-4 dintre jucatorii din echipa locala din NBA, rolleyes.gif )...
Nu te supara pe mine, dar nu am vazut deloc pe jos diferente in placile de linoleu, sau cum se numesc...m-am uitat cu atentie... toate aveau aceasi marime. M-am dus printre citeva rinduri, cine ma vedea cred ca se gindea ca am pierdut ceva asa atent ma uitam... laugh.gif

NU te contrazic, departe de mine. Se prea poate sa fie cum spui tu, tot ce se poate, dar uite ca aici la mine dom'le astia recurg la alte strategii sa ne pacaleasca... cool.gif

You bet ca o sa ma uit si in alte magazine, acum mi-ai dat de lucru... rofl.gif Mi se pare f interesanta "industria" asta care trage consumatorul in piept la fiecare pas... rolleyes.gif
Multumim ptr avertizare.


--------------------
Prayer is the bridge between panic and peace.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
actionmedia
mesaj 16 Sep 2004, 08:13 AM
Mesaj #139


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 5.298
Inscris: 9 June 04
Forumist Nr.: 3.787



Da-mi adresa lor să le vând pontul laugh.gif
Crezi că aş obţine 1000$ pe ideea asta? Din pacate nu este ideea mea şi va trebui sa platesc si drepturi de autor. Dar hei am şi eu dreptul la comision ca orice vânzător profesionist.
Dar spune-mi, pe linoleu se aude sau se simte când merge căruciorul? Iar linoleul este tăiat în placi pătrăţoase sau în fâşii lungi? Este foarte importantă configuraţia, s-ar putea să nu fie posibil de aplicat acestă tactică peste tot.
Încearcă un market care face parte dintr-o reţea de marketuri, adică să fie o afacere mare ăştia ar trebui să aibă.


--------------------
viata e simpla si misto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LigiaB
mesaj 16 Sep 2004, 08:28 AM
Mesaj #140


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.037
Inscris: 3 January 04
Forumist Nr.: 1.685



Ce figura esti... laugh.gif

Supermarket'ul, face parte dintr-o retea de marketuri, e cel mai scump de-aici. Mie imi place ca e f frumos inauntru rolleyes.gif si ca fructele si vegetables sint super fresh, se lauda ca nu au nici urma de pesticide, dintre toate store'urile, numai ei spun asta rolleyes.gif si aici in Statul unde stau eu nu ai voie sa faci afirmatii fara greutate ca intri la bucluc, mai ales referitor la mincare...

Da! pe jos sint patrate din acestea de linoleu lipite una linga alta, (30cmx30cm) nu sint puse in diferite directii ca si cum ar fii ca romburile, intelegi tu...
Si da! caruciorul facea tac tac...am uitat sa numar tac-tac'urile... rofl.gif

Actionmedia, imi pare rau ca te-am cunoscut... rofl.gif rofl.gif


--------------------
Prayer is the bridge between panic and peace.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pagini V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 29 March 2024 - 07:58 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman