HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Info "Arta Vizuala"

Te invitam sa participi la discutiile de aici, nu inainte de a citi detalii Despre Arta Vizuala.

21 Pagini V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Fotografia, tehnici, aparatura, echipamente, compozitie.
The Dude
mesaj 13 Apr 2010, 12:09 PM
Mesaj #36


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Tele-obiective.



Obiective cu efect de telescop sau de luneta, construite special pentru a realiza fotogtrafii de la distanta. Sunt cele mai spectaculoase, insa in practica isi gasesc rar utilizarea si raman cantonate intr-un segment strict de intrebuintare. Un segment ce cuprinde activitati sportive, spionaj, observare ornitologica, voayeur-ism. Sunt obiective pretentioase, scumpe, si necesita o experienta bogata din partea utilizatorului.
Au putine diafragme disponibile, se misca foarte usor si sistemele de reducere a vibratiilor nu sunt intotdeauna eficiente pentru a anula efectele miscarii, iar la unghiuri mici de fotografiere (focalele lungi au unghiuri proportinal mici) se orienteaza greoi facilitand ratarea momentului de poza.

Acest topic a fost editat de The Dude: 13 Apr 2010, 01:09 PM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marduk
mesaj 13 Apr 2010, 12:11 PM
Mesaj #37


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 17.282
Inscris: 9 December 06
Din: Din acest univers.
Forumist Nr.: 9.062



QUOTE(abis @ 13 Apr 2010, 12:41 PM) *
March, sunt aparate (digitale)....



QUOTE(Dox @ 13 Apr 2010, 12:51 PM) *
Domnule Abis te adresezi mie ?......

Cred ca i-a scapat un porumbel sau ii este dor de March! ohyeah.gif


--------------------
"Problema cu lumea este că proștii și fanaticii sunt întotdeauna așa de siguri pe ei, în timp ce oamenii înțelepți sunt atât de plini de îndoieli." (Bertrand Russell)

"A fi tolerant nu inseamnă a tolera intoleranţa altora" (Jules Romains)

LINEDRONE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 13 Apr 2010, 12:17 PM
Mesaj #38


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Obiective Fish-eye




Sunt obiective ce asigura un unghi de acoperiere diagonal de 180 grade. Aceste obiective va permit sa captati imagini dintr-o perspectiva pe care niciun ochi uman nu o poate acoperi, putand folosi deformarile si distorsiunile geometrice in scop creativ.





Acest topic a fost editat de The Dude: 13 Apr 2010, 12:52 PM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 13 Apr 2010, 12:17 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
The Dude
mesaj 13 Apr 2010, 12:22 PM
Mesaj #39


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Obiective Macro



Sunt obiecive proiectate sa realizeze fotografii de la distante foarte scurte. Utilizate pentru reproducerea de detalii, sau pentru micro fotografie ele au ca o caracteristica de baza o rezolutie foarte exacta. Pot avea focale diferite insa cel mai uzual le intalnim pe la 60 mm.
Cele mai indicate pentru flori, insecte, bijuterii, fotografie de produs si reproduceri de arta.






--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 13 Apr 2010, 12:31 PM
Mesaj #40


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Obiective Wide. (..si Ultra Wide)




Obiective destinate fotografierii in spatii mici. Au unghiul de poza foarte mare, adica pot cuprinde in imagine grupuri mari de la distante reduse. Nu ajung ca cele fisheye chiar pana la 180 de grade, dar se apropie foarte mult. Diferenta dintre ele si cele fiheye fiind aceea ca ele nu deformeaza (exagerat) imaginea. Sunt preferatele mele.



PS IMPORTANT: niciuna din fotografiile pe care le citez aici nu imi apartine !!!

Acest topic a fost editat de The Dude: 13 Apr 2010, 12:54 PM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 13 Apr 2010, 12:40 PM
Mesaj #41


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Obiective Lensbaby






Obiectivul Lensbaby, este un obiectiv capabil de focus selectiv destinat aparatelor foto reflex, pe film sau digitale.Acest obiectiv permite selectarea unei anumite zone din cadru care sa apara in focus, iar restul cadrului (din jurul "sweet spot"-ului ales) aparand nefocalizat gradual.
Toate obiectivele Lensbaby aduc o zona din fotografie in clar, inconjurand zona respectiva cu zone de neclaritate ce creste gradual. Focalizarea pe Lensbaby Muse de exemplu, se face prin comprimarea obiectivului si alegerea punctului de focus prin miscarea tubului obiectivului. Lensababy va permite mutarea sweet spot-ului (punctul de clar) oriunde in perimetrul cadrul ales pentru fotografiere (deci nu doar in centru) prin simpla arcuire a tubului flexibil al obiectivului.





Acest topic a fost editat de Data'q: 15 Apr 2010, 08:38 PM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 13 Apr 2010, 12:42 PM
Mesaj #42


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Tilt & shift sunt obiective cu corectie de perspectiva, foarte utile in fotografia arhitecturala, peisaje sau orice alta fotografie. Sistemul optic include un element ce corecteaza aberatiile cromatice si distorsiunile. Rezultatul este vazut in calitatea deosebita a imaginilor. Tehnic obiectivul se frange de la jumatate, putand astfel sa se incilne fata de axa sa, "ruperea" realizandu-se prin actionarea unui surub, sau a unor suruburi.







Acest topic a fost editat de The Dude: 13 Apr 2010, 12:56 PM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 13 Apr 2010, 01:27 PM
Mesaj #43


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



In ziua de azi fiecare mare producator de aparate foto isi realizeaza si propriile obiective pentru aparatele sale.
Exista si cateva firme care produc strict numai obiective: Tokina, Sigma, Tamron, etc. si ele intra in categoria de producatori denumita third part.

Sunt glasuri care sustin ca obiectivul foto e cel mai important in realizarea unei fotografi de calitate, dupa principiul ca el este elementul cheie care asigura preluarea primara a imaginii. Aceasta teorie e speculata la greu de producatori care vin mereu cu variante noi, imbunatatite, la obiective mai vechi ce nu se mai vand ca mai inainte. E o teorie profund falsa. In lipsa unui aparat performant, un obiectiv performant nu poate fi pus in evidenta decat partial. Reversul teoriei functioneaza insa foarte bine. Unele dintre cele mai reusite fotografii pe care le-am realizat au fost facute cu obiective construite acum 30-40 de ani montate pe aparate moderne. Sigur ca majoritatea functiilor erau inoperante insa optica era de neegalat.

Mai trebuie stiut ca obiectivele sunt foarte sensibile la orice influenta ce se interpune intre partea frontala si subiect.
Sunt mahnit ca nimeni, prin magazine sau pe site-uri specializate, nu spune mai nimic despre ce efecte (importante) poate avea un simplu filtru UV (cu rol de protectie mecanica a lentilei frontale in cele mai multe cazuri) asupra calitatii imaginii. Din acest motiv obiectivul trebuie mentinut curat si liber de orice element, ce poate fi introdus in ecuatie numai atunci cand i se cunosc indeajuns de bine toate efectele si cand acestea sunt asumate si dorite de fotograf.


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marduk
mesaj 13 Apr 2010, 01:44 PM
Mesaj #44


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 17.282
Inscris: 9 December 06
Din: Din acest univers.
Forumist Nr.: 9.062



QUOTE(The Dude @ 13 Apr 2010, 01:31 PM) *
adica pot cuprinde in imagine grupuri mari de la distante reduse.

parca pe vremuri le zicea vaivinclu?


--------------------
"Problema cu lumea este că proștii și fanaticii sunt întotdeauna așa de siguri pe ei, în timp ce oamenii înțelepți sunt atât de plini de îndoieli." (Bertrand Russell)

"A fi tolerant nu inseamnă a tolera intoleranţa altora" (Jules Romains)

LINEDRONE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 13 Apr 2010, 02:39 PM
Mesaj #45


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Pe vremurile de care spui eram toti o gasca.
Nu prea exista literatura de specialitate, nici cursuri, nici fotografi dispusi sa initieze ucenici.
Rupeai de unde puteai pana ajungeai intr-un grup si de acolo mai departe "impartaseai" informatia.
Iti dai seama ce talmes balmes iesea...

Sigur ca existau tot felul denumiri. Populare, ca sa zic asa...Asta e doar una din ele thumb_yello.gif


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blakut
mesaj 13 Apr 2010, 04:22 PM
Mesaj #46


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.405
Inscris: 16 May 04
Din: Bucuresti, the belly of heck
Forumist Nr.: 3.508



Frumos topic. Si eu sunt pasionat de foto, bine, la un nivel de amator desigur. Nu am destul timp din pacate ca
sa ies sa fac fotografii. Desi tin aparatul la mine tot timpul, greu il scot din ghiozdan pentru a fotografia. De cele
mai multe ori se intampla sa surprind ceva din fuga, iar rezultatul nu este intotdeauna imbucurator.

Obiectivele prime mi se par cele mai tari, din punctul meu de vedere. Adica claritatea imaginii conteaza enorm, cel putin
pentru mine, asta si incadrarea.

Am un f1.8 de 50mm pt Nikon si sunt super incantat de el. Mi-am luat si inel inversor si merge si pt macro acelasi obiectiv.
Din pacate aparatul meu nu e full frame si acei 50 mm sunt cam 85 la mine, ceea ce e suparator.

QUOTE
Sunt mahnit ca nimeni, prin magazine sau pe site-uri specializate, nu spune mai nimic despre ce efecte (importante) poate avea un simplu filtru UV (cu rol de protectie mecanica a lentilei frontale in cele mai multe cazuri) asupra calitatii imaginii. Din acest motiv obiectivul trebuie mentinut curat si liber de orice element, ce poate fi introdus in ecuatie numai atunci cand i se cunosc indeajuns de bine toate efectele si cand acestea sunt asumate si dorite de fotograf.


Eu am filtru UV pe toate obiectivele, asa am inceput si asa am avut mereu, pentru protectie sunt chiar bune, avand in vedere ca in viata de student
rucsacul nu e mereu pe bancheta din spate a masinii...

QUOTE
Obiective destinate fotografierii in spatii mici. Au unghiul de poza foarte mare, adica pot cuprinde in imagine grupuri mari de la distante reduse. Nu ajung ca cele fisheye chiar pana la 180 de grade, dar se apropie foarte mult. Diferenta dintre ele si cele fiheye fiind aceea ca ele nu deformeaza (exagerat) imaginea. Sunt preferatele mele.


Imi plac si mie cele wide, din pacate unele obiective mai ieftine de la Nikon sunt alea pentru full frame mai vechi, asa ca wide-ul nu mai e chiar wide pt mine.

Ce parere ai Dude, intre canon si nikon in ceea ce priveste senzorul de imagine?
Am impresia, de ceva vreme incoace, ca aparatele Canon care sunt cu o clasa sub D80-ul meu, au senzor mai bun de imagine. Nikonul meu are un zgomot oribil la iso mai mare de 400...de aia mi-am luat ob cu 1.8 diafragma...

Cu privire la tot ce ai zis mai sus, despre obiective si aparate, eu totusi consider ca lucrul cel mai important intr-o fotografie este incadrarea, apoi expunderea si toate celelalte...pentru mine incadrarea e cea mai dificila parte.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 14 Apr 2010, 02:00 PM
Mesaj #47


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



QUOTE
Din pacate aparatul meu nu e full frame si acei 50 mm sunt cam 85 la mine, ceea ce e suparator.


Nu ar trebui sa te deranjeze prea tare. Nikon D80 sunt aparate foarte bine cotate de catre cunoscatori, iar formatul DX nu e unul atat de deranjant daca inveti sa te obisnuiesti cu el. A fost mai greu pentru cei ca mine, care au inceput cu filmulul unde cadrul avea 24x36mm si care au capatat experienta tot pe acest format. Astia s-au vazut dintr-o data nevoiti sa reconsidere tot ce au invatat pana sa apara full frame-ul. Ma rog, full frame-ul accesibil.

QUOTE
Eu am filtru UV pe toate obiectivele, asa am inceput si asa am avut mereu, pentru protectie sunt chiar bune,


Si eu am la fel, insa nu e o treaba cushera. Ma intriga acum doi, trei ani diferenta de calitate intre pozele facute de mine si cele facute de un coleg in aceiasi sesiune (acceleasi conditii, aceleasi aparate, aceleasi obiective si aproximativ acelasi subiect). Sigur, fiecare incerca sa gaseasca un unghi, o atitudine sau o situatie prin care sa personalizeze evenimentul. Cu o uriasa surprindere am constatat ca diferenta o facea filtrul meu UV pe care il pusesem acolo pentru protectie. Acum, concluzia asta nu ar fi fost atat de evidenta daca nu as fi avut un filtru UV mai special (clear sky), adica unul care si umbla putin in culoare. Dincolo de aceasta experienta eu inlatur filtrul UV ori de cate ori am de facut o fotografie cu mari pretentii de claritate si intotdeauna la portret.

QUOTE
Imi plac si mie cele wide, din pacate unele obiective mai ieftine de la Nikon sunt alea pentru full frame mai vechi, asa ca wide-ul nu mai e chiar wide pt mine.


DX-ul are o gama mult mai larga de Ultra Wide decat full frame-ul. Daca te gandesti putin e si logica sa fie asa (nevoia sa “ingramadesti” cat mai multa informatie pe un senzor mai mic), sunt scumpe insa, dar poti sa iti procuri de la mana a doua. Chiar se merita pentru ca iti repet D80 e un aparat bun. Oricum, daca esti nerabdator studiaza si varianta lentilelor aditionale. Ele modifica focala. Se monteaza in fata, sau in spatele obiectivului si transforma un obiectiv standard (f50) in unul wide (f25 sau mai mica) sau intr-un teleobiectiv (f100 sau mai mult). Daca sunt de calitate, lentilele aditionale ce modifica focala nu au influente semnificative in optica obiectivului.

QUOTE
Cu privire la tot ce ai zis mai sus, despre obiective si aparate, eu totusi consider ca lucrul cel mai important intr-o fotografie este incadrarea, apoi expunderea si toate celelalte...pentru mine incadrarea e cea mai dificila parte.


Eu cred diferit. Cred ca trebuie sa stapanesti tehnic aparatul si ca numai dupa aceea poti aborda compozitia. Sa ma explic. De cele mai multe ori compozitia impune interventii in expunere. Ai de fotografiat un camp cu maci de exemplu. Alegi unghiul cu rigoarea de care vorbesti, dar trebuie sa alegi si focala si distanata optima fata de firul de floare (ori de manunchi), diafragma si timpul, iso-ul...Cerul....pur si simplu cerul nu poti sa il lasi asa cum e in 99% din situatii. Toate astea sunt insa setari ce tin de expunere. Asadar expunerea e indisolubil legata de compozitie. Unii ar spune chiar ca expunerea contine inauntrul ei alegerea cadrului si dispunerea subiectului (subiectilor). Cand lucram in strobo (tehnica de iluminare cu ajutorul blitz-urilor) lucrul asta devine evident si mult mai usor de priceput.

Acest topic a fost editat de The Dude: 14 Apr 2010, 02:01 PM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 14 Apr 2010, 02:02 PM
Mesaj #48


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



QUOTE
Ce parere ai Dude, intre canon si nikon in ceea ce priveste senzorul de imagine?


Tricky question…
Pana la seria D300/D700, Nikon a stat clar mai prost la acest capitol decat Canon-ul. Dupa asta lucrurile s-au echilibrat. Dieferenta insa este una subtila si discutabila. Disputa Nikon/Canon e una larga, pe multe planuri si cu rezultatul cunoscut inca inainte de abordare. Vom vorbi mult despre ea, pana atunci eu recomand tuturor sa faca un efort si sa cumpere Nikon ori de cate ori au ocazia sa o faca. La aceiasi bani Canon ofera mai bine si mai mult insa nikon e nikon si cu un nikon mai prapadit dar bine stapanit poti avea realizari mai importante decat cu un canon mai bine dotat. Strict parerea mea….adica a unia care a lucrat foarte putin cu canon si enorm de mult cu nikon-ul (deci subiectiv pana departe)


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blakut
mesaj 14 Apr 2010, 04:25 PM
Mesaj #49


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.405
Inscris: 16 May 04
Din: Bucuresti, the belly of heck
Forumist Nr.: 3.508



QUOTE
A fost mai greu pentru cei ca mine, care au inceput cu filmulul unde cadrul avea 24x36mm si care au capatat experienta tot pe acest format. Astia s-au vazut dintr-o data nevoiti sa reconsidere tot ce au invatat pana sa apara full frame-ul. Ma rog, full frame-ul accesibil.


Pai asta e, ca eu am inceput cu un Canon EOS500, rebelul adica. Si dupa 2-3 ani de facut poze pe film, am strans de nikonul asta. Era destul de enervant pe film, 50% din cadrele trase nu erau deloc imbucuratoare si ma costa destul de mult ca timp si bani developatul, scanatul etc.

Sincer vreau sa mai incerc pe film pt ca imi place cum se vede, sunetul aparatului care trage filmul, mirosul rolei de film, ideea ca poza e fizic imprimata pe ceva, faptul ca fiecare poza trebuie pregatita cu grija ca nu poti sa te uiti pe ecran cum a iesit etc.

Momentan imi caut baterii pentru canonul meu pe film, le-am pierdut pe cele originale.

QUOTE
Eu cred diferit. Cred ca trebuie sa stapanesti tehnic aparatul si ca numai dupa aceea poti aborda compozitia.
\

De acord cu tine la partea cu stapanitul. Ma refeream aici insa la ce faci cand deja ai gasit expunerea potrivita. Partea tehnica se stapaneste relativ usor, e doar de invatat. Incadrarea mai tine si de talent.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 15 Apr 2010, 08:01 AM
Mesaj #50


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Prima, o corectie necesara: lentilele care modifica focala se numesc (mai nou) convertoare.
Blakut, baterii pentru Canonul tau gasesti la f64, adica aici.

Asa e cu filmul, si chiar daca faci varza jumatate din pozele de pe un film, castigi in schimb ceva mult mai important: experienta. Din nicio alta parte nu poti castiga mai bine asa ceva. La UNATC, la Arte Plastice, peste tot pe unde se mai preda cu responsabilitate fotografia, dar absolut peste tot, studentii sunt invatati sa faca si pe film. Am subliniat cuvantul responsabilitate pentru ca azi piata e plina de tot felul de mascarici care se erijeaza in profesori, organizeaza seminarii, workshopuri, alte alea, dar care habar n-au pe ce lume traiesc.

Despre compozitie, cadre, volume, spatiu, perspectiva abordarea artistica in general mi-am propus sa vorbesc abia dupa ce epuizez elementele de cultura generala. Asata nu pentru ca onorabila audienta nu le-ar cunoaste deja, dar pentru ca socotesc necesar sa stabilim o baza comuna de discutii .
O scurta recapitulare oricum nu strica nimanui ...

Acest topic a fost editat de The Dude: 15 Apr 2010, 08:40 AM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 15 Apr 2010, 12:49 PM
Mesaj #51


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Cand si-a ales ca model ochiul uman obiectivul fotografic nu a facut o alegere usoara…si nici una prea inspirata. Ochiul uman nu vede realitatea asa cum e, ci el vede o realitate a lui. Ochiul este influentat de o serie intreaga de factori. Factori biologici legati de starea sanatatii, varsta; factori atmosferici dictati de conditiile meteo (temperatura, umiditate, nebulozitate), factori emotionali (teama, bucurie, tristete) si factori sociali ce tin de gradul de cultura si de educatie. Toti acesti factori fac ca fiecare imagine sa fie perceputa diferit de fiecare observator in parte, iar diferentele pot fi de detaliu sau substantiale.

Intr-o zi ploioasa si friguroasa ochiul nostru va vedea padurea intr-o alta nuanta de verde decat va vedea aceiasi padure intr-o zi insorita si caniculara si decat culoarea adevarata a paduri pe care o poate retine un aparat fotografic bine reglat. Ochiul varstnicului va distinge culorile virat inspre o anume zona a spectrului si la fel de departe de realitate ca si ochiul celui prea tanar. Acesta e unul din motivele pentru care zilele copilariei ne apar in amintiri insorite intr-un alt fel. De asemenea ochiul educat va recunoaste tonuri si nuante, va stabilii relatii intre culori si va pricepe altfel o imagine.

Asadar ochiul omenesc e inselator si subiectiv.
Ochiul aparatului de fotografiat este insa riguros si OBIECTIV. Poate ca de asta se si numeste asa…


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 15 Apr 2010, 01:44 PM
Mesaj #52


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Si pentru ca el este OBIECTIV el opereaza cu niste termeni precisi. Unul dintre ei se numeste temperatura de culoare, si oricat m-as stradui eu sa il explic nu voi reusi sa fac asta mai bine ca domnul de aici, caruia ii multumesc si din care ma grabesc sa citez mai jos pasajul in cauza (pentru cei care nu au vreme sa acceseze linkul)

"Temperatura de culoare este folosita atat pentru caracterizarea compozitiei spectrale a radiatiilor existente in lumina solara cat si pentru caracterizarea compozitiei spectrale a radiatiilor emise de diferite surse de lumina artificiala.

Proportia dintre diferitele radiatii componente ale luminii emise se prezinta in felul urmator:

1.la aproximativ 3000°K, radiatiile rosii reprezinta 47%, radiatiile galbene 34%, radiatiile verzi 14%, radiatiile albastre numai 4%, iar radiatiile ultraviolete 1%
2.la aproximativ 4000°K, radiatiile rosii reprezinta aproximativ 36%, cele galbene 33%, verzi 20%, radiatiile albastre 7%, iar radiatiile ultraviolete 4%
3.la aproximativ 5700°K, radiatiile rosii reprezinta 28%, radiatiile galbene 29%, radiatiile verzi 22%, radiatiile albastre 13%, iar cele ultraviolete 8%
Din considerente de ordin practic, indicatiile privind compozitia spectrala a unei lumini sunt date numai pentru trei grupe principale de radiatii: rosii, verzi si violete-albastre.

Temperatura de culoare Radiatii rosii Radiatii verzi Radiatii violet-albastre
Lumina solara directa 5800°K 33,3% 33,3% 33,3%
Lumina zilei cand cerul este acoperit 7500-8500°K 27% 34% 39%
Lumina albastra a cerului 12000°K 26% 28% 46%
Lampi electrice obisnuite 2700°K 62,5% 24,5% 13%
Lampi electrice pentru uz fotografic 2900-3300°K 55,5% 27,5% 17%
Blitz 5500-5800°K 33,3% 33,3% 33,3% "


Acest topic a fost editat de The Dude: 15 Apr 2010, 01:48 PM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 15 Apr 2010, 01:55 PM
Mesaj #53


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Si pentru ca am ajuns la acest punct, profit sa mai adaug cateva consideratii (din acelasi autor) legate de lumina, spectru, culori (temperatura de culoare) si felul in care functioneaza ele.


"Factorul principal in formarea imaginilor fotografice este lumina, cunoasterea caracteristicilor ei reprezentand una dintre cele mai importante conditii pentru obtinerea unor bune rezultate.

Astfel, reglarea diferitelor dispozitive ale unui aparat fotografic depinde, in primul rand, de iluminarea subiectului ce urmeaza a fi fotografiat.

Majoritatea obiectelor din mediul inconjurator nu au lumina proprie. Ele sunt iluminate fie de radiatiile solare, fie de radiattile altui izvor de lumina (de pilda, de radiatiile emise de o lumanare sau ale unui bec cu incandescenta). Diferite obiecte, iluminate de aceleasi radiatii, nu au aceeasi culoare, ci se prezinta in culori deosebite.

Fenomenul se explica prin faptul ca aceste corpuri absorb, in proportii diferite, unele dintre radiatiile spectrului vizibil, difuzand (respingand) in schimb, altele, dintre cele care caracterizeaza acest spectru. Astfel, petalele papadiei ni se infatiseaza in culoarea galbena, deoarece ele absorb o mare parte a radiatiilor din regiunea violeta-albastra a spectrului, difuzand, in acelasi timp, o mare parte a radiatiilor din regiunile verde si rosu ale spectrului.

Compunerea radiatiilor din regiunile verde si rosu ale spectrului, radiatii difuzate de papadie, face ca floarea sa fie perceputa de ochiul omenesc in culoarea galbena.

Absortia aproape totala si in aceeasi proportie a radiatiilor din regiunile vizibile ale spectrului determina ca obiectele care au aceasta propietate sa ni se infatiseze in culoarea neagra.

Difuzarea aproape totala ai in aceeasi proportie a radiatiilor din regiunile vizibile ale spectrului determina ca obiectele care au aceasta propietate sa ni se infatiseze in culoarea alba.

Prin urmare, culoare nu este altceva dacat rezultatul unor absortii. Lumina naturala ce cade pe suprafata unui obiect devine colorata atunci cand este reflectata, daca unele dintre radiatiile sale componente au fost mai mult absorbite de obiectul respectiv.
"


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 15 Apr 2010, 02:13 PM
Mesaj #54


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Iar am alunecat prea mult in tehnica....
De retinut asadar doua aspecte majore:
1. Temepratura de culoare de 5800K este comuna si aproape identica in compozitia cromatica la lumina de zi normala si la lumina de blitz.
2. Majoritatea obiectelor nu au lumina proprie ci sunt iluminate, oferind o culoare difuzata, adica un rest al culorilor pe care nu le absorb.

Acum aprofundand un pic si extrapoland ar reiesii ca temperatura optima a unei imagini, pentru o expunere corecta si echilibrata, ar fi cea din zona de 5800K (in practica 6500k). Nu e o regula, dar e nevoie de un punct de referinta si asta ar putea fi cel mai potrivit.

Fotografii la 6500K



Fotografii la 5800K



Acest topic a fost editat de The Dude: 15 Apr 2010, 02:14 PM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 15 Apr 2010, 03:11 PM
Mesaj #55


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Si luam o pauza. Atat deocamdata despre obiectivele foto.
Nu ca s-ar fi spus totul. Nu ca s-ar fi spus lucrurile cele mai importante. Dar la acest moment s-a spus destul.
Obiectivele foto sunt un domeniu de discutie nesfarsit. Vor aparea mereu aici, asa ca nu le spunem acum decat un "la revedere".

Si inca ceva. Cele mai valoroase retete de obiective au fost calculate prin 1934 (!!!) de inginerii germani dupa cateva decenii bune de experienta (din 1846).
Inginerului Ernst Abbe, lui Otto Schott si fratilor Zeiss (Carl si Roderich), optica le datoreaza mai mult decat le-ar putea returna in 1000 de ani.

Cele mai multe din obiectivele bune si foarte bune de azi pleaca de la aceste retete si reprezinta actualizari, reevaluari sau modernizari.

Acest topic a fost editat de The Dude: 16 Apr 2010, 07:11 AM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 15 Apr 2010, 03:26 PM
Mesaj #56


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Ne intoarcem acum la expunere si la parametrii care o conditioneaza:


QUOTE(The Dude @ 9 Apr 2010, 10:16 PM) *
Expunerea este la aparatele de azi o setare (un set de setari) ce tine de sase factori variabili principali:

1. Diafragma,
2. Timp de expunere,
3. Sensibilitate ISO (aproape cu totul altceva decat ce obisnuia sa fie pe vremuri),
4. Distanta fata de subiect,
5. Balansul de Alb,
6. Distanta focala.



De diafragma am vorbit vorbit ceva, dar mai adaugam:

"Luminozitatea unui obiectiv poate fi micsorata cu ajutorul dispozitivului denumit diafragma. Practica constructiilor de obiective a cunoscut mai multe tipuri de diafragma, cea mai utilizata in prezent fiind diafragma de tip iris. Deschiderea diafragmei poate fi modificata in anumite limite, cea mai mare parte a obiectivelor fotografice avand notate pe montura o scala, cunoscuta sub numele de scala difragmelor.Notatia corespunzatoare deschiderii maxime a unei difragme indica luminozitatea teoretica maxima a obiectivului respectiv pentru distanta minima focala a acestuia.
Celelalte diviziuni sunt alese in asa fel, incat trecerea de la o diviziune mai mica la prima diviziune mai mare micsoreaza cantitatea de lumina primita de senzor la jumatate. Totodata, trecerea de la o diviziune mai mare la una mai mica are ca efect dublarea cantitatii de lumina primite de senzor.
In sistemul international, succesiunea notatiilor deschiderilor relative este urmatoarea: 1.4; 2; 2.8; 4; 5.6; 8; 11; 16; 22; 32;64...
."

Si mai spunem ca diafragma are si posibilitatea de a uniformiza lumina care patrunde in aparat printr-un obiectiv, reducand sau anuland ceea ce denumim "efect de vignetare" atunci cand ea e utilizata la deschideri mici. Vignetarea este o deficienta a obiectivelor fotografice care "rezulta, in principal, din faptul ca radiatiile oblice, receptionate pe o suprafata exterioara a obiectivului, sunt interceptate intr-o mare masura de montura obiectivului.
Totodata radiatiile marginale care nu au fost interceptate de montura strabat un drum mai lung decat cele care trec prin zona centrala a obiectivului, fapt care determina reducerea intensitatii lor. De aceea, zona centrala a campului imaginii va fi mai intens iluminata dacat zona lui periferica. Utilizarea unei diafragme mai mici are drept efect, in majoritatea cazurilor, o atenuare a inegalitatilor de iluminare a imaginilor
"

Strict tehnic pe banc vignetarea arata asa:



....iar in context arata asa:






--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 15 Apr 2010, 03:44 PM
Mesaj #57


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Despre timpul de expunere (shutter)...??
La aparatele moderne variaza intr-o gama foarte larga. Ne intereseaza intotdeauna in mod deosebit timpul cel mai scurt ce poate fi asigurat.
Mai mult de 1/8000 dintro secunda nu cred ca a aparut, si oricum e mai mult o chestie de fite.
Teoretic subiectele in miscare au nevoie de timpi foarte scurti, insa practic sunt foarte rare situatiile care reclama o viteza mai rapida de 1/3000 S.
Timpi de expunere scurti mai au si avantajul de a asigura cadente mari de fotografiere "in rafala", dupa parerea mea iarasi un moft.

Patru consideratii importante la acest capitol:

1. Timpii de expunere pot oferii posibilitatea alegerii unei diafragme care sa convina cel mai bine unui cadru.
2. Timpii de expunere pentru blitz trebuiesc alesi dupa o cunoastere foarte buna a aparatului si nu sunt aceiasi pentru orice situatie.
3. Timpul de expunere B, ofera posibilitati largi de creativitate artistica, dar si posibilitatea de a retine imagini pe care ochiul nu apuca sa le distinga (ex. fulgerul)
4. Timpul de expunere trebuie ales si functie de conditiile de fotografiere, timpii lungi necesitand obligatoriu elemente de sustinere fixe ale aparatului. Asadar daca nu ai cu tine trepiedul (sau alta unealta cu aceiasi functionalitate) uita de alternativa "timp lung".

Fotografii cu timpi de expunere foarte scurti:



Fotografii cu timpi de expunere foarte lungi:



Acest topic a fost editat de The Dude: 16 Apr 2010, 07:15 AM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 16 Apr 2010, 07:23 AM
Mesaj #58


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Sensibilitatea ISO

Spuneam de ea ca astazi, la aparatele digitale, ea semnifica aproape altceva. Tehnic este vorba despre gradul de sensibilitate la lumina a elementelor fotosensibile (pelicula sau senzor). Este exprimata in unitati arbitrare.

Hai sa vedem mai intai despre ce era vorba in perioada fotografiei pe film:

"Stratul fotosensibil al filmului fotografic contine cristale de bromura de argint dispersate intr-o masa de gelatina. La nivelul unui de cristal de bromura lovit de un foton are loc un transfer de electroni care are ca efect aparitia unui atom liber de argint. Atomul de argint liber serveste drept catalizator in reactia redox in timpul developarii. Pentru a reduce intregul cristal in argint metalic, sunt suficienti 2 - 4 atomi liberi de argint.
Cu cat cristalul are un volum mai mare, cu atat cresc sansele ca, in timpul expunerii la lumina, sa fie lovit de un foton. Cu alte cuvinte, un cristal de mari dimensiuni va dobandi mai rapid un atom de argint metalic, comparativ cu unul mai mic, daca ambele sunt supuse la actiunea aceluiasi flux de fotoni. Ca atare, un film fotografic in care se afla granule de mari dimensiuni va fi impresionat mai rapid dacat filmul in carui structura se afla cristale de dimensiuni mai mici. Deci filmul cu cristale mai mari va avea nevoie de un timp de expunere la lumina mai mic adica va avea sensibilitate mai mare decat unul cu cristale mai mici.

Filmele cu sensibilitate mica, dupa developare, produc granule fine de argint metalic. Se spune despre ele ca sunt filme de granulatie fina si rezolutie ridicata. Negativele cu granulatie fina pot fi marite mult. Din contra, filmele cu sensibilitate ridicata, dupa developare produc granule mari de argint metalic si au deci o rezolutie mai scazuta. La mariri mari, granulatia devine vizibila.

Kodak a pus la punct o tehnologie de cristalizare a bromurii de argint in urma careia se obtin cristale foarte plate (asa numitele cristale "T"); acestea au avantajul ca expun la lumina o suprafata considerabil marita in raport cu masa. Prezinta deci avantajul sensibilitatii unor cristale de mari dimensiuni dar, avind masa mica, granulatia se pastreaza fina."...



Astazi....

"Sensibilitatea ISO se refera la viteza de reactie a senzorului la lumina existenta. Daca lumina este insuficienta (timp de expunere prea mare pentru o fotografie nemiscata), puteti creste sensibilitatea ISO. Dublarea sensibilitatii ISO (de ex. de la 100 la 200) permite reducerea timpului de expunere la jumatate. Din pacate, cresterea sensibilitatii duce la alterarea calitatii imaginii digitale. Deseori insa, o imagine de calitate alterata este mai buna decat nici o imagine!"[..] "O sensibilitate mai mare iti permite sa fotografiezi in lumina slaba fara sa folosesti blitz-ul, dar aceasta facilitate are si o parte negativa. Cu cat amplifici semnalul luminii captate de senzor cu atat amplifici si zgomotul captat de senzor, imaginile capturate cu ISO mare vor avea intotdeauna zgomot mai pronuntat decat cele facute la ISO mic.
Se poate scapa de acest zgomot (noise) folosind software de reducere a zgomotului (noise reduction) dar odata cu acest proces de indepartare al noise-ului se pierd detalii din fotografie.Senzorii mai mari (cei de pe DSLR-uri sau alte aparate foto mai scumpe) au pixelul mai mare, acestia capturand mai multa lumina si prezinta un raport semnal / zgomot mai bun, producand imagini mai curate la ISO ridicat


In perioada "pe film" ISO era abrevierea de la "International Standards Organization" si era echivalata cu standardul est european DIN si cu cel american ASA.
Astazi, "specialistii" erei digitale sustin ca "ISO este derivat din limba greaca isos, inseamna “egal”."

Acest topic a fost editat de The Dude: 16 Apr 2010, 07:33 AM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 16 Apr 2010, 07:52 AM
Mesaj #59


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Asadar, ISO trebuie inteles ca o posibilitate in plus de a adapta expunerea la conditiile specifice vitrege de iluminat. In practica ISO inseamna cu mult mai mult decat atat. Sunt surprins sa constat cate efecte artistice se pot optine prin manipularea acestui factor in conditiile normale de expunere, adica atunci cand avem o temperatura de culoare optima (5800-6500)
Pana atunci iata efectele unei diferente de setare ISO a aceluiasi cadru:





si o fotografie in care era musai sa se apeleze la un ISO mare, pentru ca nu exista alta alternativa.



Acest topic a fost editat de The Dude: 16 Apr 2010, 10:35 AM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 16 Apr 2010, 08:09 AM
Mesaj #60


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Distanta de fotografiere... sau mai plastic "alegerea punctului de statie"
Mai, tine de compozitie adica de latura artistica a chestiunii si am stabilit deja ca vom aborda subiectul dupa ce terminam cu tehnica..

Insa tehnic vorbind, de cateva decenii incoace punerea la punct a imaginii incadrate deja, se face automat de sistemele numite autofocus. Sistemele astea au limite considerabile si necesita ceva cunostinte atunci cand sunt folosite. Recent Hasselblad a propus un sistem total revolutionar pentru rezovarea problemelor de focus, pana la el aparatele nu prea stiu azi pe ce sa regleze zona de clar si de aceea e necesar ca fotograful sa le spuna exact asta. Felul in care aparatele comunica cu operatorul pentru realizarea unui focus optim poate face una din diferentele importante intre aparatele mai performante si cele "de duzina".

Pentru ca nu e recomandat sa te increzi intru-totul in electronica atunci cand vine vorba de focus, atat aparatele foto cat si obiectivele au functii alternative de reglaj manual. In treacat fie spus, profesionistii adevarati, atunci cand au de realizat un cadru de compozitie utilizeaza intotdeauna setarile manuale.

Punerea la punct a imaginii (focusul) cunoscuta si ca sharff (probabil de la sharp) se realiza in trecut cu oglinzi si lentile de rupere la aparatele cu pentaprisma, si cu telemetru la cele la care vizarea nu se realiza prin obiectiv

Acest topic a fost editat de The Dude: 16 Apr 2010, 08:13 AM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 16 Apr 2010, 12:21 PM
Mesaj #61


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Am vazut atunci cand am discutat despre componenta cromatica a luminii si despre spectrul vizibil ca toate culorile combinate dau culoarea alb. Spuneam atunci ca aceasta observatie (care a decurs din constatarea ca o raza de lumina ce trece printr-o prizma se descompune in culorile care concura la realizarea ei) este o observatie pretioasa pentru fotografie.

Discutam acum despre balansul de alb

"Vi s-a întâmplat să fotografiaţi un peisaj anume, iar imaginea captată de aparatul dumneavoastră să prezinte culori destul de diferite de cele reale? Ori, un cadru realizat indoor, folosind ca surse alternative de iluminare becurile din încăperea respectivă, să aibă nuanţe nenaturale, palide? Toate aceste probleme ţin de balansul de alb şi pot fi evitate cu mare uşurinţă, fără a fi nevoie să intrăm în detalii tehnice complexe.
Aparatele de fotografiat, fie ele reflex, fie camere foto digitale, întâmpină, uneori, probleme legate de echilibrul culorilor. Aceasta se traduce prin realizarea, în anumite condiţii de luminozitate, a unor imagini ce prezintă culori diferite de ceea ce vedem cu ochiul liber. De cele mai multe ori, în aceste situaţii, caracteristica de balans de alb (white balance) cu care sunt dotate acestea ajută la reducerea problemelor apărute.
Balansul de alb permite utilizatorului să configureze punctul de alb al unui aparat de fotografiat. Scopul punctului de alb este de a determina senzorul aparatului să citească culoarea pe care aţi desemnat-o ca fiind albul pur. În momentul când aţi setat aparatul să recunoască albul pe care l-aţi indicat, el pleacă de la acest parametru în viitoarele cadre realizate. Astfel, aparatul foto nu va avea ulterior probleme datorate culorilor, evitându-se tonurile nefireşti ale pielii sau nuanţele stranii într-o fotografie.
Trebuie subliniat că, cel mai adesea, camerele foto digitale pot să compenseze culoarea iluminării, depăşind astfel condiţiile de iluminare precare. Însă, uneori, sistemul de ajustare automată a balansului de alb este deficitar, datorită variaţiilor surselor de iluminare. În aceste situaţii, trebuie să configuraţi manual balansul de alb al aparatului de fotografiat
"

Balans de alb scapat de sub control:



Acelasi cadru cu setari diferite ala balansului de alb:






--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erwin
mesaj 16 Apr 2010, 10:01 PM
Mesaj #62


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 5.060
Inscris: 26 December 05
Din: Cimişoara
Forumist Nr.: 7.531



am avut mereu problema asta la imaginile tip peisaj care conţin mult verde, se pare că reglajul automat al balansului de alb este cumva păcălit de culoarea predominant verde. Am folosit un trick ad-hoc, tot pe "AUTO": fac mai întâi focalizarea pe o zonă mai întunecată şi ţinând butonul apăsat ca să păstreze setările respective încadrez peisajul cum am dorit iniţial şi astfel imaginea iese mai bună fără a umbla la reglajele manuale. Precizez că folosesc un Canon Powershoot S3 IS, cel mai bun compact de la vremea lui, între timp au apărut versiuni îmbunătăţite ale lui, cu procesor DIGIC III şi senzor mai performant. Unul din lucrurile bune la această cameră e universalitatea şi uşurinţa de purtat, fără mari pretenţii de calitate ies imagini surprinzător de bune. Chiar şi unii profesionişti poartă cu ei astfel de camere atunci când sunt în timpul liber... smile.gif

Acest topic a fost editat de Erwin: 16 Apr 2010, 10:02 PM


--------------------
pantha rhei
Universul Fractal
The universe appears to be fractal, cyclic and self-regenerating. Implied is that it is eternal and infinite.
Vot deBlam, gazetă de opinie necerută, dar oportună!
Fractalia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blakut
mesaj 17 Apr 2010, 05:30 PM
Mesaj #63


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.405
Inscris: 16 May 04
Din: Bucuresti, the belly of heck
Forumist Nr.: 3.508



Aveam un inel inversor. L-am pierdut. sad.gif
http://blakutps.blogspot.com/2010/01/snow-flakes-2.html

Ce e naspa ca si cu inel inversor, trepiedul produce mici vibratii. Trebuie declansat cu intarziere aparatul, daca se poate cu mirror lock-up.
Caut momentan obiective nikon prime, ieftine, de toate lungimile.

O sa ma duc saptamana viitoare intr-un SH din Koln ca sa vad cat de ieftine sunt. Poate imi iau si un body de nikon pe film.

QUOTE
fac mai întâi focalizarea pe o zonă mai întunecată şi ţinând butonul apăsat ca să păstreze setările respective încadrez peisajul cum am dorit iniţial şi astfel imaginea iese mai bună fără a umbla la reglajele manuale.


Nu merge sa faci focalizarea pe ceva alb mai bine?

QUOTE
Pentru ca nu e recomandat sa te increzi intru-totul in electronica atunci cand vine vorba de focus, atat aparatele foto cat si obiectivele au functii alternative de reglaj manual. In treacat fie spus, profesionistii adevarati, atunci cand au de realizat un cadru de compozitie utilizeaza intotdeauna setarile manuale.


Eu din pacate sunt cam chior, am -5 la ambii ochi, un fel de glaucom si tot felul de tampenii care imi plutesc prin globul ocular. Vad foarte bine cu ochelari, dar lareglajele de focus sunt cat se paote de varza. De aici obsesia mea pt focus cat mai clar.

Acest topic a fost editat de Blakut: 17 Apr 2010, 05:36 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erwin
mesaj 18 Apr 2010, 01:31 AM
Mesaj #64


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 5.060
Inscris: 26 December 05
Din: Cimişoara
Forumist Nr.: 7.531



da, ai dreptate, Blakut, am greşit eu zona. Când reglezi pe o zonă mai întunecată iese prea deschisă poza. Setări manuale folosesc mai ales la crepuscul sau noaptea, la stele, planete sau Lună. Am obţinut câteva imagini acceptabile, fără stack-uire.

Poţi să alegi din setup mai multe puncte de focus sau o zonă dreptunghiulară cât mai aproape de subiect? Cred că în cazul tău focusul automat e inevitabil. Eventual poţi trage un set de poze cu diferite puncte de focus şi o alegi ulterior pe cea mai clară? Avantajul unui compact este live-view-ul care îţi permite să vizualizezi imaginea înainte de a declanşa. Vizorul meu este electronic şi cu rezoluţie mai slabă decât LCD-ul, aşa că îl folosesc doar când lumina ambiantă este prea puternică pentru a distinge ceva pe LCD.

Acest topic a fost editat de Erwin: 18 Apr 2010, 01:36 AM


--------------------
pantha rhei
Universul Fractal
The universe appears to be fractal, cyclic and self-regenerating. Implied is that it is eternal and infinite.
Vot deBlam, gazetă de opinie necerută, dar oportună!
Fractalia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 20 Apr 2010, 08:02 AM
Mesaj #65


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Sigur ca si profesionistii cara dupa ei cate un compact.

Intr-o rubrica a unui site de specialitate trebuia sa completez raportul meu fata de fotografie. Posibilitatile disponibile erau: amator, entuziast, semipro, profi (sau ceva pe acolo). Am expus situatia mea administratorilor si ei au fost de acord ca ma incadram in ultima categorie, pe criteriile ca: posed aparatura din gama pro si pentru ca reusesc sa castig bani din fotografie (chiar si ocazional). Eu cred ca sunt indreptatit sa fiu considerat asa prin faptul ca detin un studio foarte bine dotat; ca stapanesc tehnica; ca am experienta necesara si ca am o recunoastere multumitoare (activitatea expozitionala). Cu aceasta scurta diversiune autoflatanta, revin cu afirmatia: da, fotografii adevarati cara mereu dupa ei un aparat. Cum nu pot sa ma trambalez de fiecare data cu "artileria grea", prefer un compact cu care sa retin momentele cotidiene iesite din comun de frumusete, contrasturi accidentale de culori...gestul inofensiv al vreunei flori. Ideea e ca nu voi putea folosi poza ca atare, insa ea va intra in banca mea de date pentru acele fotografii pe care va trebui sa le recompun in conditii profi intrucat ele merita efortul.

Compactul (-tele) meu (mele) sunt din gama Olympus. Sun fascinat de felul in care Oly lucreaza in culoare bagand mai ales optica la inaintare. Canon face asta cu procesorul (Fuji si Kodak au alte metode). Nikon incearca sa nu umble deloc, preferand in schimb sa dea fotografului o baza reala cat mai solida pentru ca ulterior el sa aiba pe ce prelucra mai atent.

Problema WB (white balans) se rezolva la aparatura pro si semi-pro (recent si la unele din gama compact) prin posibilitatea de predefinire. Eu nici nu pot fara ea. Pentru asta e musai sa ai un expo-disc, adica un fel de filtru de reglaj. O gama intreaga e prezentata aici. Inainte de sesiune, din meniul de setari alegi "Pre", pui filtrul peste obiectiv si aparatul pe locul subiectului indreptat spre pozitia de statie (punctul de unde fotograful va opera). Tragi un cadru si daca totul e ok pe ecran apare "good" ceea ce inseamna ca WB e gata pentru acea situatie de fotografiere. Sisemul e infailibil. Expodiscurile sunt scumpe (relativ) si ofera mai multe posibilitati (neutral, warm), insa in opinia mea....si nu numai sunt de neinlocuit.

La compact poti face reglajul (la Oly eu am asa ceva) prin compensare. Faci o poza pe un domeniu alb (foaie de hartie. tricou, capac de plastic de nutela, chiar si expodiscul de la profi) in conditiile de iluminat in care vrei sa tragi. Apoi corectezi cu + si - pana cand obtii un alb... mai alb. Pe acest reglaj dai drumul la sesiune.

Metoda reglajului la blanc era la inceputuri si o metoda de a intra in vorba cu fetele frumoase. Daca erau imbracate in alb...si singure, le cereai respectos sa iti permita sa faci reglajul pe tricoul lor, sau si mai direct pe piele. Culoarea pielii e iarasi o chestiune cu multe probleme la foto de protret (si nu numai) si e corelata cu WB-ul.



--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 20 Apr 2010, 08:54 AM
Mesaj #66


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



QUOTE(Blakut @ 17 Apr 2010, 05:30 PM) *
Ce e naspa ca si cu inel inversor, trepiedul produce mici vibratii. Trebuie declansat cu intarziere aparatul, daca se poate cu mirror lock-up.


Nu exista asa ceva.
Exista insa o greseala frecventa ce consta in nepotrivirea dintre trepied si aparat.
Asigura-te asadar ca trepiedul in care ai ales sa ai incredere poate suporta pana la de doua ori (1,5 cel mai bine) greutatea aparatului cu care vrei sa pozezi. Apoi ai grija sa ai un cap de panoramare pe care sa te poti bizui si ca ai strans bine toate suruburile (de prindere sau de blocare) si toate clemele.
La capatul operatiunilor astea problemele vor disparea.

QUOTE
Caut momentan obiective nikon prime, ieftine, de toate lungimile.O sa ma duc saptamana viitoare intr-un SH din Koln ca sa vad cat de ieftine sunt.


Cand cumperi SH la obiective trebuie sa fi foarte atent. Eu am vandut recent unul (nikkor 85/1,8) cu care nu cred sa fi tras mai mult de 20 de cadre. Stiu cu siguranta ca l-am scos din cutie o singura data. S-a intamplat sa pot sa am acces la ruda lui mai procopsita 85/1.4 care nu este doar o deschidere mai jos, ci chiar cu totul altceva. Pentru cel care va cumpara acel obiectiv va fi o adevarata afacere; dar sunt si situatii in care am renuntat la obiective utilizate la greu.
Am dat un 135 DC cu care am trecut si prin iad (com Cetateni - Jud Dambovita). Am facut mii de poze, mi-a cazut si in apa de mare. Saracu arata inca foarte bine, dar numai eu stiam ce e in inima lui. Eu si specialistul la care l-am dus ultima oara si care mi-a confirmat ca are zilele numarate. Poti sa te pacalesti crunt daca dai peste asa ceva.

Cateva sfaturi utile:

-Probeaza in magazin obiectivul pe aparat. Fa poze in modul de prioritate diafragma si shutter. Vezi citirile pentru factorul variabil atunci cand pentru cel fix dai mai multe reglaje diferite (ex. pui modul A si f16 apoi f22, f5,6, f4. Urmaresti evolutia timpilor ce trebuie sa fie corelata). Vei verifica in felul asta mai multi parametrii dar mai ales starea contactelor.
-Fa mai multe focusuri si asculta motorul. Daca se aud zgomote ce nu sunt cursive renunta imediat. Renunta si daca deplasarea lentilelor nu se face lin ci in hopuri.
-Verifica cu o lupa starea lentilelor frontala si de fund. Pentru celelalte treci obiectivul pe modul manual si deschide diafragma la maxim. Priveste-l apoi prin transparenta. Orice pete sau zgarieturi vor deveni vizibile si nu ai voi sa cumperi un astfel de obiectiv.
-Apuca obiectivul in maini cu una de o parte mobila cu cealalta de a doua parte mobila. Incearca apoi sa misti cele doua componente in plan lateral. Daca exista jocuri mari renunta.
-Amesteca obiectivul langa ureche. Daca se aud zgomote din interior renunta.
-Aspectul general poate spune multe despre felul in care a trait acel obiectiv pana sa ajunga iar in raft. Urmareste cu atentie uzura inelelor de reglaj si a baionetei de prindere. Daca exista tociri pronuntate renunta.

QUOTE
Poate imi iau si un body de nikon pe film.


Eu zic sa nu faci asta.
E o initiativa interesanta si laudabila. Poate si o afacere buna avand in vedere evolutia in picaj a preturilor de aici...dar....
Cumpara obiective. Aparatele sunt intr-o continua schimbare si evolutie. Ceea ce azi te costa 1 000 de euro, maine are sa te coste 500 si poimine 200. Obiectivele raman. Obiectivele nikkor produse in decada 70-80 se vand si azi cam la acelasi pret sau la preturi mai mari, desi peste ele a trecut revolutia digitala. Parerea mea e ca ele sunt chiar mai bune decat replici sofisticate ale lor aparute ulterior.
Daca vrei sa exersezi pe film fa asta cu aparate ieftine. Rezultatul va fi tot pe acolo din punctul de vedere al experientei pe care o vei dobandi.

Acest topic a fost editat de The Dude: 20 Apr 2010, 08:59 AM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blakut
mesaj 20 Apr 2010, 11:12 AM
Mesaj #67


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.405
Inscris: 16 May 04
Din: Bucuresti, the belly of heck
Forumist Nr.: 3.508



QUOTE
Daca vrei sa exersezi pe film fa asta cu aparate ieftine. Rezultatul va fi tot pe acolo din punctul de vedere al experientei pe care o vei dobandi.


Pai am Canon EoS500, pt film. Doar ca are obiectivul cam varza (e vechi si are joc) si nu vreau sa incep sa iau obiective canon pt film, si in acelasi timp obiective nikon pt digital. Mi-ar placea sa le pot schimba de la o camera la alta.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 20 Apr 2010, 12:31 PM
Mesaj #68


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



Simplu.
Cumperi numai obiective pentru nikon.
Cumperi acest inel adaptor care iti permite sa utilizezi obiective nikkor pe canonul tau.
Este posibil sa ai niste probleme de focus, poate ai sa pierzi infinitul, insa pe cea mai mare parte din plaje functioneaza perfect.
Vei pierde si controlul auto al focusului precum si eventualele functii de masurare...Ceea ce face toata povestea cu mult mai interesanta.
Nici nu ma pot gandi la o scoala mai buna decat aceasta asociere: film, focus manual, setare manuala a expunerii..dar aici cred ca eos isi pastreaza functiile de masurare a luminii interioare asa a ca ar trebui sa renunti tu la ele.

Acest topic a fost editat de The Dude: 20 Apr 2010, 12:45 PM


--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blakut
mesaj 21 Apr 2010, 12:24 AM
Mesaj #69


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 4.405
Inscris: 16 May 04
Din: Bucuresti, the belly of heck
Forumist Nr.: 3.508



QUOTE
Este posibil sa ai niste probleme de focus, poate ai sa pierzi infinitul, insa pe cea mai mare parte din plaje functioneaza perfect.


Imi trebuie infinitul pentru astro-foto. Cer, stele, Luna...astea sunt la infinit.
QUOTE
Nici nu ma pot gandi la o scoala mai buna decat aceasta asociere: film, focus manual, setare manuala a expunerii..dar aici cred ca eos isi pastreaza functiile de masurare a luminii interioare asa a ca ar trebui sa renunti tu la ele.

In general incerc sa fac toate pozele asa. Mai putin focusul manual ca nu prea vad bine...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Dude
mesaj 21 Apr 2010, 01:17 PM
Mesaj #70


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 9.057
Inscris: 24 August 06
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 8.595



QUOTE(Blakut @ 21 Apr 2010, 12:24 AM) *
Cer, stele, Luna...astea sunt la infinit.


...nu chiar, ceva mai aproape thumb_yello.gif ...dar...N-am spus ca se intampla ci doar ca s-ar putea intampla. Parerea mea e ca merita sa incerci. Merita investigata si varianta cu un inel care sa faca adaptarea de la M42 la Canon. Pe M42 se gasesc obiective SH de o calitate extraordinara pe pret de nimic. Unele costa mai putin ca inelul adaptor

QUOTE
Mai putin focusul manual ca nu prea vad bine...


...ai evaluat posibilitatea montarii unui geam mat ? Trust me...ca de la biciclist la biciclist "merge de fiecare data"
Acum nu pot sa nu ma minunez si sa nu admir deopotriva curajul tau de a aborda simultan doua pasiuni ce tin atat de mult de acuitatea vizuala.
Jos palaria prietene !!! Si nu iti face nicio problema si telescopul si vizorul camerei au solutii si pentru cei ca noi. Ironia face ca eu mi-am stricat vederea numai din cauza camerei obscure....ca si eu mai aveam nevoie de ea si in alta parte, la alta pasiune, unde trebuie sa privesc prin luneta cu axe....ehehehe thumb_yello.gif



--------------------
"Te iubesc, Richard Parker. Vei fi mereu cu mine. Fie ca Dumnezeu să te aibă in grijă !"
<arraink@yahoo.com>
Go to the top of the page
 
+Quote Post

21 Pagini V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 19 October 2017 - 02:56 PM
Ceaiuri Medicinale Informatii despre Certificat Energetic